Η συγνώμη του Μαρκ Ζούκερμπεργκ για την 7ωρη κατάρρευση των τριών μέσων, Facebook, Instagram, WhatsApp έγινε... αντικείμενο χλευασμού.
Ο ιδρυτής του Facebook χλευάστηκε για τη συγνώμη του από χρήστες του μέσου κοινωνικής δικτύωσης με κάποιους να τον κατηγορούν ότι θεωρεί τους χρήστες δεδομένους και άλλους να τον κατηγορούν για ανεπαρκή ενσυναίσθηση. Κάποιοι άλλοι δε, έσπευσαν να του γράψουν ότι απόλαυσαν το διάλειμμα…
Ο 37χρονος Ζούκερμπεργκ είδε την περιουσία του να μειώνεται κατά 7 δισεκατομμύρια δολάρια ως αποτέλεσμα του μπλακ άουτ, το οποίο ήταν αποτέλεσμα εσωτερικού τεχνικού προβλήματος και όχι χάκερ, ανέφερε η εταιρεία.
«Το Facebook, το Instagram, το WhatsApp και το Messenger επιστρέφουν τώρα στο διαδίκτυο», δήλωσε ο Ζούκερμπεργκ.
«Συγγνώμη για τη διακοπή σήμερα - ξέρω πόσο βασίζεστε στις υπηρεσίες μας για να παραμείνετε συνδεδεμένοι με τα άτομα που νοιάζεστε».
Γιατί κράτησε 6 ώρες το μπλακ άουτ στο Facebook
Το Facebook εξήγησε ότι το πρόβλημα προκλήθηκε από μια ελαττωματική ενημέρωση που στάλθηκε στους κεντρικούς διακομιστές τους, γεγονός που τους αποσύνδεσε από το διαδίκτυο, όπως αναφέρει η Daily Mail και εξηγεί:
Αλλά αυτό ήταν μόνο η αρχή του προβλήματος: Το Facebook διαχειρίζεται τα συστήματά του μέσω των ίδιων διακομιστών, πράγμα που σημαίνει ότι όλα όσα χρειάζονταν για να διορθωθεί το πρόβλημα - από ψηφιακά εργαλεία των μηχανικών έως τις υπηρεσίες ανταλλαγής μηνυμάτων των υπαλλήλων, ακόμη και οι ψηφιακές κλειδαριές στις πόρτες ήταν… εκτός σύνδεσης!
Οι μηχανικοί έσπευσαν στα κέντρα δεδομένων της εταιρείας για να επαναφέρουν τους διακομιστές με χειροκίνητο τρόπο, αλλά μόλις έφθασαν εκεί, διαπίστωσαν απλά ότι δεν μπορούσαν να μπουν μέσα! Μόνο μετά από έξι ώρες μάχης με την ίδια την υποδομή του Facebook κατάφεραν να διορθώσουν το πρόβλημα.
Ατομο με γνώση του τι συνέβαινε έγραψε στο Reddit ότι το πρόβλημα επιδεινώθηκε περαιτέρω επειδή μεγάλος αριθμός προσωπικού εξακολουθεί να εργάζεται από το σπίτι μετά τον Covid, πράγμα που σημαίνει ότι χρειάστηκε περισσότερος χρόνος για να φτάσουν στα κέντρα δεδομένων.
Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, οι μετοχές του Facebook έπεσαν κατά 5%, ενώ εκατομμύρια χρήστες πήγαν σε εναλλακτικούς ιστότοπους όπως το Reddit και το Twitter για να κατηγορήσουν την εταιρεία για την γκάφα της.
Χλεύασαν τον Ζούκερμπεργκ για τη συγγνώμη του
Η ανάρτηση συγγνώμης του Ζούκερμπεργκ αντιμετωπίστηκε με κύμα κριτικής.
Μια χρήστις, η Stephanie Santoro, κατηγόρησε τον Ζούκερμπεργκ για αλαζονεία, λέγοντας: «Μην κάνεις τον εαυτό σου πιο σημαντικό από ότι είναι. Κατέβα από το ψηλό άλογό σου».
Ένα άλλο άτομο είπε ότι βασιζόταν στις πλατφόρμες τους για την δουλειά του και ήταν θυμωμένο με τη συγγνώμη.
