Πώς είναι να ταξιδεύεις σε Ιταλία και Ισπανία, εν μέσω κορωνοϊού -Δύο οδηγοί νταλίκας από την Πάτρα περιγράφουν - iefimerida.gr

Πώς είναι να ταξιδεύεις σε Ιταλία και Ισπανία, εν μέσω κορωνοϊού -Δύο οδηγοί νταλίκας από την Πάτρα περιγράφουν

Γερμανικός άδειος δρόμος στις ημέρες του κορωνοϊού
Ταξίδια στην εποχή του κορωνοϊού /Φωτογραφία: ΑΡ
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Ταξίδια σε χώρες υψηλού κινδύνου, όπως η Ιταλία και η Ισπανία, λόγω των κρουσμάτων του κορωνοϊού, κάνουν δύο Πατρινοί οδηγοί φορτηγών διεθνών μεταφορών.

Ταξίδια που πρέπει να κάνουν, διότι αφενός ζουν τις οικογένειές τους από αυτή τη δουλειά και αφετέρου είναι αναγκαίο να μεταφέρουν τα ελληνικά προϊόντα που είναι προς εξαγωγή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Θέμης Βαρβαρέσος και ο Δημήτρης Παπαγιαννόπουλος μιλούν στο Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων και περιγράφουν τις δυσκολίες αυτών των ταξιδιών, αλλά και τους κινδύνους που βιώνουν.

Ο Θέμης Βαρβαρέσος ξεκίνησε από το λιμάνι της Πάτρας την περασμένη Δευτέρα, με προορισμό το λιμάνι της Ανκόνα στην Ιταλία και από εκεί συνέχισε προς Γερμανία, περνώντας μέσα από τις ιταλικές περιφέρεις της Εμίλια Ρομάνια και της Λομβαρδίας, που πλήττονται ιδιαίτερα από τον κορωνοϊό.

Ο Δημήτρης Παπαγιαννόπουλος ξεκίνησε από το λιμάνι της Ηγουμενίτσας με προορισμό το Πρίντεζι της Ιταλίας και από εκεί στο άλλο ιταλικό λιμάνι της Σιβιταβέκια, ώστε να φθάσει πάλι με πλοίο στην επίσης πληττόμενη από τον κορωνοϊό Βαρκελώνη της Ισπανίας.

«Θέλουμε να γυρίσουμε ασφαλείς στα σπίτια μας»

Και οι δύο οδηγοί αυτό που τονίζουν ιδιαίτερα είναι ότι «θέλουμε να γυρίσουμε ασφαλείς στα σπίτια μας.»

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Το έργο μας είναι δύσκολο, γιατί βρισκόμαστε και εμείς στην πρώτη γραμμή του εφοδιασμού της αγοράς των τροφίμων, ώστε να μην υπάρξουν ελλείψεις, ιδιαίτερα αυτήν την εποχή», λέει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο Θέμης Βαρβαρέσος, ξεκινώντας να περιγράφει τις ώρες και τις ημέρες αγωνίας που βιώνει στις ημέρες του κορωνοϊού, μέχρι να φθάσει στον προορισμό του και να επιστρέψει πίσω ασφαλής.

Ο Θέμης Βαρβαρέσος ξεκίνησε την περασμένη Δευτέρα από το λιμάνι της Πάτρας με προορισμό το Μόναχο, μέσω της Ιταλίας και της Αυστρίας.

«Ανεβαίνοντας στο φορτηγό έχουμε φροντίσει να πάρουμε όλα τα μέτρα ατομικής προστασίας, όπως γάντια, μάσκες και αντισηπτικά, ενώ παράλληλα απολυμαίνουμε και την καμπίνα του οχήματος. Όσο διαρκεί το ταξίδι, από το λιμάνι της Πάτρας μέχρι και κάποιο λιμάνι της Ιταλίας, είτε αυτό είναι το Μπάρι είτε η Ανκόνα, το πλήρωμα του πλοίου εφαρμόζει μέτρα προστασίας, φορώντας γάντια και μάσκες, ενώ τηρούνται οι αποστάσεις ασφαλείας.»

