Το «Queen Charlotte: A Bridgerton Story» είναι η πρώτη σειρά του franchise που επικεντρώνεται αποκλειστικά στην πραγματική μονάρχη.
Το νέο spin-off του Netflix, το οποίο μεταδίδεται τώρα στην πλατφόρμα, ακολουθεί τη ζωή της βασίλισσας Σάρλοτ (Charlotte) μετά τον γάμο της με τον βασιλιά Γεώργιο Γ', μονάρχη του 18ου αιώνα του Ηνωμένου Βασιλείου της Μεγάλης Βρετανίας και της Ιρλανδίας.
Τη βασίλισσα Σαρλότ (στα ελληνικά Καρλόττα του Μεκλεμβούργου-Στρέλιτς) υποδύονται στο Bridgerton δύο μαύροι ηθοποιοί: η Golda Rosheuvel, η οποία υποδύεται τον χαρακτήρα στην κύρια σειρά, και η India Amarteifio στο Queen Charlotte: A Bridgerton Story.
Η Rosheuvel είχε πει προηγουμένως στο Insider ότι ήταν «ενδυναμωτικό» να υποδυθεί τη βασίλισσα ως μαύρη ηθοποιός.
Ήταν η βασίλισσα Σάρλοτ το πρώτο μέλος της βρετανικής βασιλικής οικογένειας;
Λέγεται ότι η βασίλισσα Σάρλοτ θα μπορούσε να ήταν το πρώτο μαύρο μέλος της βρετανικής βασιλικής οικογένειας. Εδώ είναι όλα όσα γνωρίζουμε για τη royal.
Υπάρχει μια ιστορική θεωρία ότι η βασίλισσα Σάρλοτ ήταν απόγονος ενός μαύρου κλάδου της πορτογαλικής βασιλικής οικογένειας, αν και αυτό έχει αμφισβητηθεί από τους ιστορικούς.
Η βασίλισσα Σάρλοτ γεννήθηκε ως Σοφία Σάρλοτ του Μεκλεμβούργου-Στρέλιτς από έναν Γερμανό δούκα και μία πριγκίπισσα το 1744. Έγινε βασιλική σύζυγος της Βρετανίας μετά το γάμο της με τον βασιλιά Γεώργιο Γ' το 1761 σε ηλικία 17 ετών. Το ζευγάρι παντρεύτηκε μόλις έξι ώρες μετά την άφιξη της Σάρλοτ στο το Ηνωμένο Βασίλειο από τη Γερμανία.
Έχει υποστηριχθεί ότι η Σαρλότ ήταν απόγονος ενός μαύρου κλάδου της πορτογαλικής βασιλικής οικογένειας.
Η θεωρία διαδόθηκε από τον ιστορικό Mario de Valdes y Cocom. Σύμφωνα με τον The Guardian, ο Valdes ισχυρίζεται ότι η βασίλισσα ήταν συγγενής με τη Margarita de Castro e Souza, «μια Πορτογαλίδα ευγενή του 15ου αιώνα, της οποίας η καταγωγή προέρχεται από τον ηγεμόνα του 13ου αιώνα Alfonso III και την ερωμένη του Madragana», για την οποία πιστεύει ότι «ήταν Μαυριτανή και άρα μαύρη Αφρικανή».
«Μπορούν να εντοπιστούν έξι διαφορετικές γραμμές από την Αγγλίδα βασίλισσα Σάρλοτ πίσω στη Margarita de Castro y Sousa, σε μια γονιδιακή δεξαμενή που λόγω της βασιλικής ενδογαμίας ήταν ήδη ασήμαντη, εξηγώντας έτσι την αδιαμφισβήτητη αφρικανική εμφάνιση της βασίλισσας», έγραψε ο Valdes σε άρθρο του 1997 για το PBS.
Η θεωρία έχει αμφισβητηθεί από πολλούς ιστορικούς, συμπεριλαμβανομένου του Hakim Adi, καθηγητή της Ιστορίας της Αφρικής και της Αφρικανικής Διασποράς στο Πανεπιστήμιο του Chichester.
Ο Adi είπε στο Insider ότι «τα στοιχεία είναι πενιχρά, για να το θέσω ήπια». Είπε επίσης ότι ο εντοπισμός της φυλής της Σάρλοτ θα εξαρτηθεί από τον ορισμό σας για το «Μαύρος».
