Η Cristina Constandache, Chief Revenue Officer της Rakuten Viber βρέθηκε στην Ελλάδα και παρουσίασε στο iefimerida τα χαρακτηριστικά του Viber ως "super-app", μιλώντας για την ιδιαίτερη σχέση των Ελλήνων με την εφαρμογή.
Συνομιλίες, γκρουπ, stickers, μια συνήθεια εκατομμυρίων Ελλήνων εδώ και χρόνια, μέσα σε ένα περιβάλλον που ολοένα και αναπτύσσεται, δίνοντας νέες δυνατότητες κι εξερευνώντας όλα όσα θέλουν να χρησιμοποιούν οι άνθρωποι και οι επιχειρήσεις. Έτσι περιγράφεται το Viber ως η αγαπημένη εφαρμογή για chat και όχι μόνο στη χώρα μας στο παρόν, δίνοντας και μια γεύση από το μέλλον για τον τρόπο με τον οποίο αναμένεται να κυριαρχήσει.
Το iefimerida συζήτησε με την Cristina Constandache, Chief Revenue Officer της Rakuten Viber, που βρέθηκε στην Αθήνα για τις ανάγκες του event που πραγματοποιήθηκε στο ΚΠΙΣΝ «Διαμορφώνοντας το μέλλον: Τα πλεονεκτήματα μιας υπερεφαρμογής για την επιχείρησή σας» ("Shaping the future: the Superapp advantage for your business") στις 24 Ιανουαρίου.
Ακολουθήστε το κανάλι του iefimerida.gr στο Viber για να μαθαίνετε όλες τις έκτακτες ειδήσεις έγκαιρα και έγκυρα. (με αυτό το link https://invite.viber.com/?g2=AQAaJQxgVko9VVEUdxkRF7oTmAld4Xx8RerqxV2bcWOGlDvMfyHIpS2oWtRUfvmN&lang=el)
Η Cristina μίλησε για τον τρόπο με τον οποίο επιδιώκει το Viber να αναπτυχθεί στην υπηρεσία λύσεων για τις επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν την εφαρμογή ως επαγγελματικό μέσο, χωρίς να διαταράσσει την εμπειρία του χρήστη, ενώ παράλληλα κλήθηκε να συγκρίνει το Viber του 2014 με αυτό του 2024 και του 2034!
Ως Chief Revenue Officer, πώς ορίζετε τη στρατηγική δημιουργίας εσόδων της εφαρμογής; Πώς εξισορροπείτε τη δημιουργία εσόδων με την εμπειρία χρήστη;
«Είναι πολύ σημαντικό το να μη διακινδυνεύσουμε την εμπειρία του χρήστη μέσα στο Viber, γι' αυτό και για όλα τα εργαλεία που έχουμε ενεργοποιήσει και για όλες τις στρατηγικές μας λαμβάνουμε υπόψη αυτό. Για παράδειγμα, δεν θα δείτε ποτέ διαφημίσεις του Viber παντού ή banner σε κάθε σημείο, απλά για να κερδίσουμε περισσότερα χρήματα. Δεν θα βάλουμε ας πούμε full-screen διαφημίσεις, για να μη διαταράξουμε τη σχέση του χρήστη με την εφαρμογή. Αυτό που θέλουμε στο τέλος είναι να δώσουμε περισσότερες επιλογές σε όποιον χρησιμοποιεί το Viber, ώστε να αυξηθούν οι επιλογές του κι έτσι να αποκτήσει η εφαρμογή προστιθέμενη αξία και όχι απλά να βγάλουμε κέρδος. Ειδικά οι διαφημίσεις θέλουμε πάντα να είναι native με τη φύση του Viber, όπως φυσικά και η επικοινωνία πελατών με τις επιχειρήσεις μέσα από το Viber, ώστε να είμαστε σίγουροι ότι κι αυτές ωφελούνται από την πιστοποιημένη παρουσία τους μέσα σε αυτό. Διασφαλίζουμε ότι τόσο αισθητικά, όσο και χρηστικά όλα είναι συμβατά με το Viber κι αυτό ισχύει για όλα τα προϊόντα που έχουμε εισάγει και όσα σχεδιάζουμε για το μέλλον».
