Νέα επιστημονική έρευνα δείχνει πως οι γονείς που διαβάζουν παραμύθια στα παιδιά τους, τους προσφέρουν σημαντικά εφόδια για το μέλλον, ακόμη και από την πρώιμη ηλικία του νηπιαγωγείου.
Είναι γνωστό πως η εξοικείωση με τα βιβλία και τις λέξεις μέσω των παραμυθιών αρχικά, διευρύνει τους ορίζοντες ενός παιδιού – όπως αντίστοιχα και ενός ενήλικα – ωστόσο για πρώτη φορά, μια έρευνα δίνει ποσοτικοποιημένη την επίδραση των βιβλίων (παραμυθιών στην περίπτωση των νηπίων) στην ανάπτυξη του λεξιλογίου.
Συγκεκριμένα, η έρευνα του πανεπιστημίου του Οχάιο διαπίστωσε πως οι γονείς που διαβάζουν πέντε παραμύθια την ημέρα (κατάλληλα για την ηλικία τους) σε παιδιά προσχολικής ηλικίας, προσφέρουν στα νήπια ένα πλούσιο λεξιλόγιο, που μπορεί να φτάνει και τις 1,4 εκατομμύρια λέξεις.
Οι ερευνητές εντόπισαν τα πιο δημοφιλή παιδικά βιβλία και υπολόγισαν πόσες λέξεις περιλαμβάνουν αυτά κατά μέσο όρο. Τα εικονοβιβλία βρέθηκε πως περιέχουν κατά μέσο όρο 140 λέξεις, ενώ μικρά παραμύθια για νήπια υπολογίστηκε πως περιλαμβάνουν περίπου 228 λέξεις.
«Τα παιδιά που ακούν περισσότερες λέξεις, αναμένεται να είναι καλύτερα προετοιμασμένα όταν δουν αυτές τις λέξεις στο χαρτί, πηγαίνοντας σχολείο» εξηγούν οι ειδικοί που προσθέτουν. «Το λεξιλογικό κενό μπορεί να φτάσει ακόμη και τις 1 εκατομμύριο λέξεις ανάμεσα σε παιδιά που μεγαλώνουν με παραμύθια και άλλα που δεν συνηθίζουν να ακούν παραμύθια από τους γονείς τους».