H Ρεάλ Μαδρίτης διατηρεί και για το 2020 το «στέμμα» του πιο πολύτιμου brand ποδοσφαίρου στον κόσμο, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της Brand Finance.
Με αξία 1,419 δισ. ευρώ (από 1,664 δισ. το 2019), ο ισπανικός σύλλογος ηγείται αυτής της ειδικής κατάταξης. Η Μπαρτσελόνα καταλαμβάνει τη δεύτερη θέση, με αξία 1,413 δισ. και αύξηση 1,4% σε σύγκριση με πέρυσι, ενώ το βάθρο «κλείνει» η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ με 1,314 δισ. ευρώ (μείωση 10,7% σε σύγκριση με την προηγούμενη ανάλυση).
Στην κατάταξη των κορυφαίων 10 συλλόγων κυριαρχούν ομάδες της Premier League, που είναι συνολικά έξι. Εκτός από τη Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ, περιλαμβάνονται: Λίβερπουλ (4η-1,262), Μάντσεστερ Σίτι (5η-1,124), Τσέλσι (8η-949 εκατ. ευρώ), Τότεναμ (9η-784 εκατ. ευρώ), Αρσεναλ (10η-719 εκατ. ευρώ).
Υπάρχει επίσης ένας γερμανικός σύλλογος (Μπάγερν-6η με 1,056 δισ. ευρώ), ένας γαλλικός σύλλογος (Παρί Σεν Ζερμέν-7η με 967 εκατ. ευρώ), ενώ η Ιταλία δεν έχει εκπρόσωπο στην πρώτη δεκάδα, με τη Γιουβέντους να παραμένει σταθερή στην 11η θέση, αλλά με 11% αύξηση της αξίας της, στα 676 εκατομμύρια ευρώ.
Πάντως, η κατάσταση με τον κορωνοϊό προκάλεσε μείωση της συνολικής αξίας των κορυφαίων 50 ποδοσφαιρικών συλλόγων στον κόσμο για πρώτη φορά σε 6 χρόνια. Οι επιπτώσεις της Covid-19 στις κύριες ροές εσόδων οδήγησε σε συνολική πτώση 751 εκατομμυρίων ευρώ.
Σε επίπεδο επιχειρηματικής αξίας (Enterprise Value), η Ρεάλ Μαδρίτης παραμένει στην κορυφή, με αξία άνω των 4 δισεκατομμυρίων ευρώ, μπροστά από τη Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ (3,8 δισεκατομμύρια) και τη Λίβερπουλ (3,7 δισεκατομμύρια).
Αξίζει να σημειωθεί φυσικά ότι σε καμία από τις δύο κατηγορίες (Brand και επιχειρηματική αξία) δεν βρίσκεται ελληνική ομάδα ανάμεσα στις 50 πρώτες. Η Γουλβς, αντίπαλος του Ολυμπιακού στους «16» του Europa League, είναι 29η (από 36η) στην πρώτη και 19η (από 16η) στη δεύτερη.