Θυμάστε όταν το δεξί πόδι της Αντζελίνα Τζολί προκάλεσε αίσθηση και έγινε viral;
Ήταν 2012 και η ηθοποιός έφτασε στην 84η απονομή των βραβείων Όσκαρ με ένα στράπλες μαύρο βελούδινο φόρεμα του Atelier Versace. Αλλά αυτό δεν ήταν ένα συνηθισμένο φόρεμα: Είχε ένα τολμηρό σκίσιμο στον μηρό - τόσο ψηλά που αποκάλυπτε με τέχνη σχεδόν ολόκληρο το δεξί πόδι της Αντζελίνα Τζολί, καθώς πόζαρε με αυτοπεποίθηση στις κάμερες, με το ένα χέρι σταθερά τοποθετημένο στον γοφό της.
Η Αντζελίνα Τζολί, τότε 36 ετών, ήταν ήδη μία από τις σταθερές παρουσίες του κόκκινου χαλιού. Αλλά η στιγμή αυτή την εκτόξευσε στη viral στρατόσφαιρα, προκαλώντας χαμό στα μέσα ενημέρωσης, μια σειρά από memes και ακόμη και λογαριασμούς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αφιερωμένους αποκλειστικά στο «δεξί πόδι».
Δεν ήταν όμως μόνο ο μηρός της που έκλεψε τις εντυπώσεις εκείνο το βράδυ. Μέσα στη θάλασσα από τα λευκά, πεντακάθαρα φορέματα που φορούσαν άλλες παρευρισκόμενες, όπως η Γκουίνεθ Πάλτροου και η Μίλα Γιόβοβιτς, η Αντζελίνα Τζολί ξεχώριζε στα μαύρα. Ήταν μια εντυπωσιακή απόκλιση από την παγωμένη παλέτα που επικρατούσε στα Όσκαρ εκείνης της χρονιάς - ειρωνεία, δεδομένου ότι είχε συμβάλει στην πυροδότηση της τάσης φορώντας μια πολυτελή δημιουργία από λευκό σατέν Versace ένα μήνα νωρίτερα στις Χρυσές Σφαίρες.
Στην αίθουσα, η αποκάλυψη των ποδιών της Τζολί επί σκηνής - κατά την παρουσίαση του Όσκαρ Καλύτερου Διασκευασμένου Σεναρίου - έτυχε καλής υποδοχής, προκαλώντας μιμήσεις από τους νικητές του βραβείου Νατ Φάξον και Τζιμ Ρας (για το «The Descendants»). Ο Ρας δήλωσε στους δημοσιογράφους στα παρασκήνια ότι δεν επρόκειτο για κοροϊδία, αλλά για έναν «αγαπημένο φόρο τιμής».
Το φόρεμα της Τζολί στα Όσκαρ επαινέθηκε ευρέως από τον Τύπο της μόδας, με την Judith Thurman του New Yorker να την ανακηρύσσει ως την «πιο καλοντυμένη» της βραδιάς, επειδή έδειξε τα «υπέροχα» πόδια της και την Joyann King του Harper's Bazaar να επαινεί το πώς η ηθοποιός «αγκάλιασε τη φιλήδονη πλευρά της». Ο αείμνηστος αρχισυντάκτης της Vogue, André Leon Talley, εν τω μεταξύ, πανηγύρισε για το πώς έκανε το μαύρο βελούδο «σούπερ σέξι με μια τεράστια σχισμή, εντελώς σε στυλ Versace της δεκαετίας του '80».
