Υπηρέτριες σε TV και σινεμά -Ρόλοι που «έγραψαν», από την Παγώνα με την Κοντού και τον Κωνσταντίνου, στη Μαρούσκα και στην Αγορίτσα [βίντεο] - iefimerida.gr

Υπηρέτριες σε TV και σινεμά -Ρόλοι που «έγραψαν», από την Παγώνα με την Κοντού και τον Κωνσταντίνου, στη Μαρούσκα και στην Αγορίτσα [βίντεο]

Παγώνα η δε γυνή να φοβήται τον άνδρα
Ανεπανάληπτη Κατερίνα Γώγου ως Παγώνα

Η σειρά του ΑΝΤ1 , «Άγριες Μέλισσες» δεν μας ταξιδεύει απλά πίσω στο 1958, βάζει επίσης στο σενάριο έναν ρόλο που δεν έλειπε από καμιά παλιά ελληνική ταινία. Εκείνον της υπηρέτριας.

Η «χρυσή περίοδος» του ελληνικού κινηματογράφου τη δεκαετία του ‘60 και του ‘70, μετρά αναρίθμητες ταινίες, πολλές από τις οποίες έχουν γίνει κλασικές και προβάλλονται μετά μανίας στην τηλεόραση. Αν ένας ρόλος ήταν στανταράκι σχεδόν σε όλες αυτές τις ταινίες, αυτός ήταν εκείνος των υπηρετριών που απαντούσε κανείς σχεδόν σε κάθε σενάριο. Μέσα από τους ρόλους της υπηρέτριας, κυρίως πλάι στον Λάμπρο Κωνσταντάρα αγαπήθηκε πολύ για παράδειγμα, η Δέσποινα Στυλιανοπούλου, πριν αναλάβει πρωταγωνιστικούς ρόλους στο σινεμά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο ρόλος της οικιακής βοηθού όμως, που μένει μαζί με τους χαρακτήρες της υπόθεσης, έγινε συνηθισμένη σεναριακή πρακτική και στην ελληνική τηλεόραση. Ποιος δεν θυμάται την Ασπασία στη σειρά «Ντόλτσε Βίτα», την «κουμμουνίστρια» Μαρούσκα από τους «Δυο Ξένους ή τις δίδυμες υπηρέτριες της Ντάλιας στο «Παρά Πέντε»;

Πολλές φορές, ειδικά στις παλιές ελληνικές ταινίες, ο ρόλος της υπηρέτριας υπήρξε «διαδικαστικός» σε ό, τι αφορά εξέλιξη της πλοκής και ο ίδιος ο χαρακτήρας της οικιακής βοηθού κάπως μονότονος. Κάτι τέτοιο όμως δεν συμβαίνει με τις περσόνες, τηλεοπτικές και κινηματογραφικές που θα δείτε παρακάτω.

Η Αγορίτσα, η πιστή οικονόμος των Σεβαστών στις «Άγριες Μέλισσες»

Η Μαρία Αντουλινάκη αναλαμβάνει έναν πολύ ιδιαίτερο ρόλο στην τεράστια επιτυχία της φετινής σεζόν, τη σειρά «Άγριες Μέλισσες». Η οικονόμος των Σεβαστών φαίνεται να γνωρίζει και τις δυο γενιές της οικογένειας σαν την παλάμη του χεριού της. Ξέρει τα πάντα για εκείνους, αφού έχει μεγαλώσει μαζί με τα τρία αδέρφια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ηθοποιός, μιλώντας στην εκπομπή Happy Day, αναφέρεται με μεγάλη αγάπη στον ρόλο της στις «Άγριες Μέλισσες». Όπως λέει, εκτός από τις ισορροπίες στο σπίτι των Σεβαστών πρέπει «και τα μυστικά να μην τα πει πουθενά. Αγαπάει πάρα πολύ το Δούκα, όλα τα παιδιά, γιατί έχει μεγαλώσει μαζί τους».

