H Μπαρτσελόνα υποδέχεται στο «Camp Nou» την Κυριακή (24/10) τη Ρεάλ Μαδρίτης, στο πρώτο Clasico, μετά την αποχώρηση του Λιονέλ Μέσι από την ομάδα της Καταλωνίας.
Ένα ιδιαίτερο παιχνίδι, που διαμορφώνει δεδομένα, μιας και αυτό που θα συμβεί στο γήπεδο δεν θα επηρεάσει μόνο τη βαθμολογία της LaLiga αλλά και τα οικονομικά των δύο ομάδων.
Το πιο ανταγωνιστικό κορυφαίο ντέρμπι σε όλο τον κόσμο, ξεκινώντας την διαδρομή του από τις 26 Μαρτίου του 1916, όταν οι δύο τους συναντήθηκαν για πρώτη φορά στο πλαίσιο του Κυπέλλου: Σε όλες τις διοργανώσεις, σε 246 ματς, η Ρεάλ Μαδρίτης έχει 98 νίκες έναντι 96 της Μπαρτσελόνα, 52 παιχνίδια ολοκληρώθηκαν με ισοπαλία με 410 (Ρεάλ)-401 (Μπαρτσελόνα) τα γκολ.
Είναι ένα ντέρμπι αξίας 1,428 δισεκατομμύρια ευρώ (765 εκατ. η Ρεάλ και 672 η Μπαρτσελόνα), σύμφωνα με τα στοιχεία της εξειδικευμένης ιστοσελίδας Transfermarkt: Κασεμίρο (70 εκατ. ευρώ), Φεντερίκο Βαλβέρδε (65) και Τιμπό Κουρτουά (60) οι πιο ακριβοί παίκτες των Μαδριλένων, Φρένκι ντε Γιονκ (90) , Πέδρι (80) και Ανσού Φάτι (60) των Καταλανών.
Ντέρμπι και στα social media
Στη μάχη των social media, σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της Deloitte, η Ρεάλ Μαδρίτης είναι ο σύλλογος με τους περισσότερους ακολούθους στον κόσμο, ξεπερνώντας τους 251,5 εκατομμύρια οπαδούς, ενώ ακριβώς πίσω εμφανίζεται η Μπαρτσελόνα με 248 εκατομμύρια.
Σύμφωνα με πρόσφατες στατιστικές, υπολογίζεται ότι ο μέσος αριθμός τηλεθεατών κυμαίνεται μεταξύ 700 και 800 εκατομμυρίων ανθρώπων παγκοσμίως, με αριθμούς ρεκόρ στις πωλήσεις τηλεοπτικών δικαιωμάτων σε δίκτυα και καλωδιακούς φορείς σε όλο τον κόσμο.
Είναι χαρακτηριστικό ότι, εάν το Clásico ήταν κράτος, θα είχε μεγαλύτερη οικονομική ισχύ από 14 χώρες στον πλανήτη, όπως είχε γράψει χαρακτηριστικά πέρυσι, η ισπανική εφημερίδα As. Μπαρτσελόνα και Ρεάλ Μαδρίτης δημιούργησαν οικονομικό αντίκτυπο 1.596 εκατομμύρια ευρώ το 2019, περισσότερα από το ΑΕΠ οικονομιών όπως η Σαμόα, οι Νήσοι Σολομώντος, η Τόνγκα, η Δομινίκα και η Μικρονησία».
Οι χορηγίες Μπαρτσελόνα και Ρεάλ Μαδρίτης
Επίσης τα tour που διοργανώνουν οι δύο ομάδες σε Camp Nou και Bernabéu, (το Bernabéu Tour και το Camp Nou Experience με εισιτήρια περίπου 30 ευρώ) δέχονται 2,3 εκατομμύρια επισκέπτες μαζί κάθε χρόνο. Αν κάποιος επιχειρήσει μία μια αναλογία σε τουριστικό επίπεδο, ξεπερνά τον αριθμό των επισκεπτών που δέχονται χώρες όπως η Σλοβακία (2,2 εκατομμύρια), ο Ισημερινός (1,7 εκατομμύρια) ή η Νιγηρία (1,9 εκατομμύρια) .
Σχετικά με τις χορηγίες και τις φανέλες, η Μπαρτσελόνα έχει ως βασικό χορηγό την Rakuten, αν και στο τέλος της επόμενης σεζόν η συμφωνία τελειώνει και ήδη αναζητούν αντικαταστάτη για τα 35 εκατομμύρια δολάρια ετησίως που μπαίνουν στα ταμεία από τους Ιάπωνες. Φυσικά έχει συμφωνήσει για 120 εκατομμύρια δολάρια ετησίως με τη Nike μέχρι το 2028.
Από την πλευρά της, η Ρεάλ Μαδρίτης ανανέωσε το 2019 με την adidas. Το τρέχον συμβόλαιο ισχύει για τη σεζόν 2027/28 και προβλέπει κέρδη περίπου 130 εκατομμυρίων δολαρίων ετησίως, ενώ η Emirates πληρώνει 75 εκατομμύρια δολάρια ετησίως μέχρι το 2022 για να σφραγίσει το σήμα της στο στήθος της φανέλας των Μαδριλένων.