Τέσσερις μαθητές Λυκείου της Αθήνας διακρίνονται διεθνώς στη Ρομποτική, αποδεικνύοντας ότι το μέλλον της χώρας μας στην ανάπτυξη της καινοτομίας και των υψηλών τεχνολογιών μπορεί να είναι λαμπρό.
Πρόκειται για την ομάδα «Minders, που κατέκτησε την 5η θέση στην Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής 2021, εκπροσωπώντας την Ελλάδα.
Οι μαθητές της Β’ Λυκείου Γιάννης Γκαμαλέτσος, Διονύσης Κανέλλης, Γιώργος Κλωνής και Θάνος Κοτσόκολος, μαζί με τον καθηγητή Πληροφορικής και υπεύθυνο της ομάδας Δημήτρη Μωραΐτη, προσκλήθηκαν πρόσφατα στο Μέγαρο Μαξίμου, όπου αφηγήθηκαν στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη την εμπειρία τους, ενώ του παρουσίασαν το «Project Airfield» με το οποίο έλαβαν μέρος στον διαγωνισμό.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης συνεχάρη θερμά την ομάδα για την επιτυχία της, ενώ συζήτησε μαζί τους για περίπου μισή ώρα, σχετικά με το project και τους στόχους τους, σημειώνοντας ότι έχουν πλέον γίνει παρεμβάσεις ώστε οι μαθητές στα ελληνικά σχολεία να αποκτούν εξοικείωση με την Πληροφορική και τις εφαρμογές της από πολύ μικρή ηλικία.
Οι μαθητές, εμπνεόμενοι από το πάθος τους για την τεχνολογία, κατασκεύασαν μια ελπιδοφόρα καινοτομία που αφορά στην ανάπτυξη μιας εναέριας ανεμογεννήτριας, η οποία ίπταται χάρη σε μία κατασκευή που χρησιμοποιεί ήλιο.
Η ανεμογεννήτρια αξιοποιεί τους πιο ισχυρούς ανέμους που πνέουν σε υψόμετρα πάνω από το επίπεδο όπου φτάνουν οι τυπικοί πυλώνες που χρησιμοποιούνται στα αιολικά πάρκα. Στη συνέχεια, τροφοδοτεί με ηλεκτρική ενέργεια ένα θερμοκήπιο με αυτοματοποιημένες λειτουργίες, ενισχύοντας την αποτελεσματική πράσινη μετάβαση στον χώρο της αγροτικής παραγωγής.
«Το θέμα της ενέργειας είναι το σπουδαιότερο στην εποχή μας» αναφέρουν, εξηγώντας στο iefimerida.gr ότι αυτό είναι και το μεγάλο στοίχημα της γενιάς τους, προκειμένου να προστατευθεί ο πλανήτης από τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής.
Παράλληλα, μας εξηγούν τον τρόπο που κατασκεύασαν την εν λόγω καινοτομία, η οποία τους οδήγησε στη διάκριση όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και στον διεθνή διαγωνισμό, ενώ μοιράζονται μαζί μας τα όνειρά τους για το μέλλον, το οποίο είναι όλο δικό τους...
Όπως επισημαίνει ο προπονητής τους, Δημήτρης Μωραΐτης, το αποτέλεσμα αυτό των παιδιών προήλθε έπειτα από δεκάδες ώρες έρευνας, δουλειάς και θυσιών, και θα μπορούσε να επιβραβεύεται με μοριοδότηση για τις τεχνολογικές ή πολυτεχνικές σχολές.
Δείτε τη συνέντευξη των μαθητών και του προπονητή τους στο iefimerida.gr:
30.000.000 ευρώ για εξοπλισμό ρομποτικής στα σχολεία μας
Όπως ανακοινώθηκε σήμερα, σε άμεση υλοποίηση έργου προϋπολογισμού 30 εκατ. ευρώ για την προμήθεια εξοπλισμού ρομποτικής και STEM στα σχολεία μας, χρηματοδοτούμενου από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, προχωρά το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Πρόκειται για περισσότερα από 177.000 σετ ρομποτικής για παιδιά 4-15 ετών Νηπιαγωγείου, Δημοτικού και Γυμνασίου, προσαρμοσμένα ανά ηλικιακή ομάδα - μαθησιακές ανάγκες. Τα σετ ρομποτικής αποτελούνται από δομικά στοιχεία/τμήματα εξοπλισμού, καθώς και το σχετικό λογισμικό, που επιτρέπουν την κατασκευή και τον προγραμματισμό, διαμορφώνοντας ένα ολοκληρωμένο project. Συνοδεύεται, επιπλέον, από υποστηρικτικό εκπαιδευτικό υλικό για εκπαιδευτικούς και μαθητές, για τη βέλτιστη αξιοποίησή του κατά τη μαθησιακή διαδικασία.
