Η Ντίνα Κώνστα έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 83 ετών.
Γεννήθηκε την τελευταία ημέρα του 1938, λίγο πριν από την Πρωτοχρονιά, σε ένα μικρό χωριό στη Σάμο, τους Σπαθαραίους, φέρνοντας χαρά στην οικογένειά της.
Ο θάνατος του πατέρα της στον πόλεμο ανάγκασε την ίδια μαζί με τη μητέρα και τη μεγαλύτερη αδελφή της να μετακομίσουν μόνιμα στην Αθήνα, στην πόλη που χρόνια αργότερα θα γινόταν γνωστή, αρχικά στους θεατρικούς κύκλους και έπειτα στο πανελλήνιο, μέσα από ρόλους, όπως η Ντένη Μαρκορά, που της χάρισαν τεράστια επιτυχία.
Στην καρδιά του καλοκαιριού, ξημερώνοντας 3 Ιουλίου, η ασυμβίβαστη Ντίνα Κώνστα έφυγε από τη ζωή και μαζί της χάθηκε μια ολόκληρη εποχή.
Τα παιδικά χρόνια στη Σάμο και η μετακόμιση στην Αθήνα
Μια παγωμένη ημέρα, που το ημερολόγιο έγραφε 31 Δεκεμβρίου 1938, η οικογένεια Κώνστα υποδέχθηκε τη δεύτερη κόρη του, μόνο που οι ευτυχισμένες στιγμές κράτησαν πολύ λίγο. Τρεις μήνες μετά τη γέννηση της Ντίνας Κώνστα, ο πατέρας της χάνει τη ζωή του, καθώς πολεμούσε στους Βαλκανικούς Πολέμους, και η ίδια δεν θα τον γνωρίσει ποτέ.
Τα πρώτα χρόνια της ζωής της τα πέρασε στο νησί, τόπο καταγωγής του πατέρα της, και, όπως είχε αναφέρει σε συνεντεύξεις της, ένιωθε τυχερή που μεγάλωσε στην περιφέρεια, ενώ όταν ήρθε στην Αθήνα δεν της άρεσε τόσο αυτή η πόλη. Έπαιρνε ανάσες χαράς και οξυγόνου τα καλοκαίρια, που μόλις το σχολείο έκλεινε, επισκεπτόταν το όμορφο νησί της.
Η Ντίνα Κώνστα από νεαρή ηλικία είχε καταλάβει πως δεν θέλει να ζήσει μια συμβατική ζωή και έψαχνε τον τρόπο έτσι ώστε να βρει ένα επάγγελμα που δεν θα βαρεθεί ποτέ. Η επιθυμία της ήταν να γίνει δημοσιογράφος, γιατί η ίδια πίστευε πως καμία ημέρα δεν θα είναι ίδια με τις προηγούμενες, όμως ο πλούσιος θείος της, αδελφός του μπαμπά της που ζούσε στην Αφρική, αρνήθηκε να πληρώσει τα έξοδα για τη σχολή δημοσιογραφίας, μιας και θεωρούσε πως πρόκειται για ένα καθαρά ανδρικό επάγγελμα.
Η αγάπη της για το θέατρο την έκανε να οδηγηθεί σε δραματική σχολή και να φοιτήσει στη σχολή του Κώστα Μιχαηλίδη, όπου μαθήτευσε δίπλα στη Μαίρη Αρώνη. Προκειμένου να πληρώνει τα δίδακτρα της σχολής, καθώς η οικογένειά της δεν γνώριζε ότι παρακολουθούσε μαθήματα υποκριτικής, εργαζόταν σε χρωματοπωλείο.
Ντίνα Κώνστα: Μια μεγάλη θεατρίνα που το κοινό την ταύτισε με την «Ντένη Μαρκορά» και τη «Σωτηρία Μπέλλου»
Ξεκίνησε τη θεατρική της πορεία το 1965 στο Ελεύθερο Θέατρο, παίζοντας πάντα δραματικούς ρόλους, λόγω της φυσιογνωμίας και της φωνής της, ενώ τη δεκαετία του 1980 έρχεται μια μακρόχρονη συνεργασία με το Εθνικό Θέατρο μέσα από ρόλους ρεπερτορίου, όπως η παράσταση «Το σπίτι της Μπερνάντα Άλμπα», σε σκηνοθεσία Διαγόρα Χρονόπουλου.
Παράλληλα με το θέατρο, μπαίνει στη ζωή της η τηλεόραση, στα μέσα της δεκαετίας του 1970. Τα πρώτα χρόνια θα παίξει σε σειρές κάνοντας guest εμφανίσεις, μέχρι που τη χρονιά 1979-1980 θα αναλάβει τον πρωταγωνιστικό ρόλο στη σειρά «Ο Συμβολαιογράφος», μαζί με τους Βασίλη Διαμαντόπουλο, Γιάννη Φέρτη και Στάθη Ψάλτη. Ο έρωτας με την τηλεόραση ήταν κεραυνοβόλος και από τις δύο πλευρές. Όπως θα εξομολογηθεί μερικά χρόνια αργότερα η ίδια, αγάπησε την τηλεόραση και μάλιστα μπόρεσε να διορθώσει πολλά λάθη και εκφραστικά μέσα που ήταν περισσότερα θεατράλε και υπερβολικά για την τηλεόραση.
