Τα μυστικά των αεροσυνοδών-Τι κάνουν στον ελεύθερο τους χρόνο εν πτήσει, τι κάνουν με τους νευρικούς επιβάτες; - iefimerida.gr

Τα μυστικά των αεροσυνοδών-Τι κάνουν στον ελεύθερο τους χρόνο εν πτήσει, τι κάνουν με τους νευρικούς επιβάτες;

Αεροσυνοδοί
Αεροσυνοδοί / Φωτογραφία: Shutterstock
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Τα ταξίδια είναι μια μοναδική εμπειρία και πλέον αφού μπορούμε να ταξιδεύουμε ελεύθερα μετά τους περιορισμούς, ο κόσμος έχει ξεχυθεί σε διάφορους περιορισμούς.

Η πλοήγηση στον κόσμο των αεροδρομίων και των αεροπλάνων για κάποιους όμως είναι αγχωτική. Αλλά αν κάποιοι είναι ειδικοί στα ταξίδια και θέλετε να τον συμβουλευτείτε, αυτοί είναι οι αεροσυνοδοί.

Με την περιέργεια να μάθει τις συμβουλές και τα κόλπα τους, το CNN Travel μίλησε με δύο βετεράνους αεροσυνοδούς, τον Βρετανό Kris Major και την Αμερικανίδα Allie Malis, για να μάθει τις απόψεις τους σε μερικά από τα βασικά ταξιδιωτικά ερωτήματα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ποια είναι η καλύτερη ώρα για να πετάξεις;

Ορισμένοι προορισμοί προσφέρουν πολλαπλές πτήσεις κατά τη διάρκεια της ημέρας, οπότε είναι καλύτερο να πάτε νωρίς ή να το αφήσετε αργά;

Η Malis ψηφίζει για το πρώτο πράγμα το πρωί όταν κάνει προσωπικά ταξίδια.
«Αυτό είναι το κόλπο μου», λέει. «Δεν ξέρω αν θα έπρεπε πραγματικά να το λέω σε όλους. Διαφορετικά, θα πάρουν όλες τις πρωινές μου πτήσεις».

Η λογική της Malis είναι ότι ο καιρός είναι λιγότερο πιθανό να διαταράξει την πτήση πρωί-πρωί, ακόμη και αν υπήρχαν καθυστερήσεις την προηγούμενη ημέρα, το σύστημα έχει συνήθως επανέλθει κατά τη διάρκεια της νύχτας.

Όσον αφορά τα ταξίδια για τις γιορτές, η Malis - η οποία είναι επίσης εκπρόσωπος κυβερνητικών υποθέσεων στην Ένωση Επαγγελματιών Αεροσυνοδών, ένα συνδικάτο που εκπροσωπεί το πλήρωμα της American Airlines - προτείνει να αφήσετε κάποιο χρονικό περιθώριο αν μπορείτε.

Για παράδειγμα, το να πετάξετε την ημέρα πριν την παραμονή των Χριστουγέννων και όχι στις 24 του μήνα, σας δίνει λίγο περιθώριο.

Τι μπορώ να κάνω εάν η πτήση μου έχει καθυστέρηση;

Καθυστερήσεις συμβαίνουν και η Malis υπενθυμίζει στους επιβάτες ότι οι αεροσυνοδοί και οι επιβάτες είναι «στην ίδια ομάδα».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο συνάδελφος αεροσυνοδός, Major, ο οποίος έχει εργαστεί σε μεγάλες και μικρές αποστάσεις κατά τη διάρκεια της καριέρας του και είναι επίσης πρόεδρος της Κοινής Επιτροπής Πληρώματος της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Εργαζομένων στις Μεταφορές, που εκπροσωπεί τους Ευρωπαίους αεροσυνοδούς και πιλότους, συμφωνεί με αυτό.

«Αν δεν μπορούμε να πάμε, δεν μπορούμε να πάμε», λέει. «Θα κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να πάμε - γιατί αυτό είναι προς το συμφέρον μας».

Και σε αντίθεση με ό,τι μπορεί να πιστεύουν ορισμένοι επιβάτες, οι αεροσυνοδοί δεν κρύβουν πληροφορίες από τους επιβάτες. «Δεν υπάρχει λόγος», λέει ο Major.

