Τα ξημερώματα της Δευτέρας πραγματοποιείται το Super Bowl, το κορυφαίο αμερικανικό αθλητικό γεγονός στις ΗΠΑ.
Οι αμερικανοί… καθηλώνονται στις καρέκλες για να δουν τον τελικό του Αμερικανικού ποδοσφαίρου (nfl) όπου φέτος τον τίτλο διεκδικούν οι Κάνσας Σίτι Τσιφς (του δικού μας, Γιώργου Καρλαύτη) και οι Φιλαδέλφεια Ιγκλς.
Πέρα από το αθλητικό μέρος, δύο πράγματα απασχολούν έντονα τους Αμερικανούς κατά την διάρκεια της βραδιά του τελικού: το half time show (με κεντρικό πρόσωπο φέτος τον Κέντρικ Λαμάρ) και οι διαφημίσεις…
Οι διαφημίσεις πάνω στον τελικό, φτάνουν σε κόστος ποσά που ακούγονται εξωπραγματικά.
Το 59ο Super Bowl έρχεται στην COSMOTE TV
Για τον φετινό τελικό ο μέσος όρος τιμής για να παίξει μια εταιρεία το προϊόν της, είναι στα 8 εκατομμύρια δολάρια, για ένα σποτ 30 δευτερολέπτων.
Συνολικά, από το 6ωρο που θα κρατήσει η μετάδοση (pre game, αγώνας, απονομή και post game), οι διαφημίσεις θα γεμίσουν το τηλεοπτικό πρόγραμμα κατά 51 λεπτά. Πράγμα που σημαίνει πως το Fox που έχει την φετινή μετάδοση, αλλά και η Λίγκα που δίνει τα δικαιώματα, θα εισπράξουν από τις διαφημίσεις πάνω από 800 εκατομμύρια δολάρια.
Το 2024, ο μέσος όρος κόστους ήταν 7 εκατ. δολάρια για 30 δευτερόλεπτα, ενώ το 2019 ήταν κάτω από τα 4 εκατ.
Το 1967 όταν άρχισαν τα Super Bowls, το αντίστοιχο κόστος ήταν περίπου 40.000 δολάρια.
Η διαφήμιση που προκάλεσε αντιδράσεις
Οι διαφημίσεις αυτές συνήθως είναι… υπερπαραγωγή και όχι κάτι συνηθισμένο, καθώς αρκετές φορές επώνυμοι συμμετέχουν σε αυτές. Παρά το τεράστιο κόστος, οι εταιρίες θεωρούν πως αξίζει τον κόπο αφού στο επόμενο δίμηνο τα έσοδά τους αυξάνονται ραγδαία.
Υπάρχει φέτος ωστόσο μία διαφήμιση, που δεν είναι 100% ότι θα παίξει, καθώς έχει προκαλέσει έντονη διαμάχη και αντιδράσεις ακόμη και από εισαγγελέα.
Η εταιρεία Hims & Hers Health διαφημίζει ένα χάπι για την καταπολέμηση της παχυσαρκίας, σε ένα βίντεο το οποίο αποτελεί… γροθιά στο στομάχι των Αμερικανών. Στο βίντεο αναφέρει την φράση «παχυσαρκία, η πιο θανατηφόρα επιδημία της Αμερικής» και αποκαλεί το σύστημα υγειονομικής περίθαλψης «σπασμένο», ενώ προσφέρει τη δική της «προσιτή, αξιόπιστη» από τους γιατρούς λύση.
Βιομηχανικοί όμιλοι έχουν ξεσηκωθεί και ζητούν να αποσυρθεί η διαφήμιση και να μην προβληθεί την ώρα του τελικού.
Η FDA ανέφερε ότι γνωρίζει τις καταγγελίες. Στο μεταξύ, η Εταιρεία Παχυσαρκίας των ΗΠΑ προτρέπει τους καταναλωτές «να μιλήσουν με τον γιατρό τους σχετικά με τα φάρμακα για την παχυσαρκία», σύμφωνα με δελτίο τύπου.
Ο οργανισμός έκανε πρόσθετα σχόλια σχετικά με το περιεχόμενο της διαφήμισης, υποστηρίζοντας ότι οι εικόνες ενισχύουν το στίγμα και την προκατάληψη για το βάρους. «Το "Hims & Hers" απεικονίζει την παχυσαρκία με εικόνες μεγάλων ακέφαλων κοιλιών, οι οποίες δημιουργούν μια σπλαχνική αρνητική απάντηση από τον θεατή και δυστυχώς δίνουν μια απαξιωτική χροιά για τα άτομα που ζουν με παχυσαρκία», λέει ο Δρ Μαρκ Αντριου Κόρνιερ, πρόεδρος του οργανισμού.
Η Fox εξακολουθεί να σχεδιάζει να μεταδώσει τη διαφήμιση.