Ο «τουρισμός των σούπερ-μάρκετ»... απογειώνεται. Το να επισκεφτείς μια υπεραγορά σε μια ξένη χώρα είναι ξαφνικά η νέα ταξιδιωτική τάση στο TikTok.
Αν είναι η πρώτη σας φορά στο Παρίσι πρέπει να δείτε τον Πύργο του Άιφελ - αλλά τι σας διδάσκει αυτή η επίσκεψη για τον γαλλικό πολιτισμό και τις παραδόσεις; Όχι πολλά, λένε κάποιοι.
Από την άλλη πλευρά, μια βόλτα σε ένα παραδοσιακό παριζιάνικο παντοπωλείο ή μια λαϊκή αγορά μπορεί να σας διαφωτίσει για τη γαλλική κουζίνα και να σας μεταλαμπαδεύσει το γευστικό προφίλ μιας ολόκληρης χώρας μέσα από νέες μυρωδιές, τρόφιμα και μπαχαρικά.
Κατά κάποιον τρόπο, δεν διαφέρει από την επίσκεψη, ας πούμε, σε ένα μαροκινό σουκ [εμπορική περιοχή με καταστήματα] - και αυτό θεωρείται ως μια «πολιτιστική εμπειρία».
Αναδυόμενη τάση στο TikTok
Όπως αποδεικνύεται, είναι πολλοί αυτοί που απολαμβάνουν τον... τουρισμό σε μεγάλα σούπερμάρκετ και υπεραγορές των δυτικών μεγαλουπόλεων. Στο TikTok, ο τουρισμός στα σούπερ-μάρκετ είναι μια αναδυόμενη τάση αυτή τη στιγμή, με τους ταξιδιώτες να χρησιμοποιούν την πλατφόρμα για να κάνουν σχόλια για τα μέρη που επισκέφτηκαν. Η περιήγηση στις υπεραγορές αυτές δεν είναι, τελικά, τίποτα λιγότερο από μια απλή περιήγηση στα... αξιοθέατα.
«Νομίζω ότι το καλύτερο πράγμα που μπορείς να κάνεις όταν ταξιδεύεις είναι να πας σε ένα μεγάλο παντοπωλείο», λέει ένας viral TikTok λογαριασμός, που έχει ως στόχο να συνοψίσει την εμπειρία του να ψωνίζεις σε ένα μαγαζί της Μαλαισίας ως ξένος επισκέπτης.
«Το να πας σε ένα παντοπωλείο ή μια υπεραγορά θα μπορούσε τεχνικά να υπολογιστεί ως περιήγηση στα αξιοθέατα, σωστά; Επειδή δεν είναι μόνο μια πολιτιστική εμπειρία, αλλά μπορείτε επίσης να βρείτε πολλά πράγματα που μπορείτε να φέρετε πίσω ως αναμνηστικά».
Ένα άλλο TikTok - και πολλά άλλα παρόμοια - συμφωνεί απόλυτα. «Το να τσεκάρεις τα παντοπωλεία σε διαφορετικές χώρες ΕΙΝΑΙ αξιοθέατα», γράφει ένας άλλος TikToker.
Στο βίντεο του τελευταίου, βιντεοσκοπεί τον εαυτό του και τους φίλους του να περιφέρονται σε ένα σούπερ μάρκετ - υποτίθεται, ένα ισπανικό - καθώς θαυμάζουν προϊόντα που δεν μπορούν να βρουν στην πατρίδα τους. Ένα από αυτά, για παράδειγμα, είναι ένα συγκεκριμένο είδος ενεργειακού ποτού Monster Energy, το οποίο βγαίνει σε κόκκινο κουτάκι και η γεύση του ονομάζεται «Ultra Red».
Τo Grocery Tourism, όπως λένε, μπορεί να σας αποκαλύψει αρκετά «διαμάντια» σε κάθε κατηγορία: τρόφιμο, ποτό, αναμνηστικό.

