Με τρία τεράστια καταστρώματα, έξι τεράστιους κινητήρες, ένα πανοραμικό σαλόνι θέασης και αρκετό χώρο για 800 επιβάτες, θα μπορούσε αυτό το πρωτότυπο αεροπλάνο να είναι το μέλλον των αεροπορικών ταξιδιών;
Με την ονομασία «Progress Eagle», το τεράστιο ιπτάμενο αεροσκάφος που μοιάζει με ξενοδοχείο είναι μεγαλύτερο από τα μεγαλύτερα επιβατικά αεροσκάφη στον κόσμο σήμερα - όπως το Boeing 747 και το Airbus A380-900.
Ελπίζουν ότι το αεροσκάφος θα είναι σε θέση να παραμείνει στον αέρα σχεδόν επ' αόριστον, χρησιμοποιώντας μια φιλόδοξη παροχή ενέργειας που βασίζεται σε δορυφόρους που συλλέγουν ηλιακή ενέργεια.
Κι αυτό θα επέτρεπε στους επιβάτες να απολαμβάνουν αεροπορικές κρουαζιέρες σε όλο τον κόσμο με ανέσεις παρόμοιες με αυτές ενός υπερωκεάνιου.
Η έκδοση «One Flight» του Progress Eagle θα διαθέτει καμπίνες αντί για σειρές αεροπορικών καθισμάτων, ενώ οι επιβάτες θα έχουν πρόσβαση εστιατόρια, σπα, κινηματογράφο, καταστήματα και καζίνο.
Αλλά αυτή η έκδοση του αεροσκάφους θα είχε χώρο μόνο για 300 επιβάτες - αντί για την πιο συμβατική του διάταξη, που θα είχε χώρο για 800. Ένα από τα πιο εντυπωσιακά χαρακτηριστικά του πρωτότυπου αεροπλάνου θα είναι διαθέσιμο και στα δύο ωστόσο: το πανοραμικό σαλόνς στο ρύγχος του αεροπλάνου. Ενα σαλόνι στο οποίο οι επιβάτες θα βλέπουν ότι και οι πιλότοι.
Θα υπάρχουν τρεις κατηγορίες θέσεων: Τουριστική θέση, business και θέση πιλότου.
Οι επιβάτες που θα αποκτούν τα ειδικά εισιτήρια της «κατηγορίας πιλότου» θα έχου μια πραγματικά πολυτελή εμπειρία με θέα στον ουρανό που θα τους κόβει την ανάσα.
Οι υπόλοιπες θέσεις θα είναι διάσπαρτες στα τρία καταστρώματα. Τα καθίσματα θα είναι διαμορφωμένα σε διάταξη 3-2-4-2-3 και ο σχεδιαστής ελπίζει ότι όλοι οι επιβάτες θα έχουν χώρο για μια άνετη διαδρομή.
Το αεροπλάνο έχει σχεδιαστεί για να είναι «αυτόνομο» και ελπίζεται ότι θα καταναλώνει λιγότερη ενέργεια και θα είναι πολύ πιο αθόρυβο από τα συμβατικά αεροπλάνα.
Το Progress Eagle έχει απίστευτο άνοιγμα φτερών 315 πόδια (96 μ.) και μήκος περίπου 263 πόδια (80 μ.) - μεγαλύτερο από όλα τα σημερινά εμπορικά αεροπλάνα. Ξεπερνά το Airbus A380-800 που φτάνει τα 240 πόδια και το Boeing 747 των 230 ποδιών (70 μ.).
Ο Ισπανός σχεδιαστής Oscar Vinals τονίζει ότι το Progress Eagle είναι σε μεγάλο βαθμό ένα αεροπλάνο του μέλλοντος, χρησιμοποιώντας τεχνολογία που θα είναι πιο εύκολα διαθέσιμη μετά το 2030.
Ο ίδιος πιστεύει ότι μόνο η μισή περίπου τεχνολογία που απαιτείται για να γίνει πραγματικότητα το αεροσκάφος των ονείρων του είναι έτοιμη μέχρι στιγμής, αλλά ίσως μια μέρα το Progress Eagle κατακτήσει τους ουρανούς.
Το αεροπλάνο απορρίπτει τα ορυκτά καύσιμα υπέρ της χρήσης κυψελών καυσίμου υδρογόνου για την τροφοδοσία των έξι κινητήρων.
Και η οροφή και τα φτερά θα καλύπτονται από ηλιακούς συλλέκτες, μαζί με μια ανεμογεννήτρια στο αεροσκάφος που θα το βοηθά να συλλέγει την ενέργεια που χρειάζεται για να διατηρεί τις μπαταρίες του γεμάτες.
Ο Vinals λέει ότι ο σχεδιασμός αποτελεί εξέλιξη μιας άλλης ιδέας του, της πιο συμβατικής Sky Whale.
Το σχέδιό του παρουσιάστηκε με ένα μοντέλο ενός μέτρου στο Κέντρο Εκπαίδευσης Αεροδιαστημικής και Αεροπορίας GUHEM στην Τουρκία.
Στο παρελθόν έχει ονειρευτεί σκάφη όπως το HSP Magnavem, ένα τεράστιο διώροφο πυρηνικό αεροσκάφος, και το Hyper Sting, ένα υπερηχητικό αεροπλάνο δύο φορές ταχύτερο από το Concorde.
Ωστόσο, μέχρι στιγμής κανείς δεν έχει δεσμευτεί να κατασκευάσει και να δοκιμάσει κάποιο από αυτά.
Το ενδιαφέρον του για τα αεροπλάνα ξεκίνησε από χόμπι. Η κύρια εργασία του είναι να σχεδιάζει αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων και στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.
«Άρχισα να ενδιαφέρομαι για την αεροναυπηγική μετά από μια άσχημη εμπειρία κατά τη διάρκεια μιας πτήσης που ευτυχώς έληξε μόνο με έναν μεγάλο τρόμο», είχε δηλώσει παλαιότερα στη Sun Online, προσθέτοντας:
«Το ενδιαφέρον μου να μάθω περισσότερα για τα αεροπλάνα και όλες τις πτυχές τους έγινε σε ένα πιο σοβαρό "χόμπι" και με στόχο να προσπαθήσω να "βελτιώσω" τα μελλοντικά εμπορικά αεροπλάνα, σχεδιάζοντας έννοιες με βάση τις προσωπικές μου μελέτες σχετικά με αυτά και το πώς θα ήταν δυνατόν να προκύψει ένας εφικτός σχεδιασμός.
Δεν σχεδιάζω έννοιες απλώς και μόνο για να είναι όμορφες ή για μια εμπειρία επιστημονικής φαντασίας. Όλα τα σχέδια βασίζονται σε προηγούμενες τεχνικές μελέτες με πολλές ακριβείς πληροφορίες, ώστε το αποτέλεσμα να είναι μια ρεαλιστική και εφικτή ιδέα».