Το παλάτι του Μπάκιγχαμ φάνηκε επίσης να αγνοεί τη θεωρία του Valdes όταν ένας δημοσιογράφος από το The Boston Globe ρώτησε για την καταγωγή της Σάρλοτ το 1999.
«Αυτό φημολογείται εδώ και χρόνια και χρόνια. Είναι θέμα ιστορίας και ειλικρινά, έχουμε πολύ πιο σημαντικά πράγματα να μιλήσουμε», είπε ο εκπρόσωπος, σύμφωνα με την Independent.
Η βασίλισσα Σάρλοτ στο Bridgerton
Το «Bridgerton» επαναπροσδιορίζει μια πιο ποικιλόμορφη κοινωνία κατά την εποχή της Αντιβασιλείας και προτείνει ότι η βασίλισσα Σάρλοτ ήταν ο καταλύτης.
Η φυλή της βασίλισσας Σάρλοτ αναφέρεται εν συντομία στο τέταρτο επεισόδιο της πρώτης σεζόν του «Bridgerton», όταν η Λαίδη Ντάνμπερι υπενθυμίζει στον Σάιμον ότι η ένωση του Βασιλιά Τζορτζ και της Σάρλοτ είναι ο λόγος για τον οποίο η κοινωνία ήταν πιο περιεκτική, ειδικά για εκείνους που ανήκουν στην αριστοκρατία.
«Κοιτάξτε τη βασίλισσά μας. Κοιτάξτε τον βασιλιά μας. Κοιτάξτε τον γάμο τους, δείτε όλα όσα κάνει για εμάς, που μας επιτρέπει να γίνουμε. Ήμασταν δύο ξεχωριστές κοινωνίες, χωρισμένες ανάλογα με το χρώμα, μέχρι που ένας βασιλιάς ερωτεύτηκε μία από εμάς. Η αγάπη τα νικά όλα», είπε.
Η νέα σειρά «Queen Charlotte» δείχνει τη διαδικασία για το πώς ενώθηκαν οι δύο κοινωνίες. Στην πραγματική ζωή, η αριστοκρατία - και η κοινωνία γενικά - δεν ήταν τόσο διαφορετική όσο η σειρά παρουσιάζει ότι ήταν στο Λονδίνο το 1813, ειδικά από τη στιγμή που το δουλεμπόριο δεν είχε ακόμη καταργηθεί.
Η βασιλική οικογένεια υποστήριξε δημόσια το δουλεμπόριο της Βρετανίας το 1500. Η βασίλισσα Ελισάβετ Α' υποστήριξε τον καπετάνιο John Hawkins, ο οποίος συνέλαβε 300 ανθρώπους από την Αφρική και τους πούλησε για δέρματα, τζίντζερ και ζάχαρη το 1562.
Η Marlene Koenig, ειδικός σε βρετανικά και ευρωπαϊκά δικαιώματα, είπε στο Insider ότι «η ποικιλομορφία όπως ξέρουμε τι σημαίνει η λέξη δεν υπήρχε» κατά τη διάρκεια της βασιλείας του βασιλιά Γεωργίου και της βασίλισσας Σαρλότ επειδή η δουλεία καταργήθηκε μόνο το 1833, 15 χρόνια μετά τον θάνατό της.
Το κάστινγκ του Brigerton
Οι διαφορετικές αποφάσεις του casting του franchise του «Brigerton» έχουν γενικά επαινεθεί. Είτε η Βασίλισσα Σάρλοτ ήταν Μαύρη είτε όχι, οι θαυμαστές και οι κριτικοί της σειράς του Netflix έχουν εκτιμήσει γενικά τις επιλογές του κάστινγκ.
Η Sarah Barber της Huntington News επαίνεσε το «Bridgerton» που «άνοιξε με επιτυχία τις πόρτες για τους μαύρους ηθοποιούς και άλλους έγχρωμους ηθοποιούς ώστε να μην περιορίζονται πλέον σε υποτιμητικούς ρόλους υπηρέτη ή σκλάβου σε κάστινγκ εποχής».
Εν τω μεταξύ, ο McKenzie Jean-Philippe του Oprah Mag ονόμασε την εκπομπή «μια ευπρόσδεκτη ανάσα φρέσκου αέρα» καθώς δεν περιλαμβάνει «εξαντλητικό διάλογο στην οθόνη σχετικά με το γιατί οι δικοί μου αξίζουν να προβληθούν σε μια επιτυχημένη τηλεοπτική σειρά».
«Έχουμε ήδη περάσει δεκαετίες λέγοντας τόσα. Το "Bridgerton" απλώς το ενισχύει», πρόσθεσε.