Αν λοιπόν κάθεστε σε μια πτήση με καθυστέρηση και αγχώνεστε για τις χαμένες ανταποκρίσεις, μη διστάσετε να ζητήσετε από την αεροσυνοδό όλες τις πληροφορίες που μπορείτε. Ο Major λέει ότι θα κατευθύνει τους επιβάτες στο σωστό γραφείο για να κάνουν νέα κράτηση πτήσης και θα τους ενημερώσει «για τις ερωτήσεις που πρέπει να κάνετε».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πώς νικάτε το τζετ λαγκ;

Αν διασχίζετε χρονικές ζώνες, ο Major πιστεύει πολύ στον υπνάκο κατά την άφιξη - με μια προειδοποίηση: κρατήστε τον σύντομο και μείνετε ξύπνιοι μέχρι να νυχτώσει.

«Μην πέφτεις για ύπνο και μην κοιμάσαι μόνο για να ξεκουραστείς, γιατί μένεις στη δική σου ώρα, δεν βοηθάς το ρολόι του σώματός σου να αναπροσαρμόσει τον κιρκάδιο ρυθμό σου», λέει.

Τούτου λεχθέντος, μερικές φορές οι αεροσυνοδοί βρίσκονται σε έναν προορισμό μόνο για 24 ώρες. Σε αυτή την περίπτωση, ο Major λέει ότι συνήθως παραμένουν στη ζώνη ώρας του τόπου τους. Και η Malis εκτιμά ότι κάποιοι ταξιδιώτες μπορεί να το βρουν αυτό χρήσιμο κατά τη διάρκεια της περιόδου των διακοπών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Μπορεί να ταξιδεύετε μόνο για λίγες ημέρες, θα έχετε τζετ λαγκ όταν προσαρμοστείτε στη νέα ζώνη ώρας και τζετ λαγκ όταν επιστρέψετε λίγες ημέρες αργότερα, οπότε ενδεχομένως η παραμονή στη ζώνη ώρας της πατρίδας σας να είναι χρήσιμη», λέει.

Η Malis τονίζει επίσης τη σημασία της «ενυδάτωσης, της κατανάλωσης θρεπτικών τροφίμων και της άσκησης». Και «να μένετε σε συγχρονισμό με το σώμα σας όσο το δυνατόν καλύτερα».

«Πραγματικά, ο μόνος τρόπος για να φτάσω τόσο μακριά στην καριέρα μου ως αεροσυνοδός, είναι δίνοντας προτεραιότητα στην ξεκούραση», λέει.

«Η κούραση μπορεί να επηρεάσει τα πάντα, οι γιορτές μπορεί να είναι αγχωτικές, οπότε δώστε στον εαυτό σας τις καλύτερες πιθανότητες για σωστή ξεκούραση, ώστε να απολαύσετε την περίοδο των γιορτών με τον πιο θετικό και εορταστικό τρόπο».

Αναβαθμίζετε ποτέ τους επιβάτες στο αεροσκάφος;

Είναι το σενάριο που ονειρεύονται οι περισσότεροι επιβάτες, να μετακινηθείτε από την πολυπληθή οικονομική θέση σας σε κάτι πιο πολυτελές.

Η Malis εξηγεί ότι οι αναβαθμίσεις υποτίθεται ότι γίνονται στο έδαφος και όχι στο αεροπλάνο, αλλά υπάρχουν εξαιρέσεις και μερικές φορές ένας πράκτορας εδάφους ενημερώνει τους αεροσυνοδούς ότι ορισμένοι ταξιδιώτες μπορούν να αναβαθμιστούν.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Αλλά υπάρχει ένας κατάλογος», λέει. «Και υπάρχει μια μέθοδος στην τρέλα, ο τρόπος με τον οποίο διατάσσεται και ιεραρχείται η λίστα».

Μερικές φορές οι αεροσυνοδοί μετακινούν επίσης επιβάτες ώστε να μπορούν να καθίσουν μαζί οικογένειες ή για να επιλύσουν μια κατάσταση διπλής θέσης.

Αλλά μόλις η πτήση είναι στον αέρα, οι επιβάτες μετακινούνται μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις - όπως αν ένας επιβάτης κάνει κάποιον άλλο να νιώθει άβολα.

