Ο ΟΦΗ από σήμερα έχει νέο σήμα.
Το μεσημέρι της Παρασκευής (7/8) οι Μιχάλης Μπούσης (πρόεδρος), Γιώργος Σαμαράς (αντιπρόεδρος), Ηλίας Πουρσανίδης (αντιπρόεδρος), Γιάννης Σαμαράς (διευθυντής ποδοσφαίρου) και Λεωνίδας Παπαβασιλάκης (εμπορικός διευθυντής) παραχώρησαν συνέντευξη Τύπου, στην οποία παρουσίασαν το νέο σήμα της ΠΑΕ.
Αναλυτικά, η ΠΑΕ ΟΦΗ αναφέρει για την αλλαγή στο σήμα:
«O ΟΦΗ αλλάζει. Με σεβασμό στην ιστορία της, η ομάδα δυναμώνει, δουλεύει σκληρά, έχει στόχο, κοιτά ψηλά. Το νέο σήμα της ΠΑΕ ΟΦΗ 1925 παρουσιάστηκε σήμερα στο Ηράκλειο, στην επίσημη μπουτίκ της ομάδας Cosmos Sport στο στάδιο ''Θεόδωρος Βαρδινογιάννης'', παρουσία του Προέδρου Μιχάλη Μπούση, του Αντιπροέδρου Γιώργου Σαμαρά, του Γενικού Διευθυντή Ηλία Πουρσανίδη, του Διευθυντή Ποδοσφαίρου Γιάννη Σαμαρά και του Εμπορικού Διευθυντή Λεωνίδα Παπαβασιλάκη.
Το νέο σήμα αποτελεί έκφραση ενότητας, δύναμης, αυθεντικότητας και υπερηφάνειας. Ενας τέλειος κύκλος που συμβολίζει έναν ολόκληρο κόσμο, ένα νέο ποδοσφαιρικό ήθος, το όραμα των ανθρώπων του ΟΦΗ για την ομάδα και το νησί της Κρήτης. Ένας κύκλος που χωράει μέσα του τη μεγάλη κληρονομιά του ΟΦΗ, τις ακέραιες ποδοσφαιρικές του αξίες και τη σημαντική ιστορία της Κρήτης.
Το νέο σήμα διατηρεί τους θεμελιώδεις κανόνες της ταυτότητας του ΟΦΗ από την ίδρυσή του: ασπρόμαυρος χρωματικός κώδικας (ο οποίος είχε επιλεγεί το 1925 για να μη θυμίζει καμία άλλη ομάδα της Κρήτης), στιβαρή και ισορροπημένη τυπογραφία που αποτελούσε ένα ιδιαίτερα διακριτό στοιχείο του σήματος του ΟΦΗ μέχρι τη δεκαετία του 1960 και η ιδέα της ασπίδας-θυρεού, που με διαφορετικές εκδοχές συνοδεύει την ομάδα από τη δεκαετία του 1960 ως σήμερα.
Τα τρία αρχικά ΟΦΗ συνθέτουν ένα νέο έμβλημα, την καινούρια ασπίδα της ομάδας, αντλώντας στοιχεία άρρηκτα συνδεδεμένα με τον πολιτισμό της Κρήτης, αλλά και τον αγωνιστικό χώρο της ομάδας, το γήπεδο. Με δωρικές γραμμές και σύγχρονες φόρμες, ο σχεδιασμός του νέου σήματος του ΟΦΗ μάς ταξιδεύει από τον Μινωϊκό δίσκο της Φαιστού, ένα από τα αρχαιότερα παγκόσμια γραπτά μνημεία, στο ιστορικό Γεντί Κουλέ, στις γραμμές του γηπέδου, του τόπου στον οποίο κάθε φορά οι παίκτες και οι φίλαθλοι του ΟΦΗ καλούνται να αποδείξουν το ξεχωριστό τους ήθος, τις αξίες και την αξία τους.
Στο νέο σήμα, διακριτή θέση καταλαμβάνει το 1925, το έτος ίδρυσης της ομάδας, και ο descriptor Όμιλος Φιλάθλων Ηρακλείου Κρήτης, τοποθετώντας σε κεντρική θέση τον τόπο καταγωγής της ομάδας, τον φίλαθλο και τις αξίες της ομαδικότητας, της συνεργασίας, της ενότητας.
