Άννα Παναγιωτοπούλου: Από τη Μαντάμ Σουσού, στις Τρεις Χάριτες και την Ντόλτσε Βίτα -Οι τρεις ρόλοι που άφησαν εποχή - iefimerida.gr

Άννα Παναγιωτοπούλου: Από τη Μαντάμ Σουσού, στις Τρεις Χάριτες και την Ντόλτσε Βίτα -Οι τρεις ρόλοι που άφησαν εποχή

Η σπουδαία ηθοποιός Άννα Παναγιωτοπούλου
Η σπουδαία ηθοποιός Άννα Παναγιωτοπούλου/Φωτογραφία: Eurokinissi
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Έφυγε από τη ζωή, σε ηλικία 76 ετών, η σπουδαία ηθοποιός και σεναριογράφος Άννα Παναγιωτοπούλου, σκορπίζοντας θλίψη στους δικούς της ανθρώπους, στον καλλιτεχνικό χώρο, αλλά και στον απλό κόσμο που την αγάπησε μέσα από τους διαφορετικούς ρόλους που ενσάρκωσε με μεγάλη επιτυχία.

Αξέχαστες παραμένουν οι ερμηνείες της στο θέατρο, στον κινηματογράφο και στην τηλεόραση, ειδικά στις σειρές «Μαντάμ Σουσού» και «Τρεις Χάριτες». Τη θλιβερή είδηση έκανε γνωστή με ανάρτησή του ο Σταμάτης Κραουνάκης, όταν έγραψε στο facebook «Έφυγε η Άννα», ενώ σε σχόλιο του από κάτω, έχει παραθέσει ένα link με ερμηνεία της ηθοποιού από το Ηρώδειο το 2008.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Η ανάρτηση του Σταμάτη Κραουνάκη για τον θάνατο της Άννας Παναγιωτοπούλου
Η ανάρτηση του Σταμάτη Κραουνάκη για τον θάνατο της Άννας Παναγιωτοπούλου

Η Άννα Παναγιωτοπούλου και το θέατρο

Η Άννα Παναγιωτοπούλου γεννήθηκε στην Κυψέλη. Από τα παιδικά της χρόνια ήθελε να γίνει ηθοποιός. Στα παιδικά της χρόνια, σκάρωνε παραστάσεις και τις παρουσίαζε στη συνέχεια στην οικογένεια της.

Μαζί με τον Σταμάτη Φασουλή υπήρξαν βασικά μέλη στο Ελεύθερο Θέατρο -σχεδόν από τις απαρχές του- και πρωταγωνίστησαν στην πρώτη του μεγάλη επιτυχία Και συ χτενίζεσαι, που το έκανε γνωστό και αγαπητό στο ευρύ κοινό. Ανέβαζαν παραστάσεις ποικίλου ρεπερτορίου, από Μπρεχτ μέχρι Χουρμούζη. Μόνιμη «στέγη» απέκτησαν όταν πήγαν στο Άλσος Παγκρατίου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το 1980, το Ελεύθερο Θέατρο σταμάτησε και ιδρύθηκε η Ελεύθερη Σκηνή, από την Άννα Παναγιωτοπούλου και τον Σταμάτη Φασουλή, που επρόκειτο ουσιαστικά για μια μετονομασία του Ελεύθερου Θεάτρου. Η Άννα Παναγιωτοπούλου συνέχισε με επιθεωρήσεις, στις οποίες έπαιζε και έγραφε και το σενάριο.

Ενώ έγραψε κείμενα για επιθεωρήσεις και έκανε διασκευές και μεταφράσεις πολλών θεατρικών έργων, δεν αποφάσισε ποτέ να γράψει ένα δικό της θεατρικό έργο.