Μπορούν οι επιβάτες να αλλάξουν θέσεις;

«Αν ένας επιβάτης θέλει να ζητήσει από έναν άλλο επιβάτη, δεν μπορούμε να τον εμποδίσουμε», λέει ο Major, ο οποίος λέει ότι, σύμφωνα με την εμπειρία του, οι ταξιδιώτες συχνά είναι ευτυχείς να αλλάξουν θέση για να μπορέσουν οι γονείς να καθίσουν με τα παιδιά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι αεροσυνοδοί υποστηρίζουν αυτού του είδους την εναλλαγή, αλλά θα προσπαθήσουν να μην παρεμβαίνουν, εκτός αν υπάρχουν προβλήματα.

«Είναι προς το συμφέρον μας να φέρουμε τους ανθρώπους μαζί, γιατί δεν θέλουμε τη θλίψη των ανθρώπων που χωρίζονται», λέει.

Η Malis λέει ότι προσπαθεί επίσης να βεβαιωθεί ότι γονείς και παιδιά είναι μαζί, αλλά προτείνει αυτές οι καταστάσεις να επιλύονται πριν από την επιβίβαση, αν είναι δυνατόν.

«Μας ασκεί μεγάλη πίεση το να ζητάμε χάρες από τους επιβάτες για να αλλάξουμε και είναι ένα πολύ ευαίσθητο χρονικό σημείο της πτήσης όταν επιβιβαζόμαστε», λέει.

Οι άνθρωποι που αλλάζουν θέσεις μπορεί επίσης να είναι αμφιλεγόμενοι εάν μετακινούνται σε μια περιοχή του αεροπλάνου όπου άλλοι επιβάτες έχουν πληρώσει περισσότερα για να καθίσουν εκεί.

«Από πρακτικής άποψης, καταλαβαίνω... Αν έχεις τρία άτομα στριμωγμένα σε ένα κάθισμα και μια άδεια σειρά εκεί πάνω, δεν θα έπρεπε όλοι να μπορούν να απλωθούν; Τι απόλαυση είναι αυτή όταν η πτήση σας το επιτρέπει», λέει η Malis. «Αλλά στη συνέχεια να σέβεσαι επίσης ότι υπάρχουν άνθρωποι που έχουν πληρώσει επιπλέον για να είναι εκεί και ότι κάποιος δεν έχει πληρώσει και αυτό είναι άδικο».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Malis θεωρεί επίσης λίγο ειρωνικό το γεγονός ότι οι σειρές εξόδου κινδύνου προωθούνται μερικές φορές ως premium θέσεις, με δωρεάν ποτό.

Ποιος έχει δικαίωμα στο μεσαίο μπράτσο του καθίσματος;

Ο Major περιγράφει αστειευόμενος την πάλη για το μεσαίο μπράτσο ως «σκληρή μάχη», αλλά καταλήγει σταθερά στη θέση ότι το άτομο στη μέση πρέπει να το πάρει.

Η Malis συμφωνεί: «Δεν είναι γραμμένο πουθενά, απ' όσο γνωρίζω, αλλά νομίζω ότι η ευγένεια είναι ότι το άτομο στο κεντρικό κάθισμα, στο μεσαίο κάθισμα, παίρνει το μπράτσο».

Θα πρέπει τα ρολά των παραθύρων να παραμένουν κλειστά ή ανοιχτά;

Κάποιοι άνθρωποι τα θέλουν ανοιχτά, κάποιοι άλλοι τα θέλουν κλειστά. Ο Major λέει ότι οι περσίδες των παραθύρων μπορεί να είναι ένα αμφιλεγόμενο θέμα, ιδίως σε πτήσεις μεγάλων αποστάσεων, αλλά η απάντηση είναι συχνά αρκετά ξεκάθαρη.

«Αν πρόκειται για νυχτερινή πτήση, κλείστε τα», λέει ο Major. «Μόνο ένα άτομο να ανοίξει τις περσίδες, και το φως μπαίνει μέσα και κρατάει τους ανθρώπους ξύπνιους και αυτό μπορεί πραγματικά να έχει αντίκτυπο στους ανθρώπους. Το καταλαβαίνεις όμως - οι άνθρωποι θέλουν να ρίχνουν μια ματιά προς τα κάτω. Αν πετάς πάνω από τα Ιμαλάια, θέλεις να δεις το Έβερεστ. Γιατί όχι;».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι περσίδες πρέπει επίσης να είναι ανοιχτές κατά την άφιξη λόγω των κανονισμών ασφαλείας, προς μεγάλη ενόχληση ορισμένων νυσταγμένων επιβατών. Ο Major λέει ότι αν οι ταξιδιώτες αντιδράσουν, θα προσπαθήσει να εξηγήσει ότι το πλήρωμα πρέπει να μπορεί να βλέπει έξω για να προσαρμόζεται στο φως σε περίπτωση που υπάρξουν προβλήματα.

