Πώς μια γυναίκα βελτίωσε την οδική ασφάλεια με σύνεργα λίγη μπογιά και ένα πινέλο -Η ιστορία της Τζουν Μακάρολ - iefimerida.gr

Πώς μια γυναίκα βελτίωσε την οδική ασφάλεια με σύνεργα λίγη μπογιά και ένα πινέλο -Η ιστορία της Τζουν Μακάρολ

Η Τζουν Μακάρολ είχε μια τόσο απλή ιδέα η οποία ωστόσο άλλαξε την πορεία της οδικής ασφάλειας
Η Τζουν Μακάρολ είχε μια τόσο απλή ιδέα, η οποία ωστόσο άλλαξε την πορεία της οδικής ασφάλειας / WIKIPEDIA

Έχετε αναρωτηθεί από πού προήλθε η ιδέα της διαγράμμισης του οδοστρώματος; Συνέβη από μια απλή ιδέα, η οποία άλλαξε την πορεία της οδικής ασφάλειας.

Η γιατρός June McCarroll γεννήθηκε στα τέλη του 19ου αιώνα και μεγάλωσε στα Adirondacks του Kεντάκι των ΗΠΑ. Φοίτησε σε κολέγιο στο Σικάγο, πράγμα σπάνιο για τις γυναίκες τότε, και έλαβε ιατρική εκπαίδευση στο Allopathic Medical College, ένα άλλο εξαιρετικά σπάνιο επίτευγμα για τις γυναίκες εκείνης της εποχής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Υπηρέτησε ως γιατρός στο Κρατικό Σχολείο της Νεμπράσκα για δύο χρόνια, αλλά -όπως έλεγε και η ίδια- ήταν από μικρή εξαιρετικά διερευνητική και περίεργη με τον κόσμο γύρω της.

To κομβικό συμβάν που έδωσε την ιδέα

Ούσα μια από τις ελάχιστες γυναίκες που οδηγούσαν αυτοκίνητο στα μέσα της δεκαετίας του 1910, συχνά το μάτι και η προσοχή της έπεφταν σε καταστάσεις... οδικής τρέλας.

Μια φθινοπωρινή ημέρα του 1917, ενώ οδηγούσε το μοντέλο T Ford μεταξύ Indio και Palm Springs στην Καλιφόρνια, έστριψε σε μια στροφή και ήρθε αντιμέτωπη με ένα μεγάλο φορτηγό που ερχόταν από την αντίθετη κατεύθυνση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το φορτηγό κατευθυνόταν καταπάνω της, οπότε η Μακάρολ αναγκάστηκε να βγει από τον πολύ στενό τσιμεντένιο αυτοκινητόδρομο και να πέσει με το ΙΧ της στην άμμο.

Καθώς το περιστατικό συνέβη το σούρουπο, ο οδηγός του φορτηγού δυσκολευόταν να καταλάβει πού τελείωνε το δικό του μισό του άσπρου τσιμεντένιου δρόμου και πού άρχιζε ο δρόμος για τα οχήματα που έρχονταν από την αντίθετη προς τον ίδιον κατεύθυνση.

Από το ίδιο κιόλας βράδυ, η δρ McCarroll άρχισε να σκέφτεται πώς θα μπορούσαν να αποφευχθούν τέτοια ατυχήματα.

Λίγες ημέρες μετά, ενώ βρισκόταν σε ένα άλλο ταξίδι, η δρ McCarroll παρατήρησε έναν δρόμο με ένα αυτοσχέδιο στηθαίο που είχε διαπλατυνθεί από τα 3 στα 5 μέτρα. Το άτεχνο στηθαίο έκανε τα αυτοκίνητα να μένουν στην πλευρά του δρόμου χωρίς να παρεκκλίνουν.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Μια απλή ιδέα άλλαξε την πορεία της οδικής ασφάλειας / WIKIPEDIA
Μια απλή ιδέα άλλαξε την πορεία της οδικής ασφάλειας / WIKIPEDIA

Μετά από σκέψη, η McCarroll συνειδητοποίησε ότι μια κεντρική γραμμή ζωγραφισμένη με λευκό χρώμα στη μέση των δρόμων και των εθνικών οδών θα εξυπηρετούσε τον ίδιο σκοπό με το στηθαίο. Κοινοποίησε την ιδέα της στο συμβούλιο εποπτών της κομητείας Riverside και σε άλλες δικαιοδοσίες, αλλά η προτεινόμενη ιδέα της έπεσε στο κενό.

