Οποιοδήποτε αεροπορικό ταξίδι μπορεί να είναι αγχωτικό, αλλά η αντιμετώπιση μιας πτήσης μεγάλων αποστάσεων μπορεί να είναι ιδιαίτερα εκφοβιστική.
Πρέπει να δώσετε προτεραιότητα στον ύπνο ή στο φαγητό ή και στα δύο; Θα πρέπει να προσπαθήσετε να γυμναστείτε στον διάδρομο; Είναι ποτέ αποδεκτό να βγάλετε τα παπούτσια σας;
Ο Kris Major είναι Βρετανός αεροσυνοδός με 24 χρόνια εμπειρίας. Έχει δουλέψει σε πτήσεις μικρών αποστάσεων και έχει περάσει 14 ώρες στον ουρανό. Έχει υπομείνει ταξίδια με έναν αξιοζήλευτο αριθμό ενδιάμεσων στάσεων και έχει γίνει ειδικός στον ανεφοδιασμό με υπνάκους στα 30.000 πόδια.
Καθώς η πανδημία εξασθενεί και πολλοί από εμάς ανυπομονούμε για τις πολυαναμενόμενες περιπέτειες μεγάλων αποστάσεων, το CNN Travel ζήτησε από τον Μajor τις συμβουλές και τα κόλπα του για την επιβίωση πολλών ωρών στον ουρανό.
Πρέπει να τρώτε πριν ή κατά τη διάρκεια μιας ολονύκτιας πτήσης;
Αν πρόκειται να πετάξετε με νυχτερινή πτήση και θέλετε να μεγιστοποιήσετε τον ύπνο σας στο αεροπλάνο, ο Major προτείνει να φάτε πριν από την επιβίβαση.
Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό εάν η πτήση είναι στο μικρότερο άκρο της κλίμακας των μεγάλων αποστάσεων: εάν ταξιδεύετε από τη Νέα Υόρκη στο Λονδίνο, για παράδειγμα, στην καλύτερη περίπτωση θα κοιμηθείτε περίπου πέντε ή έξι ώρες, οπότε θα πρέπει να αξιοποιήσετε στο έπακρο αυτόν τον χρόνο ανάπαυσης.
Ο Major, ο οποίος εκπροσωπεί επίσης τους Ευρωπαίους αεροσυνοδούς και πιλότους ως πρόεδρος της Μεικτής Επιτροπής Πληρωμάτων Αεροσκαφών της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Εργαζομένων στις Μεταφορές, λέει πως είναι χαρακτηριστικό ότι οι περισσότεροι επαγγελματίες ταξιδιώτες κλείνουν τα μάτια τους μόλις επιβιβαστούν στο αεροπλάνο.
Παρ' όλα αυτά, ο Major παραδέχεται ότι το να τρως πριν από την πτήση δεν είναι πάντα εφικτό, λόγω των μεγάλων ουρών ασφαλείας και των πολυσύχναστων αεροσταθμών. Ακόμα κι αν έχετε τις καλύτερες προθέσεις, μπορεί να καταλήξετε να συμβιβαστείτε με ένα σάντουιτς που μοιάζει θλιβερό καθώς τρέχετε προς την πύλη.
Αν πετάτε στην πρώτη ή στην επιχειρηματική θέση, ίσως μπείτε στον πειρασμό να εκμεταλλευτείτε στο έπακρο τα φαγητά και τα ποτά που προσφέρονται στο αεροσκάφος - είναι δύσκολο να αρνηθείτε τη δωρεάν σαμπάνια, άλλωστε.
Όμως, ρεαλιστικά, η υπηρεσία φαγητού και ποτού στην καμπίνα μπορεί να διαρκέσει δύο ώρες, οπότε χάνετε πολύτιμο χρόνο ξεκούρασης - και το εισιτήριο Business Class θα πρέπει να σας παρέχει πρόσβαση σε αίθουσα αναμονής του αεροδρομίου, οπότε εκμεταλλευτείτε στο έπακρο αυτές τις εγκαταστάσεις και επιβιβαστείτε στο αεροπλάνο καλά εφοδιασμένοι και έτοιμοι να ξεκουραστείτε.
Πότε λοιπόν πρέπει να τρώτε στο αεροπλάνο;
Εάν πετάτε σε πτήσεις μεγάλων αποστάσεων, πιθανότατα θα σας προσφέρονται περισσότερα από ένα γεύματα κατά τη διάρκεια της πτήσης.