Μιλώντας παλαιότερα στην εκπομπή «Φώτα Πορείας» και την Έλενα Ακρίτα, αναφέρθηκε μεταξύ άλλων και στους ανθρώπους που έπαιξαν καταλυτικό ρόλο στη ζωή της. Ένας από αυτούς ήταν ο Μάνος Κατράκης, του οποίου ζήτησε τη γνώμη πριν αποφασίσει να γίνει ηθοποιός. Όπως αποκαλύπτει της είχε πει τότε: «Εάν βγεις στο θέατρο θα χάσεις πάρα πολλά πράγματα. Αν δεν βγεις θα χάσει το θέατρο».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Άννα Παναγιωτοπούλου
Άννα Παναγιωτοπούλου / Φωτογραφία: EUROKINISSI / ΧΑΡΗΣ ΜΠΙΛΙΟΣ

Οι σπουδές στην Ελβετία και η επιστροφή κρυφά στην Ελλάδα

Έτσι, παρόλο που οι γονείς της την έστειλαν στην Ελβετία για σπουδές, εκείνη επέστρεψε κρυφά στην Ελλάδα και έδωσε εξετάσεις στο Εθνικό. Εκεί γνωρίστηκε με τον Σταμάτη Φασουλή, με τον οποίο δημιούργησε μια σχέση ζωής. Συνεργάστηκε επίσης με τους Δημήτρη Παπαμιχαήλ, Ντίνο Ηλιόπουλο, Αλέκο Αλεξανδράκη, Λευτέρη Βογιατζή, Μίμη Χρυσομάλλη, Μίρκα Παπακωνσταντίνου, Γιάννη Δαλιανίδη, καθώς και με την Μαριανίνα Κριεζή στην ραδιοφωνική εκπομπή «Εδώ Λιλιπούπολη» κ.ά.

Οι σειρές που την αγάπησε ο κόσμος

Ευρέως γνωστή έγινε μέσω της συμμετοχής της σε τηλεοπτικές σειρές, αρχικά στη κρατική και στη συνέχεια στην ιδιωτική τηλεόραση. Σταθμός της τηλεοπτικής της καριέρας θεωρείται η ενσάρκωση της «Μαντάμ Σουσού» στην ομότιτλη διασκευή του μυθιστορήματος του Δημήτρη Ψαθά τη σεζόν 1986-87 (μαζί με τους Θανάση Παπαγεωργίου, Άγγελο Αντωνόπουλο, Νατάσα Ασίκη κ.ά.).

Η Άννα Παναγιωτοπούλου ως Μαντάμ Σουσού
Η Άννα Παναγιωτοπούλου ως Μαντάμ Σουσού
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μιλώντας στην εκπομπή Happy Day για τη «Μαντάμ Σουσού», διευκρίνισε ότι δεν είναι «τρελή» σαν τον ρόλο της. Ωστόσο, είχε καλή σχέση μαζί της, όχι όμως συνολικά με την τηλεόραση.

Σοφία Φαραζή-Άννα Παναγιωτοπούλου-Kάτια Δανδουλάκη
Σοφία Φαραζή-Άννα Παναγιωτοπούλου-Kάτια Δανδουλάκη / Φωτογραφία: NDP
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τεράστια επιτυχία σημείωσαν επίσης οι σειρές «Οι τρεις Χάριτες» (στο πλευρό των Μίνας Αδαμάκη, Νένας Μεντή, Άννας Κυριακού) και «Ντόλτσε Βίτα» (μαζί με τους Κατιάνα Μπαλανίκα, Μαρία Καβογιάννη, Μαρία Φωκά, Θανάση Ευθυμιάδη, Κατερίνα Ζιώγου, Παύλο Ορκόπουλο, Γαλήνη Τσεβά κ.ά.), που θεωρούνται «κλασικές». Η συνύπαρξή τους, χάρισε στιγμές γέλιου στο τηλεοπτικό κοινό και οι ατάκες τους έγραψαν ιστορία.

«Στην τηλεόραση τότε έβγαιναν πολλά χρήματα. Εγώ στο Ντόλτσε Βίτα έπαιρνα ένα εκατομμύριο δραχμές το επεισόδιο. Ανεξάρτητα από την επιτυχία, η συμφωνία ήταν αυτή. Αυτό μου ήρθε εμένα, αυτό είπα. Δεν πίστευα πως θα μου τα δώσουν κιόλας. Έχω κάνει και δουλειές που δεν πήγαν πολύ καλά», είχε δηλώσει χαρακτηριστικά η Άννα Παναγιωτοπούλου σε συνέντευξή της.

