Η Airbnb γνωρίζει καλά από μάρκετινγκ, γι’ αυτό και προσφέρει στους πελάτες της την ευκαιρία να περάσουν μια νύχτα σε ένα μουσείο στο Παρίσι, να μείνουν σε σπίτια που μοιάζουν με σκηνικά ταινιών ή να κοιμηθούν περιτριγυρισμένοι από 8 αγωνιστικά αυτοκίνητα Ferrari.
Αυτές και άλλες καταχωρίσεις αποτελούν μέρος μιας εντυπωσιακής νέας καμπάνιας του γίγαντα των βραχυχρόνιων μισθώσεων, ο οποίος θέλει να παρουσιαστεί ως μια εταιρεία που πουλάει εμπειρίες και όχι απλώς εναλλακτικές λύσεις για τη διαμονή σε ένα ξενοδοχείο.
Ο διευθύνων σύμβουλος Μπράιαν Τσέσκι ανακοίνωσε τις 11 προσωρινές καταχωρίσεις -η Airbnb τις αποκαλεί «εικονικές»- σε μια εκδήλωση την Τετάρτη στο Λος Άντζελες.
Η εταιρεία από το Σαν Φρανσίσκο είχε την ιδέα για τη νέα αυτή καμπάνια αφότου είδε την ανταπόκριση του κοινού για την ενοικίαση ενός σπιτιού με θέμα την Barbie στο Μαλιμπού της Καλιφόρνιας, το οποίο καταχώρισε πέρυσι σε συνδυασμό με την επιτυχημένη ομώνυμη ταινία. Η συνταγή είναι η ίδια: Συνδέστε μια προώθηση με ένα προϊόν ποπ κουλτούρας, μια διασημότητα ή ένα γεγονός.
Σχεδόν χαρίζει τη διαμονή η Airbnb
«Δεν είμαστε ιστορικά γνωστοί για το ότι φτιάχνουμε οτιδήποτε. Είμαστε μια πλατφόρμα» δήλωσε ο Τσέσκι. «Νομίζω ότι είναι πραγματικά σπουδαίο να δείξουμε πώς φαίνεται όταν ξαφνικά μπορείς να μπεις στο όραμά μας και στη φαντασία μας. Νομίζω ότι θα κρατήσει την Airbnb στην κορυφή του μυαλού μας».
Σε αντίθεση με τα τυπικά καταχωρισμένα ακίνητα της πλατφόρμας ενοικίασης, η Airbnb πρακτικά χαρίζει τις νέες αυτές καταχωρίσεις.
Ο Τσέσκι δήλωσε ότι η εταιρεία θα προσκαλέσει τους ανθρώπους να συμπληρώσουν ένα προφίλ και να εξηγήσουν γιατί θέλουν μία από τις καταχωρίσεις και η Airbnb θα επιλέξει περίπου 4.000 νικητές κατά τη διάρκεια του έτους. Πρόσθεσε ότι οι νικητές θα μπορούν να κάνουν κράτηση για τα ακίνητα είτε δωρεάν είτε σε τιμές κάτω των 100 δολαρίων.
Μια βραδιά στο Μουσείο Ορσέ -Με την καλύτερη θέση για την τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων
Μία από τις πιο εντυπωσιακές ευκαιρίες είναι μια διανυκτέρευση στο Μουσείο Ορσέ, στο Παρίσι.
Ο Τσέσκι δήλωσε ότι η Airbnb προσέλαβε τον Mathieu Lehanneur -ο οποίος σχεδίασε τη δάδα για τους Ολυμπιακούς Αγώνες στο Παρίσι αυτό το καλοκαίρι- για να μετατρέψει την αίθουσα με το ρολόι στην κορυφή του μουσείου σε υπνοδωμάτιο.
«Παρεμπιπτόντως, η δάδα θα βρίσκεται στο υπνοδωμάτιο μαζί σας» δήλωσε ο Τσέσκι. «Θα έχετε ολόκληρο το μουσείο για εσάς. Πρόκειται κυριολεκτικά για μια νύχτα στο μουσείο. Και γίνεται ακόμη καλύτερο, γιατί, βγαίνοντας από την κρεβατοκάμαρα στη βεράντα, έχετε την καλύτερη θέση για την τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων».
Ένα σπίτι αντίγραφο από αυτό της ταινίας «Ψηλά στον Ουρανό» -Με τα μπαλόνια
Για όσους προτιμούν όμως κάτι από ταινία, η Airbnb διαθέτει ένα σπίτι στο Νέο Μεξικό που είναι λεπτομερώς σχεδιασμένο ώστε να μοιάζει με αυτό από την ταινία κινουμένων σχεδίων του 2009 «Ψηλά στον Ουρανό».
Ο Τσέσκι δήλωσε ότι η Airbnb πλήρωσε για να χτιστεί το σπίτι από το μηδέν και να προσαρτήσει 8.000 μπαλόνια για να μιμηθεί αυτά με το ήλιον που χρησιμοποίησε ο κεντρικός χαρακτήρας της ταινίας για να κάνει το σπίτι να πετάξει.
Η έκδοση της Airbnb δεν θα πετάξει, αλλά ο Τσέσκι δήλωσε ότι οι επισκέπτες θα παρακολουθήσουν έναν γερανό να σηκώνει το σπίτι 15 μέτρα από το έδαφος.
«Νομίζω ότι ίσως δεν θα είναι μέσα στο σπίτι οι καλεσμένοι όταν το σηκώνουμε, μόνο και μόνο για λόγους ασφαλείας» είπε.
Στο μουσείο της Ferrari και άλλα διάσημα μέρη
Ορισμένες από τις καταχωρίσεις θα είναι μοναδικές εκδηλώσεις, όπως η διανυκτέρευση στο Μουσείο Ferrari στο Μαρανέλο της Ιταλίας, μια παράσταση από τη ράπερ Doja Cat και μια βραδιά με τον κωμικό Κέβιν Χαρτ.
Το σπίτι της ταινίας «Ψηλά στον Ουρανό» και μια έπαυλη στη Νέα Υόρκη, που έχει φτιαχτεί για να μοιάζει με εκείνη στα κόμικς της Marvel «X-Men», θα είναι διαθέσιμα για τρεις ή τέσσερις μήνες. Ένα σπίτι στη Μινεάπολη, που ανήκε στον Prince και το οποίο εμφανίστηκε στην ταινία «Purple Rain», θα είναι διαθέσιμο για ένα χρόνο, σύμφωνα με την Airbnb.
Η εταιρεία δεν λέει πόσα ξόδεψε για να αποκτήσει τα δικαιώματα, να ντύσει τα ακίνητα και να πληρώσει τις διασημότητες που συμμετείχαν.
Η Airbnb είχε κέρδη 4,8 δισ. δολάρια πέρυσι και έκλεισε το 2023 με σχεδόν 6,9 δισ. δολάρια σε μετρητά.
«Αυτά τα 11 είναι η αρχή», δήλωσε ο Chesky. «Έχουμε πολλά περισσότερα υπό ανάπτυξη».