Μετρώντας 10 χρόνια παρουσίας στο νησί, ο Όμιλος Calilo μόλις αναγνωρίστηκε από έναν ακόμα κολοσσό των τουριστικών media παγκοσμίως.
«Πρόκειται για ένα από τα πιο όμορφα, αυθεντικά και… υποτιμημένα ελληνικά νησιά. Ήρθε όμως τώρα η ώρα του να λάμψει!». Κάπως έτσι περιγράφει την Ίο στο πρόσφατο αφιέρωμά του ο κολοσσός των τουριστικών media Conde Nast Traveler. Και μέσα σε αυτό αναφέρει με τα πλέον τιμητικά λόγια διάφορες επιχειρήσεις ενός οικογενειακού Ομίλου που εδώ και δέκα χρόνια δουλεύει για να αποκαλύψει το πιο γοητευτικό πρόσωπο του νησιού.
Από το 2013 που έκανε την πρώτη του επένδυση στο νησί, μέχρι σήμερα, ο Όμιλος Calilo προσφέρει όλη του τη φροντίδα στο νησί ιδρύοντας επιχειρήσεις που τιμούν την αυθεντικότητα του νησιού αλλά και αφήνοντας έργο προστιθέμενης αξίας στην τοπική του κοινωνία. Έτσι, από ένα ακόμα party island, αποκλειστικά για νεαρές ηλικίες, η Ίος μεταμορφώνεται πια σε έναν προορισμό με τεράστιο φυσικό πλούτο, αισθητική υπεροχή, «ήσυχη» πολυτέλεια και συγκλονιστικές, αυθεντικές εμπειρίες. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στο αφιέρωμα του Conde Nast: «Μέχρι πρόσφατα, οι επιλογές διαμονής στην Ίο περιορίζονταν σε ξενώνες, μικρότερα μπουτίκ ξενοδοχεία και ενοικιαζόμενα σπίτια. Δεν υπήρχαν μεγάλα θέρετρα, ούτε επιλογές πέντε αστέρων. Αυτό άλλαξε όταν το Calilo άνοιξε στην παραλία Παπάς το 2019, ανοίγοντας τον δρόμο για τις προσεγμένες πολυτελείς επενδύσεις στο νησί».
Έχοντας ήδη ανοίξει δύο πολυτελή ξενοδοχεία και πέντε πολυβραβευμένα εστιατόρια και bars στο νησί της Ίου, ο Όμιλος Calilo προάγει, με σίγουρα και προσεκτικά μελετημένα βήματα, την ανάπτυξη του νησιού ώστε να παραδώσει στη νέα γενιά Ιητών και ταξιδιωτών ένα πρότυπο, βιώσιμο και ποιοτικό τουριστικό προϊόν. Η μεγαλύτερη και εντυπωσιακότερη επένδυσή της ωστόσο ήρθε το 2019 με το άνοιγμα του Calilo Resort, το οποίο πολύ γρήγορα εντάχθηκε στις Στρατηγικές Επενδύσεις Εθνικής Σημασίας χάρη στη βιωσιμότητα και στην υπευθυνότητα που τη διακρίνει. Και το μέλλον διαγράφεται λαμπρό, καθώς ο Όμιλος αναμένεται να επενδύσει €200 εκατ. σε τρεις νέες επενδύσεις που θα δημιουργήσουν ακόμα περισσότερες θέσεις εργασίας και θα αποτελέσουν νέο πόλο έλξης για luxury ταξιδιώτες από ολόκληρο τον κόσμο.
Και να πώς, το έργο ενός οικογενειακού ομίλου καταλήγει να πρωταγωνιστεί στα μεγαλύτερα αφιερώματα των τουριστικών media όπως οι New York Times και το Conde Nast Traveler. Το, δε, Calilo Resort, συγκεκριμένα - η ναυαρχίδα του Ομίλου, βραβεύτηκε στα φετινά World Travel Awards Europe με τα Europe's Leading Design Hotel 2023 και Europe's Leading Lifestyle Hotel 2023 χάρη στη σπάνια αισθητική του, το luxury προφίλ του και, κυρίως, τον υπεύθυνο χαρακτήρα του προς την τοπική κοινωνία και το περιβάλλον.
Δεν είναι άλλωστε τυχαίο που οι εγκαταστάσεις του Calilo Resort είναι ειδικά κατασκευασμένες ώστε να εξοικονομούν νερό και ενέργεια και διαθέτουν δικό τους σύστημα διαχωρισμού ανακυκλώσιμων υλικών. Επιπλέον, ο Όμιλος έχει τοποθετήσει όλα τα καλώδια του Resort υπόγεια, προς αποτροπή πυρκαγιών, και φροντίζει ώστε όλα τα εδάφη που του ανήκουν να αξιοποιούν πρότυπα συστήματα περιβαλλοντικής προστασίας και παρακολούθησης. Αξίζει σε αυτό το σημείο να τονίσουμε, μάλιστα, πως το 80% των εκτάσεων που έχουν αποκτηθεί από τον όμιλο Calilo έχουν ανακηρυχθεί ως Ζώνες Προστασίας, ενώ απ’ αυτόν έχει δημιουργηθεί και ένα καταφύγιο για τη διάσωση και τη φιλοξενία ιπποειδών. Και επειδή η προστασία του φυσικού περιβάλλοντος βρίσκεται πάντα στο επίκεντρο της φιλοσοφίας του Ομίλου, αξίζει να αναφερθεί πως τα τελευταία χρόνια έχει προχωρήσει σε 68.842 δεντροφυτεύσεις και έχει δώσει νέο σπίτι σε 625 υπεραιωνόβια ελαιόδεντρα.
Με αίσθημα ευθύνης και προς την τοπική κοινωνία, αφού η αρωγή της βρίσκεται σε άμεση συμφωνία με το μεγάλο του όραμα για το νησί της Ίου, ο Όμιλος Calilo έχει, επιπλέον, από το 2009 μέχρι σήμερα, επενδύσει €1,5 εκατ. σε δράσεις και πρωτοβουλίες εταιρικής υπευθυνότητας. Ανάμεσα τους, η στήριξη του Κέντρου Υγείας και δημόσιων φορέων όπως ο Δήμος, η Αστυνομία, η Πυροσβεστική και το Λιμενικό, η ενίσχυση του αρχαιολογικού χώρου "Σκάρκος", η στήριξη του Αγροτικού Συνεταιρισμού Κτηνοτρόφων, η δημιουργία ενός παραδοσιακού τυροκομείου αλλά και η υποστήριξη αθλητικών και πολιτιστικών συλλόγων. Επιπλέον μέσα από τις δραστηριότητές του ο Όμιλος έχει δημιουργήσει εκατοντάδες άμεσες και περισσότερες από 1.000 έμμεσες νέες θέσεις εργασίας στο νησί.
Ποιος, αν όχι ένας τέτοιος Όμιλος, αξίζει περισσότερο τις διεθνείς διακρίσεις, που διαρκώς πληθαίνουν; Με τον Όμιλο Calilo, αυτό το θαυμαστό green case study, η Ίος μετατρέπεται σταδιακά σε έναν υπέροχο προορισμό που τραβά τα βλέμματα αξιόλογων επισκεπτών από όλη την Υφήλιο.