Η φωτογραφική μηχανή του Νταγκ Κίργκλαντ με την οποία απαθανάτισε την Μέριλιν Μονρόε στην τελευταία της επαγγελματική της φωτογράφιση βγαίνει σε δημοπρασία, μαζί με δυο λήψεις από εκείνη την φωτογραφική δουλειά της ηθοποιού μέσα στα μεταξωτά σεντόνια.
Ο Νταγκ Κίρκλαντ, τα έργα και η μηχανή του οποίου ενδέχεται να πωληθούν σε δημοπρασία στις 29 Οκτώβρη για το αστρονομικό ποσό των 200.000 ευρώ, θυμάται εκείνο το βράδυ του Νοέμβρη του 1961, τότε που παραλίγο να συνευρεθεί ερωτικά με το απόλυτο σύμβολο του σεξ του Χόλιγουντ, την Μέριλιν Μονρόε.
Βίντεο: Η αφρόκρεμα των σταρ ποζάρουν για εκείνον
Μερικές από τις πιο όμορφες γυναίκες, αλλά και προσωπικότητες της τέχνης και του θεάματος πόζαραν για τον φωτογραφικό φακό του Κίρκλαντ στα χρόνια που ακολούθησαν. Από την Μπριζίτ Μπαρντό, την Σοφία Λόρεν και τον Άντι Γουόρχολ, την Όντρεϊ Χέπμπορν και -αρκετά αργότερα - την Αντζελίνα Τζολί.
H Μέριλιν Μονρόε δεν ήταν η πρώτη που θα πόζαρε για τον φακό του μόλις 27 ετών τότε φωτογράφου. Ο Κίρκλαντ είχε φύγει από τον Καναδά με προορισμό το Big Apple με έναν στόχο.
Βρισκόταν στη Νέα Υόρκη αποφασισμένος να πετύχει. Έτσι, όπως διαβάζουμε σε αφιέρωμα στην καριέρα του από την The Telegraph, όταν του παρουσιάστηκε η ευκαιρία, την άρπαξε «από τα μαλλιά». Η πρώτη μεγάλη ντίβα του Χόλιγουντ που δέχτηκε να βρεθεί απέναντι στη φωτογραφική του μηχανή ήταν η Ελίζαμπεθ Τέιλορ, την οποία έπεισε να ποζάρει για το περιοδικό Look.
Εκείνη η φωτογράφηση άνοιξε τις πόρτες του Χόλιγουντ για εκείνον, που έκτοτε φωτογράφησε την Τζούντι Γκάρλαντ, την Μάρλεν Ντίντριχ και φυσικά την Μέριλιν Μονρόε. «Τα κομμάτια του παζλ ήταν όλα εκεί, ωστόσο όλα ξεκίνησαν με την Ελίζαμπεθ Τέιλορ» λέει ο ίδιος σήμερα.
Από το 1960, o Ντάγκλας Κέρκλαντ έχει φωτογραφίσει περισσότερες από 600 σημαντικές προσωπικότητες, έχει εργαστεί σε πάνω από 150 κινηματογραφικές ταινίες, μεταξύ άλλων «The Sound of Music» (1964), «2001: A Space Odyssey», «Butch Cassidy and Sundance Kid» (1969), «Out of Africa» (1985), «Titanic» (1997), «Moulin Rouge» (2000), «The Great Gatsby» (2011) και «The 33» (2014).
Η τελευταία επαγγελματική φωτογράφηση της Μέριλιν Μονρόε
Ο οίκος δημοπρασιών Christie's προετοιμάζεται να διαθέσει στις 29 Οκτώβρη, στο πλαίσιο της Exceptional Sale, τη Χάσελμπλαντ του Ντούγκλας Κίρκλαντ μπροστά στον φακό της οποίας η Μέριλιν Μονρόε πόζαρε, επαγγελματικά, για τελευταία φορά.
Εκείνο το βράδυ του Νοεμβρίου του 1961, ο Κίρκλαντ, που εργαζόταν για το Look μόλις 18 μήνες, έπρεπε να φέρει στο περιοδικό ένα «καυτό» φωτογραφικό πορτρέτο της Μονρόε, για το επετειακό τεύχος των 25 χρόνων της έκδοσης.