«Νομίζω ότι οι άνθρωποι αντιμετωπίζουν μια εξήγηση πολύ καλύτερα από μια διαταγή», λέει. «Μια εξήγηση - δίνει αμοιβαίο σεβασμό».

Πώς αντέχετε να είστε όρθιοι όλη μέρα;

Η εργασία ως αεροσυνοδός είναι μια σωματικά απαιτητική δουλειά. Πετώντας σε μεγάλες ή μικρές αποστάσεις, μπορεί να βρίσκεστε όρθιοι για ώρες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Έχω πάτους στα παπούτσια μου», λέει ο Major, προσθέτοντας ότι είναι πιο δύσκολο για τις γυναίκες αεροσυνοδούς, οι οποίες μερικές φορές αναμένεται να φορούν τακούνια. Όσοι μπορούν, θα επιλέξουν τα πιο άνετα και έξυπνα παπούτσια που είναι δυνατόν, λέει ο Major.

Η Malis λέει ότι τα ψηλά τακούνια, «σίγουρα προσθέτουν άλλη μια επιβάρυνση στα πόδια μας», αλλά μερικές αεροσυνοδοί έχουν παπούτσια εν πτήσει που αλλάζουν, τα οποία είναι πιο άνετα.

«Είναι σίγουρα μια δουλειά όπου κάνεις πολλά βήματα. Νομίζω ότι η ορθοστασία είναι σχεδόν εξίσου εξαντλητική με το περπάτημα όμως, μπορεί να είναι σκληρή για το κάτω μέρος της πλάτης», λέει.

Τι κάνετε στον ελεύθερο χρόνο σας στις πτήσεις;

Οι πτήσεις μεγάλων αποστάσεων περιλαμβάνουν δομημένες περιόδους ανάπαυσης για το πλήρωμα καμπίνας. Οι αεροσυνοδοί αποσύρονται σε ξεχωριστό χώρο του αεροπλάνου κατά τη διάρκεια αυτής της ανάπαυλας. Οι εγκαταστάσεις ποικίλλουν ανάλογα με την αεροπορική εταιρεία, τη διαδρομή και το αεροσκάφος.

«Ορισμένες έχουν κρεβάτια, άλλες είναι απλώς άνετα καθίσματα σε απομακρυσμένα σημεία του αεροσκάφους», λέει ο Major. «Το τι εγκαταστάσεις προσφέρουν εξαρτάται από το πόσο ξεκούραση πρέπει να έχετε - και στη συνέχεια, το πόσο δουλειά μπορείτε να κάνετε βασίζεται σε αυτό».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παρόλα αυτά, δεν είναι πάντα εύκολο να κοιμηθείς σε ένα αεροπλάνο - ακόμη και αν είσαι αεροσυνοδός και πρέπει να επαναφορτιστείς πριν επιστρέψεις στη δουλειά. «Ξέρω πλήρωμα που δεν το κάνει, και διαβάζουν ένα βιβλίο ή βλέπουν μια ταινία στο iPad τους ή κάτι τέτοιο», λέει ο Major.

Ο Major λέει ότι οι αεροσυνοδοί που εργάζονται σε αερομεταφορείς χαμηλού κόστους έχουν μερικές φορές περισσότερο ελεύθερο χρόνο στο αεροσκάφος, καθώς δεν σερβίρουν πολλά τρόφιμα και ποτά. Το πλήρωμα καμπίνας μπορεί να προσπαθήσει να εκμεταλλευτεί στο έπακρο αυτές τις παύσεις.

«Πολλοί άνθρωποι κάνουν μαθήματα ανώτερης εκπαίδευσης, χρησιμοποιούν τον χρόνο διακοπής σε ξενοδοχεία και τέτοια μέρη, ακόμα και στις πτήσεις, για να κάνουν τη δουλειά τους», λέει.