Πόσο διαφορετικό είναι το Viber του 2024 από την έκδοση του 2014 και πώς φαντάζεστε την εφαρμογή το 2034;
«Η εφαρμογή πριν 10 χρόνια ήταν επικεντρωμένη στην 1-το-1 επικοινωνία. Ήταν μια εφαρμογή για προσωπική χρήση με κάποιες δυνατότητες entertainment, όπως για παράδειγμα τα αυτοκόλλητα (stickers) και τα emojis. Σήμερα το Viber έχει έναν ξεκάθαρο χώρο μέσα στην εφαρμογή αποκλειστικά για την επικοινωνία του χρήστη με ένα brand, χώρο για επιχειρήσεις που θέλουν να δημιουργήσουν και να διαχειριστούν τον εμπορικό κι επαγγελματικό τους λογαριασμό μέσα σε αυτό. Εστιάζουμε την προσοχή μας στο να συμπεριλάβουμε κάθε πτυχή χρησιμότητας, προσεγγίζοντάς την ως "super-app", ώστε τόσο οι χρήστες όσο και οι επιχειρήσεις να έχουν πρόσβαση σε επιπλέον υπηρεσίες, αντί να είναι απλώς μια εφαρμογή για κλήσεις και μηνύματα. Όσον αφορά το μέλλον σε 10 χρόνια από τώρα, δεν μπορούμε να το προβλέψουμε, όμως η λογική της «υπερεφαρμογής» θα βγάζει ακόμα περισσότερο νόημα, μιας και οι χρήστες χρησιμοποιούν πλέον όλο και λιγότερες εφαρμογές. Περνούν περισσότερο χρόνο σε εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων απ' ό,τι στα social media και αυτό καταλαμβάνει όλη την οθόνη στο κινητό τους, οπότε θέλουμε να τους προσφέρουμε όσο το δυνατόν περισσότερες δυνατότητες μέσα στην εφαρμογή που χρησιμοποιούν περισσότερο, αντί να χρειάζονται πολλές εφαρμογές γι' αυτό. Δεν είναι κάποια νέα ιδέα, υπάρχει στην Ασία εδώ και καιρό, όμως στην Ευρώπη αυτό είναι κάτι νέο και ως τώρα λειτουργεί».
Ποια είναι η θέση της Ελλάδας στην παγκόσμια αγορά του Rakuten Viber; Πόσο το αξιοποιούν οι χρήστες και οι επιχειρήσεις στη χώρα μας;
«Πολύ! H Ελλάδα είναι μακράν η χώρα όπου το Viber έχει εισχωρήσει ως εφαρμογή, ειδικά στη νοτιοανατολική Ευρώπη με ποσοστό 91%, κάτι που είναι πολύ εντυπωσιακό. Σε σύγκριση με το 2022 έχουμε καταγράψει αύξηση κατά 45% στα μηνύματα μεταξύ πελατών κι επιχειρήσεων, ενώ έχουν αυξηθεί κατά 7 φορές οι συναλλαγές μέσω Viber που δεν έχουν να κάνουν με τις διαφημίσεις, όπως π.χ επιβεβαίωση παραγγελιών, τραπεζικά αντίγραφα και άλλα. Φυσικά για όλα αυτά έπαιξε ρόλο και η πανδημία, όμως η δραστηριότητα αυτή συνεχίστηκε και στην Ελλάδα παρατηρείται διψήφια αύξηση σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο, κάτι που είναι αξιοσημείωτο. Πρόκειται για μια αγορά όπου εισάγουμε προϊόντα για πρώτη φορά, πριν από άλλες χώρες στην Ευρώπη, όπως για παράδειγμα το Viber Pay και τα self-serve accounts για μικρές επιχειρήσεις. Η Ελλάδα επωφελείται από υπηρεσίες που είναι αποκλειστικά διαθέσιμες εδώ».
Ποιο είναι το επόμενο βήμα για το Viber;
«Οτιδήποτε κάνουμε στο εξής θα ανήκει στη λογική του να ενισχύσουμε τον ρόλο του Viber ως "Super-App". Για παράδειγμα, τέτοια θα είναι η δυνατότητα για business calls απευθείας προς τις επιχειρήσεις, ώστε να μη χρειάζεται να ψάχνει κάποιος στοιχεία επικοινωνίας με ένα brand και να προσπαθήσει να επικοινωνήσει μαζί του μέσα από άλλους τρόπους. Επίσης θα εισάγουμε έναν νέο τρόπο ανταλλαγής μηνυμάτων με τις επιχειρήσεις με τη χρήση κωδικών μιας χρήσης τους οποίους θα λαμβάνει ο χρήστης μέσα στην εφαρμογή. Ακόμα θα προσθέσουμε ένα επιπλέον «στρώμα» ασφάλειας για τις συνομιλίες με οικονομικό περιεχόμενο, ειδικά για χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς, ώστε να προστατεύονται τα μηνύματα αυτά στο Viber. Τέλος φυσικά συνεχίζουμε να αναπτύσσουμε τα self-serve accounts των μικρών επιχειρήσεων, προσθέτοντας υπηρεσίες με προστιθέμενη αξία που θα τους βοηθήσουν να αυξήσουν τη δραστηριότητά τους στο Viber. Όσο μεγαλώνει μια επιχείρηση αυξάνονται και οι ανάγκες της και θέλουμε να μπορούμε να τις εξυπηρετούμε. Ό,τι κάνουμε γίνεται με στόχο την εξυπηρέτηση της διάδρασης μεταξύ του χρήστη και του brand, όσο διασφαλίζουμε ότι δεν τίθεται σε κίνδυνο η εμπειρία του καθενός».