Οι Μποέμ και ο τρόπος ζωής τους -Υπήρξαν και στην Ελλάδα - iefimerida.gr

Οι Μποέμ και ο τρόπος ζωής τους -Υπήρξαν και στην Ελλάδα

Lillian Gish και John Gilbert στο φιλμ La Bohème (1926)
Lillian Gish και John Gilbert στο φιλμ La Bohème (1926)

Οι Μποέμ είναι πρόσωπα σχεδόν μυθικά. Αποτελούν την απαρχή, του νεανικού φαινομένου που αργότερα παίρνει διάφορα ονόματα και άλλο ύφος, διατηρώντας όμως το βασικό ήθος.

Τα παιδιά της τζαζ, οι μπήτνικς, οι υπαρξιστές, οι ροκενρολίστες, οι χίπηδες, οι πάντες της μεταπολεμικής νεολαίας, μοιάζουν να είναι απόγονοι των Μποέμ.

Η κουλτούρα των Μποέμ αρχίζει να διαμορφώνεται στο Παρίσι. Το 1850, ο Henry Murger περιγράφει τον τρόπο ζωής τους, στο βιβλίο «Σκηνές του μποεμικού βίου». Το βιβλίο αποτέλεσε τη βάση για την όπερα La Bohème του Giacomo Puccini που απαθανατίζει την τραγική ιστορία αγάπης της Μιμής και του Ροδόλφου, δύο Μποέμ που ζούσαν στο Καρτιέ Λατέν το 1830.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
 Lillian Gish και John Gilbert στο φιλμ La Bohème (1926)
Lillian Gish και John Gilbert στο φιλμ La Bohème (1926)

Το βιβλίο αυτό, είναι και η βάση των σεναρίων σειράς ταινιών για την ζωή των Μποέμ, όπως του φιλμ La Bohème που σκηνοθέτησε το 1926 ο King Vidor με την Lillian Gish στον ρόλο της Μιμής και τον John Gilbert στον ρόλο του Ροδόλφου.

Οι Μποέμ υπήρξαν καλλιτέχνες, μη αποδεκτοί από τα πρότυπα της «σοβαρής» κοινωνίας, βιοποριζόμενοι μόνο από την Τέχνη τους με το όνειρο της επιτυχίας που σε λίγους από αυτούς πραγματοποιήθηκε όσο ζούσαν. Διαρκούν μέχρι και τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, καλύπτοντας ένα διάστημα περισσότερο από 100 χρόνια.

 Le déjeuner sur l’herbe του Εντουάρ Μανέ,1863
Le déjeuner sur l’herbe του Εντουάρ Μανέ,1863
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο τρόπος ζωής τους, το ήθος και το ύφος τους, περιγράφεται επίσης με εξαιρετικά καλλιτεχνικό τρόπο στο τραγούδι La bohème του Charles Aznavour.

Δεν είναι γνωστό, αν υπάρχουν φωτογραφίες από τους πρώτους Μποέμ στο Παρίσι. Εικόνα τους όμως έχουμε σίγουρα από πολλούς ζωγραφικούς πίνακες, όπως τον «Lise the Bohemian» του Πιερ Ωγκύστ Ρενουάρ (1868) ή το “Πρόγευμα στη Χλόη” («Le déjeuner sur l’herbe» 1863) του Εντουάρ Μανέ. Και οι δύο Γάλλοι ζωγράφοι Ιμπρεσιονιστές. Ο Ιμπρεσιονισμός, ήταν βασικό στοιχείο της κουλτούρας των Μποέμ.

 Lise the Bohemian του Pierre-Auguste Renoir,1868
Lise the Bohemian του Pierre-Auguste Renoir,1868

Από το Παρίσι η Μποεμία μεταδίδεται και σε άλλες χώρες της Ευρώπης αλλά και της Αμερικής. Μάλιστα τον Ιανουάριο του1917 οι καλλιτέχνες Marcel Duchamp, Gertrude Drick, και John Sloane, σκαρφάλωσαν στην αψίδα Washington Square Arch, άναψαν φωτιά και ανακήρυξαν το Greenwich Village «Ανεξάρτητη Δημοκρατία των Μποέμ».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Έλληνες καλλιτέχνες, υπήρξαν αρκετοί που μπορούν να χαρακτηριστούν Μποέμ, όπως ο Αττίκ και ο Ζωρζ Μουστακί.

Για την επίδραση που είχε ο Μποεμισμός στην ελληνική νεολαία δεν υπάρχουν αρκετά στοιχεία. Είναι σίγουρο πάντως ότι αγόρια και κορίτσια θα επηρεάστηκαν στο ντύσιμο και γενικότερα στη νοοτροπία, ιδιαίτερα μετά την προβολή του Κινηματογραφικού έργου «Μποέμ» στην Αθήνα και Θεσσαλονίκη, τον Ιανουάριο του 1912. Σε δημοσιεύματα της εφημερίδος Μακεδονία αναφέρεται «Χορός των Μποέμ» (πιθανότατα Τσάρλεστον) στον Λευκό Πύργο τον Μάρτιο του 1932, αλλά και άρθρο στις 26 Νοεμβρίου του 1931 στην πρώτη σελίδα, το οποίο περιγράφει δύο μποέμ κορίτσια και καταδικάζει το φαινόμενο θεωρώντας πως έχει μολύνει τη νεολαία.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ μποέμ Ελλάδα
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