Η Adidas δεν έχει βρει ακόμη τι θα κάνει με το απόθεμα αξίας 1,3 δισ. δολαρίων από τα απούλητα αθλητικά παπούτσια Yeezy, μετά τη διακοπή των σχέσεων με τον ράπερ Κάνιε Γουέστ, λόγω αντισημιτικών σχολίων, πέρυσι.
Ο διευθύνων σύμβουλος Bjorn Gulden περιέγραψε το δαπανηρό δίλημμα της εταιρείας κατά τη διάρκεια μιας κλήσης με αναλυτές την Τετάρτη, σημειώνοντας ότι οι επιλογές που έχει στη διάθεσή της η Adidas, όπως η αλλαγή του εμπορικού σήματος των αθλητικών παπουτσιών ή ακόμη και η κυριολεκτική καύση του αποθέματος Yeezy, έχουν όλα σημαντικά μειονεκτήματα.
«Ανάλογα με το ποιον μιλάτε, οι άνθρωποι θα πουν ότι δεν μπορείτε να τα καταστρέψετε επειδή είναι θέμα βιωσιμότητας, σωστά; Οπότε, σας παρακαλώ, μην τα καταστρέφετε. Και μετά, εκείνοι που λένε: ''Σας παρακαλώ, μην τα πουλήσετε, γιατί έχετε θέμα φήμης''» δήλωσε ο Gulden κατά τη διάρκεια μιας επικοινωνίας σχετικά με τα κέρδη.
«Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο δεν έχουμε λάβει απόφαση σχετικά με αυτό, επειδή είναι ένα πολύ περίπλοκο ζήτημα», πρόσθεσε ο CEO της Adidas.
Τα Yeezy ήταν ένα από τα πιο κερδοφόρα τμήματα των επιχειρήσεων της Adidas μέχρι πέρυσι, όταν το brand έκοψε εσπευσμένα τους δεσμούς με τον Κάνιε Γουέστ -ο οποίος άλλαξε νομικά το όνομά του σε Ye-, έπειτα από μια σειρά παράξενων αντισημιτικών λεονταρισμών.
Τεράστιο το πλήγμα για την Adidas, εάν δεν πουλήσει τα Yeezy
Ο γερμανικός γίγαντας αθλητικών ενδυμάτων προειδοποίησε ότι το πλήγμα που θα υποστεί στα κέρδη του το τρέχον οικονομικό έτος, εάν δεν πουλήσει τα εναπομείναντα είδη Yeezy, υπολογίζεται στα 527,5 εκατομμύρια δολάρια.
Πράγματι, ο ξαφνικός «χωρισμός» με τον Κάνιε Γουέστ συνέβαλε σε ένα θλιβερό αποτέλεσμα τέταρτου τριμήνου για την Adidas, η οποία κατέγραψε καθαρή ζημία 540 εκατομμυρίων δολαρίων.
O Gulden δήλωσε πως η Adidas θα αντιμετωπίσει «μεγάλο κίνδυνο φήμης», εάν προσπαθήσει να κάνει rebranding και να πουλήσει τα εμπορεύματα Yeezy.
Άλλες εναλλακτικές για την Adidas -Γιατί δεν είναι υλοποιήσιμες
«Η άλλη εναλλακτική είναι να πούμε ότι τα καίμε ή ότι κάνουμε ό,τι χρειάζεται στη συνέχεια για να τα καταστρέψουμε και να τα εξαφανίσουμε. Τότε όμως έχουμε άλλο θέμα...», πρόσθεσε.
Άλλες επιλογές που έχει στη διάθεσή της η Adidas περιλαμβάνουν την πώληση των αποθεμάτων Yeezy «στο κόστος» -που σημαίνει ότι το brand δε θα έχει κέρδος από τα προϊόντα-, την πώλησή τους με μικρό περιθώριο κέρδους και τη δωρεά των εσόδων σε φιλανθρωπικές οργανώσεις.
Ο Gulden αμφισβήτησε επίσης τη βιωσιμότητα της απλής δωρεάς των αθλητικών παπουτσιών Yeezy στους σεισμοπαθείς στην Τουρκία ή σε κάποιον άλλο αξιόλογο σκοπό. Πρότεινε πως τα προϊόντα υψηλής ποιότητας θα κατέληγαν στη μαύρη αγορά.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Adidas δήλωσε ακόμη πως έχει λάβει «πιθανότατα 500 διαφορετικές επιχειρηματικές προτάσεις» από ανθρώπους που ήθελαν να αγοράσουν τα εναπομείναντα παπούτσια Yeezy για μεταπώληση.
Πάντως, ο Gulden δεν έδωσε χρονοδιάγραμμα για την τελική απόφαση σχετικά με το απόθεμα. «Νομίζω ότι ο στόχος που έχουμε είναι να κάνουμε ό,τι είναι πιθανόν να μας βλάψει λιγότερο και να κάνουμε κάτι καλό», πρόσθεσε. «Και αυτό είναι που συζητάμε με πολλά ενδιαφερόμενα μέρη, ανθρώπους που έχουν πληγεί από αυτή την κατάσταση, και συζητάμε ποια πιστεύουν πως είναι η καλύτερη επιλογή».