Οι ώρες των γευμάτων αρχίζουν να μοιάζουν λίγο αυθαίρετες όταν διασχίζετε πολλές ζώνες ώρας, αλλά θα πρέπει να τρώτε όποτε σας προσφέρεται φαγητό; Ή θα πρέπει να απορρίπτετε τα γεύματα αν δεν πεινάτε ή αν προσπαθείτε να κοιμηθείτε;
Ο Major λέει ότι οι επιβάτες πρέπει να κάνουν ό,τι είναι σωστό για το πρόγραμμα του ταξιδιού τους. Αν είστε εξαντλημένοι, είναι καλύτερα να κοιμηθείτε παρά να αναγκαστείτε να φάτε δείπνο στις 3 π.μ., που είναι το αντίστοιχο πρωινό.
«Οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες δεν σχεδιάζουν ιδιαίτερα την υπηρεσία φαγητού τους γύρω από τον επιβάτη και τον εγκλιματισμό και τη διέλευση των χρονικών ζωνών», εξηγεί ο Major.
Θα πρέπει να έχετε μαζί σας μαξιλάρι ταξιδιού ή να βασιστείτε στις προσφορές των αεροπορικών εταιρειών;
Οι αεροπορικές εταιρείες συνήθως παρέχουν μαξιλάρια για τους ταξιδιώτες μεγάλων αποστάσεων, ανεξάρτητα από την καμπίνα, αλλά ο Major λέει ότι το να φέρετε τη δική σας μάσκα ματιών, μαξιλάρι ταξιδιού ή/και κουβέρτα θα μπορούσε να είναι μια καλή ιδέα ανάλογα με τις προτιμήσεις σας.
Οι μάσκες ματιών είναι ιδανικές αν προσπαθείτε να κοιμηθείτε όταν τα φώτα της καμπίνας είναι αναμμένα, ενώ μπορεί να προτιμάτε το δικό σας μαξιλάρι ταξιδιού από την έκδοση της αεροπορικής εταιρείας.
Επιπλέον, αν και είναι σπάνιο, υπάρχει πάντα η πιθανότητα να μην είναι διαθέσιμα τα μαξιλάρια - κάτι που θα μπορούσε να αποτελέσει μεγάλο πρόβλημα σε μια πτήση 14 ωρών.
«Συμβαίνει», λέει ο Major. «Γι' αυτό θα έλεγα, φροντίστε για τη δική σας άνεση και τις δικές σας ανάγκες όσο μπορείτε».
Τι γίνεται αν δεν μπορείτε να κοιμηθείτε;
Πολλοί από εμάς δυσκολεύονται να κοιμηθούν στα αεροπλάνα, είτε λόγω των άγνωστων θορύβων, είτε λόγω των φθηνότερων καθισμάτων, είτε λόγω του περιορισμένου χώρου για τα πόδια και των όρθιων θέσεων.
Το να πασχίζετε να κοιμηθείτε σε μια μεγάλη πτήση, γνωρίζοντας ότι θα πληρώσετε τις χαμένες ώρες όταν προσγειωθείτε, μπορεί να είναι ένας δυσάρεστος κύκλος ανησυχίας. Θα πρέπει να επιμείνετε και να συνεχίσετε να προσπαθείτε ή να τα παρατήσετε και να παρακολουθήσετε μια ταινία;
Ο Major λέει ότι δεν έχει νόημα να προσπαθείτε να επιβάλετε τον ύπνο, ιδίως αν το ρολόι του σώματός σας νομίζει ότι είναι μεσημέρι και απλώς δεν είστε κουρασμένοι.
Αλλά προειδοποιεί πως είναι σημαντικό να έχετε κατά νου τι θα κάνετε στην άλλη άκρη. Αν πρόκειται να οδηγήσετε, για παράδειγμα, ή να πάτε κατευθείαν σε μια συνάντηση, θα πρέπει να προσπαθήσετε να ξεκουραστείτε όσο περισσότερο μπορείτε.
Πώς είναι οι χώροι ανάπαυσης των αεροσυνοδών;
Χώροι ανάπαυσης του πληρώματος υπάρχουν σε όλα τα αεροπλάνα, αλλά το πώς μοιάζουν αυτοί οι χώροι ανάπαυσης εξαρτάται από την αεροπορική εταιρεία, το αεροσκάφος και τη διάρκεια της πτήσης.