Ακολούθησαν πολλοί τηλεοπτικοί ρόλοι σε σειρές που ξεχώρισαν και σημείωσαν τεράστια εμπορική επιτυχία -μεταξύ άλλων ο «Κίτρινος φάκελος», «Οι φρουροί της Αχαΐας», το «Δις εξαμαρτείν». Ο ρόλος της Γιολάντας Ραγιά, μέσα από την πένα των Ρέππα-Παπαθανασίου, βάζει τα θεμέλια για να γεννηθεί ακριβώς την επόμενη χρονιά ένας ρόλος που την ακολούθησε μέχρι το τέλος της διαδρομής της: η Ντένη Μαρκορά στο σίριαλ «Δύο ξένοι», που θα παιχτεί για δύο σεζόν και θα κάνει ασύλληπτα νούμερα τηλεθέασης.
Ατάκες όπως «Χριστέ μου, τι ντεκαντάνς», «Με την κακαβιά της ανοησίας δεν μιλάω. Τώρα μιλάω με τον γιο μου», «Τώρα θα σε χαστούκιζα, αλλά θα μου χαλάσει το μαλλί», «Χριστέ μου, τι ακούω και δεν σωριάζομαι», «Είσαι σίγουρη πως δεν ήρθε ο χάρος να σε πάρει;» έχουν γράψει τηλεοπτική ιστορία.
Η ίδια, ωστόσο, φοβήθηκε την κωμωδία γιατί, όπως έλεγε, πρέπει να προσέξει πολύ ο ηθοποιός για να μη γελοιοποιηθεί, αλλά τόσο τα κείμενα που λάμβανε όσο και η θεατρική της υπόσταση κατάφεραν να την κάνουν να ξεχωρίσει στο δυσκολότερο είδος θεάτρου και να γίνει αγαπητή στο τηλεοπτικό κοινό.
Η τελευταία συμμετοχή της σε τηλεοπτική σειρά ήταν ο πρωταγωνιστικός ρόλος της «Σοφίας» στη σειρά «Τα χρυσά κορίτσια», που προβλήθηκε για δύο σεζόν στην κρατική τηλεόραση, ενώ από τους θεατρικούς ρόλους που πάντα κουβαλούσε μέσα της ήταν η ερμηνεία της ως Σωτηρία Μπέλλου στην παράσταση «Η περιπλανώμενη ζωή μιας ρεμπέτισσας», που είχε ανέβει στο θέατρο Κάππα, σε κείμενο της Σοφίας Αδαμίδου.
Όσο για τον λόγο που επέλεξε να γίνει ηθοποιός, ήταν γιατί πολύ απλά δεν ήθελε να ζήσει μια συμβατική ζωή. «Πρέπει να σου πω πως έγινα ηθοποιός γιατί δεν μπορούσα να ζω μια φυσιολογική ζωή. Θέλω να ζω τις ζωές των άλλων», είχε εκμυστηρευθεί σε μια από τις σπάνιες τηλεοπτικές της συνεντεύξεις.
Η Ντίνα Κώνστα δεν ακολούθησε τους συμβιβασμούς ούτε στην προσωπική της ζωή
Το αντισυμβατικό κορίτσι μετατράπηκε σε μια γυναίκα που δεν ακολούθησε τα «πρέπει» της κοινωνίας στη ζωή της. Η ίδια δεν θέλησε ποτέ να παντρευτεί, να κάνει παιδιά, δεν ονειρεύτηκε ποτέ να ζει σε ένα συμβατικό περιβάλλον δημιουργώντας οικογένεια και να εργαστεί στην τράπεζα, που τόσο πολύ επιθυμούσε η μητέρα της.
Χάραξε τη δική της πορεία, λάτρευε τις συναντήσεις στο σπίτι με τις καλές της φίλες Δέσπω Διαμαντίδου και Λίλλυ Παπαγιάννη, και έζησε με τους δικούς της κανόνες που επέβαλλε για την ίδια της τη ζωή.
Μάλιστα, η ίδια είχε εξομολογηθεί πως δεν την ενδιέφερε ποτέ να αποκτήσει δικά της παιδιά και είχε αναφερθεί δημόσια στην αγάπη που τρέφει στην ανιψιά της, την κόρη της αδελφής της, που ήταν στο πλευρό της πάντα.
Πριν από λίγους μήνες, η είδηση πως η αγαπημένη ηθοποιός πάσχει με άνοια και ζει σε ίδρυμα με ηλικιωμένους είχε κάνει τον γύρο του διαδικτύου. Η τραγική σύμπτωση είναι πως ρόλο της ηλικιωμένης με άνοια είχε υποδυθεί με τεράστια επιτυχία ως «Ιουλία Χανιώτη» στην τηλεοπτική σειρά «Μητέρα και γιος», που προβλήθηκε για μια σεζόν, τη χρονιά 2002-2003.
Η είδηση πως η Ντίνα Κώνστα δεν ζει πια εδώ έγινε γνωστή μέσα από μια ανάρτηση που έκανε ο πρόεδρος του ΣΕΗ, Σπύρος Μπιμπίλας. Συνάδελφοί της και ο κόσμος που την αγάπησε μέσα από τους ρόλους της αποχαιρέτησαν με θλίψη την «Ντένη Μαρκορά»...