Η Malis λέει ότι σπάνια έχει χρόνο για τον εαυτό της στις εσωτερικές πτήσεις των ΗΠΑ. Αν το κάνει, τρώει ένα γρήγορο σνακ για να ανεφοδιαστεί.

Οι αεροσυνοδοί τρώνε και πίνουν το ίδιο φαγητό με τους επιβάτες;

Οι Malis και Major λένε ότι οι αεροσυνοδοί έχουν τη δυνατότητα να τρώνε και να πίνουν τις γαστρονομικές προτάσεις των αεροπορικών εταιρειών, αλλά μπορεί να μην το επιλέξουν.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Οι επιλογές του αεροπλάνου δεν είναι πάντα οι τροφές που θα με κρατήσουν σε μεγαλύτερη εγρήγορση», λέει η Malis, η οποία αναφέρει ότι συνήθως συσκευάζει ελαφριά σνακ, όπως χούμους, μήλα και ποπ κορν.

«Θα πω ότι πίνω αρκετό καφέ στο αεροπλάνο, αλλά συνήθως φέρνω τον δικό μου -τουλάχιστον έχω έναν στο δρόμο για τη δουλειά ή στο αεροδρόμιο που είναι λίγο πιο δυνατός- και τον πίνω όλο το πρωί».

αεροσυνοδός σερβίρει

Ο Major λέει ότι αποφεύγει τις τροφές που μπορεί να τον κάνουν να αισθάνεται . Το κύριο μέλημά του είναι να πίνει πολύ νερό στο αεροπλάνο. «Πάντα θα δείτε ότι το πλήρωμα έχει ένα μπουκάλι νερό και ένα ζεστό ρόφημα κάπου, θα έχουν ένα τσάι ή έναν καφέ»..

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Major λέει ότι ορισμένα μέλη του πληρώματος φέρνουν επίσης τα δικά τους γεύματα στο αεροσκάφος, συχνά λόγω διατροφικών απαιτήσεων, αλλά η εταιρεία του δεν επιτρέπει στο πλήρωμα να ζεσταίνει φαγητό από το σπίτι στους φούρνους εν πτήσει.

Η Malis λέει ότι η αεροπορική της εταιρεία επιτρέπει - θεωρητικά - στους αεροσυνοδούς να ζεσταίνουν φαγητό από το σπίτι, αλλά πρέπει να έχετε μαζί σας το κατάλληλο δοχείο και οι φούρνοι μπορεί να είναι απρόβλεπτοι όταν προσπαθείτε να έχετε τη σωστή θερμοκρασία.

Στις πτήσεις, η Malis λέει ότι ορισμένα μέλη του πληρώματος μπορεί να γίνουν δημιουργικά, φέρνοντας φαγητό για να προσθέσουν στο εορταστικό κλίμα και «να φτιάξουν το κέφι του πληρώματος αν δεν μπορούν να περάσουν τη μέρα με την οικογένειά τους».

«Υπάρχουν μερικά πολύ έξυπνα μικρά πράγματα που μπορούν να κάνουν οι αεροσυνοδοί στο μαγειρείο», προσθέτει. «Αλλά ως επί το πλείστον, δεν υπάρχει πολύς χρόνος για να τα κάνουν αυτά. Κυρίως οι αεροσυνοδοί απλώς προσπαθούν να βρουν οποιαδήποτε ελεύθερη στιγμή για να τσιμπήσουν κάτι για να συνεχίσουν να τρώνε σε κάποιες από αυτές τις μαραθώνιες ημέρες».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πώς αντιμετωπίζετε τους νευρικούς επιβάτες;

«Όταν βρίσκω κάποιον που φοβάται τις πτήσεις, προσπαθώ να ανακαλύψω ποιος είναι ο κινητήριος μοχλός πίσω από αυτό», λέει ο Major. «Αν μπορείς να μιλήσεις με τους ανθρώπους και να μάθεις γιατί φοβούνται, τότε μπορείς να μετριάσεις τους φόβους τους, γιατί οι πιθανότητες οτιδήποτε μηχανικό να δημιουργήσει μια κατάσταση όπου το αεροπλάνο θα συντριβεί - είναι πέρα από ελάχιστες».