Η Μέριλιν Μονρόε έφτασε στο νοικιασμένο στούντιο του Χόλιγουντ, όμως το ρούχο που της είχαν επιλέξει δεν την ικανοποίησε καθόλου. Λέγεται πως του είπε ότι δεν είναι συνηθισμένη να φοράει «τσατίλες» για φορέματα. Σύμφωνα με τον οίκο Christie's η Μέριλιν Μονρόε αποχωρίστηκε το φόρεμα και είπε στον φωτογράφο ότι ένα κρεβάτι, ένα λευκό μεταξωτό σεντόνι, μερικοί δίσκοι του Φρανκ Σινάντρα και πολλή σαμπάνια Ντομ Περινιόν ήταν ό,τι χρειάζονταν «για να φέρουν, μαζί, τη μαγεία».
«Πήρα ένα σημαντικό μάθημα από αυτήν: αν είναι να εκμαιεύσεις την πιο εξαιρετική περφόρμανς της, αντιμετώπισέ την ως την πριγκίπισσα που θα ήθελες να είναι μπροστά στον φακό σου» θυμάται ο Κίρκλαντ.
Όταν η Μέριλιν Μονρόε γδύθηκε για τον φωτογράφο
Η Μέριλιν Μονρόε πήγε στο καμαρίνι, γδύθηκε, γλίστρησε αιφνιδιαστικά στο ξέστρωτο κρεβάτι και τυλίχτηκε με το λευκό μεταξωτό σεντόνι. «Έριξα ορισμένες κλεφτές ματιές στα οπίσθιά της και το στήθος της καθώς κινούνταν. Ίσως να ήθελε να τη δω» θυμάται σήμερα ο 80χρονος πια καλλιτέχνης.
Ο Κίρκλαντ ξεκίνησε να φωτογραφίζει καθώς η Μέριλιν Μονρόε στριφογύριζε, περιστρεφόταν και «σφάδαζε» κάτω από το σεντόνι, με έναν προβολέα μονίμως αναμμένο για να μην τους διακόπτουν τα φλας. Κάποια στιγμή, η Μέριλιν ζήτησε να μείνει μόνη με τον φωτογράφο. Περάσαμε την βραδιά «μόνον εγώ, η κάμερα και η Μέριλιν», ισχυρίζεται ο φωτογράφος.
Η Μέριλιν Μονρόε με κάλεσε στο κρεβάτι μαζί της
«Με κάλεσε στο κρεβάτι μαζί της» είχε δηλώσει ο Κίρκλαντ για την Μέριλιν Μονρόε για εκείνη τη νύχτα σε βιβλίο που έγραψε το 2004. Ωστόσο, σήμερα αναφέρει πως «η βραδιά ήταν απλά ένα διεγερτικό πείραγμα». Όπως αναγνωρίζει, δεν ήταν παρά η «η Μέριλιν Μονρόε που έπαιζε με τον φακό, όπως ήξερε να το κάνει πολύ καλά», ακυρώνοντας ως έναν βαθμό τους ισχυρισμούς του πως θα μπορούσε να κάνει σεξ εκείνο το βράδυ μαζί της. Μια δήλωση που είχε αντιμετωπιστεί με ιδιαίτερο σκεπτικισμό και αμφισβήτηση από τους φίλους του φωτογράφου στους οποίους το είχε εκμυστηρευτεί τότε.
«Ήμουν ένας αθώος, σεξουαλικά διεγερμένος άνδρας στα 20. Δεν ανταποκρίθηκα γιατί ήμουν απασχολημένος να αλλάζω φιλμ στη μηχανή μου και να συνεχίσω τις λήψεις» λέει σήμερα. Άλλωστε όπως παραδέχεται, η διάσημη πια φωτογράφηση δεν θα είχε την επιτυχία που έχει σήμερα, αν είχε ενδώσει τελικά στο ερωτικό κάλεσμα της Μέριλιν Μονρόε.
Στο τέλος, ο φωτογράφος ξάπλωσε στο πάτωμα δίπλα στο κρεβάτι και συζήτησαν με την Μέριλιν Μονρόε για τις ζωές τους. «Παρολίγον εραστές, μόλις μια ώρα νωρίτερα και είχε ήδη εξαφανιστεί» λέει ο Κίρκλαντ σήμερα και συνεχίζει: «Έφτασε σαν μια οπτασία και όταν έφυγε έμοιαζε λες και είχε εξατμιστεί».