Η τηλεοπτική Αγορίτσα αποκαλύπτει πως αρχικά πίστευε πως ο ρόλος της θα ήταν γκεστ. «Εγώ πήγα για δυο μέρες γυρίσματα και ξαφνικά έχω κάθε μέρα. Νομίζω ο ρόλος ήταν πιο μικρός αρχικά» σημειώνει. Όπως φαίνεται όμως, η επαφή της με τους Σεβαστούς και τα μυστικά τους, θα αποδειχθεί ιδιαίτερα χρήσιμη στην εξέλιξη του σεναρίου στις «Άγριες Μέλισσες». Στα αμέσως επόμενα επεισόδια θα ακούσει άθελά της την συζήτηση του Κωνσταντή και θα αποκαλύψει στην Ανέτ πως ο Δούκας παραποίησε την διαθήκη του πατέρα τους προκειμένου να αποκλείσει τον Μιλτιάδη από την περιουσία.

Η Παγώνα και ο... θερμοσίφουνας στην ταινία «Η Δε Γυνή Να Φοβήται Τον Άνδρα»

Μια από τις πιο κλασικές ταινίες από τον παλιό κινηματογράφο, από το μακρινό 1965, με πρωταγωνιστές την Μάρω Κοντού και τον Γιώργο Κωνσταντίνου, φιλοξενούσε ίσως την πιο συμπαθητική και αξιαγάπητη υπηρέτρια.

Η Παγώνα, η αεικίνητη Κατερίνα Γώγου, συμμεριζόταν πάντοτε τις αγωνίες της κυράς της και έτρεμε μαζί της, όταν ο «Αντωνάκης» έβαζε τις φωνές που έβρισκε να λείπει κουμπί από το πουκάμισό του («Χριστός και Παναγιά»). Ακόμη πιο χαρακτηριστική, έχει μείνει η αναφορά της στον... θερμοσίφουνα, που τον έπιανε «το γλυκύ του» και δεν ζέσταινε το νερό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Δέσποινα Στυλιανοπούλου για όλες τις φορές που στάθηκε πλάι στον Λάμπρο Κωνσταντάρα

Η Δέσποινα Στυλιανοπούλου είναι ίσως η πιο αναγνωρίσιμη «κινηματογραφική υπηρέτρια» όλων των εποχών. Η ηθοποιός φόρεσε την ποδιά για τις ανάγκες του ρόλου σε μια σειρά από ταινίες, ανάμεσά τους «Ο Τρελός τα 'χει 400» και «Ο Μπλοφατζής», συνήθως δίπλα στον Λάμπρο Κωνσταντάρα. Κι αν ο Αλέκος Τζανετάκος ήταν ο πρωταθλητής της καρπαζιάς, από το βαρύ χέρι του ηθοποιού, η Δέσποινα Στυλιανοπούλου δεν είχε «αρπάξει» κι εκείνη λίγες στις μεταξύ τους σκηνές.

Η Ασημίνα στην ταινία «Αχ αυτή η γυναίκα μου»

Το 1967, η Νίνα (Αλίκη Βουγιουκλάκη) θα αναγκαστεί να κρυφτεί από το αφεντικό του συζύγου της, τον οποίο υποδύεται ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ, με τον οποίο έχει προηγουμένως λογοφέρει άσχημα, χωρίς να γνωρίζει ποιος είναι. Συλλαμβάνει την ιδέα, να παρουσιάσουν την Ασημίνα (Μαρία Κωνσταντάρου), ως κυρία του σπιτιού. Η υπηρέτρια με τα «μαργαριτάρια» της θα κάνει πολλές φορές τους πρωταγωνιστές της ιστορίας, να μετανιώσουν για την απόφασή τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Ντίνα, στο «Μάνα είναι μόνο μία»

Η Μαρία Κανελλοπούλου υποδύθηκε ξανά την οικιακή βοηθό, που ανέλαβε και την ανατροφή του δημαρχόπουλου στο «Καφέ της Χαράς». Πριν όμως από το Κολοκοτρωνήτσι, η ηθοποιός ανέλαβε να παίξει το ρόλο της Ντίνας, της οικιακής βοηθού της Μαίρης Χρονοπούλου, σε μια από τις πρώτες κωμωδίες του MEGA, με τίτλο «Μάνα είναι μόνο μία», το 1991.

