Νέες, εντυπωσιακές εικόνες από το εσωτερικό ενός υπερηχητικού τζετ που θα μπορεί να πετάει από τη Νέα Υόρκη στο Λονδίνο σε περίπου 3,5 ώρες κυκλοφόρησαν πριν από μερικές ημέρες.
Το Spike S-512 Supersonic Business Jet 100 εκατομμυρίων δολαρίων από τη Spike Aerospace, που εδρεύει στη Βοστώνη, πρόκειται να ξεκινήσει δοκιμαστικές πτήσεις το 2022 και να ξεκινήσει να μεταφέρει επιβάτες το 2028, σύμφωνα με τον CEO της εταιρείας Vik Kachoria.
Στις φωτογραφίες του τζετ που δόθηκαν στη δημοσιότητα από τη Spike Aerospace φαίνεται η πολυτέλεια που μπορούν να απολαύσουν οι 12 έως 18 επιβάτες του αεροπλάνου, ταξιδεύοντας σε όλο τον κόσμο σε κάτι που μοιάζει με ένα μίνι ξενοδοχείο στον ουρανό.
Μιλώντας στο MailOnline Travel, o Kachoria λέει ότι οι εικόνες δείχνουν τις δυνατότητες της καμπίνας, η οποία θα είναι πλήρως προσαρμόσιμη.
Ακόμα και αν τα προσαρμοσμένα σχέδια είναι σχετικά απλά, η καμπίνα θα κλέψει την παράσταση. Αυτό συμβαίνει επειδή θα ενσωματώνει την αποκλειστική «τεχνολογία Multiplex Digital χωρίς παράθυρα» -οθόνες υψηλής ευκρίνειας πλήρους μήκους αντί για παράθυρα που μπορούν να εμφανίζουν οτιδήποτε, από πανοράματα φυσικού κόσμου έως ταινίες και παρουσιάσεις από φορητό υπολογιστή.
Η προβολή από αυτές τις οθόνες μπορεί να ελεγχθεί από smartphone ή tablet, καθώς και touchpad σε κάθε θέση, λέει η Spike Aerospace.
Η εταιρεία προσθέτει ότι με την εξάλειψη των παραδοσιακών παραθύρων η καμπίνα θα προσφέρει «άνευ προηγουμένου μείωση θορύβου και ανώτερη αντοχή για ήσυχες, γαλήνιες πτήσεις». Όπως θα τόνιζε οποιοσδήποτε μηχανικός αεροπορίας, τα παράθυρα είναι ένα αδύναμο σημείο στην άτρακτο.
Φυσικά, αυτό που θα ξεχωρίσει πραγματικά το Spike S-512 από ένα κοινό τζετ είναι η απόλυτη ταχύτητά του και ο κρυφός τρόπος που θα πηγαίνει βολίδα από το ένα σημείο στο άλλο.
Η Spike Aerospace εξηγεί ότι το S-512 θα είναι το πρώτο αεροσκάφος που έχει σχεδιαστεί αεροδυναμικά για να προσφέρει «αποκλειστική τεχνολογία ήσυχης υπερηχητικής πτήσης».
Το αποτέλεσμα αυτού είναι μια ξεχωριστή ηχητική έκρηξη που είναι μικρότερη από 75 PLdb (αντιληπτό επίπεδο έντασης). Θα πρέπει να ακούγεται σαν «μαλακό χειροκρότημα», λέει η Spike Aerospace.
Αντίθετα, η Concorde παρήγαγε ένα τόσο τεράστιο ηχητικό φαινόμενο έκρηξης που περιορίστηκε σε πτήσεις μέσω υπερωκεάνιων διαδρομών -κυρίως από Νέα Υόρκη προς Λονδίνο ή Παρίσι, επισημαίνει η Spike Aerospace.
Το S-512, λέει, «σχεδιάστηκε από το έδαφος για να ταξιδεύει με υπερηχητική ταχύτητα ήσυχα και αποτελεσματικά, ανοίγοντας προορισμούς παγκοσμίως σε ταξιδιώτες που απαιτούν τις καλύτερες και ταχύτερες ιδιωτικές αεροπορικές μεταφορές».
Οι δίδυμοι κινητήρες του αεροπλάνου θα το ωθήσουν από το Λονδίνο στο Ντουμπάι σε μόλις λίγο παραπάνω από τρεις ώρες, το Χονγκ Κονγκ σε μόλις πάνω από πεντέμισι ώρες και από τη Νέα Υόρκη στο Λος Άντζελες σε μόλις δύο ώρες, στο Τόκιο σε 6,4 ώρες και στη Ρώμη σε έξι ώρες.
Σύμφωνα με τη Spike Aerospace: «Το S-512 θα είναι το γρηγορότερο διαθέσιμο μη στρατιωτικό αεροσκάφος, το οποίο εξοικονομεί ώρες πτήσης στους επιβάτες σε κάθε ταξίδι και παρέχει μια απαράμιλλη εμπειρία κατά τη διαδρομή. Τα αεροπορικά ταξίδια δεν θα είναι ποτέ ξανά τα ίδια».
Η εταιρεία εργάζεται επίσης πάνω σε ένα ιδιωτικό τζετ που θα είναι ακόμη πιο γρήγορο από το S-512. Θα είναι ικανό να πετάει από τη Νέα Υόρκη στο Λονδίνο σε μόλις 90 λεπτά. Αλλά αυτό δεν θα εμφανιστεί μέχρι τουλάχιστον το 2035.
Δύο άλλες εταιρείες των ΗΠΑ αναπτύσσουν υπερηχητικά ιδιωτικά τζετ: οι Boom Supersonic και Aerion.
Το Concorde, το τελευταίο υπερηχητικό επιβατικό τζετ, ξεκίνησε πτήσεις το 1976 και συνέχισε να πετά για 27 χρόνια. Είναι ένα από τα δύο υπερηχητικά μέσα που λειτουργούν για εμπορικούς σκοπούς.
Πετούσε με ταχύτητα Μαχ 2,02 (= 2,02 φορές την ταχύτητα του ήχου) σε μέγιστο ύψος 60.000 πόδια (18,3 χιλιόμετρα) και μπορούσε να φιλοξενήσει 92 έως 128 επιβάτες.
Το Concorde αναπτύχθηκε και κατασκευάστηκε από κοινού από την Aérospatiale και την British Aircraft Corporation (BAC) βάσει αγγλογαλλικής αεροναυπηγικής συνεργασίας. Η Air France και η British Airways έλαβαν η καθεμία από επτά αεροσκάφη.
Το Concorde αποσύρθηκε μόνιμα στις 26 Νοεμβρίου 2003. Η κρίση που περνούσε η πολιτική αεροπορία μετά την 11η Σεπτεμβρίου 2001, η συντριβή του Κονκόρντ της πτήσης 4590 το 2000 και το συνεχώς αυξανόμενο κόστος συντήρησης του γερασμένου Κονκόρντ οδήγησαν στην απόσυρσή του. Το τελευταίο Κονκόρντ της Air France απογειώθηκε στις 30 Μαΐου 2003, ενώ η British Airways έκανε την τελευταία πτήση με τον τύπο αυτό στις 24 Οκτωβρίου 2003.