Πήρε συνέντευξη από τα μεγαλύτερα ονόματα της σόουμπιζ της Χρυσής Εποχής του Χόλιγουντ. Με πολλούς από αυτούς έγινε φίλος αλλά και έμπιστος φίλος, ο άνθρωπος στον οποίο εξομολογούνταν τα μυστικά τους. Ποιος ήταν όμως ο Ντόναλντ Ζεκ, ο δημοσιογράφος - άρχοντας του κουτσομπολιού που πολλοί αγάπησαν και άλλοι τόσοι μίσησαν;
Καθισμένοι στην πρώτη θέση ενός αεροπλάνου που πετούσε για το Φοίνιξ της Αριζόνα το 1956, βρισκόταν ένα αταίριαστο ζευγάρι. Στη μία θέση ήταν η εκθαμβωτική Μέριλιν Μονρόε καθώς ταξίδευε για τα γυρίσματα της ταινίας «Στάση Λεωφορείου» και δίπλα της ένας κοντός, φαλακρός άνδρας με λονδρέζικη προφορά.
Όταν οι αεροσυνοδοί σέρβιραν το γεύμα τους, η Μέριλιν Μονρόε έσπρωξε το δίσκο της, λέγοντας: «Πρέπει να προσέξω τη σιλουέτα μου» με τον συνοδό της να απαντά: «Φάε Μέριλιν, θα προσέξω εγώ τη σιλουέτα σου».
Η διάσημη ηθοποιός αντέδρασε με ένα παιχνιδιάρικο χτύπημα στο μπράτσο του φίλου της Ντόναλντ Ζεκ. Ποιος ήταν όμως ο Ζεκ; Συγγραφέας της showbussiness για την Daily Mirror, διέσχιζε τον Ατλαντικό αναζητώντας κουτσομπολιά του Χόλιγουντ σε μια εποχή που δεν υπήρχε αδιαπέραστο τείχος για τους δημοσιογράφους και τους θαυμαστές που ήθελαν να έχουν πρόσβαση στους μεγάλους σταρ.
Πήρε συνεντεύξεις από διάσημα ονόματα
Όπως είπε ήταν «πολεμικός ανταποκριτής, ταξιδευτής, σχολιαστής και σύμβουλος γάμου, ανάλογα με την περίσταση». Ο Ζεκ, ο οποίος πέθανε σε ηλικία 102 ετών, ήταν ένας από τους τελευταίους συνδέσμους για τη Χρυσή Εποχή του Χόλιγουντ, ένας άνθρωπος που γνώριζε όχι απλά πράγματα και καταστάσεις των μεγάλων σταρ της εποχής, αλλά και μυστικά και ιστορίες παίρνοντας συνεντεύξεις από θρύλους του Χόλιγουντ όπως οι Κάρι Γκραντ, Γκρέις Κέλι, Τζέιμς Ντιν, Τζον Γουέιν και φυσικά, την Μέριλιν Μονρόε.
Όταν η διάσημη ξανθιά ηθοποιός υπέφερε από ανασφάλειες και έχοντας πληγωθεί βαθιά από έναν χωρισμό της, ήταν ο Ζεκ ο άνθρωπος στον οποίο στράφηκε, τηλεφωνώντας του μάλιστα στις 3:30 το πρωί για να του εξομολογηθεί όσα της συνέβαιναν. Ηταν ο Ζεκ, επίσης, που της τηλεφώνησε για να την παρηγορήσει όταν απέβαλε κατά τη διάρκεια του γάμου της με τον θεατρικό συγγραφέα Άρθουρ Μίλερ.
Η Ελίζαμπεθ Τέιλορ με το νεγκλιζέ και ο έξαλλος Ρίτσαρντ Μπάρτον
Είχε επίσης μια άποψη εκ των έσω για τη φλογερή σχέση της Ελίζαμπεθ Τέιλορ με τον Ρίτσαρντ Μπάρτον. Το γεγονός ότι τρύπωνε παντού για να μάθει τα μυστικά των σταρ, τον έκανε κάποιες φορές δυσάρεστο, προκαλώντατ τον εκνευρισμό κάποιων ηθοποιών. Οπως της Τέιλορ και του Μπάρτον.
Προφανώς ξεπέρασε τα όρια με την Τέιλορ γιατί, καθισμένος στην Rolls-Royce της, την θυμάται να γυρίζει προς το μέρος του και να του λέει: «Ξέρεις, είσαι λίγο μαλ@@@». Ο Ρίτσαρντ Μπάρτον, επίσης, δεν ήταν θαυμαστής του. Μετά από ένα γεύμα με τον Ζεκ, την Ελίζαμπεθ Τέιλορ και τον σχεδιαστή Valentino το 1971, ο Ουαλός ηθοποιός έγραψε στο ημερολόγιό του αργότερα ότι ο Ζεκ ήταν «έξω από τα νερά του».