Μερικοί άνθρωποι βρίσκουν χρήσιμη την εκμάθηση περισσότερων πληροφοριών σχετικά με τη μηχανική και την υλικοτεχνική υποδομή. Άλλοι επιβάτες χρειάζονται απλώς αντιπερισπασμό και η συζήτηση με τις αεροσυνοδούς μπορεί να βοηθήσει.

«Το πλήρωμα, αυτό έγκειται στις ικανότητές του να ανακαλύψει τι είναι αυτό που χρειάζεται το άτομο για να περάσει την πτήση», λέει ο Major.

Αν ο Ταγματάρχης μιλάει σε έναν ανήσυχο επιβάτη πριν από την απογείωση του αεροσκάφους, υπάρχει και ένα άλλο επίπεδο στο παιχνίδι - οι αεροσυνοδοί θέλουν να αποφύγουν κάποιον που αποφασίζει να αποβιβαστεί την τελευταία στιγμή, κάτι που θα μπορούσε να καθυστερήσει την πτήση και να σημαίνει ότι το αεροσκάφος χάνει την ώρα απογείωσης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Major και η ομάδα του πρέπει να αποφασίσουν το συντομότερο δυνατό αν ο επιβάτης είναι σε θέση να πετάξει εκείνη την ημέρα.

«Αυτό και πάλι, εξαρτάται από τις ικανότητες του πληρώματος», λέει ο Major, ο οποίος θα προσπαθεί πάντα να παραμένει ήρεμος σε αυτές τις στιγμές. «Δεν θέλω οι επιβάτες να νομίζουν ότι το κύριο μέλημά μου είναι: "Θα με καθυστερήσετε με το να κλείσετε τις πόρτες και να σηκώσετε αυτό το πράγμα στον αέρα;"».

Η Malis συμβουλεύει τους αγχωμένους επιβάτες να ενημερώσουν το πλήρωμα του αεροσκάφους. Εάν γνωρίζει ότι ένας επιβάτης είναι νευρικός, θα προσπαθήσει να τον παρακολουθεί κατά τη διάρκεια της πτήσης. Συνιστά τεχνικές αναπνοής και συμβουλεύει επίσης να έχετε μαζί σας ένα συναρπαστικό βιβλίο ή να χαθείτε σε μια τηλεοπτική εκπομπή ή ταινία.

Ο Major συμβουλεύει επίσης να έχετε μαζί σας ένα iPad, βιβλία ζωγραφικής ή παιχνίδια για να διασκεδάσετε τα παιδιά και να τα κρατήσετε όσο το δυνατόν πιο ήρεμα κατά τη διάρκεια της πτήσης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ανησυχείτε για έντονες αναταράξεις;

Όταν εργάζεται σε μια πτήση, η Malis βλέπει τις αναταράξεις ως «περισσότερο ενοχλητικές».

«Αλλά είναι κάπως αστείο, όταν είμαι επιβάτης και πέφτω σε αναταράξεις, αισθάνομαι ότι είμαι όπως κάθε άλλος επιβάτης, πράγμα που δεν έχει νόημα. Πάντα σκέφτομαι: "Τι ήταν αυτό το χτύπημα; Είναι όλα εντάξει;'».

Είναι μια υπενθύμιση ότι μια ανώμαλη πτήση δεν είναι ευχάριστη για κανέναν - ακόμη και αν συνήθως δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας.

Τι κάνετε σε μια ιατρική κατάσταση κατά τη διάρκεια της πτήσης;

Ο Major λέει ότι ο τρόπος με τον οποίο το πλήρωμα προσεγγίζει μια ιατρική κατάσταση εν πτήσει εξαρτάται από διάφορους παράγοντες, συμπεριλαμβανομένης της φύσης της κατάστασης και των προτιμήσεων του πληρώματος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο ίδιος δεν επιλέγει γενικά την κλασική κλήση «υπάρχει γιατρός στο αεροσκάφος;». «Στο Ηνωμένο Βασίλειο, θα διαπιστώσετε ότι τα περισσότερα πληρώματα δεν θα ζητήσουν γιατρό, θα το κάνουν μόνοι τους. Δεν θα θέλαμε να εμπλακεί κάποιος που δεν γνωρίζει το περιβάλλον μας».

Οι αεροσυνοδοί έχουν ιατρικές προμήθειες στο αεροσκάφος σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, αν και μπορούν να χορηγήσουν ορισμένα φάρμακα μόνο υπό την καθοδήγηση ραδιοφωνικής κλήσης προς το έδαφος.