«Αν πηγαίνουμε κάπου για πάνω από -ας πούμε- 13 ώρες, πρέπει να έχουμε καλούς χώρους ανάπαυσης», λέει ο Major, ο οποίος εξηγεί ότι οι αεροσυνοδοί πρέπει συνήθως να δικαιούνται διαλείμματα που επιτρέπουν 90 λεπτά ύπνου. Με αυτόν τον τρόπο έχουν ολοκληρώσει έναν πλήρη κύκλο ύπνου προτού επιστρέψουν στη δουλειά.
«Επιστημονικά χρειάζεστε τουλάχιστον έναν κύκλο ύπνου για να είστε χρήσιμοι, για να διατηρήσετε την ικανότητά σας να λειτουργείτε με ασφάλεια, τις διαδικασίες λήψης αποφάσεων, τις επικοινωνιακές σας ικανότητες», λέει ο Major.
Οι αεροσυνοδοί πρέπει να είναι σε εγρήγορση καθ' όλη τη διάρκεια του ταξιδιού, γι' αυτό και θα ανεφοδιάζονται εκ περιτροπής με power naps στη μέση της πτήσης (σ.σ.: το power nap είναι ένα είδος σύντομου ύπνου που τερματίζει πριν από τη μετάβαση στον βαθύ ύπνο ή ύπνο βραδέων κυμάτων (SWS), με σκοπό να αναζωογονήσει γρήγορα το σώμα. Η έκφραση επινοήθηκε από τον κοινωνικό ψυχολόγο James Maas, του Πανεπιστημίου Κορνέλ).
Ο Major λέει ότι βρίσκει τον ύπνο στους χώρους ανάπαυσης του πληρώματος αρκετά εύκολο, αλλά γνωρίζει αεροσυνοδούς που δυσκολεύονται να κοιμηθούν σε κρεβάτια που ο Major αποκαλεί «τεχνικά φέρετρα».
«Υπάρχουν κάποια μέλη του πληρώματος που πραγματικά δυσκολεύονται με τις κουκέτες. Δεν είναι ευχάριστες», λέει ο Major.
«Σπρώχνεις τον εαυτό σου ακριβώς μέσα, οπότε είναι μακριά και λεπτά, επειδή είναι πάνω στο αεροσκάφος, οπότε δεν υπάρχει πολύς χώρος. Είναι σαν αυτά που φαντάζεστε ότι θα βλέπατε σε ένα υποβρύχιο».
Οι αεροσυνοδοί συνήθως επιλέγουν να αλλάξουν τη στολή τους και να φορέσουν ρούχα χαλάρωσης πριν στριμωχτούν στις κουκέτες. Ο Major λέει ότι πάντα παίρνει μαζί του ένα μπλουζάκι και ένα άνετο παντελόνι.
Καθώς είναι ανώτερος αεροσυνοδός, ο Major θα κρεμάσει τη γραβάτα του στο εξωτερικό μέρος της κουρτίνας της κουκέτας του πριν κλείσει τα μάτια του. «Έτσι ώστε, αν υπάρξει κάποια έκτακτη ανάγκη ενώ βρίσκομαι στην κουκέτα, να ξέρουν ακριβώς σε ποια βρίσκομαι, παρόλο που συνήθως υπάρχει μία που προορίζεται για τους ανώτερους», εξηγεί ο Major.
Συμβουλές για να νιώθετε φρέσκοι μετά τον ύπνο στο αεροπλάνο
Όλοι έχουμε βιώσει την εμπειρία να ξυπνάμε μετά από έναν ύπνο στη μέση της πτήσης, να πηγαίνουμε νωχελικά στην τουαλέτα του αεροπλάνου για να φρεσκαριστούμε και να τρομάζουμε όταν αντικρίζουμε το εξαντλημένο είδωλό μας.
Η κορυφαία συμβουλή του Major για να αισθάνεστε αναζωογονημένοι μετά την ανάπαυση κατά τη διάρκεια του αεροπλάνου μπορεί να ακούγεται προφανής, αλλά ο ίδιος επιμένει ότι κάνει μεγάλη διαφορά.
«Το καθάρισμα των δοντιών σας είναι πάντα αυτό που φρεσκάρει τους πάντες περισσότερο», λέει, προσθέτοντας ότι οι αεροσυνοδοί έχουν πάντα μεταξύ 5 και 10 λεπτών για να φρεσκαριστούν πριν επιστρέψουν στην υπηρεσία τους.
