Οι μόνες 4 φορές που ήταν επιτυχείς οι επιχειρήσεις διάσωσης εγκλωβισμένων σε υποβρύχιο, στα βάθη της θάλασσας - iefimerida.gr

Οι μόνες 4 φορές που ήταν επιτυχείς οι επιχειρήσεις διάσωσης εγκλωβισμένων σε υποβρύχιο, στα βάθη της θάλασσας

Δύο από τις περιπτώσεις που στέφθηκαν με επιτυχία επιχειρήσεις διάσωσης σε υποβρύχια / Φωτογραφίες αρχείου: Wikipedia
Δύο από τις περιπτώσεις που στέφθηκαν με επιτυχία επιχειρήσεις διάσωσης σε υποβρύχια / Φωτογραφίες αρχείου: Wikipedia
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Με κομμένη την ανάσα παρακολουθεί η υφήλιος τις αγωνιώδεις έρευνες στον Ατλαντικό Ωκεανό για τον εντοπισμό του μικρού τουριστικού υποβρυχίου, που εξαφανίστηκε ενώ επιχειρούσε κατάδυση στο ναυάγιο του Τιτανικού.

Τα διδάγματα από την ιστορία είναι ταυτόχρονα αποκαρδιωτικά, αλλά και σε κάποιες περιπτώσεις ενθαρρυντικά για όσους προσεύχονται για τους πέντε επιβαίνοντες στο υποβρύχιο Titan της OceanGate Expeditions.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ουδείς μπορεί να ξεχάσει την τραγική μοίρα των 118 μελών του πληρώματος του πυρηνοκίνητου υποβρυχίου Κουρσκ του ρωσικού Πολεμικού Ναυτικού, που βυθίστηκε πριν από 23 χρόνια στη διάρκεια άσκησης στη Θάλασσα του Μπάρεντς μεταξύ της Ρωσίας και της Νορβηγίας λόγω έκρηξης ελαττωματικής τορπίλης. Αν και το Κουρσκ είχε βυθιστεί σε σχετικά χαμηλό βάθος κάτι παραπάνω από εκατό μέτρα, οι δύτες χρειάστηκαν οκτώ ολόκληρες μέρες για να φθάσουν στο ναυάγιο,.

Από την άλλη, οι ελπίδες παραμένουν ζωντανές μέχρι να τελειώσει το οξυγόνο στο Titan, όπως δείχνουν οι λιγοστές επιχειρήσεις διάσωσης σε υποβρύχια, που στέφθηκαν με επιτυχία.

Το βρετανικό υποβρύχιο HMS K13

Στη διάρκεια του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου και συγκεκριμένα στις 29 Ιανουαρίου του 1917 το υποβρύχιο HMS K13 του Βρετανικού Βασιλικού Ναυτικού εκτελούσε εκπαιδευτική αποστολή με 80μελές πλήρωμα στο Γκέρλοχ της Σκωτίας.

Το βρετανικό υποβρύχιο HMS K13 μετά την ανέλκυσή του από το βυθό της λιμνοθάλασσας Γκέρλοχ της Σκωτίας μετονομάστηκε σε K-22, όπως διακρίνεται σε πίνακα της εποχής. / Φωτογραφία αρχείου: Wikipedia
Το βρετανικό υποβρύχιο HMS K13 μετά την ανέλκυσή του από το βυθό της λιμνοθάλασσας Γκέρλοχ της Σκωτίας μετονομάστηκε σε K-22, όπως διακρίνεται σε πίνακα της εποχής. / Φωτογραφία αρχείου: Wikipedia
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από τη στιγμή που μπήκε το υποβρύχιο στη λιμνοθάλασσα δεν κατάφερε να εξισορροπήσει και παρασύρθηκε στο βυθό. Σύμφωνα με αναφορές τέσσερις ανεμιστήρες στον κινητήρα δεν είχαν κλείσει σωστά, με αποτέλεσμα να πλημμυρίσει το υποβρύχιο.

