Το «θαλάσσιο τέρας» της Κασπίας Θάλασσας που αναδύθηκε από τον τάφο του – Για να γίνει τουριστική ατραξιόν [εικόνες] - iefimerida.gr

Το «θαλάσσιο τέρας» της Κασπίας Θάλασσας που αναδύθηκε από τον τάφο του – Για να γίνει τουριστική ατραξιόν [εικόνες]

Το θαλάσσιο τέρας της Κασπίας Θάλασσας
Το θαλάσσιο τέρας της Κασπίας Θάλασσας/Φωτογραφία: Getty Images
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Σε μια παραλία στις δυτικές ακτές της Κασπίας Θάλασσας, βρίσκεται ένα κολοσσιαίο υδρόβιο θηρίο, ένα παράξενο δημιούργημα που θα μπορούσε να πει κανείς ότι θα έπρεπε να είναι στον βυθό και όχι πάνω από τα κύματα. Σίγουρα δεν μοιάζει με κάτι που κάποτε ίσως και να πετούσε. Αλλά πετούσε, αν και πολύ καιρό πριν.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αφού έμεινε αδρανές για περισσότερες από τρεις δεκαετίες, το τέρας της Κασπίας Θάλασσας βρίσκεται ξανά σε κίνηση. Ένα από τα πιο εντυπωσιακά ιπτάμενα μηχανήματα που κατασκευάστηκε ποτέ, ολοκληρώνει αυτό που θα μπορούσε να είναι το τελευταίο του ταξίδι.

Φέτος τον Ιούλιο, μετά από 14 ώρες στην θάλασσα, ένας στολίσκος τριών ρυμουλκών και δύο σκαφών, συνόδευσε αργά κατά μήκος των ακτών της Κασπίας Θάλασσας αυτό το τέρας, προκειμένου να παραδώσει το ογκώδες ειδικό φορτίο του στον προορισμό του – μια ακτή κοντά στο νοτιότερο σημείο της Ρωσίας.

Ένα Εκροπλάνο βάρους 380 τόνων
Ένα Εκρανοπλάνο βάρους 380 τόνων

Δίπλα στην αρχαία πόλη του Ντέρμπεντ, στην δημοκρατία του Νταγκεστάν της Ρωσίας, το «πολυτελές Εκρανοπλάνο» των 380 τόνων βρήκε το νέο, και πιθανότατα οριστικό σπίτι του. Το «Lus» εγκαταλείφθηκε μετά την κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης το 1990, καταδικασμένο να σκουριάσει στην ναυτική βάση του Κασπίγσκ, περίπου 100 χιλιόμετρα από την ακτή του Ντέρμπεντ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αλλά προτού διαλυθεί τελείως, διασώθηκε χάρη στα σχέδια να γίνει τουριστικό αξιοθέατο ακριβώς σε μια στιγμή που αυτή η ασυνήθιστη ταξιδιωτική ιδέα θα μπορούσε να αναβληθεί.

Ένα υβρίδιο μεταξύ αεροπλάνου και πλοίου

Τα συγκεκριμένα σκάφη, γνωστά ως «Εκρανοπλάνα» είναι ένα είδος υβρίδιου μεταξύ αεροπλάνου και πλοίου. Κινούνται πάνω από το νερό χωρίς να το αγγίζουν.

Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός τα κατατάσσει ως πλοία, αλλά στην πραγματικότητα, αντλούν τις μοναδικές τους δυνατότητες υψηλής ταχύτητας από το γεγονός ότι κινούνται πάνω από την επιφάνεια του νερού σε ύψος μεταξύ ενός και 5 μέτρων. Εκμεταλλεύονται μια αεροδυναμική αρχή που ονομάζεται «εφέ εδάφους».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ταχύτητα και μυστικότητα

Αυτός ο συνδυασμός ταχύτητας και μυστικότητας - η εγγύτητά τους στην επιφάνεια κατά τη διάρκεια της πτήσης τους καθιστά δύσκολο να εντοπιστούν από ραντάρ – τράβηξε την προσοχή του σοβιετικού στρατού, που πειραματίστηκε με διάφορες παραλλαγές της ιδέας κατά την διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου.