Αυτός είναι αρκετός χρόνος για να ντυθούν, να πλυθούν και, αν χρειάζεται, να χτενίσουν τα μαλλιά και να ανανεώσουν το μακιγιάζ.
Οι αεροσυνοδοί θα υποδεχθούν έναν συνάδελφο που επιστρέφει με ένα φλιτζάνι τσάι ή καφέ. Στη συνέχεια θα φύγουν από την υπηρεσία για τη δική τους περίοδο ξεκούρασης.
Πρέπει να ασκούμαστε σε μια πτήση μεγάλων αποστάσεων;
Το να κάθεστε στην ίδια όρθια θέση για ώρες ολόκληρες είναι άβολο, αλλά δεν είναι πάντα εύκολο να σηκωθείτε για να τεντωθείτε. Η ένδειξη της ζώνης ασφαλείας μπορεί να είναι ενεργοποιημένη ή μπορεί να θέλετε να αποφύγετε να ενοχλήσετε τον διπλανό σας.
Ο Major τονίζει ότι ακόμη και μόνο το κούνημα των δαχτύλων των ποδιών σας ενώ κάθεστε στο κάθισμά σας αξίζει τον κόπο.
«Κουνηθείτε στο κάθισμά σας, κουνήστε τα πόδια σας, κάντε ό,τι σας έρχεται φυσικά - κουνηθείτε, κινηθείτε, κάντε το αίμα να ρέει, αν αυτό είναι που πρέπει να κάνετε. Για τους ανθρώπους που έχουν προβλήματα με το κυκλοφορικό σύστημα, μιλήστε με τον γιατρό σας», λέει.
Ποια είναι η άποψή σας για τους επιβάτες που βγάζουν τα παπούτσια τους;
Για πολλούς επιβάτες, αυτή είναι μια αμφιλεγόμενη ερώτηση λόγω των ανησυχιών για τα δύσοσμα πόδια. Όμως, ο Major ενθαρρύνει όλους όσοι ταξιδεύουν με μεγάλης διάρκειας πτήση να βγάζουν τα παπούτσια τους για λόγους άνεσης και για να βοηθήσουν την κυκλοφορία του αίματος.
Οι αεροσυνοδοί δεν ενδιαφέρονται, λέει. «Το κάνουμε εμείς οι ίδιοι. Νομίζω ότι οι περισσότεροι άνθρωποι το κάνουν μόνοι τους. Είναι το σωστό πράγμα που πρέπει να κάνετε αν πρόκειται να ταξιδέψετε με πτήση μεγάλων αποστάσεων», λέει.
«Θα ήλπιζε κανείς ότι είχες την ευπρέπεια να κάνεις ένα μπάνιο ή ένα ντους και να βάλεις καθαρές κάλτσες ή καλσόν πριν μπεις στο αεροσκάφος. Αυτό είναι το μόνο πρόβλημα αν τα πόδια σας μυρίζουν» προσθέτει.
Ο Major επισημαίνει ότι είναι ευγενικό, αν πιστεύετε ότι υπάρχει πιθανότητα να μυρίζουν τα πόδια σας, να «πάτε στην τουαλέτα και να κάνετε κάτι γι' αυτό».
Αλλά οι αεροσυνοδοί, λέει, ανησυχούν περισσότερο για τους επιβάτες που βγάζουν τα πόδια τους στον διάδρομο.
«Ειδικά σε μια νυχτερινή πτήση, αν βάλεις τα πόδια σου στον διάδρομο και φοράς σκούρες κάλτσες, δεν θα σε δούμε και θα σκοντάψουμε πάνω σου, κι αυτό είναι λίγο ενοχλητικό για εμάς» αναφέρει.
Ποια είναι η καλύτερη θέση να κλείσετε για μια μεγάλη πτήση;
Αν ανησυχείτε για τις αναταράξεις, ο Major συμβουλεύει να προσπαθήσετε να καθίσετε κοντά στο μπροστινό μέρος του αεροσκάφους.
Αν είστε ψηλός, μπορεί να αξίζει τον κόπο να κλείσετε θέση στην έξοδο κινδύνου για τον επιπλέον χώρο για τα πόδια, αν και ο Major λέει πως αξίζει να θυμάστε ότι «δεν μπορείτε να αφήσετε τις τσάντες σας κάτω στα πόδια σας ή οτιδήποτε άλλο, επειδή πρέπει να είναι σαφές ως πορεία εκκένωσης». Οι αεροπορικές εταιρείες επίσης μερικές φορές διαθέτουν στις θέσεις επιπλέον χώρο για τα πόδια.