Το καστ υπερασπίστηκε τις επιλογές του casting της σειράς αφού ορισμένοι θεατές το επέκριναν επειδή δεν αντικατοπτρίζει την ιστορική ακρίβεια.
Η Phoebe Dynevor, η οποία υποδύεται τη Daphne Bridgerton, είπε στο περιοδικό Grazia το 2021 ότι πιστεύει ότι η σειρά είχε «τέλειο casting» και ότι έλεγε ιστορίες που δεν είχαν προβληθεί στην οθόνη πριν.
Η Nicola Coughlan, η οποία υποδύεται την Penelope Featherington στη σειρά, απώθησε επίσης τους λίγους κριτικούς που είπαν ότι δεν θεωρείται ιστορικά ακριβές να υπάρχουν μαύρα μέλη της αριστοκρατίας κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.
Η Adjoa Andoh, η οποία υποδύεται τη Lady Danbury, υπερασπίστηκε επίσης την απόφαση της σειράς, λέγοντας στο Digital Spy το 2021: «Υπάρχουν πραγματικές αποδείξεις για μαύρους σε αυτή τη χώρα εδώ και αιώνες. Έχουμε λάβει την πραγματική ύπαρξη μαύρων σε αυτή τη χώρα εκείνη την εποχή, το οποίο είναι ένα απόλυτο γεγονός και το ενίσχυσε».
«Το Brigerton δεν είναι μια βασιλική βιογραφική ταινία»
Η ηθοποιός της σειράς «Queen Charlotte», Golda Rosheuvel, θέλει οι θαυμαστές να γνωρίζουν ότι το "Brigerton" δεν είναι μια βασιλική βιογραφική ταινία.
Το «Brigerton» και το «Queen Charlotte» δείχνουν και τα δύο την ευάλωτη πλευρά της βασίλισσας κατά τη διάρκεια σκηνών με τον σύζυγό της, King George (James Fleet), ο οποίος πιστεύεται ότι είχε βιώσει ψυχική ασθένεια στην πραγματική ζωή. Πιστεύεται ότι ο Τζορτζ (βασιλιάς Γεώργιος) μπορεί να είχε διπολική διαταραχή και πορφυρία, μια γενετική διαταραχή του αίματος που μπορεί να προκαλέσει σύγχυση, παραισθήσεις και παράνοια.
Η Rosheuvel δήλωσε στην Claudia Willen του Insider ότι «ποτέ δεν συζήτησαν» τις ιδιαιτερότητες της κατάστασης του Τζορτζ στο πλατό κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων του Bridgerton της 1ης σεζόν, προσθέτοντας ότι η σειρά δεν είναι μια βασιλική βιογραφική ταινία, αλλά μάλλον μια επανασχεδιασμένη εκδοχή της ιστορίας.
«Τότε στη δεκαετία του 1800, δεν θα ήξεραν τι είναι το διπολικό», είπε η Rosheuvel. «Το άγνωστο θα ήταν τρομακτικό, νομίζω. Τα ξεσπάσματα θα ήταν τρομακτικά».
Υπήρχαν μικρότερες πτυχές της ζωής της Σάρλοτ που το «Bridgerton» κράτησε, όπως η αγάπη της για τα σκυλάκια Πομεράνιαν. Όταν η βασίλισσα ταξίδεψε για πρώτη φορά στην Αγγλία για να παντρευτεί τον βασιλιά, έφερε μαζί της δύο Πομεράνιαν, αναφέρει το Harper's Bazaar. Η δημοσίευση αναφέρει επίσης ότι η Σάρλοτ θα δώριζε τη ράτσα του σκύλου σε άλλα μέλη της οικογένειας.
Το «Μπρίτζερτον» αναφέρει επίσης εν συντομία ότι η Σάρλοτ ανακάλυψε τον Μότσαρτ ως παιδί, κάτι που συνέβη στην πραγματική ζωή. Στη σειρά, η Σάρλοτ θυμάται ότι γνώρισε τον διάσημο συνθέτη ως παιδί και προέβλεψε ότι «θα έπρεπε να γίνει ένας από τους καλύτερους συνθέτες στην Ευρώπη». Η πραγματική βασίλισσα Σάρλοτ γνώρισε τον Μότσαρτ το 1764, όταν ήταν μόλις 8 ετών. Ο συνθέτης αργότερα αφιέρωσε έξι σονάτες στη βασίλισσα.