Με έμπνευση από μελανόμορφα κυκλαδικά αγγεία, από την ελληνική αρχαιότητα, τη Μεσόγειο, αλλά και σύγχρονα θέματα της κυρίαρχης ποπ κουλτούρας, ο Απόστολος Μητρόπουλος δημιουργεί καφτάνια που λατρεύουν να φοράνε οι ξένες και οι τολμηρές Ελληνίδες.
Πώς αφαιρείς κάθε έννοια φολκλόρ, επιστρατεύεις τη δύναμη της αρχαιότητας, ανυποχώρητος σε θέματα ποπ και contemporary αισθητικής, καταδύεσαι στη δύναμη και τη γνώση της παγκόσμιας σύγχρονης τέχνης, δεν κάνεις εκπτώσεις στο χιούμορ σου και κατορθώνεις να δημιουργήσεις καφτάνια που φοριούνται από influencers και γυναίκες με υψηλό γούστο; Το μυστικό το κατέχει ο σχεδιαστής μόδας Απόστολος Μητρόπουλος, αυτός ο αιρετικός, ανατρεπτικός στο κύτταρό του δημιουργός, που μπορεί να είναι τολμηρός ακριβώς επειδή έχει μια στέρεη, βαθιά και απολύτως αποκωδικοποιημένη γνώση της τέχνης: από τον Πικάσο και τους μεγάλους κλασικούς, μέχρι τον Ντάμιεν Χιρστ και την Μαρίνα Αμπράμοβιτς.
Φέτος το καλοκαίρι περισσότερο από ποτέ τα καφτάνια του έκαναν τη διαφορά, τα είδαμε σε περιοδικά αλλά κυρίως στο Instagram να κυριαρχούν φορεμένα από τις σημαντικότερες bloggers αλλά κυρίως από σημαντικές προσωπικότητες. Το Four Seasons Astir Palace Athens του ανέθεσε να δημιουργήσει ένα καφτάνι ειδικά για το πωλητήριό του στο spa. «Εμπνεύστηκα από τα υπέροχα πορσελάνινα βάζα της Ιαπωνίας και από το χαρακτηριστικό μπλε του Αιγαίου για αυτή μου τη δημιουργία. Στην άκρη έβαλα ένα γαϊτανάκι, με τις πολύχρωμες κορδέλες του, ένα στοιχείο παραδοσιακό για να είναι σαφής η αναφορά στην Ελλάδα, χωρίς όμως να γίνεται φολκλόρ».
Καθώς λατρεύει την τέχνη και αποτελεί ουσιαστικά την πιο ενεργή και σταθερή πηγή έμπνευσης και δημιουργικής αναμέτρησης του, σχεδίασε φέτος και ένα καφτάνι για την έκθεση του Σπύρου Αγγελόπουλου «Donut Factory» που παρουσιάζεται στην αίθουσα τέχνης Δυο Χωριά στη Μύκονο. «Η έμπνευση προήλθε από το θέατρο σκιών με πρωταγωνιστές ήρωες της ποπ κουλτούρας όπως η Κιμ Καρντάσιαν, η Μαρίνα Αμπράμοβιτς και πολλές άλλες» μας λέει.
Μας εξηγεί ότι αγαπά να δουλεύει με καφτάνια γιατί αποτελούν στην ουσία έναν μεγάλο καμβά, είναι η μεγαλύτερη δυνατή επιφάνεια υφάσματος που θα μπορούσε να έχει. Αρχισε να τα δημιουργεί από το 2009 και ουσιαστικά η κορύφωση ήρθε το καλοκαίρι του 2017 όταν έκανε μια σειρά από καφτάνια σε συνεργασία με την θρυλική στιλίστρια Πατρίσια Φιλντ, γνωστή εκτός των άλλων ως η γυναίκα που δημιούργησε το στυλ για τη σειρά και τις ταινίες «Sex and the City» αλλά και για το «Ο διάβολος φορούσε Prada». Για αυτή τη συνεργασία μάλιστα, μετέφερε σε ύφασμα τα έργα νέων καλλιτεχνών που διαπρέπουν στο Μπρούκλιν. Η σειρά αυτή θεωρείται ιστορική.
Πέρυσι, το καφτάνι που δημιούργησε για το shop του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης, έγινε ανάρπαστο και στη συνέχεια το είδαμε να το φοράνε επώνυμες ελληνίδες στις διακοπές τους, πάνω σε σκάφη ή στα ελληνικά νησιά. «Χρησιμοποίησα μια μαλακή μουσελίνα με μαύρο και πορτοκαλί χρώμα, πήρα το βασικό μοτίβο του μαιάνδρου και ενέταξα το λογότυπό μου, τον Μίκυ με τα τρία μάτια», εξηγεί ο ίδιος.
Εδώ και ενάμιση χρόνο που αποφάσισε να κάνει τον οίκο μόδας του διαδικτυακό και να πουλάει τις δημιουργίες του μέσω του www.apostolosm.com, αποφάσισε να μην ξανακάνει ρούχα και να δουλεύει μόνο με καφτάνια. «Δημιουργούσα μόνος μου τα τυπώματα στα υφάσματα των ρούχων μου. Αποφάσισα εφεξής αυτό να το κάνω μόνο για τα καφτάνια».
Ομολογεί ότι οι ξένες είναι αυτές που υιοθετούν αμέσως και τα εντάσσουν με ευφάνταστο τρόπο στην γκαρνταρόμπα τους, αν και υπάρχουν και οι τολμηρές Ελληνίδες που το φορούν με μοναδικό τρόπο. Η φετινή σειρά εμπνέεται επίσης από το Ερέχθειο της Ακρόπολης σε συνδυασμό με μαρινιέρα με πινελιές από νερομπογιά, από την Αφροδίτη τον Πάνα και τον Ερωτα σε ένα sci-fi φουτουριστικό περιβάλλον, έναν καταπράσινο κήπο σαν ζούγκλα και το ροζ φούξια λεοπάρ με το γνωστό μάτι για την προστασία από την γλωσσοφαγιά (evil eye).