Η Δεβόρα, από το Εκείνες κι εγώ

Η Νίκη Σερέτη θα αναλάβει δεύτερη τον ρόλο της Δεβόρας στην σειρά «Εκείνες κι εγώ», το 1996. Δεν πρέπει να ξεχνάμε, πως το σίριαλ του ΑΝΤ1 αποτέλεσε ριμέικ μιας από τις σειρές της δημόσιας τηλεόρασης, όπου τον ρόλο του Δόγκανου υποδυόταν ο Λάμπρος Κωνσταντάρας. Η πρώτη Δεβόρα, 20 χρόνια πριν τη Νίκη Σερέτη, ήταν η ηθοποιός Ρένα Βουτσινά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το ευρηματικό παιχνίδι με την προφορά της, αλλά και οι αναγραμματισμοί στις λέξεις, όπως η διάσημη πια «σπακανόπιτα» έκαναν τη Δεβόρα καλτ φιγούρα της παλιάς ελληνικής τηλεόρασης των '90s.

Η Ασπασία ήταν η μισή απόλαυση του... Ντόλτσε Βίτα

Πρόκειται για την πρώτη τηλεοπτική σειρά που επέτρεψε στη Μαρία Καβογιάννη να ξεδιπλώσει το ταλέντο της και να αποκτήσει χιλιάδες θαυμαστές. Η ψυχοκόρη της οικογένειας Μαρκάτου, στη σειρά «Ντόλτσε Βίτα» είχε μπρίο, είχε όνειρα, προκαταλείψεις και μικροπρέπειες, αλλά και πικρία που δεν είχε ακόμη βρει τον άνδρα της ζωής της. Από τις πιο χαρακτηριστικές σκηνές στο σίριαλ, εκείνη που η Ασπασία τραγουδά με νάζι το τραγούδι «I Will Survive».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Μαρούσκα ήταν αποκάλυψη στους Δύο Ξένους

Έχουν περάσει 20 χρόνια από τότε και ακόμη παραμένει μυστήριο, πώς η Καλλιόπη Ταχτσόγλου κατάφερε να βγάλει δυο ολόκληρες σεζόν και να τη λατρέψουν όλοι, χωρίς να πει μισή κουβέντα στα ελληνικά. Αν εξαιρέσει κανείς δηλαδή τη σκηνή στα τελευταία επεισόδια όπου φώναζε με προφορά, υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Κωνσταντίνου Μαρκορά: «Μηη, μη σκουτώσεις σε παρακαλώ»!.

Η οικιακή βοηθός της Ντένης Μαρκορά, απευθείας από τη Ρωσία, μιλά μόνο ρώσικα και για έναν ανεξήγητο λόγο συνεννοείται κανονικότατα με το αφεντικό της.

Η δίδυμες υπηρέτριες της Ντάλιας στο «Παρά Πέντε»

Για αρκετά επεισόδια η Ντάλια, κατά κόσμον Σμαράγδα Καρύδη, πίστευε πως έχει μία υπηρέτρια στη δούλεψή της. Η βαθύπλουτη κληρονόμος δεν θα μπορούσε να μην έχει οικιακή βοηθό. Ωστόσο, η εκκεντρική Ντάλια Χατζηαλεξάντρου περνούσε πολύ διαφορετικά τον χρόνο της με το υπηρετικό προσωπικό από ό, τι οι υπόλοιπες «κυρίες του καλού κόσμου». Τραγουδούσαν, χόρευαν, μάθαιναν μαγικούς χορούς υπό το φως της Σελήνης κ.α.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όταν η Ντάλια συνειδητοποιήσει πως οι υπηρέτριες είναι δύο, δίδυμες, τις οποίες υποδυόταν η Πόπη Χριστοδούλου, θα απαιτήσει να φορούν ταμπέλα με τα ονόματά τους για να μην μπερδεύεται. Κάπως έτσι, συστήθηκαν στο τηλεοπτικό κοινό, η Μάρθα και η Ρίτσα...

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