«Μπορούν να μας μιλήσουν για το τι πρέπει να ξέρουμε, αν χρειαστεί», λέει ο Major, ο οποίος λέει ότι δεν έχει γεννήσει ποτέ μωρό στο αεροσκάφος, αλλά έχει πλησιάσει.

«Αν κάποιος πάθει καρδιακή ανακοπή, έχουμε τον απινιδωτή, μπορούμε να το κάνουμε. Αν ένας γιατρός θέλει να μας βοηθήσει, μπορεί να το κάνει, αλλά εξαρτάται από το τι γιατρός είναι».

Η Malis λέει ότι στις πτήσεις της με έδρα τις ΗΠΑ, το πλήρωμα καμπίνας θα κάνει επίσης κλήσεις σε γιατρούς στο έδαφος σε περίπτωση επείγοντος ιατρικού περιστατικού. Αλλά σε αντίθεση με τον Major, λέει ότι «το να υπάρχει γιατρός ή νοσηλευτής στην πτήση είναι σίγουρα προτιμότερο ή χρήσιμο».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Προσωπικά, θα προτιμούσα να καλέσω έναν γιατρό στο αεροπλάνο. Νομίζω ότι είναι προφανώς οι καλύτερα εκπαιδευμένοι για τέτοιου είδους περιστάσεις. Αλλά έχουμε πόρους στο έδαφος και τη δική μας βασική εκπαίδευση που καλύπτει πολλά πράγματα».

Πώς είναι όταν υπάρχει μια διασημότητα στην πτήση;

Όλοι πρέπει να βρουν έναν τρόπο να φτάσουν από το σημείο Α στο σημείο Β, ακόμη και οι διασημότητες. Στην πραγματικότητα, ο Major λέει ότι σχεδόν σε κάθε υπερατλαντική πτήση, είναι πιθανό να υπάρχει κάποιος τουλάχιστον μέτρια διάσημος ανάμεσα στους εκατοντάδες επιβάτες.

Σε γενικές γραμμές, το πλήρωμα καμπίνας δεν προειδοποιείται ότι πρόκειται να επιβιβαστεί μια διασημότητα - συνήθως το αντιλαμβάνονται μόνο όταν βλέπουν το όνομά της στη λίστα επιβατών.

Ωστόσο, υπάρχουν μερικές εξαιρέσεις. «Μερικές φορές θα ειδοποιηθείτε ότι υπάρχει VIP στο αεροσκάφος - αυτό συμβαίνει συνήθως στις βασιλικές οικογένειες», λέει ο Major.

Και ναι, ορισμένες διασημότητες έχουν τη φήμη ότι είναι αγενείς, και αυτή η φήμη θα εξαπλωθεί μεταξύ των αεροσυνοδών. Εξίσου, ορισμένες διασημότητες είναι γνωστές στο πλήρωμα καμπίνας για το ότι είναι φιλικές και γοητευτικές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Malis λέει ότι οι υπόλοιποι επιβάτες συχνά δεν έχουν ιδέα ότι είναι στην ίδια πτήση με σταρς. «Αν κάθεστε στο πίσω μέρος του αεροπλάνου, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να υπάρχει μια διασημότητα στην πρώτη θέση που δεν γνωρίζατε καν», λέει.

Έχετε κωδικούς που χρησιμοποιείτε για να αναφέρεστε στους επιβάτες;

Ο Major λέει ότι όταν άρχισε να πετάει πριν από δύο δεκαετίες, οι αεροσυνοδοί χρησιμοποιούσαν μερικές φορές τον κωδικό "BOB" ή αλλιώς "best on board", για να αναφερθούν στον επιβάτη που θεωρούσαν πιο όμορφο.

«Είναι απλά λίγο αστείο», λέει, προσθέτοντας ότι δεν είναι τόσο συνηθισμένο τώρα. «Μιλάμε για χρόνια πριν».

Τι σκέφτεστε όταν οι επιβάτες χειροκροτούν όταν προσγειώνεται το αεροπλάνο;

Ο Major υποδηλώνει ότι αυτό είναι ένα περιφερειακό θέμα και ότι είναι πιο συνηθισμένο στις ευρωπαϊκές πτήσεις.