Με μόνα σύνεργα λίγη λευκή μπογιά και ένα πινέλο

Τελικά, το φθινόπωρο του 1917, οπλισμένη μόνο με ένα πινέλο και λίγη λευκή μπογιά, έπεσε στα γόνατα και ζωγράφισε προσωπικά με το χέρι μια λευκή λωρίδα μήκους δύο μιλίων και πλάτους 10 εκατοστών στη μέση του αυτοκινητόδρομου 99 - που αργότερα μετονομάστηκε σε αυτοκινητόδρομο 86.

Μέσω της Λέσχης Γυναικών του Indio και άλλων οργανώσεων, η Δρ McCarroll ξεκίνησε μια έντονη εκστρατεία συλλογής επιστολών σε όλη την πολιτεία για την υποστήριξη της επέκτασης της διαγράμμισης του οδοστρώματος σε όλη την πολιτεία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επτά χρόνια μετά, τον Νοέμβριο του 1924, η Επιτροπή Αυτοκινητόδρομων της Καλιφόρνιας υιοθέτησε τελικά την ιδέα και 3.500 μίλια γραμμών βάφτηκαν σε όλη την Καλιφόρνια. Έκτοτε, το υπουργείο Μεταφορών της Καλιφόρνιας πιστώνει στη γιατρό την ιδέα της κεντρικής λωρίδας.

Στις 24 Απριλίου 2002, η Καλιφόρνια όρισε επίσημα το τμήμα «The Doctor June McCarroll Memorial Freeway» για να τιμήσει τη συμβολή της στην οδική ασφάλεια.

Το 2003, μια αναμνηστική πλάκα για τις προσπάθειές της τοποθετήθηκε σε μια κολόνα ύψους δύο μέτρων, που στήθηκε στη γωνία της οδού Smurr και της λεωφόρου Indio, εκεί όπου για πρώτη φορά γονάτισε στο οδόστρωμα με το πινέλο στο χέρι της.

Αυτοί που διεκδικούν την πατρότητα της ιδέας

Μόλις συνέβη αυτό, βρέθηκαν και άλλοι που διεκδίκησαν την πατρότητα της όλης ιδέας. Ο Edward N. Hines, μέλος της Επιτροπής Οδοποιίας της κομητείας Wayne στο MI, ισχυρίστηκε ότι είχε ζωγραφίσει διαγραμμίσεις στη μέση δρόμων από το 1911, ενώ δύο άλλοι άνδρες ισχυρίστηκαν ότι είχαν ζωγραφίσει κεντρικές γραμμές σε δύο διαφορετικούς δρόμους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο ένας ήταν στο MI και ο άλλος στο OR το καλοκαίρι του 1917, πριν από τον ισχυρισμό της δρ. McCarroll. Εκεί που διέφερε η Δρ McCarroll, ωστόσο, ήταν οι επανειλημμένες προσπάθειές της να πείσει διάφορες κυβερνητικές δικαιοδοσίες να υιοθετήσουν την ιδέα, κάτι που κανένας από τους άνδρες αυτούς δεν προσπάθησε να κάνει.

«Όταν σκέφτηκα έναν κόσμο χωρίς οδικά ατυχήματα, ήταν χωρίς να σκέφτομαι την τιμή, μόνο την ασφάλεια για τους οδηγούς των αυτοκινήτων», ισχυρίστηκε η ίδια κατόπιν.

Το ιατρικό της παρελθόν

Η δρ McCarroll ήταν μία από τις πρώτες γυναίκες γιατρούς της Coachella Valley. Επισκεπτόταν ασθενείς με άλογα και άμαξες, βαγόνια του σιδηροδρόμου και αυτοκίνητα για να ασκήσει την ιατρική και να βοηθήσει τον κόσμο που την είχε ανάγκη. Απόδειξη της επιμονής και της επιρροής της, ήταν η μόνη γιατρός που είχε οριστεί επίσημα για να φροντίζει χιλιάδες Ινδιάνους της ντόπιας φυλής των Cahuilla.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η εργατικότητα και επινοητικότητά της ξεπερνούσε την οδική ασφάλεια και την παροχή ιατρικής φροντίδας. Η δρ Μακάρολ παρείχε επίσης αναγνωστικό υλικό για τους ασθενείς της. Τον Σεπτέμβριο του 1905, η δρ McCarroll ίδρυσε την πρώτη βιβλιοθήκη στην κοιλάδα Coachella. Η βιβλιοθήκη αποτελούνταν από 50 έως 100 τόμους.

Όταν η Τζουν Μακάρολ πέθανε το 1954, σε ηλικία 86 ετών, η διαγράμμιση των οδοστρωμάτων των αυτοκινητόδρομων ήταν κοινός τόπος σε όλη την υφήλιο και όχι μόνο στις ΗΠΑ.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ οδική ασφάλεια μπογιά πινέλο
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