Ο κόσμος των brand ambassadors -Υψηλά συμβόλαια και αντικρουόμενα συμφέροντα, συμμαχίες και έριδες - iefimerida.gr

Ο κόσμος των brand ambassadors -Υψηλά συμβόλαια και αντικρουόμενα συμφέροντα, συμμαχίες και έριδες

Sabrina Carpenter / PRADA
Sabrina Carpenter / PRADA

Με 10 εκατομμύρια δολάρια ή και παραπάνω, αυτά τα συμβόλαια σε «πρέσβειρες της ομορφιάς» είναι πολύ πιο προσοδοφόρα από οποιονδήποτε χολιγουντιανό ρόλο.

«Η Mikey Madison φόρεσε το ίδιο μακιγιάζ στις Χρυσές Σφαίρες, στα Critics Choice Awards, στα SAG Awards και στα Όσκαρ φέτος: αυτό της Armani Beauty. Βέβαια, αυτές οι εμφανίσεις θα μπορούσαν απλώς να είναι μέρος μιας συμφωνίας ή μπορεί να ήταν κάτι ακόμη περισσότερο: μια οντισιόν για ένα μελλοντικό συμβόλαιο μακιγιάζ», αναφέρει το εκτενές ρεπορτάζ του ιστότοπου Allure.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ακόμα και για τις νικήτριες των Όσκαρ, όπως η Μάντισον, υπάρχουν λόγοι να αναζητούν συμφωνίες και αποκλειστικά συμβόλαια ομορφιάς. Ο ένας είναι ότι μπορεί να βοηθήσει την καριέρα τους στην υποκριτική. Έχοντας το πρόσωπό σας σε όλα τα φαρμακεία, τα σούπερ μάρκετ και τα αεροδρόμια, ε, δεν μπορεί, αυξάνει την δημοτικότητά σας.

Αλλά ο σημαντικότερος λόγος είναι ο εξής: Για περίπου μια εβδομάδα εργασίας κάθε χρόνο για την ανωτέρη «συμφωνία ομορφιάς» - ας πούμε μια φωτογράφιση, μια ή δύο εμφανίσεις στο κόκκινο χαλί, μερικές συνεντεύξεις με δημοσιογράφους, ένα δείπνο με influencers - μπορείτε να βγάλετε πολλά περισσότερα χρήματα από ό,τι θα βγάζατε πρωταγωνιστώντας σε μια ταινία που απαιτεί μήνες πολύωρων εργασιών σε ένα κινηματογραφικό πλατό και, αργότερα, εβδομάδες προώθησης.

Παχυλά συμβόλαια εκατομμυρίων δολαρίων

Οι συμφωνίες γυναικών-διασημοτήτων και σελέμπριτις με σπουδαίες μάρκες συμβαίνουν από την... αυγή του Χόλιγουντ. Η Joan Crawford εμφανίστηκε σε διαφήμιση για τη σειρά «Society Makeup» της Max Factor το 1935. Η Clara Bow, η Marilyn Monroe, η Rachel Weisz και η Priyanka Chopra Jonas είναι μεταξύ των 400 αστέρων που έχουν εμφανιστεί σε διαφημίσεις σαπουνιών Lux από το 1923.

Η Christy Turlington Burns είναι το πρόσωπο του Eternity, του αρώματος Calvin Klein, από το λανσάρισμά του το 1988, όταν ήταν 19 ετών. Η Ιζαμπέλα Ροσελίνι έγινε το πιο ακριβοπληρωμένο μοντέλο στον κόσμο το 1982, όταν υπέγραψε αποκλειστική συμφωνία με τη Lancôme.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το 2025, τα συμβόλαια ομορφιάς μπορεί να αξίζουν εκατομμύρια δολάρια ετησίως. Για τις πολύ τυχερές όπως η Natalie Portman, η οποία είναι σχεδόν 44 ετών και είναι το πρόσωπο του αρώματος Miss Dior από το 2011, ένα συμβόλαιο είναι «πιθανώς κάτι σαν 10 εκατομμύρια δολάρια για Χ, Ψ χρόνια», λέει στον ιστότοπο ένας ατζέντης.

Ένα πρώην στέλεχος καλλυντικών είναι πιο συγκεκριμένο: «Τα τρία χρόνια είναι ο κανόνας για τα συμβόλαια αρωμάτων ή περιποίησης δέρματος, και μια γυναίκα Α-lister του Χόλιγουντ θα ζητήσει τουλάχιστον 15 εκατομμύρια δολάρια. Τα συμβόλαια μακιγιάζ είναι συνήθως μικρότερα λόγω της ευμετάβλητης φύσης των τάσεων», προσθέτει και συνοψίζει: «Οι μάρκες τείνουν να επενδύουν πολύ περισσότερο οικονομικά στη φροντίδα του δέρματος και στα αρώματα, οπότε ο προϋπολογισμός των διαφημίσεων είναι πολύ μεγαλύτερος».