Το μοναδικό αυτό υβρίδιο μεταξύ αεροπλάνου και πλοίου μπορούσε να προσγειώνεται ακόμη και σε πολύ δύσκολες καιρικές συνθήκες
Το μοναδικό αυτό υβρίδιο μεταξύ αεροπλάνου και πλοίου μπορούσε να προσγειώνεται ακόμη και σε πολύ δύσκολες καιρικές συνθήκες

Η ανάπτυξή τους στα απέραντα νερά της ενδοχώρας μεταξύ της Σοβιετικής Ένωσης και του Ιράν, τους οδήγησε να αποκτήσουν το ψευδώνυμο «Τέρας της Κασπίας Θάλασσας». Το εκροπλάνο αυτό ήταν ένα από τα τελευταία σχέδια που βγήκε από το σοβιετικό πρόγραμμα των επίγειων οχημάτων. Μεγαλύτερο από ένα Superjumbo Airbus Α380 και σχεδόν τόσο ψηλό, παρά το μέγεθος και το βάρος του, το Lun ήταν σε θέση να φτάσει ταχύτητες έως και 550 χιλιόμετρα της ώρα χάρη στις 8 ισχυρές τούρμπο μηχανές του που βρίσκονται στα φτερά του.

Μπορούσε να προσγειωθεί και να απογειωθεί ακόμη και σε κύματα ύψους 2,5 μέτρων

Αυτή η τρομερή μηχανή ήταν ακόμη σε θέση να απογειωθεί και να προσγειωθεί σε θυελλώδεις συνθήκες, με κύματα έως και 2,5 μέτρα. Σκοπός της αποστολής του ήταν να πραγματοποιήσει αστραπιαίες θαλάσσιες επιθέσεις με τους έξι πυραύλους που έφερε τοποθετημένους στην κορυφή του κύτους του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Παρόλο που έχει να χρησιμοποιηθεί εδώ και 30 χρόνια, το εκροπλάνο θα αποτελέσει τουριστική ατραξιόν σε θεματικό πάρκο στο Ντέρμπεντ
Παρόλο που έχει να χρησιμοποιηθεί εδώ και 30 χρόνια, το εκρανοπλάνο θα αποτελέσει τουριστική ατραξιόν σε θεματικό πάρκο στο Ντέρμπεντ

Πόλος έλξης

Το εκροπλάνο που έχει μεταφερθεί στο Ντέρμπεντ είναι το μοναδικό της κατηγορίας του που ολοκληρώθηκε ποτέ και χρησιμοποιήθηκε το 1987. Ένα δεύτερο Lun, άοπλο για αποστολές διάσωσης και μεταφορά προμηθειών, ήταν σχεδόν έτοιμο όταν, στις αρχές της δεκαετίας του 1990, ολόκληρο το πρόγραμμα ακυρώθηκε και το υπάρχον Lun αποσύρθηκε από την υπηρεσία.

Μετά από 30 χρόνια αδράνειας, η μετακίνηση αυτού του θαλάσσιου θηρίου δεν ήταν εύκολη υπόθεση και απαιτούσε μια προσεκτικά συντονισμένη χορογραφία με πολλά σκάφη.

Το Lun θα είναι το αστέρι του Patriot Park στο Ντέρμπεντ, ενός στρατιωτικού μουσείου και θεματικού πάρκου, στο οποίο θα υπάρχουν διάφορα είδη σοβιετικού και ρωσικού στρατιωτικού εξοπλισμού. Η κατασκευή του πάρκου αναμένεται να ξεκινήσει αργότερα το 2020. Προς το παρόν, το Lun θα κάθεται μόνο του στην παραλία. Θα είναι η νέα ατραξιόν για τους επισκέπτες του Ντέρμπεντ. Η πόλη ισχυρίζεται ότι είναι ο παλαιότερος κατοικημένος οικισμός στην ρωσική επικράτεια. Η ακρόπολη και το ιστορικό της κέντρο έχουν χαρακτηριστεί από την UNESCO ως Μνημεία Παγκόσμιας Κληρονομιάς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Εκρανοπλάνο δίπλα σε ρωσικό υποβρύχιο

To Lun θα προστεθεί στα αξιοθέατα μιας περιοχής που, μέχρι την πανδημία του κορωνοϊού, είχε δει πολλές πρωτοβουλίες προκειμένου να ανοίξει για τους τουρίστες, συμπεριλαμβανομένης της έναρξης κρουαζιέρων στην Κασπία Θάλασσα.

Φωτογραφίες: Getty Images

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