Η Κομισιόν και οι εθνικές αρχές προστασίας των καταναλωτών κάλεσαν τις αεροπορικές εταιρείες που λειτουργούν στην Ευρωπαϊκή Ενωση να βελτιώσουν τον τρόπο που αντιμετωπίζουν τις ακυρώσεις πτήσεων εν μέσω της πανδημίας COVID-19.
«Έχουμε λάβει πολλές καταγγελίες από τους καταναλωτές, αλλά έχουμε επίσης συνεργαστεί στενά με τις αεροπορικές εταιρείες για να κατανοήσουμε πού υπάρχουν ελλείψεις και γιατί. Οι αεροπορικές εταιρείες πρέπει να σέβονται τα δικαιώματα των καταναλωτών όταν ακυρώνονται οι πτήσεις. Σήμερα ζητάμε απλές λύσεις για να δώσουμε στους καταναλωτές βεβαιότητα μετά από μια περίοδο ακραίων αναταραχών», δήλωσε ο επίτροπος Δικαιοσύνης, Ντιντιέ Ρέιντερς.
Τι προβλέπει το δίκαιο των καταναλωτών της ΕΕ
Η Επιτροπή τονίζει ότι οι αεροπορικές εταιρείες που λειτουργούν στην ΕΕ πρέπει να σέβονται το δίκαιο των καταναλωτών της ΕΕ. Πρέπει ιδίως να εγγυώνται διαφανή επικοινωνία και προληπτική ενημέρωση των επιβατών σχετικά με τα δικαιώματά τους.
Ειδικότερα, πρέπει να προσφέρουν μια επιλογή μεταξύ επιστροφής χρημάτων και κουπονιού (προκειμένου να το εξαργυρώσει σε νέο ταξίδι) και να ενημερώνουν τους επιβάτες ότι έχουν το δικαίωμα να ανταλλάσσουν τα κουπόνια τους με χρήματα ανά πάσα στιγμή.
Οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες που ερωτήθηκαν στο πλαίσιο μιας έρευνας, απέτυχαν να αποζημιώσουν τους επιβάτες εντός της προθεσμίας των επτά ημερών που προβλέπει η νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ενωσης.
Προθεσμία 7 ημερών για κάθε κράτηση
Η Επιτροπή τις καλεί να αναλάβουν δράση για να διασφαλίσουν ότι αυτή η προθεσμία τηρείται για όλες τις νέες κρατήσεις (είτε αγοράζονται απευθείας είτε μέσω ενός μεσάζοντα) και για να απορροφήσει γρήγορα την καθυστέρηση των εκκρεμών επιστροφών, το αργότερο έως την 1η Σεπτεμβρίου 2021.
«Θα συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε με τις εθνικές αρχές για την κατάλληλη επικοινωνία, εφαρμογή και επιβολή των δικαιωμάτων των επιβατών. Οι επιβάτες πρέπει να έχουν πραγματική επιλογή μεταξύ κουπονιών και επιστροφής χρημάτων», δήλωσε η επίτροπος Μεταφορών Αντίνα Βαλέαν.