Στον Φράνκο Τζεφιρέλι ανήκε η επική ατάκα «μετά την Κάλλας, το χάος». Ωστόσο ο «Μαέστρο», θεωρούσε τη Ντίβα της όπερας, «ένα δύσκολο μείγμα καλλιτεχνικής ιδιοφυΐας και μικροαστικής ανοησίας».
Σύμφωνα με την αυτοβιογραφία του Ιταλού σκηνοθέτη, η αρχική του αντίδραση, στο άκουσμα του ονόματός της Κάλλας, ήταν μια σφοδρή αντιπάθεια: «Μα ποια είναι αυτή Ελληνίδα τραγουδίστρια;».
Ολα ξεκίνησαν το 1948, στη Ρώμη. Ο Λουκίνο Βισκόντι ανέβαζε το σεξπιρικό «Όπως σας αρέσει», σε σκηνικά του Σαλβαδόρ Νταλί. Ο νεαρός ακόμα Φράνκο Τζεφιρέλι ήταν ο βοηθός του. ή καλύτερα ο εραστής του. Και η Κάλλας -που, τότε έκανε πρόβες για να παίξει την Kούντρι, στο «Πάρσιφαλ», στο Τeatro dell’Opera- ήταν το talk of the town.
«Ήξερα πως το βράδυ πριν από την πρόβα κοστουμιών, η Κάλλας είχε καταστρέψει όλα της τα ρούχα γιατί τα έβρισκε άθλια», ανέφερε ο Τζεφιρέλι. «Οι ενδυματολόγοι και οι μοδίστρες, δούλευαν μέρα-νύχτα για να φτιάξουν καινούργια κοστούμια. Έτσι είχα μια αποστροφή για την Ελληνίδα τραγουδίστρια -την ίδια στιγμή, όμως ήθελα να ακούσω αυτή τη γυναίκα».
Διαβάστε για τη θυελλώδη σχέση του Τζεφιρέλι με την Κάλλας και τον Ωνάση στο Bovary.gr