Άννα Παναγιωτοπούλου και Θανάσης Ευθυμιάδης στην πετυχημένη σειρά του Mega «Ντόλτσε Βίτα»
Άννα Παναγιωτοπούλου και Θανάσης Ευθυμιάδης στην πετυχημένη σειρά του Mega «Ντόλτσε Βίτα»
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μιλώντας για την τηλεόραση στα «Φώτα Πορείας» τόνισε το εξής: «Έχω την αίσθηση ότι δημιουργεί συγγενείς, όχι σταρς. Δηλαδή σε βλέπουν σαν ένα δικό τους πλάσμα, έναν άνθρωπο που μπήκε στο σπίτι τους».

Στον κινηματογράφο συμμετείχε στις ταινίες «Safe Sex», «Το κλάμα βγήκε απ' τον παράδεισο», «Οξυγόνο», «Αυστηρώς Κατάλληλο» κ.ά.

Προσωπική ζωή

Όλα αυτά τα χρόνια της τεράστιας επιτυχίας, κατάφερε να κρατήσει μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας την προσωπική της ζωή. Από τα λίγα πράγματα που γνωρίζει ο κόσμος, είναι ότι παντρεύτηκε το 1972. Απέκτησε έναν γιο, τον Δημήτρη (1973), που της χάρισε ενα εγγόνι. Ζούσε στον Λυκαβηττό αλλά της άρεσε να περνά μεγάλα χρονικά διαστήματα στην Τήνο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως είχε αποκαλύψει στο παρελθόν, δεν διαβάζει ποτέ τις κριτικές και η μόνη κριτική που την ενδιαφέρει είναι αυτή του γιου της.

Άννα Παναγιωτοπούλου
Άννα Παναγιωτοπούλου

«Έμεινα μόνη μου ξαφνικά. Ήταν πολύ απότομο πράγμα ο θάνατος του συζύγου μου. Εγώ είχα βγει έξω. Εδώ καθόταν και έβλεπε τηλεόραση όταν έλειπα εγώ. Γυρίζω και δεν τον βλέπω. Λέω έφυγε. Ξαπλώνω, ξυπνάω το πρωί και λέω δεν βγήκε τελικά. Έρχομαι εδώ και βλέπω έναν πεθαμένο άνθρωπο. Όχι σοκ. Τρέλα. Βέβαια μακάρι να πεθάνουμε όλοι έτσι. Δεν κατάλαβε τίποτα. Ήταν ήρεμο το πρόσωπό του. Έβλεπε τηλεόραση και πέθανε», είχε εξομολογηθεί η ηθοποιός σε συνέντευξή της για τον θάνατο του συζύγου της.

Η αγάπη της για την Τήνο

Μιλώντας στο ponitiki, είχε τονίσει τη διαφορά στην ποιότητα της ζωής της, σε σχέση με το παρελθόν.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Έχω σκεφτεί πολλές φορές ότι, αν ήμουν 20-25 χρόνων, δεν θα το είχα ζήσει αυτό, δεν θα μπορούσα να ζω με τον εαυτό μου. Τώρα έχω άλλες δυνατότητες. Ζούσα μόνο στο θέατρο, μέχρι που έμαθα να βρίσκω χαρά και στη ζωή μου, βλέποντας τα άστρα, τη θάλασσα, κολυμπώντας, ακούγοντας τα πουλιά, με τα σκυλιά μου, να είμαι ευτυχισμένη με πάρα πολύ απλά πράγματα».

