Ήταν το 1961, όταν η Όντρεϊ Χέπμπορν, υποδυόμενη το call girl στην ταινία «Πρωινό στο Tiffany’s» μετέτρεψε ένα κομψό μαύρο φόρεμα σε σύμβολο της παγκόσμιας ομορφιάς και μόδας.
Στην εναρκτήρια σκηνή της ταινίας του Μπλέικ Έντουαρντς, βασισμένη στην νουβέλα του Τρούμαν Καπότε, η Όντρεϊ Χέπμπορν, εμφανίζεται την αυγή, βγαίνοντας από ένα κίτρινο ταξί έξω από το διάσημο κατάστημα Tiffany’s, στην έρημη Πέμπτη Λεωφόρο της Νέας Υόρκης. Φοράει ένα σατέν μαύρο φόρεμα, το οποίο συνδυάζει με μαύρα σατέν μακριά γάντια και μεγάλα γυαλιά ηλίου, μαργαριτάρια στο λαιμό της και ένα διαμαντένιο κοκκαλάκι στα μαλλιά της. Απολαμβάνοντας τον καφέ της και τσιμπολογώντας ένα κρουασίνι, κοιτάζει την βιτρίνα του κοσμηματοπωλείου. Και όλα αυτά φορώντας ένα από τα εμβληματικότερα ενδύματα όλων των εποχών: Ενα μικρό μαύρο φόρεμα (LBD Little Black Dress).
Για να είμαστε δίκαιοι, αυτή η καθοριστική στιγμή, δεν ήταν ιδέα μόνο της Όντρεϊ Χέπμπορν. Το φόρεμα σχεδίασε ο Hubert de Givenchy, που επιμελήθηκε όλη την γκαρνταρόμπα της ηθοποιού για την ταινία, μαζί με τον σχεδιάστρια κοστουμιών Ίντιθ Χεντ, μια καλλιτέχνιδα της οποίας η αισθητική είχε να κάνει με την πολυπλοκότητα και την υποτιμημένη γοητεία.
Ο Givenchy δημιούργησε ένα φόρεμα που συνδύαζε και τις δύο αυτές πτυχές. Στο μπροστινό μέρος, το αμάνικο φόρεμα είχε μια απλή, αλλά μοντέρνα bateau λαιμόκοψη. Στο πίσω μέρος όμως, υπήρχαν έντονα, στρατηγικά τοποθετημένα κοψίματα, που αποκάλυπταν τις ωμοπλάτες της με έναν δελεαστικό, σέξι τρόπο.
Όλα αυτά ήταν σκόπιμα, ειδικά σχεδιασμένα για τον χαρακτήρα που υποδυόταν η Όντρεϊ Χέπμπορν στην ταινία. Το φόρεμα υπονοούσε ότι η Χόλι είχε βγει έξω το βράδυ, χαρίζοντας υπονοούμενα για την «άγρια» πλευρά της. Αλλά η μικρή στάση της μπροστά στο Tiffany’s δεν είναι διόλου ντροπιαστική. Δείχνει υπέροχη – γεμάτη σιγουριά, τολμηρή, μια αστή γυναίκα (και με μια μυστηριώδη προσωπικότητα, όπως δείχνει στη συνέχεια η ταινία).
Ο Givenchy σχεδίασε το λαμπερό και συνάμα απλό φόρεμα και με... όχημα την Όντρεϊ Χέπμπορν, που εκείνη την εποχή εξελισσόταν σε διάσημη μορφή της μόδας και του κινηματογράφου κατάφεραν να γράψουν ιστορία. Ας μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για μια από τις κλασικότερες σκηνές του κινηματογράφου. Το LBD της Οντρεϊ αντιπροσώπευε έναν θαυμάσιο τρόπο ζωής, αλλά με απλό τρόπο, χωρίς πολλά διακοσμητικά στοιχεία.
Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο η ιστορικός μόδας Βαλερί Στιλ, έγραψε στο βιβλίο της «The Berg Companion to Fashion» πως το φόρεμα της Όντρεϊ Χέπμπορν εξακολουθεί να είναι το «πιο διάσημο από όλα τα μικρά μαύρα φορέματα». Και να γιατί έπιασε 604.000 δολάρια – σε σημερινή αξία- όταν βγήκε σε πλειστηριασμό από τον οίκο Christie’s το 2006, καθιστώντας το ένα από τα πιο ακριβά κινηματογραφικά αναμνηστικά όλων των εποχών. Καθόλου κακό για ένα party φόρεμα.