Ο όρος Wi-Fi δεν είναι μια συντομευμένη εκδοχή του «wireless fidelity», όπως πιστεύουν πολλοί άνθρωποι.
Έχετε σκεφτεί ποτέ από πού προέρχεται ο όρος Wi-Fi; Οι περισσότεροι άνθρωποι λογικά θα υπέθεταν ότι είναι μια συντομευμένη εκδοχή κάποιας εξαιρετικά τεχνικής περιγραφής για την τεχνολογία που επέτρεπε στους υπολογιστές να έχουν ασύρματη πρόσβαση στο διαδίκτυο. Αλλά αυτοί οι άνθρωποι θα έκαναν λάθος.
Ο όρος Wi-Fi δεν είναι μια συντομευμένη εκδοχή του «wireless fidelity» [ασύρματη πιστότητα], όπως πιστεύουν πολλοί άνθρωποι.
Το Wi-Fi είναι ένα λογοπαίγνιο με το Hi-Fi, το οποίο επινοήθηκε τη δεκαετία του 1950 από κατασκευαστές εξοπλισμού ήχου ως συντομευμένη εκδοχή του «high fidelity» [υψηλή πιστότητα]. Αλλά δεν υπάρχει τέτοιο πράγμα όπως η... ασύρματη πιστότητα. Είναι απλώς ένα εύηχο όνομα που επινόησαν οι μαρκετινίστες.
Η προέλευση του όρου
Ο λογαριασμός TikTok That's Pretty Cool, ο οποίος μοιράζεται τακτικά διάφορα διασκεδαστικά γεγονότα, έκανε πρόσφατα ένα σύντομο βίντεο σχετικά με την προέλευση του wi-fi και τα σχόλια σε αυτό το TikTok δείχνουν ότι πολλοί άνθρωποι εξεπλάγησαν.
Η ιδέα ότι το Wi-Fi σημαίνει στην πραγματικότητα «ασύρματη πιστότητα» κυκλοφορεί στο διαδίκτυο τουλάχιστον από το 2005, όταν ο Cory Doctorow του Boing Boing κατέρριψε αυτόν τον μύθο.
Στην πραγματικότητα, ο όρος δημιουργήθηκε από την εταιρεία μάρκετινγκ Interbrand, η οποία επινόησε επίσης τα εμπορικά ονόματα για το αντικαταθλιπτικό Prozac και την εταιρεία υπολογιστών Compaq.
«Ο τεχνικός όρος ήταν IEEE 802.11, αλλά αυτός δεν ήταν αρκετός», εξηγεί η Interbrand στην ιστοσελίδα της. «Το όνομα έπρεπε να είναι αξιομνημόνευτο -κάτι καθολικό που θα μπορούσατε να βρείτε στο σπίτι σας, στο γραφείο, σε μια καφετέρια ή στα μέσα μαζικής μεταφοράς και κάτι που θα βοηθούσε τους καταναλωτές να κατανοήσουν διαισθητικά την έννοια».
Κατέληξαν λοιπόν στο Wi-Fi, παίζοντας με τον όρο Hi-Fi, τον οποίο όλοι γνώριζαν ήδη από τα τέλη της δεκαετίας του 1990.
Υπήρξε μάλιστα μια ταινία το 2000 με τίτλο «High Fidelity» με πρωταγωνιστή τον John Cusack, ο οποίος υποδύεται έναν μανιακό της μουσικής που έχει ένα δισκάδικο. Κάποιοι από την ομάδα μάρκετινγκ της Interbrand ήταν, ενδεχομένως, φανατικοί... χαϊφιντελίστες...
Αλλά ακόμη και αν δεν σημαίνει τίποτα, η επωνυμία του όρου ήταν απίστευτα επιτυχής στην επικοινωνία της ιδέας ότι μπορούσατε να έχετε ασύρματο internet χωρίς κανενός είδους καλώδιο, μια ριζοσπαστική ιδέα για τους περισσότερους Αμερικανούς καταναλωτές της δεκαετίας του 1990.
«Το όνομα αντικατοπτρίζει ότι, ακόμη και χωρίς καλώδια, το Wi-Fi παρέχει μια υψηλής ποιότητας σύνδεση χωρίς απώλειες όπου κι αν βρίσκεστε», γράφει η Interbrand.
«Από το λανσάρισμά του, το Wi-Fi έχει γίνει παγκοσμίως συνώνυμο της ασύρματης προσβασιμότητας οπουδήποτε. Έχει μπει απρόσκοπτα σε γλώσσες σε όλο τον κόσμο -όποτε χρειάζεστε ασύρματο διαδίκτυο, ζητάτε Wi-Fi».