Δύο Έλληνες (ένας από την Ελλάδα και ένας από την Κύπρο) είχαν μια πρωτότυπη ιδέα που αποδείχθηκε πολύ πετυχημένη. Δημιούργησαν μια γκέι ταξιδιωτική ιστοσελίδα, η οποία έχει γίνει πλέον μία από τις πιο ελπιδοφόρες ταξιδιωτικές πλατφόρμες στον παγκόσμιο κλάδο της φιλοξενίας.
Πριν από μερικά χρόνια, ο Νίκος και ο Ζένιος αποφάσισαν να δημιουργήσουν μια σύγχρονη ταξιδιωτική ιστοσελίδα για γκέι, με σκοπό να βοηθήσουν τους ομοφυλόφιλους να βρουν τα καλύτερα ξενοδοχεία για τις διακοπές τους. Η ιδέα δεν ήταν μόνο να συστήνουν ξενοδοχεία και θέρετρα φιλικά προς τους ομοφυλόφιλους, αλλά και να βοηθήσουν τους ξενοδόχους να κατανοήσουν τις ανάγκες των γκέι ταξιδιωτών, προσφέροντας με αυτό τον τρόπο, μια υψηλής ποιότητας εμπειρία σε αυτή την ομολογουμένως εξειδικευμένη αγορά.
Στην διαρκή προσπάθειά του για την επίτευξη αυτού του στόχου, ο Νίκος Μοράντης, διευθύνων σύμβουλος της «Travel by Interest» έχει γράψει αρκετά άρθρα σχετικά με το θέμα. Ένα από αυτά, είναι το πρόσφατο κομμάτι του στο «Hotelier Academy» (το κορυφαίο εκπαιδευτικό μέσο για τους ξενοδόχους) σχετικά με το πώς να προσεγγίσετε περισσότερους γκέι και λεσβίες ταξιδιώτες, και έχει περάσει αμέτρητες ώρες βοηθώντας τους ξενοδόχους να κατανοήσουν τις πραγματικές ανάγκες των ομοφυλόφιλων ταξιδιωτών παγκοσμίως.
Τι επιδίωκαν αρχικά να καταφέρουν οι δύο Έλληνες
Η ιδέα ήταν πάντα να βοηθά τους ξενοδόχους να κατανοήσουν την ποικιλομορφία του κοινού χωρίς να γίνονται διακρίσεις από τους άλλους επισκέπτες τους. Το έργο αυτό, σύντομα σημείωσε τεράστια επιτυχία μεταξύ των ξενοδόχων ανά τον κόσμο. Και μετά την πρόσφατη ανασχεδίαση της ιστοσελίδας τους, από τον Ζένιο Ζένιου, συνιδρυτή και καλλιτεχνικό διευθυντή του «Travel by Interest», η πλατφόρμα μετατράπηκε από έναν γκέι ταξιδιωτικό κατάλογο σε μια σημαντική ταξιδιωτική ιστοσελίδα για κάθε ταξιδιώτη που αναζητά πιο εξατομικευμένους τρόπους επιλογής ενός ξενοδοχείου.
Αλλά ποια είναι η ιστορία πίσω από αυτή την μεταμόρφωση και πως οι δύο νέοι επαγγελματίες διεισδύουν στην παγκόσμια αγορά ξενοδοχείων και μιλούν ανοιχτά για τα γκέι ταξίδια, ακόμη και σε συντηρητικούς προορισμούς;
Λίγο πριν μιλήσουν στο GNetwork 360, ένα από τα κορυφαία ταξιδιωτικά συνέδρια για γκέι στον κόσμο, ο Νίκος Μοράντης και ο Ζένιος Ζένιου, αναλύουν την πετυχημένη ιστορία τους, δείχνοντας πως η κοινότητα των LGBTI μπορεί να κάνει την διαφορά με σκληρή δουλειά και ταλέντο, μιλώντας στην ιστοσελίδα Gay Star news. Ακολουθεί η συνέντευξη:
Πώς καταλήξατε στην ιδέα της δημιουργίας μιας γκέι ταξιδιωτικής ιστοσελίδας που θα βοηθούσε τους ξενοδόχους να επικοινωνούν με τους γκέι ταξιδιώτες;
Είμαστε Έλληνες, ο τουρισμός και τα ξενοδοχεία είναι στο DNA μας. Όταν ήμουν 25 ετών (λέει 0 Νίκος Μοράντης), τα γκέι ταξίδια ήταν ένα νέο πράγμα και όλοι αγωνίζονταν για να κατανοήσουν αυτή την εξειδικευμένη αγορά. Ωστόσο, τότε, πολλοί άνθρωποι ήταν αυτοί που αντιλήφθηκαν πως η LGBTI κοινότητα ήταν η πηγή γρήγορων και εύκολων χρημάτων.