Άννα Παναγιωτοπούλου

Όσο για το τι είναι αυτό που της αρέσει στο νησί; «Ανακαλύπτω μια ζωή που δεν γνώριζα, κοντά στη φύση. Επειδή βγήκα από μικρή στο θέατρο και μεγάλωσα σαν κακομαθημένο παιδί, με τα γερμανικά, τα γαλλικά και το πιάνο, δεν είχα ασχοληθεί ποτέ με τα απλά στη ζωή μου. Ασχολήθηκα με το παιδί μου όταν ήταν πολύ μωρό, αλλά δεν έκανα ποτέ δουλειές­ στο σπίτι, δεν μαγείρευα… Κι εκεί ξαφνικά είπα "θα στρώσω το κρεβάτι μου, θα καθαρίσω το μπάνιο μου"… Άρχισα να αισθάνομαι πως η ζωή έχει και πράγματα τα οποία εγώ δεν έζησα. Έμαθα να μαζεύω μανιτάρια, κατεβαίνω στην παραλία να πιω καφέ με τα σκυλιά μου, ζω πράγματα πρωτόγνωρα. Απολαμβάνω τη φύση και την ομορφιά που έχουν το χειμώνα οι Κυκλάδες».

«Πρώτη φορά πήγα να ψωνίσω σε σούπερ-μάρκετ στην Τήνο»

«Έμαθα τι είναι ζωή, που δεν το ήξερα. Θα πέθαινα ανάπηρη. Χωρίς να ξέρω τι είναι να ζω κανονικά. Όλη μου τη ζωή έτρεχα να προλάβω τις δουλειές μου. Έφευγα στις 8:00 το πρωί και επέστρεφα στις 12:30 το βράδυ πτώμα από την κούραση. Και δεν είναι ότι δεν μου αρέσει η δουλειά μου, μου αρέσει πάρα πολύ. Αλλά δεν ζούσα σαν κανονικός άνθρωπος. Σκέψου ότι πρώτη φορά πήγα να ψωνίσω σε σούπερ-μάρκετ στην Τήνο»!

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η συμφιλίωση με τον χρόνο

Σε συνέντευξή της στο pontiki, αναφέρθηκε στο γεγονός ότι έχει συμφιλιωθεί με τον χρόνο. «Τώρα έχω μεγαλώσει και είμαι από τους λίγους ανθρώπους που δεν παραπονιέται ότι έχει μεγαλώσει, γιατί είμαι συμφιλιωμένη με αυτό. Δεν έχω πάει να φτιάξω τη μούρη μου για να φαίνομαι πιο νέα αφού είμαι όσο είμαι και δεν είμαι δυστυχής με αυτό», είχε δηλώσει χαρακτηριστικά.

Η Άννα Παναγιωτοπούλου και η αναγνωρισιμότητα

Πώς αισθανόταν η Άννα Παναγιωτοπούλου με την αναγνωρισιμότητα; «Εξαρτάται. Αν βγω από το θέατρο και μου δώσεις συγχαρητήρια –και συνήθως αυτές οι αντιδράσεις είναι οι πιο ειλικρινείς–, μ’ αρέσει πολύ. Η αναγνωρισιμότητα στο δρόμο, όμως, με φέρνει σε πάρα πολύ δύσκολη θέση. Η τηλεόραση δημιουργεί μια οικειότητα. Μπαίνεις μέσα στο σπίτι του καθενός κι αυτό τον κάνει να σε θεωρεί δικό του άνθρωπο», είχε πει.

Περιγράφοντας στο Αθηνόραμα ένα ακραίο περιστατικό με θαυμαστή της, θυμήθηκε το εξής: «Μου έχουν πει "βγάλε τα γυαλιά να σε δω" κι αυτό με έφερε σε αμηχανία. Μου έχει τύχει όμως και κάτι συγκινητικό. Όταν κάναμε τις "Τρεις Χάριτες", ήρθε ένα παιδάκι στο θέατρο και μου είπε "Με ξέρεις;", του απάντησα όχι και μου ανταπάντησε: "Εγώ γιατί σε ξέρω;". Κι εγώ του είπα "Έλα ντε;"».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Οι «Τρεις Χάριτες», Άννα Παναγιωτοπούλου, Μίνα Αδαμάκη και Νένα Μεντή
Οι «Τρεις Χάριτες», Άννα Παναγιωτοπούλου, Μίνα Αδαμάκη και Νένα Μεντή
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