Προσγειώθηκε μυστικά η πτήση MH370 προτού απογειωθεί ξανά, λίγο πριν εξαφανιστεί μυστηριωδώς;
Αυτό τουλάχιστον πιστεύει ο ειδικός Τζεφ Γουάιζ επιχειρώντας να εξηγήσει το κενό μιας ώρας και 13 λεπτών, από τη στιγμή που έκλεισε ανεξήγητα το δορυφορικό σύστημα τηλεπικοινωνιών SATCOM μέχρι που ξανατέθηκε σε λειτουργία. Ενα ακόμη σενάριο για το εξαφανισμένο boeing της πτήσης MH370.
Ο Γουάιζ, συγγραφέας του βιβλίου “The Plane That Wasn’t There” που αναφέρεται στην εξαφανισμένη πτήση MH370 πιστεύει ότι το μοιραίο αεροσκάφος είτε προσγειώθηκε, είτε έκανε απλώς στροφή στην πορεία του, ή πετούσε κάνοντας κύκλους.
Η πτήση MH370 εξαφανίστηκε στις 8 Μαρτίου του 2014 με 239 επιβαίνοντες ενώ εκτελούσε δρομολόγιο από την Κουάλα Λουμπούρ προς το Πεκίνο και μέχρι σήμερα δεν έχει δοθεί μια οριστική εξήγηση για το τι απέγινε αν και έχουν διατυπωθεί πολλά σενάρια και θεωρίες συνωμοσίας.
MH370: Μυστηριώδες κενό μιας ώρας
«Το μεγάλο ερωτηματικό είναι τι συνέβη στη χαμένη πτήση MH370 μεταξύ της 06:18 μ.μ. που έκλεισε το satcom και τις 07:41 μ.μ. Έκανε το αεροσκάφος μια απλή στροφή, πετούσε σε κύκλους ή ίσως προσγειώθηκε κάπου και μετά απογειώθηκε ξανά;», διερωτάται ο ειδικός.
«Παρατηρώντας τα ψιλά γράμματα της καταγραφής δεδομένων Inmarsat [παγκόσμιο δορυφορικό δίκτυο επικοινωνιών που χρησιμοποιείται από πλοία και άλλους χρήστες] είδαμε ότι πράγματι το σύστημα είχε τεθεί εκτός λειτουργίας και μετά επαναλειτούργησε. Στις 18:03, 42 λεπτά αφότου το αεροσκάφος εξαφανίστηκε από τα ραντάρ του πύργου ελέγχου, ο δορυφόρος προσπάθησε να στείλει γραπτό μήνυμα, αλλά το satcom της MH370 δεν απάντησε. Μετά, 22 λεπτά αργότερα στις 18:25 η ΜΗ370 συνδέθηκε στο Inmarsat.»
Σύμφωνα με τον ερευνητή από τη Νέα Υόρκη, αυτό σημαίνει ότι το αεροσκάφος της πτήσης MH370 δεν είχε αντιμετωπίσει κάποια ηλεκτρική βλάβη που το βύθισε στο σκοτάδι.
«Μια άλλη λεπτομέρεια από τα δεδομένα του Inmarsat είχε θεωρηθεί τότε περίεργη αλλά συν τω χρόνω αναγνωρίστηκε ότι είχε μεγάλη σημασία. Υποθέταμε ότι ενώ ο αναμεταδότης είχε κλείσε λίγο μετά την τελευταία επικοινωνία με τον πύργο ελέγχο και το “καληνύχτα, Malaysia Airlines 370", το σύστημα satcom παρέμενε ενεργό. Αν όντως επιχείρησε προσγείωση στο μεσοδιάστημα το αεροπλάνο, τότε μπορεί να συνετρίβη στη Μαλαισία, ή κάπου κοντά στην Ταϊλάνδη, την Ινδονησία, την Καμπότζη ή το Βιετνάμ. Και το σημείο προσγείωσης ενδέχεται να περιέχει κρίσιμα στοιχεία για τη μοίρα του αεροπλάνου».