Συνειδητοποιώντας αυτό, αποφασίσαμε να επενδύσουμε στην δημιουργία ενός καλύτερου τρόπου αντιμετώπισης των γκέι ταξιδιωτών, που δεν θα εστιάζονταν μόνο στα χρήματα. Αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε ένα κανάλι στο οποίο οι γκέι ταξιδιώτες θα μπορούσαν να βρουν χρήσιμες πληροφορίες και ταυτόχρονα οι ξενοδόχοι θα μπορούσαν να κατανοήσουν καλύτερα τις ανάγκες της γκέι αγοράς και να βελτιώσουν τις υπηρεσίες τους – πάντα με επίκεντρο τα αμοιβαία οφέλη τόσο για τους ταξιδιώτες όσο και για τους ξενοδόχους.
Αυτό σημαίνει ότι έπρεπε να μιλήσετε ανοιχτά στους ξενοδόχους για τους γκέι ταξιδιώτες και να τους καταστήσετε κατανοητές τις ανάγκες τους. Ήταν ανοιχτοί σε αυτές τις πληροφορίες ή αντιμετωπίσατε διακρίσεις και προσβλητικές απαντήσεις;
Όλως παραδόξως, η αποδοχή των LGBTI ατόμων ήταν πολύ υψηλότερη από ότι θα μπορούσαμε ποτέ να φανταστούμε, απαντά ο Ζένιος Ζένιου. Φυσικά, τα χρήματα είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να ενθαρρύνεις τους επιχειρηματίες να σε ακούσουν, αλλά πάντα εστιάζαμε στην οικοδόμηση μιας καλής κουλτούρας για το κοινό μας, γι’ αυτό και επιμείναμε στις υπηρεσίες.
Τα πρώτα χρόνια, κάναμε ένα ειδικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα σε προσωπικό ξενοδοχείων για τους γκέι ταξιδιώτες, προτού συστήσουμε την ιδιοκτησία στο ομοφυλόφιλο κοινό. Και δεν τους μιλούσαμε μόνο για το πώς να αντιμετωπίζουν τους ομοφυλόφιλους επισκέπτες μας, αλλά και για την ομορφιά που κρύβεται πίσω από την ποικιλομορφία και πως ως ομοφυλόφιλοι ταξιδιώτες, δεν απαιτούμε ειδική εξυπηρέτηση. Και πραγματικά εντυπωσιαστήκαμε, ειδικά με τους Έλληνες ξενοδόχους, οι οποίοι ήταν πολύ ανοιχτοί για να μας ακούσουν και χαρούμενοι για να μιλήσουν μαζί μας και να εκπαιδεύσουμε το προσωπικό τους.
Συναντήσατε ποτέ κάποια παράξενη συμπεριφορά μιλώντας για την κοινότητα των LGBTI στο προσωπικό των ξενοδοχείων; Υπάρχουν ομοφοβικοί άνθρωποι που δεν ήταν ανοιχτοί σε αυτά που είχατε να τους πείτε;
Εντυπωσιαστήκαμε από την διαδικασία κατάρτισης, καθώς οι άνθρωποι ένιωσαν πραγματικά άνετα. Στην πραγματικότητα, υπήρχαν πολλές φορές που κάποιος έγινε πολύ συναισθηματικός από το ακροατήριο, καθώς μοιράστηκαν μαζί μας μερικές θλιβερές ιστορίες για φίλους τους που κρύβουν το γεγονός ότι είναι γκέι.
