Η απόκτηση ενός εκατομμυρίου συνδρομητών στο YouTube είναι ένα τεράστιο ορόσημο και, πρακτικά, σημαίνει ότι ένας δημιουργός μπορεί να κερδίσει τα προς το ζην από την πλατφόρμα.
Οι δημιουργοί περιεχομένου του YouTube κερδίζουν χρήματα με πολλούς τρόπους, αλλά τα χρήματα από τις διαφημίσεις που παίζουν στα βίντεό τους αποτελούν συνήθως ένα μεγάλο κομμάτι του εισοδήματός τους.
Πόσα πληρώνει το YouTube για ένα εκατομμύριο συνδρομητές
Ο Nate O'Brien, YouTuber με συμβουλές για οικονομικά θέματα και με περισσότερους από 1,3 εκατομμύρια συνδρομητές, δήλωσε ότι κέρδισε 440.000 δολάρια από την πλατφόρμα μέσα σε ένα χρόνο. Είπε ότι κέρδιζε από 14.600 έως 54.600 δολάρια το μήνα.
Ένας άλλος YouTuber, η δημιουργός lifestyle Tiffany Ma, δήλωσε στο παρελθόν στο Insider ότι κέρδιζε έως και 11.500 δολάρια το μήνα από τις διαφημίσεις στα βίντεό της.
Για να αρχίσουν να κερδίζουν χρήματα απευθείας από το YouTube, οι δημιουργοί πρέπει να υποβάλουν αίτηση για το Πρόγραμμα Συνεργατών και να πληρούν ένα όριο 500 συνδρομητών, τρεις δημόσιες μεταφορτώσεις τις τελευταίες 90 ημέρες και είτε 3.000 ώρες παρακολούθησης το προηγούμενο έτος είτε 3 εκατομμύρια προβολές ταινιών YouTube shorts τις τελευταίες 90 ημέρες.
Μόλις γίνουν δεκτοί, οι επιλέξιμοι δημιουργοί μπορούν να κερδίσουν χρήματα από λειτουργίες όπως οι συνδρομές καναλιών, Super Chat, Super Stickers, Super Thanks και η δυνατότητα προώθησης των προϊόντων τους με το YouTube Shopping.
Για να αρχίσουν να κερδίζουν χρήματα από το YouTube AdSense, οι δημιουργοί που συμμετέχουν στο πρόγραμμα πρέπει να έχουν 1.000 συνδρομητές και 4.000 ώρες παρακολούθησης τον τελευταίο χρόνο.
Για κάθε 1.000 προβολές διαφημίσεων, οι διαφημιζόμενοι πληρώνουν ένα συγκεκριμένο ποσοστό στο YouTube. Το YouTube παίρνει το 45% των εσόδων και ο δημιουργός παίρνει το υπόλοιπο.
Δύο βασικές μετρήσεις για την απόκτηση χρημάτων στο YouTube είναι το ποσοστό CPM, δηλαδή πόσα χρήματα πληρώνουν οι διαφημιζόμενοι στο YouTube ανά 1.000 προβολές διαφημίσεων, και το ποσοστό RPM, δηλαδή πόσα έσοδα κερδίζει ένας δημιουργός για κάθε 1.000 προβολές βίντεο μετά την παρακράτηση από το YouTube.
Ορισμένα θέματα, όπως τα προσωπικά οικονομικά και οι επιχειρήσεις, μπορούν να αυξήσουν το ποσοστό διαφημίσεων ενός δημιουργού, προσελκύοντας επικερδείς διαφημιστές. Αλλά ενώ το περιεχόμενο lifestyle της Ma αποφέρει λιγότερα χρήματα, έχει τελειοποιήσει μια στρατηγική για να μεγιστοποιήσει την πληρωμή.
«Για να βελτιστοποιήσετε πραγματικά το κοινό σας, νομίζω ότι οι YouTubers πρέπει οπωσδήποτε να βάζουν τρεις έως τέσσερις διαφημίσεις μέσα σε ένα βίντεο», δήλωσε η Ma.
Τα χρήματα που κερδίζουν απευθείας από το YouTube αποτελούν βασικό πυλώνα των εισοδημάτων πολλών δημιουργών.