Στόχοι της εξασφάλισης των ρομποτικών συστημάτων για όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες που φοιτούν στην υποχρεωτική εκπαίδευση είναι, μεταξύ άλλων:
- Η εξοικείωση των μαθητών με τον Προγραμματισμό και την Τεχνολογία
- Η προώθηση της εκπαιδευτικής καινοτομίας
- Η ενίσχυση της ομαδικής εργασίας
- Η ενασχόληση των μαθητών με την επίλυση προβλημάτων (ανάλυση, σχεδίαση, υλοποίηση, δοκιμή και πειραματισμός, αξιολόγηση)
- Η ανάπτυξη δεξιοτήτων επικοινωνίας και πολύτιμων νοητικών δεξιοτήτων (αναλυτική και συνθετική σκέψη, δημιουργικότητα, κριτική σκέψη).
- Η καλλιέργεια της διαθεματικότητας και της διεπιστημονικότητας.
Όπως ανακοινώνει το υπουργείο, το έργο ενισχύει στην πράξη τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης, δίνοντας τη δυνατότητα στους μαθητές να εγκύψουν ομαδοσυνεργατικά στην κατασκευή και τον προγραμματισμό νέων προγραμμάτων ρομποτικής, συμπληρώνει, δε, και άλλες δράσεις στην ίδια κατεύθυνση που χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας για την εκπαίδευση, όπως το πρόγραμμα Ψηφιακή Μέριμνα.
Ο προγραμματισμός ρομποτικών κατασκευών δημιουργεί ένα εντελώς νέο περιβάλλον εργασίας για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς τους, με χαρακτηριστικά όπως παρακίνηση, ανάδειξη πολλαπλών λύσεων και όχι μίας μοναδικής, υποστήριξη μεταγνωστικών διεργασιών μάθησης, δεδομένου ότι η προγραμματιστική δραστηριότητα οδηγεί στη συγκρότηση, την ανάλυση και την εξωτερίκευση γνωστικών διεργασιών.
Η εκπαιδευτική ρομποτική έχει ενταχθεί στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολείων από τη φετινή σχολική χρονιά μέσω των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, σε Νηπιαγωγείο, Δημοτικό και Γυμνάσιο, ενώ προβλέπεται και στοχευμένη επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στις καινοτόμες αυτές διδακτικές μεθόδους.
Η υπουργός Νίκη Κεραμέως δήλωσε: «Σταθερή μας στόχευση είναι να εξασφαλίσουμε στα παιδιά μας πρόσβαση σε όλες εκείνες τις γνώσεις και τις δεξιότητες που θα τους είναι απαραίτητες σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον. Το δημόσιο σχολείο εξελίσσεται, αποκτά σύγχρονο τεχνολογικό εξοπλισμό, προάγει -μέσω της εκπαιδευτικής ρομποτικής- τη δημιουργική, συνδυαστική και υπολογιστική σκέψη και την επίλυση ρεαλιστικών προβλημάτων. Καλλιεργεί τη διερευνητική και συνεργατική μάθηση, επανασχεδιάζει καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας, αναδεικνύει το ρόλο του εκπαιδευτικού σε συνοδοιπόρο της ψηφιακής εξέλιξης. Με νέα εργαλεία μάθησης, νέα προγράμματα σπουδών, εργαστήρια δεξιοτήτων, σύγχρονο εξοπλισμό, τα παιδιά μας αποκτούν πολύτιμα εφόδια για ένα καλύτερο σήμερα, ένα πιο αισιόδοξο αύριο».
Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως βράβευσε 30 μαθητές από όλη την Ελλάδα στην Ολυμπιάδα Ρομποτικής FIRST GLOBAL Challenge «Discover and Recover 2021».