Όσο για τα λιγότερο «ανοιχτά» θέματα, αντιμετωπίσαμε κάποια θέματα σχετικά με τους τρανσέξουαλ. Και προσπαθήσαμε πραγματικά να καταστήσουμε σαφές πως κάθε είδους διάκριση έναντι οποιουδήποτε ατόμου είναι απλώς απαράδεκτη. Όσο για την ομοφοβία μεταξύ των ξενοδόχων, είναι πραγματικά πολύ σπάνια. Και ναι, αντιμετωπίσαμε κάποιες ηλίθιες συμπεριφορές, αλλά να είστε σίγουροι πως πήραν την απάντηση που τους άξιζε.
Γιατί είναι χρήσιμο το «Travel by Interest» στους γκέι ταξιδιώτες;
Σκεφτείτε το «Travel by Desing» ως τον καλύυτερο γκέι φίλο σας που έχει πάει παντού και είναι πάντα εκεί για να σας συμβουλεύσει για τα ταξίδια σας, απαντά ο Νίκος Μοράντης. Είτε ψάχνετε για ένα ξενοδοχείο για να μείνετε είτε για έναν προορισμό για να επισκεφθείτε.
Σχεδόν για όλους τους προορισμούς, δημιουργήσαμε μια ειδική συλλογή ξενοδοχείων με τα κορυφαία προς τους ομοφυλόφιλους ξενοδοχεία – συμπεριλαμβανομένων επίσης, σημαντικών προορισμών, όπως η Μύκονος, η Μπανκγόκ και η Λισαβόνα. (Μάλιστα πριν από μερικά χρόνια, είχαν συντάξει μια λίστα στην ιστοσελίδα τους με τα 7 ελληνικά νησιά που πρέπει να επισκεφθούν οι γκέι τουρίστες). Εντωμεταξύ, δημιουργούμε επίσης, ξεχωριστούς οδηγούς ομοφυλόφιλων ταξιδιών για σημαντικούς προορισμούς σε όλο τον κόσμο, ενημερώνοντας τους αναγνώστες μας για την φιλική προς τους γκέι συμπεριφορά και την γκέι νυχτερινή ζωή.
Επιπλέον, οι ομοφυλόφιλοι ταξιδιώτες μπορούν να βρουν περισσότερες συλλογές ξενοδοχείων με γκέι στόχευση, όπως τα καλύτερα gay-only hotels στον κόσμο, ή τα φιλικά προς ομοφυλοφιλικά ξενοδοχεία για ταξίδια του μέλιτος. Σχεδόν όλα τα ξενοδοχεία επιβεβαιώνουν την ανοιχτή νοοτροπία τους μέσω των φωτογραφιών τους, δείχνοντας μόνο άνδρες ή ακόμη και αρσενικά ζευγάρια. Κάθε προφίλ ξενοδοχείου εμπλουτίζεται επίσης με κοντινά δημοφιλή για γκέι μέρη, ενώ το τμήμα μας «TBI Blog» που διαθέτει πολλά συναρπαστικά άρθρα σχετικά με την γκέι νυχτερινή ζωή, τις ομοφυλοφιλικές παραλίες κλπ.
Ποιες χώρες ήταν οι πιο δύσκολες στο να δεχτούν το γεγονός πως εκπροσωπείτε ένα ταξιδιωτικό έργο για ομοφυλόφιλους;
Την απάντηση αυτή σίγουρα δεν θα την περίμενε κανείς. Η Ελλάδα, η Ταϊλάνδη και η Πορτογαλία βρίσκονται στην κορυφή της λίστας με τους πιο φιλικούς επαγγελματίες του ξενοδοχειακού κλάδου – είναι πραγματικά ανοιχτοί και καλωσορίζουν τους ταξιδιώτες του LGBTI και να τους προσφέρουν μια αναβαθμισμένη εμπειρία. Ωστόσο, ακόμη και ξενοδόχοι από διάφορους συντηρητικούς προορισμούς, όπως το Μπαλί και οι Μαλδίβες, είναι πραγματικά ανοιχτοί σε γκέι ταξιδιώτες και κάνουν μια σημαντική προσπάθεια για να εξασφαλίσουν πως οι χώροι τους είναι ασφαλείς για γκέι ταξιδιώτες.