Στο Ντίσελντορφ
Σε περίπτωση που βρεθείτε - χωρίς να έχετε τίποτα να κάνετε - μια βροχερή μέρα στο Ντίσελντορφ της Γερμανίας, ίσως να θέλετε να επισκεφθείτε ένα συγκεκριμένο παντοπωλείο εκεί. Όχι μόνο θα βγείτε από την επίσκεψή σας με αρκετά γαστρονομικά σουβενίρ, αλλά ίσως μπορέσετε να τσιμπολογήσετε, να γευματίσετε και να πιείτε σαμπάνια ενώ ψωνίζετε εκεί επίσης.
«Το καλύτερο παντοπωλείο στον κόσμο βρίσκεται στο Ντίσελντορφ της Γερμανίας και δεν μπορείτε να με πείσετε για το αντίθετο», λέει το βίντεο ενός viral TikTok. «Καλώς ήρθατε στο Edeka Zurheider και είναι το πιο "τρελό" σούπερ μάρκετ στο οποίο έχω πατήσει ποτέ το πόδι μου».
Το βίντεο συνεχίζει να περιγράφει όλες τις... ανέσεις και τα κομφόρ που διαθέτει το γερμανικό παντοπωλείο. Μπαρ με σαμπάνια; Check. Mπαρ μοτσαρέλας; Check. Ένας σημείο γευσιγνωσίας κρασιού; Check. Ένα εστιατόριο με αστέρι Michelin; Check.
Πέρα από πολιτιστική δραστηριότητα, ο τουρισμός στο παντοπωλείο μπορεί να είναι η δική του μικρή πολυτελής εμπειρία - και οι ΗΠΑ το γνωρίζουν καλά. Δεν είναι τυχαίο ότι τα πολυτελή παντοπωλεία, όπως το εμβληματικό Erewhon με έδρα την Καλιφόρνια, ζουν μεγάλες... δόξες, κάθως μέσα σε αυτό τριγυρίζουν 24/7 τόσο πελάτες, όσο και απλοί επισκέπτες ή τουρίστες που... είδαν φως και μπήκαν.

Αεροπορικά ταξίδια για χάρη ενός σούπερ-μάρκετ
Στο TikTok, ορισμένοι χρήστες ισχυρίζονται ότι έχουν πάρει πτήσεις για το Λος Άντζελες κυρίως για να επισκεφθούν το συγκεκριμένο σούπερ μάρκετ και να δοκιμάσουν τα viral προϊόντα του, συμπεριλαμβανομένου του - διάσημου στο διαδίκτυο - smoothie της Hailey Bieber.
Ακόμη και οι μεγαλύτεροι influencers ακολουθούν την τάση αυτή. Ο Bee Better, o TikTok λογαριασμός που έγινε διάσημος για τις αθεράπευτα ειλικρινείς κριτικές προϊόντων, το έκανε κι αυτός και στη συνέχεια βγήκε στα social media για να διηγηθεί την εμπειρία του.
«Μόλις πήρα μια πτήση έξι ωρών για το Λος Άντζελες μόνο και μόνο για να αξιολογήσω αυτά τα smoothies για τα οποία εσείς δεν σταματάτε να μιλάτε», λένε στο βίντεο.
Και μπορεί να σας φαίνεται εκ πρώτης όψεως ότι ένα ταξίδι στο Erewhon έχει διαφορετικό αντίκτυπο σε σχέση με μια περιοδεία σε διεθνή σούπερ μάρκετ τύπου Κουάλα Λουμπούρ, ωστόσο, με μια πιο προσεκτική ματιά, και οι δύο δραστηριότητες παρέχουν το ίδιο είδος πολιτιστικής πληροφόρησης για μια περιοχή στην οποία ταξιδεύετε.
Ενώ ένα σούπερ μάρκετ στη Μαλαισία μπορεί να σας εκπαιδεύσει σχετικά με τα μπαχαρικά που αρέσκονται να χρησιμοποιούν οι ντόπιοι, ένα πολυτελές σούπερ μάρκετ στο Λος Άντζελες μπορεί να ρίξει φως στην τοπική οικονομία.
Και όπως το θέτει σαρκαστικά ένας χρήστης σε ένα σχόλιο κάτω από το βίντεο του Bee Better, «Αρέσει στους ανθρώπους στο Λος Άντζελες να σπαταλούν χρήματα; Ναι».