Ήταν μεσάνυχτα όταν οι άνθρωποι στην επιφάνεια συνειδητοποίησαν ότι κάτι είχε πάει στραβά και η αποστολή διάσωσης δεν μπόρεσε να ξεκινήσει παρά την επόμενη μέρα. Οι διασώστες κατάφεραν να συνδέσουν έναν αγωγό για τη μεταφορά αέρα στο χώρο με το έρμα για να επαναφέρουν το υποβρύχιο στην επιφάνεια όπου θα μπορούσε να ανοίξει το κύτος σε μια προσπάθεια να σώσουν το πλήρωμα. Από τους 80 ναυτικούς επέζησαν τελικά οι 48.

Το αμερικανικό υποβρύχιο USS Squalus

Σε ένα άλλο ατύχημα στη διάρκεια άσκησης το αμερικανικό υποβρύχιο USS Squalus με 56 μέλη του προσωπικού του Πολεμικού Ναυτικού και τρεις πολίτες έπλεε ανοικτά του Νιου Χάμσαϊρ στις 23 Μαϊου του 1939, όταν λόγω βλάβης σε μια βαλβίδα αέρα πλημμύρισε το μηχανοστάσιο.

Το υποβρύχιο USS Squalus (USS 192) σε ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη μετά το ναυάγιο
Το υποβρύχιο USS Squalus (USS 192) σε ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη μετά το ναυάγιο / Φωτογραφία αρχείου: Wikipedia
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από τους επιβαίνοντες οι 26 πνίγηκαν αμέσως μετά τη βύθιση του υποβρυχίου σε βάθος 74 μέτρων. Οι υπόλοιποι που βρίσκονταν στα μπροστινά τμήματα, κατάφεραν με κώδικα Μορς να επικοινωνήσουν με τους διασώστες του υποβρυχίου USS Sculpin. Πέραν του ότι είχαν εγκλωβιστεί σε ένα βυθισμένο σκάφος, αντιμετώπιζαν και τον κίνδυνο από τη διαρροή αερίου χλωρίου από το χώρο των μπαταριών.

Mετά την ανέλκυσή του από το βυθό ανοικτά του Νιου Χάμσαϊρ το υποβρύχιο USS Squalus μετονομάστηκε σε USS Sailfish και μετείχε σε αποστολές στον Ειρηνικό Ωκεανό στη διάρκεια του Β΄Παγκοσμίου Πολέμου
Mετά την ανέλκυσή του από το βυθό ανοικτά του Νιου Χάμσαϊρ το υποβρύχιο USS Squalus μετονομάστηκε σε USS Sailfish και μετείχε σε αποστολές στον Ειρηνικό Ωκεανό στη διάρκεια του Β΄Παγκοσμίου Πολέμου / Φωτογραφία αρχείου: Wikipedia

Τελικά με τη βοήθεια ενός θαλαμίσκου διάσωσης, που είχε κατασκευαστεί πρόσφατα, οι επιζώντες ανέβηκαν σε τέσσερις ομάδες στην επιφάνεια, ενώ οι δύτες του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ, που μετείχαν στην επιχείρηση διάσωσης, παρασημοφορήθηκαν με το Μετάλλιο της Τιμής.

Το εμπορικό υποβρύχιο Pisces III

Δύο άτομα επέβαιναν στο καναδέζικο εμπορικό υποβρύχιο Pisces III, ενώ πόντιζε υποβρύχια καλώδια υπερατλαντικής τηλεφωνίας στις 29 Αυγούστου του 1073, όπως αναφέρει το BBC, όταν κατά τη ρυμούλκησή του από πλοίο, έσπασε η καταπακτή στο πίσω τμήμα του και το σκάφος βυθίστηκε σε βάθος 480 μέτρων ανοικτά της Ιρλανδίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
To ειδικό σκάφος CURV III του αμερικανικού Πολεμικού Ναυτικού, που χρησιμοποιήθηκε στη διάσωση των δύο επιβατών του καναδέζικου εμπορικού υποβρυχίου πόντισης καλωδίων Pisces III το 1973
To ειδικό σκάφος CURV III του αμερικανικού Πολεμικού Ναυτικού, που χρησιμοποιήθηκε στη διάσωση των δύο επιβατών του καναδέζικου εμπορικού υποβρυχίου πόντισης καλωδίων Pisces III το 1973 / Φωτογραφία αρχείου: Wikipedia