Ο custom τυπογραφικός σχεδιασμός της λέξης ΟΦΗ οδήγησε στον σχεδιασμό μίας custom αριθμοσειράς για την φανέλα των παικτών, στην οποία περιλαμβάνεται το δευτερεύον λογότυπο που σχεδιάστηκε για να λειτουργεί συμπληρωματικά και ενισχυτικά με το master λογότυπο: Ο Γρύπας του ΟΦΗ.
Ο γρύπας είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με τον Μινωικό πολιτισμό και την πόλη του Ηρακλείου Κρήτης. Πρόκειται για ένα μυθικό πλάσμα με κεφάλι και φτερά αετού και σώμα λιονταριού. Βασιλεύει σε γη και ουρανό, προστατεύει το δωμάτιο του θρόνου στην Κνωσό, πατάει στη γη, αλλά έχει φτερά και μπορεί να πετάξει ψηλά. Ο Γρύπας του ΟΦΗ γίνεται μέρος κάθε φανέλας της ομάδας και συμβολίζει τις αξίες της: θάρρος, ταχύτητα, δύναμη, ευελιξία, νοημοσύνη.
H νέα ταυτότητα του ΟΦΗ δημιουργήθηκε για να τιμήσει τη χιλιάδων χρόνων σχέση του νησιού της Κρήτης με τον αθλητισμό, να σεβαστεί τα 95 χρόνια ποδοσφαιρικής ιστορίας της ομάδας, και να κοιτάξει με τόλμη, αποφασιστικότητα και προοπτική το παρόν και το μέλλον που μας αξίζει.
O πρόεδρος της ΠΑΕ ΟΦΗ 1925, Μιχάλης Μπούσης, δήλωσε σχετικά:
«Το μήνυμα που θέλουμε να στείλουμε στους φιλάθλους και στους Κρητικούς σε όλο τον κόσμο, που είναι πάντα μαζί μας και μας το δείχνουν στο γήπεδο και στην καθημερινότητά μας, είναι ότι επιθυμούμε να μεγαλώσει το κλαμπ. Η εξέλιξη του λογοτύπου είναι μία από τις διαδικασίες που το μεγαλώνουν. Η αλλαγή αυτή δείχνει ξεκάθαρα την αφοσίωση που υπάρχει στο όραμα που ξεκίνησε πριν από περίπου δύο χρόνια και μάλιστα στην παρούσα στιγμή, όπου η πανδημία έχει φρενάρει σχεδόν τα πάντα. Το λανσάρισμα του νέου σήματος αποδεικνύει εμπράκτως τη διάθεσή μας να συνεχίσουμε το πλάνο μας για έναν σπουδαίο ΟΦΗ, με σεβασμό και τιμή για το παρελθόν, πίστη για το παρόν και αισιοδοξία για το μέλλον».
Ο εμπορικός διευθυντής της ΠΑΕ ΟΦΗ 1925, Λεωνίδας Παπαβασιλάκης, είπε από την πλευρά του:
«Η ομάδα μπήκε σε μία νέα εποχή από τον Οκτώβριο του 2018. Μία εποχή μεταμόρφωσης, μία εποχή περηφάνιας και ελπίδας, μία εποχή κορυφαίων επιδόσεων, μία εποχή υψηλών ηθικών και αθλητικών αξιών. Καθώς η ιστορία του ΟΦΗ ξαναγράφεται, ένα νέο brand γεννιέται για να γίνει το σύμβολο αυτής της νέας εποχής και να δώσει ώθηση στον ΟΦΗ προς τα εμπρός με μια διακριτή και μοναδική ταυτότητα».
Η νέα ταυτότητα του ΟΦΗ σχεδιάστηκε από την busybuilding, ένα από τα πλέον διακεκριμένα σε εθνικό και διεθνές επίπεδο ελληνικά branding & design agencies. Η ομάδα της busybuilding συνεργάστηκε για αρκετούς μήνες με την ΠΑΕ ΟΦΗ εξερευνώντας διαφορετικές ιδέες και επιλογές και μελετώντας την ιστορία του ΟΦΗ, του Ηρακλείου, της Κρήτης. Το αποτέλεσμα αυτής της πολύμηνης συνεργασίας οδήγησε σε μία επιλογή που συμβολοποιεί μία μεγάλη αλλαγή: μια «αναγέννηση» με σεβασμό στις ρίζες της ομάδας αλλά και μια διαφοροποίηση απολύτως συνεπή με το project ΟΦΗ και τον συστηματικό τρόπο με τον οποίο υλοποιείται εδώ και περίπου 2 χρόνια».