Η προσωπική επιλογή του Major σε μια πτήση μεγάλων αποστάσεων είναι η κράτηση θέσης στο παράθυρο. Το μεσαίο κάθισμα δεν είναι ποτέ αξιοζήλευτο, αλλά είναι ίσως ιδιαίτερα αντιπαθητικό σε μια μακρά πτήση. Ο Major εκτιμά ότι αξίζει να πληρώσετε επιπλέον για τον διάδρομο ή το παράθυρο, ειδικά «αν πρέπει να κοιμηθείτε κατά τη διάρκεια της πτήσης».
Μήπως πρέπει να επενδύσω σε ακουστικά με προστασία από τον θόρυβο και να πάρω το iPad μου στο αεροπλάνο;
Ο τρόπος με τον οποίο καταναλώνουμε τηλεόραση και ταινίες έχει αλλάξει δραστικά την τελευταία δεκαετία, αλλά η ψυχαγωγία εν πτήσει έχει παραμείνει σε μεγάλο βαθμό αμετάβλητη.
Αν και πολλοί από εμάς εξακολουθούν να απολαμβάνουν να παρακολουθούν τις νέες κυκλοφορίες ταινιών στις πτήσεις, δεν είναι πια τόσο πρωτότυπο όσο ήταν κάποτε. Πολλοί επιβάτες προτιμούν να παρακολουθούν μια προ-κατεβασμένη εκπομπή μέσω streaming σε μια προσωπική συσκευή.
«Οι περισσότεροι άνθρωποι φροντίζουν μόνοι τους όταν πρόκειται για ψυχαγωγία», λέει ο Major.
Οι δικές σας συσκευές είναι επίσης μια καλή εφεδρεία σε περίπτωση που υπάρχουν προβλήματα με το σύστημα ψυχαγωγίας εν πτήσει, το οποίο ο Major παραδέχεται ότι «μπορεί να μη λειτουργεί πάντα».
Οι αεροσυνοδοί έχουν συνήθως εγχειρίδια που τους συμβουλεύουν πώς να χειρίζονται τις οθόνες εν πτήσει, αλλά δεν είναι πάντα σε θέση να διορθώσουν ένα πρόβλημα.
Τα περισσότερα αεροσκάφη σήμερα διαθέτουν πρίζες φόρτισης USB, αλλά ένας φορητός φορτιστής θα μπορούσε επίσης να σας δώσει πρόσθετη ασφάλεια.
Πρέπει να φέρετε δικό σας φαγητό και σνακ;
Απολύτως, λέει ο Major. «Στις περισσότερες πτήσεις, οι άνθρωποι ξεχνούν ότι μπαίνοντας στο αεροπλάνο δεν πρόκειται να φας για την πρώτη ώρα, τουλάχιστον - πιθανότατα θα περάσει μιάμιση ώρα μετά την απογείωση για να φας», λέει.
Αν έχετε κάποια πάθηση όπως ο διαβήτης, το να έχετε μαζί σας τα δικά σας τρόφιμα είναι ιδιαίτερα σημαντικό. Είναι επίσης σημαντικό να πακετάρετε σνακ αν ταξιδεύετε με παιδιά.
Παίρνω τα παιδιά μου σε πτήση μεγάλων αποστάσεων, τι πρέπει να κάνω;
Ο Major έχει τα δικά του μικρά παιδιά, οπότε λέει ότι μπορεί να απαντήσει σε αυτή την ερώτηση τόσο ως πατέρας όσο και ως αεροσυνοδός.
«Αν είστε σφιγμένοι, το παιδί σας θα είναι σφιγμένο, είναι τόσο απλό. Αν είστε αγχωμένοι και νιώθετε άγχος, το παιδί σας θα είναι αγχωμένο», υποστηρίζει.
Οι αεροσυνοδοί είναι έμπειροι στο να συζητούν με τα παιδιά και τους γονείς για τη διαδικασία της πτήσης, προσθέτει. «Επειδή είμαστε γενικά πολύ χαλαροί, μπορούμε να τα ηρεμήσουμε πολύ γρήγορα», αναφέρει.