Ένας τρίτος χλεύασε τον Ζάκερμπεργκ που ζήτησε συγγνώμη με τρόπο που φαινόταν ότι υπονοούσε ότι ο κόσμος τον χρειαζόταν.
Μια άλλη γυναίκα, η Monica Izumi, είπε ότι οι υπηρεσίες του Facebook ήταν «τόσο σημαντικές για μένα, τη δουλειά μου και τους πελάτες μου».
Ένας άντρας πρόσθεσε: «Έχασα πολλές δουλειές σήμερα, όμως, Μαρκ».
Το πιο ανησυχητικό για τον Ζούκερμπεργκ ήταν άλλο....
Ωστόσο, πιο ανησυχητικό για τον Ζούκερμπεργκ και την ομάδα του, ήταν το γεγονός ότι πολλοί είπαν ότι το διάλειμμα από το Facebook και το Instagram τους… άνοιξε τα μάτια!
Ένας μεγάλος αριθμός από τους 400.000 που σχολίασαν στην ανάρτηση του Ζούκερμπεργκ δήλωσαν ότι κατάλαβαν κατά τη διάρκεια του μπλακ άουτ ότι σπαταλούσαν πολύ χρόνο στο Facebook.
«Συνειδητοποίησα μόνο σήμερα ότι χωρίς το Facebook, το Instagram και το WhatsApp δεν είμαστε τίποτα», είπε μια γυναίκα, από την Αφρική.
Κάποιος άλλος έγραψε ότι σκεφτόταν να κλείσει όλους τους λογαριασμούς μου» μετά τη διακοπή. «Η ζωή ήταν πολύ πιο απλή χωρίς αυτές τις υπηρεσίες».
Ένας άλλος είπε: «Λιγότερο κουτσομπολιό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για λίγες ώρες είναι το μεγαλύτερο δώρο που μπορεί κανείς να κάνει στην ανθρωπότητα». Ο Madhur Saroop συμφώνησε, σημειώνοντας: «Η ζωή σταμάτησε. Όλοι πανικοβλήθηκαν και ξαφνικά είχαν τόσο πολύ ελεύθερο χρόνο και όλοι έγιναν παραγωγικοί και ολοκλήρωσαν τους στόχους τους. Να το κλείνετε το πιο συχνά για να μαθαίνουμε τα επίπεδα παραγωγικότητάς μας».
Μια άλλη γυναίκα, η Helen Frame, είπε ότι ήταν «ένα καλό διάλειμμα», ενώ η Maimoonah Parker Stanley είπε ότι ήταν λυπηρό το πώς όλοι ένιωθαν «χαμένοι» χωρίς τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Κάποιος άλλος, ωστόσο, είπε ότι ένιωσαν ότι η διακοπή οδήγησε τους ανθρώπους να αντιληφθούν τη σημασία των κοινωνικών μέσων. «Σήμερα έχω συνειδητοποιήσει πόσο σημαντικές είναι αυτές οι εφαρμογές για εμάς», δήλωσε ο Altaf Maaneshia.
Το Facebook, το Instagram και το WhatsApp επέστρεψαν online μετά από 6 ώρες.
Το Facebook... τουίταρε για το κρασάρισμα
Το βράδυ της Δευτέρας, το Facebook έγραψε στο Twitter: «Στην τεράστια κοινότητα ανθρώπων και επιχειρήσεων σε όλο τον κόσμο που εξαρτώνται από εμάς: Συγνώμη. Δουλέψαμε σκληρά για να αποκαταστήσουμε την πρόσβαση στις εφαρμογές και τις υπηρεσίες μας και είμαστε στην ευχάριστη θέση να αναφέρουμε ότι επανέρχονται στο διαδίκτυο τώρα. Ευχαριστούμε που αντέξατε μαζί μας».
Ο Διευθυντής Τεχνολογίας του Facebook ζήτησε επίσης συγγνώμη για το παγκόσμιο μπλακ άουτ, που κόστισε στην εταιρεία 50 δισεκατομμύρια δολάρια και στον Μαρκ Ζούκερμπεργκ 7 δισεκατομμύρια δολάρια.