Ίσως, γιατί ζήλευε την Ελίζαμπεθ Τέιλορ. Κάποτε, σε συνέντευξη που θα της έπαιρνε, η διάσημη ηθοποιός άνοιξε την πόρτα του σπιτιού της φορώντας ένα νεγκλιζέ. «Είπε ότι ήταν το πιο όμορφο πράγμα που είχε δει» σύμφωνα με την ανιψιά του.
Η ταπεινή καταγωγή του - Ήθελε να γίνει βιολιστής, κατέληξε στη δημοσιογραφία
Η λάμψη του Χόλιγουντ απείχε πολύ από το περιβάλλον στο οποίο είχε μεγαλώσει, σε ένα φτωχικό μέρος του Δυτικού Λονδίνου. Ο Ζεκ ήταν ένα από τα 11 παιδιά οικογένειας μεταναστών. Ο πατέρας του, Σάιμον Ζεκανόφσκαγια, ένας Εβραίος ράφτης από την Ουκρανία, ήταν αυτός που άλλαξε το επίθετο της οικογένειας σε Ζεκ.
Ο νεαρός Ντόναλντ ήθελε να γίνει βιολιστής, αλλά αντιθέτως, εγκατέλειψε το σχολείο, έπιασε δουλειά σε ένα κτηματομεσιτικό γραφείο και στη συνέχεια πούλησε διαφημιστικό χώρο στην «The Floor Coverings Review» , προτού πιάσει δουλειά στην Evening Standard.
Μετακόμισε στην Mirror το 1938 αλλά η καριέρα του διακόπηκε λίγο αργότερα, εξαιτίας του πολέμου. Όταν επέστρεψε στη Mirror ως δημοσιογράφος του αστυνομικού ρεπορτάζ το 1945, σύντομα παρουσίασε μια ιστορία που θα τον έκανε γνωστό.
Με την αστυνομία να συγκεντρώνεται για να κάνει μια σύλληψη, ο Ζεκ πήρε συνέντευξη από τον Τζον Τζορτζ Χέινγκ, τον γνωστό κατά συρροή δολοφόνο με το οξύ, πίνοντας τσάι στο Onslow Court Hotel, το ίδιο το μέρος όπου ο Χέιγκ δολοφόνησε το τελευταίο του θύμα. «Ήπια μαζί του ένα τσάι, γνωρίζοντας ότι η αστυνομία είχε αποδείξεις πως όχι μόνο σκότωσε ανθρώπους, αλλά ήπιε και το αίμα τους».
Ωστόσο, από δημοσιογράφος του αστυνομικού ρεπορτάζ, μεταπήδησε στο... παλάτι, έγινε βασιλικός ανταποκριτής, μια «φυσική εξέλιξη» όπως έλεγε αστειευόμενος. Αλλά όταν άρχισε να γράφει για το Χόλιγουντ, ο Ζεκ έγινε διάσημος. Ήταν οι μέρες που οι δημοσιογράφοι της showbusiness απολάμβαναν στη Βρετανία ήταν μικροί σταρ και απολάμβαναν αεροπορικά ταξίδια πρώτης θέσης και πολυτελή ξενοδοχεία.
«Κολλητός» με τον Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ
Ο Ζεκ βρέθηκε να πετάει από και προς το Λος Άντζελες σε εβδομαδιαία βάση. «Σε μία εβδομάδα είχα δει τον Γκάρι Κούπερ, τον Σπένσερ Τέιλορ, τον Μάρλον Μπράντο και τον Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ, όλα τα καθαρόαιμα του Χόλιγουντ εκείνης της εποχής» θυμάται ο ίδιος.
Με τον Μπόγκαρτ έγιναν φίλοι. Μια φορά, μόλις 20 λεπτά αφότου είχε κάνει check in στο ξενοδοχείο Beverly Wilshire, έλαβε ένα τηλεφώνημα από τον ηθοποιό που τον «μάλωνε» γιατί δεν του τηλεφώνησε αμέσως μόλις έφτασε εκεί. Ο Ζεκ πέρασε τελικά το Σαββατοκύριακο στο γιοτ του Μπόγκαρτ με την Λορίν Μπακόλ και άλλους σταρ.
Υπήρξαν όμως και κάποιοι που δεν τον πολυσυμπάθησαν
Ωστόσο, ο Ζεκ διατήρησε μια υγιή δημοσιογραφική απόσταση. Όταν κάποτε ασχολήθηκε με τον Φρανκ Σινάτρα, ο τραγουδιστής του έστειλε ένα τηλεγράφημα λέγοντάς του: «Νόμιζα ότι ήσουν φίλος μου, αλλά από το πρωί, τα τίναξες όλα στον αέρα».
