Η είδηση του θανάτου του Βρετανού σκηνοθέτη Άλαν Πάρκερ έκανε την Παρασκευή το γύρο του κόσμου. Ο δημιουργός του «Εξπρές του μεσονυχτίου» χάρισε στη Μαντόνα τον πιο αξιομνημόνευτο ρόλο της καριέρας της, εκείνον για τη ζωή της Εβίτα Περόν.
«Με θλίψη πληροφορήθηκα τον θάνατο του Άλαν Πάρκερ. Ένας από τους σπουδαιότερους σκηνοθέτες με τον οποίο συνεργάστηκα ποτέ για την ταινία Εβίτα» έγραψε η ίδια η Μαντόνα στο Instagram, μετά τον θάνατο του σκηνοθέτη. «Με έμαθε τόσα πολλά, πίστεψε σε μένα, με πίεσε στα όριά μου και έκανε μια απίθανη ταινία! Ευχαριστώ!» πρόσθετε.
Η Μισέλ Φάιφερ στη θέση της Μαντόνα για τον ρόλο.
Η Μαντόνα αναζητούσε για χρόνια τον ρόλο που θα της έδινε το «ελευθέρας» και στη μεγάλη οθόνη, καθώς είχε ήδη κατακτήσει τον χώρο του εμπορικού τραγουδιού. Ωστόσο, όλες τις οι κινηματογραφικές απόπειρες ως τότε (και από τότε) κατέληγαν σε παταγώδη εισπρακτική και καλλιτεχνική αποτυχία.
Τον ρόλο της Εβίτα Περόν επρόκειτο σύμφωνα με δημοσιεύματα της εποχής να αναλάβει η Μισέλ Φάιφερ, η οποία είχε μάλιστα ξεκινήσει και μαθήματα φωνητικής για το απαιτητικό μιούζικαλ που βασίστηκε στο αντίστοιχο έργο του Άντριου Λόιντ Βέμπερ.
Όλα αυτά, όσο την ταινία είχε αναλάβει να σκηνοθετήσει ο Όλιβερ Στόουν. Άλαν Πάρκερ και Όλιβερ Στόουν διασταυρώνονταν ξανά. Ο πρώτης σκηνοθέτησε και ο δεύτερος απέδωσε το σενάριο, βασισμένο στο αυτοβιογραφικό βιβλίο, της άλλης εμβληματικής ταινίας του εκλιπόντος Βρετανού δημιουργού, «Το Εξπρές του μεσονυχτίου», πίσω στα 1978.
Η επιστολή της Μαντόνα στον Άλαν Πάρκερ
Η Μαντόνα είναι γνωστό πως δύσκολα θα κατέθετε τα όπλα. Έτσι αποφάσισε να αναλάβει μόνη της δράση. Έγραψε μια επιστολή με όλους τους λόγους για τους οποίους υπήρξε η καταλληλότερη για τον ρόλο και την έστειλε στον Άλαν Πάρκερ.
Σε αυτή, φημολογείται πως του περιέγραφε τα κοινά που συνδέουν εκείνη με την εμβληματική περσόνα της Αργεντινής. Πως δηλαδή κι εκείνη υπήρξε ορφανή από πολύ μικρή, αλλά και το γεγονός πως Εβίτα Περόν και Μαντόνα κατέφθασαν σε μια μεγαλούπολη (Μπουένος Άιρες για την πρώτη, Νέα Υόρκη για τη δεύτερη) χωρίς χρήματα στην τσέπη, αλλά με την διάθεση να πετύχουν, όπερ και εγένετο.
Κι η Μαντόνα είχε δίκιο! Ίσως όχι για τα… ιστορικά και κοινωνικά κοινά στοιχεία με την Εβίτα, αλλά σίγουρα για το μιούζικαλ στο οποίο κλήθηκε τελικά να πρωταγωνιστήσει. Στο θεατρικό μιούζικαλ, η στροφή ενός τραγουδιού αναφέρεται στην Εβίτα ως «την Μαντόνα (εννοεί την Παναγία φυσικά) του νέου κόσμου με το χρυσό άγγιγμα». Βέβαια, όταν τελικά η Μαντόνα πήρε τον ρόλο η εν λόγω στροφή διαφοροποιήθηκε για να μην ακουστεί… αλλόκοτη.
Βίντεο: Το βίντεο κλιπ που έπεισε (εν μέρει) τον Άλαν Πάρκερ
Στην επιστολή της, προκειμένου να πείσει τον σκηνοθέτη, συμπεριέλαβε και μια κόπια του βίντεο κλιπ της Take A Bow, το οποίο είχε μια αισθητική ‘50s, δηλαδή την περίοδο όπου έζησε η Εβίτα Περόν.
Η ταινία κυκλοφόρησε τα Χριστούγεννα του 1996 και αποτέλεσε το αποκορύφωμα της (ομολογουμένως πενιχρής) καριέρας της Μαντόνα στον κινηματογράφο. Ωστόσο, ένα ακόμη παρασκήνιο από τα γυρίσματα της ταινίας, αποδεικνύει πως πράγματι η Μαντόνα ήταν η καταλληλότερη για να αναλάβει τον ρόλο.
Το τηλεφώνημα της Μαντόνα στον πρόεδρος της Αργεντινής
Όταν ο Άλαν Πάρκερ αιτήθηκε από την κυβέρνηση της Αργεντινής αδείας προκειμένου να κάνει γυρίσματα στο διάσημο μπαλκόνι της Πλάζα Δε Μάγιο στο Μπουένος Άιρες, εκεί όπου απευθύνθηκε στον λαό η ίδια η Εβίτα, ο πρόεδρος αρνήθηκε κατηγορηματικά.
Η παραγωγή πλησίασε κάθε μέλος του υπουργικού συμβουλίου ξεχωριστά, όμως συναντούσε πάντοτε «κλειστές πόρτες». Ήταν η Μαντόνα που τηλεφώνησε προσωπικά στον πρόεδρο της Αργεντινής Κάρλος Μένεμ και το θέμα λύθηκε. Η ταινία έλαβε την απαραίτητη άδεια για τα γυρίσματα.
Σε συνέντευξή της, η τραγουδίστρια έλεγε πως πιθανότατα ήταν το «εξαιρετικό άρωμά» της που βοήθησε. «Ήμουν κυριευμένη από εκείνη (την Εβίτα). Συνάντησα τον πρόεδρο ντυμένη σαν εκείνη και νομίζω πως ένιωσε το πάθος μου ή είδε ξαφνικά το θέμα από άλλη οπτική» έλεγε για την συνάντηση με τον Αργεντινό πρόεδρο.