Το 2025, τα συμβόλαια ομορφιάς μπορεί να αξίζουν εκατομμύρια δολάρια ετησίως / WIKIPEDIA
Το 2025, τα συμβόλαια ομορφιάς μπορεί να αξίζουν εκατομμύρια δολάρια ετησίως / WIKIPEDIA

Αυτά τα συμβόλαια είναι τόσο πολυπόθητα που υπάρχει ολόκληρη επιχείρηση πίσω από την απόκτηση και τη διατήρησή τους. Μεγάλες αμερικανικές εταιρείες ατζέντηδων, όπως η UTA και η CAA, έχουν εσωτερικούς ατζέντηδες που ασχολούνται με το να εξασφαλίζουν στους πελάτες τους τα συμβόλαια αυτά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ολοκληρωμένο μάρκετινγκ

Εταιρείες όπως η Hunter ή η LTK ειδικεύονται στο ολοκληρωμένο μάρκετινγκ - δηλαδή, στο να στρέφουν τα βλέμματα των καταναλωτών στα προϊόντα των πελατών τους.

Αν εργάζεστε στην πλευρά της μάρκας, «όλοι θέλουν να γίνουν φίλοι σας», λέει ένα άλλο πρώην στέλεχος καλλυντικών, η περιγραφή της δουλειάς του οποίου περιελάμβανε κάποτε την εύρεση του κατάλληλου ατόμου για μια συγκεκριμένη μάρκα μακιγιάζ.

«Οι μάνατζερ και οι διαφημιστές ήθελαν οι πελάτες τους [δηλαδή οι εκάστοτε διασημότητες] να προσκαλούνται στις εκδηλώσεις όπου μπορεί να βρίσκονται στελέχη εταιρειών».

Η Joan Crawford εμφανίστηκε σε διαφήμιση για τη σειρά «Society Makeup» της Max Factor το 1935 / WIKIPEDIA
Η Joan Crawford εμφανίστηκε σε διαφήμιση για τη σειρά «Society Makeup» της Max Factor το 1935 / WIKIPEDIA
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι «αθόρυβοι» στυλίστες

Στη βιομηχανία της μόδας, οι συχνά απρόσμενοι... προξενητές μεταξύ εμπορικών σημάτων και διασημοτήτων είναι οι στυλίστες.

Ο Law Roach λέγεται ότι έχει συμβάλει σημαντικά στην επίτευξη των συμφωνιών της Zendaya με την Bvlgari, τον Valentino και τώρα με την Louis Vuitton. Στον τομέα της ομορφιάς, οι μακιγιέρ και οι κομμωτές κάνουν συχνά τις συστάσεις.

«Πήρα τις εμπιστευτικές μου πληροφορίες από τους διάσημους μακιγιέρ που με φρόντιζαν. Ξέρουν τα πάντα για όλους, επειδή περνούν τόσο πολύ χρόνο με τις σελέμπριτις, κάθονται στις καρέκλες τους και κουβεντιάζουν», λέει η Dianne Vavra, η οποία εργάστηκε στις δημόσιες σχέσεις του οίκου Dior για πάνω από 18 χρόνια πριν ανοίξει το δικό της κατάστημα, το Vavra New York.

«Έχω πάει να υποστηρίξω γνωστές διασημότητες πολλές φορές», λέει στο Allure μια makeup artist. Μια συμφωνία μπορεί να είναι καλή και για τον επαγγελματία ομορφιάς, οδηγώντας στη δική του συνεργασία με μια μάρκα. Αλλά η κλίμακα είναι πολύ, πολύ διαφορετική. Κάτι σαν... προμήθεια: «Σκεφτείτε 5.000 δολάρια [για μένα] έναντι 500.000 δολαρίων [για την σελέμπριτι] για ένα συμβόλαιο», λέει η ίδια makeup artist.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μερικές φορές μια σχέση σχηματίζεται πιο φυσικά όταν μια μάρκα γοητεύεται από μια σταρ που ενσαρκώνει ακριβώς αυτό που ψάχνει, όπως όταν η Lancôme συνδέθηκε με τη Lupita Nyong'o το 2014. «Ψάχναμε για μια έγχρωμη γυναίκα και [η Λουπίτα] ήταν εξαιρετική πρέσβειρα και εκπρόσωπος», λέει στον ιστότοπο ένα πρώην στέλεχος που ενεπλάκη τότε με την συγκεκριμένη καμπάνια.

Η Christy Turlington είναι το πρόσωπο του Eternity, του αρώματος του Calvin Klein, από το λανσάρισμά του το 1988, όταν ήταν 19 ετών / WIKIPEDIA
Η Christy Turlington είναι το πρόσωπο του Eternity, του αρώματος του Calvin Klein, από το λανσάρισμά του το 1988, όταν ήταν 19 ετών / WIKIPEDIA

Η περίπτωση της Σαμπρίνα Κάρμπεντερ

Το παιχνίδι για το πώς ένας ηθοποιός ή μουσικός μπορεί να προχωρήσει στην επίτευξη ενός συμβολαίου έχει αλλάξει στην εποχή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Τον περασμένο Ιούνιο, ένα σωληνάριο από το ενυδατικό lip balm της Prada Beauty εμφανίστηκε στο μουσικό βίντεο της Sabrina Carpenter με τίτλο «Please Please Please Please».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δύο ημέρες μετά από αυτό, η τραγουδίστρια δημοσίευσε ένα βίντεο 15 δευτερολέπτων στο TikTok με την ίδια να εφαρμόζει το ίδιο lip balm πριν από την εμφάνισή της στο Governors Ball στη Νέα Υόρκη. Το προϊόν εξαντλήθηκε σε χρόνο... dt σε όλα τα καταστήματα ομορφιάς. Και στα τέλη Σεπτεμβρίου, η Carpenter ορίστηκε πρέσβειρα της Prada Beauty, «εξαργυρώνοντας» έτσι την εκστρατεία ομορφιάς της.