«Οι Ιταλοί το κάνουν σε κάθε πτήση, κάθε φορά. Μερικές φορές μετά από άσχημες αναταράξεις θα το ακούσεις. Το καταλαβαίνεις αυτό - οι άνθρωποι είναι απλά ανακουφισμένοι που φτάνουν εκεί γιατί δεν καταλαβαίνουν πραγματικά τις αναταράξεις», λέει.

Η Μalis λέει ότι στις ΗΠΑ οι επιβάτες συνήθως χειροκροτούν μόνο μετά από μια πολύ ανώμαλη πτήση. «Υποθέτω ότι οι άνθρωποι εκπλήσσονται που το αεροπλάνο προσγειώθηκε, δεν είμαι σίγουρη. Τα περισσότερα αεροπλάνα προσγειώνονται», λέει. «Προσωπικά, νομίζω ότι είναι κάπως γλυκανάλατο. Νομίζω ότι πολλές αεροσυνοδοί θα συμφωνούσαν μαζί μου σε αυτό».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ποια παράξενα πράγματα αφήνουν οι άνθρωποι πίσω τους στην καμπίνα;

«Ό,τι μπορεί να σκαρφιστεί η φαντασία σας, θα το έχουμε βρει», λέει ο Major.

Έχετε γίνει ποτέ φίλος με επιβάτη;

Ο Major κάποτε μετέφερε με το αυτοκίνητό του έναν αποκλεισμένο επιβάτη και οι δυο τους συνδέονται ακόμα και σήμερα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Όσο για τη Malis, λέει ότι το αν οι αεροσυνοδοί θα συνδεθούν ή όχι με τους επιβάτες εξαρτάται από το προσωπικό τους επίπεδο άνεσης και τα όρια πρέπει πάντα να γίνονται σεβαστά.

αεροσυνοδός σερβίρει επιβάτη

«Έχουν υπάρξει περιπτώσεις επιβατών που παρακολουθούσαν αεροσυνοδούς και τέτοια πράγματα. Επομένως, είναι σημαντικό να κρατάμε κάπως μια επαγγελματική γραμμή», λέει.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μια φορά όμως κατέληξε να πετάξει με τον προπονητή της στο μπάσκετ της πέμπτης δημοτικού, από καθαρή σύμπτωση, κάτι που είχε πλάκα.

Και τόσο η Malis όσο και ο Major γνωρίζουν ιστορίες αεροσυνοδών που έχουν παντρευτεί επιβάτες.

Μπορείτε να δέχεστε δώρα από επιβάτες;

Ο Major λέει ότι οι αεροσυνοδοί μπορούν να δέχονται μόνο σφραγισμένα πακέτα, λόγω των επιπτώσεων στην ασφάλεια.

Η Malis λέει ότι το πλήρωμα εκτιμά πραγματικά τα δείγματα εκτίμησης. «Πραγματικά μας φτιάχνει τις μέρες όταν οι άνθρωποι μας αναγνωρίζουν με αυτόν τον τρόπο», λέει. «Είμαστε αποδέκτες σοκολάτας, πολλές φορές. Οι δωροκάρτες των Starbucks είναι υπέροχες».

Η Malis δεν είναι σίγουρη για την τρέχουσα πολιτική, αλλά θυμάται ότι κάποτε οι αεροσυνοδοί είχαν πει να απορρίπτουν τα μετρητά τρεις φορές, αλλά ότι μπορούσαν να τα δεχτούν στην τέταρτη προσπάθεια.

Αν και είναι υπέροχο όταν το πλήρωμα αναγνωρίζεται με δώρα στις γιορτές, η Malis λέει ότι ακόμη και ένα απλό χαμόγελο κάνει μεγάλη διαφορά και μπορεί να αλλάξει την ατμόσφαιρα στο αεροσκάφος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Θα εκπλαγείτε πραγματικά με το πόσοι άνθρωποι απλά σας αγνοούν, καθώς σας χαιρετούν και δεν σας κοιτάζουν καν ή δεν σας λένε τίποτα», λέει.

«Δεν ξέρω αν η πρώτη επιλογή κάποιου είναι να πετάει στις διακοπές. Αλλά είμαστε όλοι κατά κάποιο τρόπο όλοι μαζί σε αυτό».

Φωτογραφίες: Shutterstock

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