Τέλος εποχής για το Airbus A380, το μεγαλύτερο επιβατικό αεροσκάφος στον κόσμο, καθώς σταματά η κατασκευή αυτού του υπέροχου θηρίου, που αποτελείται από τέσσερα εκατομμύρια μέρη από 30 διαφορετικές χώρες,
Η συναρμολόγηση του τελευταίου super jumbo, ολοκληρώθηκε πρόσφατα, καθώς το 2019 ανακοινώθηκε ότι οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αεροπλάνων διέκοψαν την κατασκευή του.
Ανεξάρτητος φωτογράφος κατέγραψε με τον φακό του την ολοκλήρωση του τελευταίου αεροσκάφους Airbus A380, στο εργοστάσιο Jean-Luc Lagardere, μια ειδικά σχεδιασμένη εγκατάσταση Airbus στο αεροδρόμιο Toulouse-Blagnac στη νότια Γαλλία. Από την πρώτη παράδοση του superjumbo στην Singapore Airlines το 2007, πάνω από 240 A380 έχουν κατασκευαστεί εδώ.
Η συναρμολόγηση του τελικού διώροφου αεροπλάνου, με σειριακό αριθμό 272, ολοκληρώθηκε, με τον σταθμό παραγωγής 40 να είναι πλέον εκτός λειτουργίας.
Βρίσκεται τώρα στον σταθμό 30, όπου, η διευθύντρια δημοσίων σχέσεων της Airbus, Anne Galabert, λέει στο CNN Travel, ότι οι κινητήρες θα εγκατασταθούν και θα πραγματοποιηθούν δοκιμές σε ηλεκτρικά και υδραυλικά συστήματα, υπολογιστές, εργαλεία προσγείωσης και κινούμενα μέρη.
«Οι τελικές δοκιμές πραγματοποιούνται έξω», λέει, και «το αεροσκάφος στη συνέχεια προετοιμάζεται για πτήση».
Μετά την πραγματοποίηση των δοκιμών στους κινητήρες, το αεροσκάφος θα πραγματοποιήσει την πρώτη δοκιμαστική πτήση του στο Αμβούργο της Γερμανίας, όπου θα εγκατασταθεί, θα τοποθετηθεί η καμπίνα και το αεροσκάφος θα χρωματιστεί στα χρώματα του πελάτη: σε αυτό της Emirates Airlines.
Η συναρμολόγηση του A380 είναι ένα τεράστιο έργο, με 1.500 εταιρείες να ασχολούνται με την κατασκευή όλων των μεμονωμένων ανταλλακτικών, από πριτσίνια έως μπουλόνια, μέχρι καθίσματα και κινητήρες.
Τα τμήματα ατράκτου ήρθαν από το Αμβούργο, τη Γερμανία και το Σαιν -Ναζαίρ της Γαλλίας, η οριζόντια ουρά κατασκευάστηκε στο Κάντιθ της Ισπανίας και το κάθετο πτερύγιο ουράς κατασκευάστηκε επίσης στο Αμβούργο. Το ταξίδι των ανταλλακτικών στη Γαλλία έγινε οδικώς, μέσω θαλάσσης και αεροπορικώς.
Αυτό το A380 είναι ένα από τα οκτώ που έχει προγραμματιστεί να παραδοθούν στην Emirates, ο μεγαλύτερος πελάτης του αεροσκάφους, με ένα ακόμη να προορίζεται για τον ιαπωνικό αερομεταφορέα ANA.
Το Airbus A380, με χωρητικότητα έως και 853 επιβατών, είναι το μεγαλύτερο μαζικής παραγωγής επιβατηγό αεροσκάφος στην ιστορία.
«Είναι μια οδυνηρή απόφαση», είπε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Airbus, Τομ Εντερς, τον Φεβρουάριο του 2019, ανακοινώνοντας την απόφαση να διακόψει την παραγωγή του αεροπλάνου. «Έχουμε επενδύσει πολλή προσπάθεια, πολλούς πόρους και πολύ ιδρώτα σε αυτό το αεροσκάφος», πρόσθεσε.
Η Airbus υπερεκτίμησε την όρεξη των αεροπορικών εταιρειών για το superjumbo. Μέχρι τη στιγμή της ανακοίνωσης του 2019, είχε παραδώσει μόλις 234 αεροσκάφη- λιγότερα από το ήμισυ των 600 που είχε προβλέψει, όταν παρουσιάστηκε το Α 380.
Το ενδιαφέρον των αεροπορικών εταιρειών, είχε μετατοπιστεί σε ελαφρύτερα, πιο οικονομικά στην κατανάλωση καυσίμων αεροσκάφη και τώρα η πανδημία του νέου κορωνοϊού, έχει επιταχύνει ακόμη περισσότερο την πτώση των αεροπορικών ταξιδιών.
Αεροπορικές εταιρείες, όπως η Lufthansa, η Qantas και η Air France, καθήλωσαν τα superjumbos τους νωρίτερα φέτος, σε μια εποχή που η απότομη πτώση της ζήτησης για αεροπορικά ταξίδια σήμαινε ότι πολλά αεροπλάνα δε θα πετούσαν. Το τελευταίο πράγμα που σκέφτονται αυτή την περίοδο οι αεροπορικές εταιρείες, είναι να προσθέσουν στον στόλο τους, ένα τέτοιο μεγαθήριο. Και kάπως έτσι, έφτασε το άδοξο τέλος για το άλλοτε καμάρι της Airbus.