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Άλλωστε, από τότε που ελήφθησαν τα περιοριστικά μέτρα, με τα πλοία ταξιδεύουν μόνο οι οδηγοί των φορτηγών, αφού επιτρέπεται η μεταφορά εμπορευμάτων.

«Φθάνοντας στο λιμάνι της Ανκόνα», συνεχίζει ο Θέμης Βαρβαρέσος, «συμπληρώνουμε μία υπεύθυνη δήλωση για το πού θα πάμε και τι θα κάνουμε και κατόπιν συνεχίζουμε για τον τελικό μας προορισμό.»

«Βγαίνοντας από το λιμάνι της Ανκόνα πήρα το δρόμο για το Μόναχο της Γερμανίας. Σε όλη τη διαδρομή μέσα στην Ιταλία και μέχρι να φθάσω στα σύνορα, τα μοναδικά οχήματα που συνάντησα ήταν φορτηγά και πολύ λίγα ΙΧ επιβατικά αυτοκίνητα, που προφανώς τα οδηγούσαν εργαζόμενοι που έπρεπε να πάνε στη δουλειά τους ή να επιστρέψουν στα σπίτια τους.»

Όσον αφορά τους ελέγχους μέσα στην Ιταλία, εν μέσω πανδημίας κορωνοϊού, ο Θέμης Βαρβαρέσος λέει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ότι «μέχρι τώρα δεν με έχουν σταματήσει, αλλά από ό,τι έχω ακούσει, γίνονται έλεγχοι στα φορτηγά»

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Φθάνοντας στα σύνορα της Αυστρίας και της Γερμανίας,» συνεχίζει, «αυτό που βλέπουμε είναι οι έλεγχοι σε όλα τα ΙΧ επιβατικά αυτοκίνητα, ενώ τα φορτηγά περνούν χωρίς να ελέγχονται.»

Όπως προαναφέρθηκε, τελικός προορισμός του οδηγού ήταν το Μόναχο της Γερμανίας. «Εκεί αυτό που είδα ήταν πολύ μεγάλη κίνηση κυρίως αυτοκινήτων», λέει ο Θέμης Βαρβαρέσος.

Σε όλη την διαδρομή από και προς το λιμάνι της Ανκόνα ο Θέμης Βαρβαρέσος λέει ότι είναι πολύ λίγα τα σημεία που μπορεί να κάνει μία μικρή στάση ο οδηγός. «Παραμένουν ανοικτά μόνο κάποια πρατήρια υγρών καυσίμων, όπου μπορεί κάποιος να πάρει ένα καφέ ή κάτι πρόχειρο για να φάει. Βέβαια πρέπει να φοράς μάσκα, ενώ μέσα στα καταστήματα έχουν ληφθεί μέτρα, ώστε να τηρούνται οι αποστάσεις ασφαλείας. Όσο για την διανυκτέρευση, αυτή γίνεται μέσα στην καμπίνα του φορτηγού, όπου υπάρχει κουκέτα.»

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εκτός όμως από την αγωνία του ταξιδιού, ο Θέμης Βαρβαρέσος εκφράζει την αγωνία του και για την επόμενη ημέρα. «Το ζήτημα είναι να υπάρχει δουλειά, γιατί τα πράγματα δεν είναι όπως ήταν πριν από την εκδήλωση της πανδημίας. Όλοι αναρωτιόμαστε πού θα πάει αυτή η κατάσταση. Ένα – δύο μήνες θα αντέξουμε. Παραπέρα όμως, τι θα γίνει;»

Σχετικά με τα προϊόντα που εξάγονται αυτό τον καιρό από την Ελλάδα προς άλλες χώρες της Ευρώπης, ο Θέμης Βαρβαρέσος λέει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ότι «μεταφέρουμε κυρίως φρούτα, όπως πορτοκάλια και φράουλες, καθώς και ψάρια», αφού όπως τονίζει, «η κίνηση επικεντρώνεται στον εφοδιασμό των αγορών τροφίμων».

