Ο CEO του Shopify έχει βάλει τους εργαζόμενους του να αποδείξουν ότι την δουλειά τους δεν μπορεί να την κάνει η AI, σύμφωνα με δημοσίευμα της γαλλικής Figaro.
Μέχρι το 2023, είχε ήδη αποφασίσει να καταργήσει τις περισσότερες συσκέψεις, απελευθερώνοντας αμέτρητες ώρες για τους υπαλλήλους, αφήνοντάς τους ελεύθερους να συγκεντρωθούν.
Ο Tobi Lütke, διευθύνων σύμβουλος του καναδικού ιστότοπου ηλεκτρονικού εμπορίου Shopify, προχώρησε σε μια πρωτόγνωρη απόφαση, ενθαρρύνοντας την ευρεία χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στις επιχειρήσεις. Στο εξής, πριν από κάθε νέα πρόσληψη, οι εργαζόμενοι θα πρέπει να αποδεικνύουν ότι η αποστολή τους δεν μπορεί να εκπληρωθεί από την τεχνητή νοημοσύνη, σημειώνει η βελγική Les Echos, όπως επικαλείται η Figaro.
Ο Lütke αποφάσισε να ρωτήσει τους υπαλλήλους του για τη χρήση της ΑΙ κατά τη διάρκεια των αξιολογήσεων απόδοσης. Ωστόσο, δεν είπε αν μια μη ικανοποιητική απάντηση στο θέμα αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει όντως σε απολύσεις.
AI και απολύσεις
Η πλατφόρμα έχει ήδη απολύσει το ένα πέμπτο των υπαλλήλων της πέρυσι και σήμερα απασχολεί 8.100 υπαλλήλους, οι οποίοι εργάζονται εξ ολοκλήρου από το σπίτι.
Δεν είναι η μόνη εταιρεία που ελπίζει να επωφεληθεί από αυτή την τεχνολογική επανάσταση.
Ο Sebastian Siemiatkowski, διευθύνων σύμβουλος της Klarna, μια σουηδική εταιρεία που παρέχει διαδικτυακές χρηματοοικονομικές υπηρεσίες, εκτιμά ότι το chatbot του μπορεί να κάνει τη δουλειά 700 υπαλλήλων εξυπηρέτησης πελατών. Έχει μειώσει τον αριθμό των εργαζομένων από 5.000 σε 3.800, και μπορεί κάλλιστα να συνεχίσει να το κάνει.