Φυσικά, όλα κάποτε τελειώνουν - ειδικά αν η εκάστοτε σελέμπριτι φύγει απότομα από τα φώτα της δημοσιότητας. Συχνά τότε είναι που αρχίζουν να γίνονται και κάποια... επώδυνα τηλεφωνήματα.

Η μάρκα θα καλέσει τον ατζέντη, ο οποίος θα καλέσει τον μάνατζερ, ο οποίος θα καλέσει την σελέμπριτι για να της ανακοινώσει τα νέα ότι το συμβόλαιό της δεν ανανεώνεται.

Η Ιζαμπέλα Ροσελίνι έγινε το πιο ακριβοπληρωμένο μοντέλο στον κόσμο το 1982, όταν υπέγραψε αποκλειστική συμφωνία με τη Lancôme / WIKIPEDIA
Η Ιζαμπέλα Ροσελίνι έγινε το πιο ακριβοπληρωμένο μοντέλο στον κόσμο το 1982, όταν υπέγραψε αποκλειστική συμφωνία με τη Lancôme / WIKIPEDIA
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αμέσως μετά τα 40α γενέθλια της Ιζαμπέλα Ροσελίνι το 1995, η ίδια απολύθηκε από τη Lancôme αφού την εκπροσωπούσε για περισσότερο από μια δεκαετία. «Το τότε στέλεχος μου είπε ότι η διαφήμιση έχει να κάνει με τα όνειρα. Και το όνειρο δήθεν ήταν ότι οι γυναίκες ονειρεύονται να είναι νέες», δήλωνε τότε η Rossellini, η οποία ωστόσο ήταν τόσο αγαπητή και τόσο βαθιά συνδεδεμένη με τη μάρκα που οι πελάτες της Lancome παραπονέθηκαν.

Δύο δεκαετίες αργότερα, το 2018, επανήλθε ως πρέσβειρα της μάρκας σε ηλικία 63 ετών. Η Rossellini δήλωσε ότι η νέα διευθύνουσα σύμβουλος της Lancôme, Françoise Lehmann, της είπε ότι η εταιρεία δεν έπρεπε ποτέ να την αφήσει να φύγει το 1995.

Η Ριάνα «τρώει» την Σαρλίζ Θερόν

Μετά από δύο δεκαετίες, η Dior Beauty αποφάσισε πέρυσι ότι ήθελε να εγκαταλείψει τη Σαρλίζ Θερόν ως το πρόσωπο του αρώματος J'adore. Πρώτα, έκαναν μια εντυπωσιακή ανακοίνωση για το ότι η Theron θα γίνει πρέσβειρα των κοσμημάτων και της φροντίδας δέρματος. Μόλις τρεις μήνες αργότερα μοιράστηκαν στα social media τους ότι η τραγουδίστρια Rihanna θα αντικαθιστούσε τη Theron ως πρόσωπο του J'adore (και σίγουρα δεν χρησιμοποίησαν ποτέ τη λέξη «αντικαταστάθηκε»).

Η Natalie Portman είναι το πρόσωπο του αρώματος Miss Dior από το 2011 / WIKIPEDIA
Η Natalie Portman είναι το πρόσωπο του αρώματος Miss Dior από το 2011 / WIKIPEDIA
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο τέλος, το θέμα είναι αποκλειστικά τα χρήματα και το ποια σελέμπριτι είναι πιο hot -πιο επίκαιρη. Οι μάρκες κυνηγούν τους νέους πελάτες. Αυτή τη στιγμή, για πολλές από αυτές, αυτό σημαίνει να «φλερτάρουν» τις σελέμπριτις της γενιάς Z. Η Chappell Roan αναμφίβολα δέχεται ατελείωτα αιτήματα να γίνει πρέσβειρα ομορφιάς σε διάφορα προϊόντα.

«[Οι εταιρείες] αναζητούν ποιος θα είναι τόσο διάσημος όσο η Sabrina Carpenter [σήμερα] σε τέσσερα χρόνια από τώρα», σημειώνει εμφατικά το Αllure, καταλήγοντας με νόημα:

«Υπάρχει ένα πρόσωπο, φυσικά, στην κορυφή της λίστας όλων επειδή είναι το πιο διάσημο πρόσωπο στον κόσμο και δεν έχει κάνει ποτέ μια καμπάνια ομορφιάς ή μόδας. Ποιος θα καταφέρει να πάρει την Τέιλορ Σουίφτ να του διαφημίσει τα προϊόντα του;»

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ brand πρέσβειρα ομορφιά
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