Οι δύο άνδρες, ο Ρότζερ Μάλινσον και ο Ρότζερ Τσάπμαν, που επέβαιναν στο μήκους έξι μέτρων και πλάτους δύο μέτρων υποβρύχιο ήταν σε επαφή με τους διασώστες, ενώ προσπαθούσαν να κάνουν οικονομία στο οξυγόνο που έφθανε για μόλις 66 ώρες αποφεύγοντας να μιλούν ή να κινούνται.

Δύτες βοηθούν τους Ρότζερ Μάλινσον και Ρότζερ Τσάπμαν να βγουν από το υποβρύχιο Pisces III
Δύτες βοηθούν τους Ρότζερ Μάλινσον και Ρότζερ Τσάπμαν να βγουν από το υποβρύχιο Pisces III / Φωτογραφία αρχείου: Wikipedia

Πολλές απόπειρες ανέλκυσης του υποβρυχίου απέτυχαν σε διάσημα δύο ημερών, αλλά τελικά, την 1η Σεπτεμβρίου μετά από προσπάθειες 76 ωρών τα συνεργεία διάσωσης κατάφεραν να φέρουν το σκάφος στην επιφάνεια. Χρειάστηκαν άλλα 30 λεπτά για να αφαιρέσουν την καταπακτή. Όταν απεγκλωβίστηκαν τελικά τα δύο μέλη του πληρώματος τους απέμενε οξυγόνο για μόλις 12 λεπτά!

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το ρωσικό υποβρύχιο AS-28

Το ρωσικό υποβρύχιο σκάφος διάσωσης AS-28 αντιμετώπισε προβλήματα, όταν στη διάρκεια άσκησης μπλέχτηκε σε καλώδια στις 5 Αυγούστου του 2005 ανοικτά της χερσονήσου της Καμτσάτκα στη ρωσική Άπω Ανατολή και βυθίστηκε σε βάθος 190 μέτρων.

Το ρωσικό υποβρύχιο σκάφος διάσωσης AS-28 στη Βερίγγεια Θάλασσα
Το ρωσικό υποβρύχιο σκάφος διάσωσης AS-28 στη Βερίγγεια Θάλασσα / Φωτογραφία αρχείου: Wikipedia

Το σκάφος διάσωσης είχε πέντε ημέρες οξυγόνου, αλλά εκπρόσωπος του ρωσικού Πολεμικού Ναυτικού είπε αργότερα ότι ο αέρας επαρκούσε για μόλις ένα 24ωρο. Οι αρχικές προσπάθειες για τη διάσωση του υποβρυχίου απέτυχαν και η Ρωσία πριν παρέλθει ένα 24ωρο ζήτησε διεθνή βοήθεια, κάτι που απέτυχε να κάνει στη βύθιση του πυρηνικού υποβρυχίου Κουρσκ το 2000, με αποτέλεσμα τον θάνατο και των 118 επιβαινόντων.

Οι επτά επιβαίνοντες στο ρωσικό υποβρύχιο σκάφος ΑS-28 ποζάρουν χαμογελαστοί στο φακό μετά τη διάσωσή τους
Οι επτά επιβαίνοντες στο ρωσικό υποβρύχιο σκάφος ΑS-28 ποζάρουν χαμογελαστοί στο φακό μετά τη διάσωσή τους / Φωτογραφία αρχείου: AP Photo/Tatyana Makeyeva
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βρετανικά και αμερικανικά συνεργεία διάσωσης απελευθέρωσαν τελικά το υποβρύχιο με τη βοήθεια βρετανικού τηλεχειριζόμενου βαθυσκάφους (ROV) και το έφεραν στην επιφάνεια, ενώ απέμεναν μόλις τέσσερις με έξι ώρες αέρα για τα επτά μέλη του πληρώματος.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ Υποβρύχιο επιχειρηση διασωσης
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