Από την Ηγουμενίτσα στο Πρίντεζι της Ιταλίας που πλήττεται από τον κορωνοϊό

Ο Δημήτρης Παπαγιαννόπουλος περιγράφει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ την δική του εμπειρία, ξεκινώντας το ταξίδι από το λιμάνι της Ηγουμενίτσας με προορισμό το Πρίντεζι και στη συνέχεια το λιμάνι της Σιβιταβέκιας, ώστε να φθάσει στην Βαρκελώνη της Ισπανίας και από εκεί στην πρωτεύουσα Μαδρίτη.

«Η δική μας η αγωνία είναι να παραμείνουμε υγιείς, για αυτό και προσπαθούμε να παίρνουμε όσα περισσότερα μέτρα ατομικής προστασίας», λέει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ και συνεχίζει:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Μπαίνοντας στο πλοίο στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας ο οδηγός συμπληρώνει σε μία υπεύθυνη δήλωση ότι δεν έχει συμπτώματα και στη συνέχεια μάς θερμομετρούν. Φθάνοντας στην Ιταλία συμπληρώνουμε πάλι ένα νέο έντυπο, το οποίο δίνουμε στην Αστυνομία για να το σφραγίσει, ώστε να μπορούμε να κάνουμε τη διέλευση μέχρι τον προορισμό μας.»

Στον δρόμο, όπως λέει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ, «έχω συναντήσει πολλά φορτηγά και λίγα ΙΧ επιβατικά αυτοκίνητα», εκτιμώντας ότι «η χαμηλή κίνηση πιθανόν να οφείλεται και στο γεγονός ότι αυτές τις ημέρες είναι το Πάσχα των Καθολικών.»

Μιλώντας για τις δυσκολίες του ταξιδιού, εν μέσω κορωνοϊού, τονίζει ότι πλέον δεν υπάρχουν ανοικτά καταστήματα και εξηγεί: «Πρώτα μπορούσες να σταθμεύσεις το φορτηγό και να βρεις μία ταβέρνα για να φας. Τώρα, στους αυτοκινητόδρομους, υπάρχουν ανοικτά μόνο κάποια πρατήρια υγρών καυσίμων, όπου με χίλιες προφυλάξεις μπαίνεις μέσα για να πάρεις ένα καφέ και κάτι πρόχειρο για φαγητό.»

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όσον αφορά τις διεθνείς μεταφορές και ειδικά τώρα με τον κορωνοϊό, ο Δημήτρης Παπαγιαννόπουλος υπογραμμίζει ότι «πάντα το φορτηγό, αλλά και ό,τι έχει σχέση με την μεταφορά πρώτης ύλης και προϊόντων, ήταν και είναι πολύ σημαντικός παράγοντας στον τομέα της οικονομίας.»

Μεταφέρει ακόμη και μία εικόνα από την Ιταλία, όπου κάτοικοι πόλεων είχαν αναρτήσει πανό σε γέφυρες αυτοκινητοδρόμων, στα οποία ανέγραφαν «οδηγοί, σας ευχαριστούμε πολύ».

Ολες οι ειδήσεις

Αμερικανίδα αστροναύτης επιστρέφει σε έναν… διαφορετικό κόσμο μετά από 7 μήνες στο διάστημα -«Είναι σουρεαλιστικό»

Ο κορωνοϊός μπορεί να ταξιδέψει σε απόσταση μέχρι 4 μέτρων από έναν ασθενή

Να γιατί είναι «φρικτή ιδέα» να κολλήσουμε σκόπιμα τον κορωνοϊό ελπίζοντας να αποκτήσουμε ανοσία

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ Κορωνοϊός Ιταλία Ισπανία ταξίδι
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