Οι αρνητικές κριτικές
Αλλά δεν ήταν όλοι οι κριτικοί με το μέρος της. Η εμφάνιση με τα πόδια χαρακτηρίστηκε ως «βαρετή» στο περιοδικό TIME, το οποίο έδωσε βαθμολογία «δεξί πόδι: 1, μαύρο φόρεμα: 0.». Ένα άρθρο γνώμης που δημοσιεύτηκε στο Philadelphia Magazine περιέγραψε την πόζα της Αντζελίνα Τζολί ως «κωμική και αξιολύπητη», λέγοντας ότι εμφανίστηκε «απόμακρη, αλαζονική και ξιπασμένη». Το λεπτό της πόδι προκάλεσε μάλιστα κάποιες άβολες και έντονες συζητήσεις για το βάρος της σταρ μεταξύ των ταμπλόιντ και των τηλεοπτικών ειδημόνων, με ορισμένους παρατηρητές να υποστηρίζουν ότι φαινόταν αδύναμη. (Ο παρουσιαστής του Fox News Bill O'Reilly την περιέγραψε, στον αέρα, ως «κοκαλιάρα»).
Όσο για το δικαστήριο της κοινής γνώμης; Οι απόψεις ήταν επίσης ανάμεικτες. Ένας λογαριασμός παρωδίας στο Twitter με την ονομασία @AngiesRightLeg, ο οποίος έκτοτε έχει διαγραφεί, συγκέντρωσε πάνω από 34.000 ακολούθους μέσα σε δύο ημέρες, σύμφωνα με το Reuters. Μια έρευνα του περιοδικού Glamour διαπίστωσε εν τω μεταξύ ότι περίπου τα τρία τέταρτα των αναγνωστών «δεν γουστάρουν» τη «στάση πόζας» της Τζολί.
Η ίδια δήλωσε αργότερα ότι δεν είχε λάβει υπόψη της τον θόρυβο που προκάλεσε. «Άκουσα κάτι, αλλά δεν έδωσα καμία σημασία. Είναι τόσο απλό όσο το να είσαι μια γυναίκα που διαλέγει ένα φόρεμα που της αρέσει και περνάει μια νύχτα και δεν σκέφτεται τίποτα άλλο», δήλωσε στην Huffington Post τον επόμενο μήνα.
Μερικά χρόνια αργότερα, στην πρεμιέρα του 2019 της ταινίας «Maleficent: Mistress of Evil», η Αντζελίνα Τζολί πρόσθεσε ότι το φόρεμα είχε επιλεγεί με γνώμονα την άνεση. «Νομίζω ότι όταν αισθάνεσαι άνετα, όταν αισθάνεσαι ο εαυτός σου. το αγκαλιάζεις», δήλωσε στο Extra στο κόκκινο χαλί.
Ωστόσο, η ηθοποιός κατάφερε να προϊδεάσει για μια φθινοπωρινή τάση, με εταιρείες όπως οι Balmain, Azzaro και Jean Paul Gaultier να παρουσιάζουν στις πασαρέλες τους σχισίματα μέχρι τον μηρό, λιγότερο από ένα μήνα μετά τα Όσκαρ. Άλλες σταρ, από την Chrissy Teigen και την Beyoncé μέχρι την Jennifer Hudson και τη Nicole Scherzinger, έκαναν επίσης το ίδιο στα κόκκινα χαλιά εκείνης της χρονιάς - ένας πολλαπλασιασμός των εκτεθειμένων μηρών που οι New York Times ονόμασαν «The Angelina Effect» (ένας όρος που αργότερα επαναχρησιμοποιήθηκε για να περιγράψει την έξαρση των γυναικών με υψηλό κίνδυνο καρκίνου του μαστού που ζητούν προληπτική διπλή μαστεκτομή, μια διαδικασία στην οποία υποβλήθηκε η Αντζελίνα Τζολί το 2013).
Τον Μάρτιο του τρέχοντος έτους, η Donatella Versace, η σχεδιάστρια πίσω από το φόρεμα, αντανακλούσε με αγάπη τη δημιουργία της, ενώ αφηγούνταν τις αγαπημένες της εμφανίσεις στα Όσκαρ στην εφημερίδα The Wall Street Journal. «Μερικές φορές δεν ξέρεις ποιο φόρεμα είναι το καλύτερο», είπε, «αλλά όταν βλέπεις κάποιον να φοράει το φόρεμα μπορεί να γίνει φανταστικό».