Όταν τα μωρά κλαίνε, οι γονείς πανικοβάλλονται και οι άλλοι επιβάτες αναστενάζουν, και ο Major λέει ότι θα χειριστεί την κατάσταση πάντα με τον ίδιο τρόπο. «Θα προσπαθήσω να καθησυχάσω τους γονείς. Βάζοντας τον γονέα σε ηρεμία, μπορούμε ελπίζω να ηρεμήσουμε το παιδί» αποκαλύπτει.
Ο Major συμπληρώνει ότι η μεταφορά αγαπημένων παιχνιδιών και κουβερτών στο αεροσκάφος μπορεί επίσης να βοηθήσει στην ηρεμία του παιδιού, καθώς βοηθά το ξένο περιβάλλον του αεροπλάνου να φαίνεται πιο οικείο και ανακουφιστικό.
Πώς αντιμετωπίζετε τους νευρικούς επιβάτες σε πτήσεις μεγάλων αποστάσεων;
Όσοι φοβούνται τις πτήσεις, σύμφωνα με την εμπειρία του Major, ανησυχούν για δύο πράγματα. Είτε πρόκειται για την «έλλειψη ελέγχου» είτε για το «ξένο περιβάλλον». Ή είναι ο φόβος της συντριβής του αεροπλάνου.
Κάποιοι άνθρωποι καθησυχάζονται από τον ίδιο που τους ξεναγεί στους μηχανισμούς του αεροσκάφους - εξηγώντας τους ότι οι άγνωστοι θόρυβοι του κινητήρα είναι φυσιολογικοί ή ότι τα αεροπορικά ταξίδια είναι γενικά πολύ ασφαλή και υπάρχουν πολλές δικλίδες ασφαλείας.
Άλλοι προτιμούν να μη γνωρίζουν τα μυστικά, απλώς χρειάζονται αντιπερισπασμό. Ο Major πέρασε πρόσφατα δύο ώρες σε μια πτήση συζητώντας με έναν νευρικό επιβάτη στο μαγειρείο, αποσπώντας το μυαλό του από την κατάσταση.
Ακόμη και για όσους δεν φοβούνται γενικά τις πτήσεις, τα μακρινά ταξίδια παρουσιάζουν τα δικά τους σημεία πίεσης που μπορούν να οδηγήσουν τους ανθρώπους σε κατάσταση πανικού.
Τα μωρά που κλαίνε μπορεί να θεωρούνται περισσότερο ενοχλητικά σε μια σύντομη πτήση, αλλά οι επιβάτες μπορεί να «φρικάρουν», όπως λέει ο Major, αν πιστεύουν ότι αυτό θα είναι το soundtrack τους για τις επόμενες 12 ώρες.
Ποια είναι η γνώμη σας για τα AirTags;
Ο Major δεν έχει χρησιμοποιήσει ποτέ ένα AirTag, αλλά καταλαβαίνει την έλξη - ειδικά για τους επιβάτες που έχουν αντιμετωπίσει στο παρελθόν μια χαμένη βαλίτσα.
Αν και είναι διαφορετική η ιστορία όταν ταξιδεύει με την οικογένειά του, ο Major λέει πως συνήθως ταξιδεύει μόνο με χειραποσκευή, ακόμη και σε πτήσεις μεγάλων αποστάσεων.
Αυτό συμβαίνει λιγότερο επειδή ανησυχεί για την απώλεια αποσκευών, και περισσότερο για λόγους ευκολίας και ταχύτητας.
«Μόνος μου, έχω μια τσάντα με την οποία μπορώ να ζήσω για μία εβδομάδα, είναι πολύ καλά ρυθμισμένη. Πετάω μόνο με χειραποσκευή για να μπορώ να περάσω από το αεροδρόμιο όσο το δυνατόν πιο γρήγορα» εξηγεί.
Αν έχω αναμονή, πώς θα πρέπει να αξιοποιήσω στο έπακρο αυτόν τον χρόνο;
Εάν έχετε αρκετές ώρες πριν από το επόμενο σκέλος του ταξιδιού σας, θα μπορούσε να αξίζει να κλείσετε ένα δωμάτιο ξενοδοχείου για να κοιμηθείτε, πιστεύει ο Major, ο οποίος συμβουλεύει επίσης να τεντώνετε τα πόδια σας και να περπατάτε όσο το δυνατόν περισσότερο.
Αν υπάρχει αρκετός χρόνος για να φύγετε από το αεροδρόμιο και να πάρετε καθαρό αέρα, αξίζει να το κάνετε κι αυτό.