Ο τραγουδιστής Μάριο Λάντσα, όμως, αντέδρασε πολύ χειρότερα όταν ο Ζεκ έγραψε για εκείνον ένα όχι και τόσο κολακευτικό προφίλ, στέλνοντάς του ένα σεντούκι γεμάτο με χαρτιά υγείας με το μήνυμα: «Αγαπητέ Ντόναλντ, αυτά τα ανόητα πράγματα μου θυμίζουν εσένα». Ο Κερκ Ντάγκλας, που πέθανε πέρυσι, έχοντας επίγνωση του τρόπου γραφής του, τον παρότρυνε «να καρφώσει απαλά το μαχαίρι» που έγινε μάλιστα ο τίτλος της αυτοβιογραφίας του, η οποία δημοσιεύτηκε το 2003.
Αντιθέτως για τις θεές της οθόνης έγραφε ραψωδίες, περιγράφοντας με εντυπωσιακό τρόπο την Τζέιν Ράσελ στην ταινία Underwater» αλλά και την ξανθιά σεξοβόμβα Τζέιν Μάνσφιλντ. Εάν όμως οι ταινίες τους δεν ήταν και οι καλύτερες, δε δίσταζε να το πει.
«Οι Beatles είναι 4 φρενήρεις νεαροί με χτενίσματα Λίθινης Εποχής»
Το 1963 έγραψε ένα από τα πρώτα προφίλ των Beatles, περιγράφοντάς τους ως «τέσσερις φρενήρεις μικρούς λόρδους Fauntleroys που βγάζουν 5.000 λίρες την εβδομάδα» με «χτενίσματα της Λίθινης Εποχής».
Έξι χρόνια αργότερα, όμως, ξάπλωσε με τον Τζον Λένον και την Γιόκο Όνο στο κρεβάτι τους, στο μήνα του μέλιτός τους, όταν το ζευγάρι κάλεσε δημοσιογράφους στο δωμάτιο του ξενοδοχείου τους στο Άμστερνταμ για να τους δει στο «κρεβάτι της ειρήνης». Ο Ζεκ όμως έκανε έξαλλο τον Τζον Λένον, καθώς δεν έλαβε σοβαρά υπόψη τη διαμαρτυρία τους για την ειρήνη, χαρακτηρίζοντάς τους ως «δύο επιχρωμιωμένους τρελούς»
Εκτός όμως από τα αστέρια του κινηματογράφου, ο Ζεκ πήρε συνέντευξη από τον Μοχάμεντ Άλι, τους πρωθυπουργούς Χάρολντ Γουίλσον και την Μάργκαρετ Θάτσερ και τον Πρόεδρο Ρόναλντ Ρίγκαν, σημειώνοντας ότι η ιδέα ενός «πρώην πρωταγωνιστή πολλών ταινιών που ξέφυγε για να γίνει πρόεδρος, ήταν μια «ενοχλητική σκέψη».
Μετά από καρδιακή προσβολή το 1972, εγκατέλειψε τις εφημερίδες και έγραψε πολλές βιογραφίες. Όταν η σύζυγός του Φράνσις πέθανε το 2006, ασχολήθηκε με την τέχνη κερδίζοντας το πολυπόθητο βραβείο Χιου Κάσον το 2013. Στα επόμενα χρόνια, σπάνια μίλησε για τις μέρες του στο Χόλιγουντ, αν και λάτρευε τις όμορφες αναμνήσεις, ιδιαίτερα εκείνες με την Μέριλιν Μονρόε.
Όταν ρώτησε την Μέριλιν Μονρόε πώς θα ήθελε να τη θυμούνται
Εκείνη η πτήση για το Φοίνιξ το 1956 ήταν πράγματι καταλυτική για τη σχέση τους. Λίγο αφότου αστειεύτηκε για τη σιλουέτα της, ο κινητήρας του αεροπλάνου άρχισε να βγάζει μαύρο καπνό. Συζήτησαν το «αδιανόητο» - το αεροπλάνο να έπεφτε – και ο Ζεκ προσπάθησε να φτιάξει το κέφι της Μέριλιν Μονρόε λέγοντάς της πως εάν συνέβαινε κάτι τέτοιο, το όνομά της θα υπήρχε σε κάθε πρωτοσέλιδο του δυτικού κόσμου.
«Πως θα ήθελες να σε θυμούνται;» ρώτησε. Η ξανθιά ηθοποιός σκέφτηκε για λίγο και μετά απάντησε: «Εδώ κείτεται η Μέριλιν Μονρόε, 38-23-36, μια αναφορά στις διαστάσεις της. «Πολύ λυπηρό όταν το σκέφτεται κανείς» έγραψε ο Ζεκ χρόνια μετά.
Πάντως, ο Ντόναλντ Ζεκ θα μείνει στην ιστορία ως ένας άνθρωπος που απολάμβανε απαράμιλλη πρόσβαση στις διασημότητες και μας έδωσε μια εικόνα για τη χαρά και την τρέλα του κόσμου τους.
Φωτογραφίες: Getty Images