Και για τον λόγο αυτό, αφού σιγουρευτήκαμε για τον φιλόξενο χαρακτήρα τους, προσπαθήσαμε να τους βοηθήσουμε να έρθουν πιο κοντά με τους γκέι ακροατές μας. Εν πάση περιπτώσει, υπάρχουν ακόμη χώρες που η ομοφυλοφιλία δεν είναι αποδεκτή, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι οι γκέι δεν μπορούν να επισκεφθούν και αυτές τις χώρες – έχοντας πάντα βεβαίως κατά νου την τοπική νοοτροπία.
Πώς καταφέρατε όμως να μεταμορφώσετε μια γκέι ταξιδιωτική ιστοσελίδα σε μια παγκόσμια πλατφόρμα που καλύπτει όλες τις κατηγορίες ταξιδιών και όλα τα ταξιδιωτικά ενδιαφέροντα;
Για να είμαι απόλυτα ειλικρινής, απαντά ο Νίκος Μοράντης, ένιωσα λίγο «άθλια» απομονώνοντας τους γκέι ταξιδιώτες σε έναν συγκεκριμένο ιστότοπο. Έτσι, δεδομένου ότι υπάρχουν πολλές άλλες, ενδιαφέρουσες αγορές, αποφασίσαμε να αναπτύξουμε την πλατφόρμα στην έννοια του «Travel by Interest».
Το πρώτο βήμα ήταν να αλλάξουμε το όνομά μας από Destsetters (οι γκέι ταξιδιώτες είναι trendsetters) και το αλλάξαμε στο www.travelbyinterest.com ανοίγοντας περισσότερες κατηγορίες με φαγητό, wellness και Luxury.
Για όλες αυτές τις νέες αγορές, εφαρμόσαμε την ίδια συνταγή, προσφέροντας στους ταξιδιώτες επιλεγμένα ξενοδοχεία ανά κατηγορία ταξιδιού, καθώς και χρήσιμους οδηγούς και άρθρα που τους βοηθούν να οργανώσουν τις εκδρομές τους. Φυσικά, οι ξενοδόχοι λάτρεψαν την ιδέα και υποστήριξαν ακόμη περισσότερο το έργο μας.
Και τι ακολουθεί; Οι γκέι ταξιδιώτες δεν είναι πλέον το κοινό σας
Αντιθέτως, απαντά ο Ζένιος Ζένιου. Η παγκόσμια αγορά ομοφυλοφιλικών ταξιδιών εξακολουθεί να είναι η κύρια ομάδα στόχου μας και το ισχυρότερο ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα. Φέτος, θα επενδύσουμε στη δημιουργία πολύ περισσότερου περιεχομένου που θα βοηθήσει τους ομοφυλόφιλους ταξιδιώτες να πάρουν ακόμα καλύτερες αποφάσεις για τις διακοπές τους.
Αλλά αγαπάμε την ποικιλομορφία του έργου καθώς και το γεγονός πως η κατηγορία των ομοφυλόφιλων ξεχωρίζει και είναι πάντα στην κορυφή για εμάς. Και πραγματικά δεν μας νοιάζει αν ομοφυλόφιλοι εγκαταλείψουν την ιστοσελίδα μας γι 'αυτό. Το Travel By Interest γίνεται για τους σύγχρονους ταξιδιώτες, με αγάπη για τον πολιτισμό και τους ανθρώπους.
Τα επόμενα βήματα;
Τώρα εργαζόμαστε για την περαιτέρω βελτίωση του περιεχομένου και της εμπειρίας του χρήστη. Το κύριο μέλημά μας είναι να βρούμε περισσότερα ξενοδοχεία για να προσφέρουμε στο ακροατήριό μας. Πέρυσι λανσάραμε ακόμη πιο συγκεκριμένες ξενοδοχειακές συλλογές όπως ξενοδοχεία για γκέι γάμους ή ξενοδοχεία με όμορφους άνδρες στις φωτογραφίες τους.