Οι ρόδες ήταν κάποτε το επίκεντρο στα λούνα παρκ, αλλά τις τελευταίες δεκαετίες δεσπόζουν στον ορίζοντα μητροπόλεων του πλανήτη. Καμία όμως από τις ρόδες αυτές δεν φτάνει στα ύψη του Ain Dubai («Μάτι του Ντουμπάι» στα αραβικά») που μας έχει συνηθίσει στις μεγαλύτερες, ταχύτερες ή πολυτελέστερες εκδόσεις στον πλανήτη.
Με ύψος 250 μέτρων η ρόδα του Ντουμπάι θα είναι ο υψηλότερος «τροχός παρατήρησης» του κόσμου, 82 μ. μεγαλύτερος από τον High Roller του Λας Βέγκας, που υποχωρεί πλέον στη δεύτερη θέση. Η ατραξιόν αυτή θα είναι ο κύριος πόλος έλξης στο τεχνητό νησί Bluewaters, κοντά στη μαρίνα του Ντουμπάι, που εγκαινιάστηκε το 2018.
Η ρόδα του Ντουμπάι διπλάσια σε μέγεθος από τον «τροχό της χιλιετίας» του Λονδίνου
«Το Ain Dubai αφήνει μακράν πίσω του την ύψους 165 μ. ρόδα Singapore Flyer και είναι σχεδόν διπλάσιο σε μέγεθος σε σύγκριση με το London Eye, τον διάσημο «τροχό της χιλιετίας» της βρετανικής πρωτεύουσας», λέει ο γενικός διευθυντής της ατραξιόν, Ρόναλντ Ντρέικ.
Η ρόδα αυτή περιλαμβάνει 48 καμπίνες, σε ορισμένες από τις οποίες χωρούν έως και 40 επιβάτες. Συνολικά έως και 1.750 άτομα θα μπορούν να απολαμβάνουν ταυτόχρονα τις βόλτες τους – όχι όμως σε καιρούς πανδημίας, αφού προς το παρόν ο αριθμός τους θα περιορίζεται σε δέκα άτομα ανά καμπίνα.
Κάθε μία απ’ αυτές είναι μεγαλύτερη από δύο διώροφα λεωφορεία του Λονδίνου ενώ η ρόδα θα προσφέρει στους ενδιαφερόμενους τη δυνατότητα να επιλέξουν ανάμεσα σε τρία είδη καμπίνας: τις «καμπίνες παρατήρησης» για τους απλούς χρήστες, τις «καμπίνες κοινωνικής δικτύωσης» με μπαρ στο εσωτερικό και τις «ιδιωτικές καμπίνες», που θα φιλοξενούν ιδιωτικά πάρτι, επιχειρηματικές συναντήσεις και άλλες εκδηλώσεις. Η βόλτα με τη ρόδα αυτή διαρκεί 38 λεπτά και προσφέρει μαγευτική θέα στην ακτογραμμή του Ντουμπάι, τη μαρίνα και τον λαμπερό ορίζοντά του.
Ώθηση στην τουριστική βιομηχανία του Ντουμπάι
Με τα εγκαίνια της ρόδας το Ντουμπάι συνεχίζει τις προσπάθειές του να καθιερωθεί ως ένας από τους κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς στον πλανήτη. «Η εστίαση στον τουρισμό ήταν μια από τις βασικές στρατηγικές διαφοροποίησης των πηγών εσόδων των Ηνωμένων Αραβικων Εμιράτων και ειδικά του Ντουμπάι. Οι αναταράξεις στην αγορά πετρελαίου λόγω της πανδημίας κατέστηκσαν προφανές ότι τα ΗΑΕ πρέπει να ενισχύσουν και τους άλλους κλάδους τους», σχολιάζει ο Ουσμάν Χαλίντ, επίκουρος καθηγητής Οικονομικών του Πανεπιστημίου των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων.
Σε αντίθεση με άλλα εμιράτα της χώρας, το Ντουμπάι δεν παράγει πολύ πετρέλαιο. Σύμφωνα με το πρόσφατα στοιχεία του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ λιγότερο από το 1% του ΑΕΠ του Ντουμπάι προέρχεται από το πετρέλαιο, ενώ προ τριετίας τα έσοδα από τον τουρισμό έφθαναν στο 11,5% του ΑΕΠ του εμιράτου. Το Ντουμπάι επιχειρεί να καταξιωθεί παράλληλα ως προορισμός για τους λάτρεις της αδρεναλίνης, αφού τον περασμένο Ιούλιο εγκαινίασε τη βαθύτερη πισίνα κατάδυσης στον κόσμο, ενώ εστιάζει και στον πολιτιστικό τουρισμό, καθώς από την 1η Οκτωβρίου μέχρι τις 31 Μαρτρίου θα φιλοξενήσει την Expo 2020 Dubai, με τεχνολογικά επιτεύγματα, έργα Τέχνης και γαστρονομικές δημιουργίες από 190 χώρες.