Η Μέριλιν Μονρόε είναι μία από τις μεγαλύτερες σταρ όλων των εποχών και το απόλυτο σύμβολο του σεξ.
Μπορεί να έχουν περάσει 58 χρόνια από τον θάνατό της, ωστόσο, η Μέριλιν Μονρόε συνεχίζει να «πουλά» και να θεωρείται μία από τις πιο σέξι γυναίκες παγκοσμίως. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε που πολλές έχουν προσπαθεί να τη μιμηθούν και να κλέψουν λίγο από τη λάμψη της. Η ηθοποιός, τραγουδίστρια και μοντέλο, σύμβολο της θηλυκότητας, έχει επηρεάσει τον χώρο της μόδας.
Ποιος δε θυμάται τη χαρακτηριστική σκηνή με τη Μέριλιν Μονρόε να προσπαθεί να συκγρατήσει το iconic λευκό φόρεμα που σηκώνεται από τον αέρα, στην ταινία του 1955, «Επτά Χρόνια Φαγούρας»; Πρόκειται για μια από τις διασημότερες σκηνές στην ιστορία του παγκόσμιου κινηματογράφου.
Την εικόνα έχουν μιμηθεί σε αμέτρητες φωτογραφίσεις μόδας, ενώ έχει χρησιμοποιηθεί για να πουληθούν διάφορα προϊόντα, από αυτοκίνητα και αναψυκτικά, μέχρι καλλυντικά. Επίσης, μοντέρνες εκδοχές του φορέματος έχουν φορέσει μεγάλες σταρ όπως η Britney Spears και η Nicki Minaj, η Lindsay Lohan και η Madonna, καθώς και η διάσημη κούκλα Barbie.
Το φόρεμα της Μέριλιν Μονρόε δεν άρεσε στον δημιουργό του
Στην ταινία του Μπίλι Γουάιλντερ, η Μέριλιν Μονρόε, υποδύεται ένα αθώο μοντέλο που βάζει τα εσώρουχά της στο ψυγείο λόγω καύσωνα και βουτά πατατάκια στη σαμπάνια της, ενώ φλερτάρει με τον γείτονα της.
Το αποκορύφωμα του καλοκαιρινού τους φλερτ, είναι η παραπάνω σκηνή, όταν το ζευγάρι γυρνά από τον κινηματογράφο. Η Μέριλιν Μονρόε στέκεται πάνω από μία σχάρα στο πεζοδρόμιο και λέει με νάζι: «Νιώθεις το αεράκι από το μετρό; Δεν είναι υπέροχο;», ενώ ο αέρας σηκώνει το φόρεμά της που αμέσως έγινε διάσημο.
Το φόρεμα όμως αυτό, δεν άρεσε και τόσο στον δημιουργό του, Γουίλιαμ Τραβίγια, ο οποίος ήταν επικεφαλής σχεδιαστής μόδας της 20th Century Fox. Μάλιστα, ο ίδιος το αποκαλούσε «αυτό το ανόητο μικρό φόρεμα». Ο Τραβίγια, δούλεψε σε οκτώ ταινίες με πρωταγωνίστρια τη Μέριλιν Μονρόε, όπως το «Πώς να παντρευτείτε έναν εκατομμυριούχο» και το «Οι άνδρες προτιμούν τις ξανθιές».
Η ηθοποιός λάτρευε τα σχέδιά του που ήταν εφαρμοστά και αγκάλιαζαν το σώμα. «Αγαπητέ μου Μπίλλυ, σε παρακαλώ να με ντύνεις για πάντα. Σε αγαπώ», του έγραψε κάποια στιγμή.
Ο Τραβίγια δημιούργησε το ιβουάρ κοκτέιλ φόρεμα με τις πιέτες από ρεγιόν και κρεπ ύφασμα, το οποίο ήταν αρκετά βαρύ για να περιστρέφεται καθώς περπατούσε η Μονρόε, αλλά αρκετά ελαφρύ για να σηκωθεί με αυτό το ελαφρύ αεράκι. Η κομψή λαιμόκοψή του το κάνει ιδιαίτερα σικ, ενώ στη μέση έχει μια λεπτή ζώνη που καταλήγει σε έναν φιόγκο. «Δροσερό και καθαρό σε μια βρώμικη, βρώμικη πόλη», όπως το είχε περιγράψει ο Τραβίγια.
«Χαμός» στα γυρίσματα της σκηνής
Τις πρώτες πρωινές ώρες της 15ης Σεπτεμβρίου 1954, η Μέριλιν Μονρόε βρισκόταν στη λεωφόρο Lexington προκειμένου να γυριστεί η περίφημη σκηνή. Λίγα μέτρα μακριά πίσω από ένα αστυνομικό οδόφραγμα, στέκονταν χιλιάδες θαυμαστές και φωτογράφοι σπρώχνονται για να πάρουν μια γεύση από τη σταρ. «Οι Ρώσοι θα μπορούσαν να είχαν εισβάλει στο Μανχάταν και κανείς δεν θα το είχε πάρει χαμπάρι», θυμάται ο δημοσιογράφος Roy Craft.
Το συνωστισμένο όμως πλήθος που είχε συγκεντρωθεί, δεν είχε βρεθεί τυχαία εκεί. Οι εφημερίδες είχαν ανακοινώσει πού και πότε θα γυριζόταν η σκηνή, για διαφημιστικούς λόγους. Ο Γουάιλντερ γύρισε 14 φορές τη σκηνή (η οποία αργότερα ξαναγυρίστηκε σε ένα στούντιο στην Καλιφόρνια), ενώ το ανδρικό κοινό που είχε μαζευτεί φώναζε «πιο ψηλά» κάθε φορά που μια «έκρηξη ανέμου» σήκωνε τη φούστα της Μονρόε. Όπως γράφει στο cnn.com η Hannah Lack, η Μέριλιν Μονρόε είχε πάει προετοιμασμένη για τους «ματάκηδες» και φορούσε δύο λευκά εσώρουχα.
Μπορεί όσοι βρίσκονταν εκεί να χάρηκαν με το θέαμα, ωστόσο, ο τότε σύζυγος της Μέριλιν Μονρόε, Τζο ΝτιΜάτζιο, δεν είχε ενθουσιαστεί ιδιαίτερα. Ο Γουάιλντερ στο βιβλίο του, κάνει λόγο για το «βλέμμα του θανάτου» στο πρόσωπο του ΝτιΜάτζιο, καθώς έβγαινε έξω νευριασμένος από το ξενοδοχείο St. Regis που βρισκόταν κοντά.
Αρκετοί βιογράφοι έχουν καταγράψει τον θυελλώδη καβγά που έγινε στη Σουίτα 1105 όταν επέστρεψε η Μέριλιν Μονρόε. Λέγεται ότι αυτός ήταν και ένας από τους λόγους για το τέλος του ταραχώδη γάμου τους. Μετά από τρεις εβδομάδες στο Λος Αντζελες, η ηθοποιός ανακοίνωσε το διαζύγιό της. «Η Μέριλιν χώρισε με τον Τζο εξαιτίας σέξι φωτογραφιών», ήταν ο τίτλος της Daily News.