Μοιάζει να μην έχει προηγούμενο αυτό που συνέβη χθες στη Formula 1, με τους αγωνοδίκες να τα έχουν μπερδέψει πλήρως, να δίνουν την τρίτη θέση στον Alonso, να την παίρνουν πίσω και μετά να του την ξαναδίνουν!
Όλα ξεκίνησαν στραβά για τον Αlonso χθες στο Γκραν Πρι της Formula 1 στην Τζέντα της Σαουδικής Αραβίας, καθώς, ενώ εκκινούσε από τη δεύτερη θέση στη σχάρα εκκίνησης, είχε τοποθετήσει λάθος το μονοθέσιό του, με αποτέλεσμα κατά τη διάρκεια του αγώνα να του επιβληθεί ποινή.
Συγκεκριμένα, του επεβλήθη πέναλτι 5 δευτερολέπτων.
Γρήγορα, στον 17ο γύρο στο Γκραν Πρι της Formula 1 στην Τζέντα μπήκε αυτοκίνητο ασφαλείας, λόγω εγκατάλειψης του Lance Stroll. Όλοι οι οδηγοί έσπευσαν στα pits για ένα... δωρεάν pit stop, και το ίδιο έκανε και ο Alonso. Εκεί εξέτισε την ποινή των πέντε δευτερολέπτων και όλα καλά.
Formula 1: Ξαφνικά, πήγε πάλι στους αγωνοδίκες ο Alonso
Χωρίς να έχουν ενημερωθεί οι τηλεθεατές ότι για κάποιον λόγο οι αγωνοδίκες εξετάζουν ξανά το θέμα του Alonso, φανερώθηκε ότι κάτι συμβαίνει, προς το τέλος του Γκραν Πρι, με την αποκάλυψη των ενδοεπικοινωνιών των ομάδων. Αρχικά η Μercedes ενημέρωσε τον George Russell που ήταν τέταρτος πίσω από τον Αlonso να μείνει κοντά του γιατί ενδεχομένως να του επιβληθεί ποινή. Η μεταξύ τους διαφορά ήταν στα 4,5 δευτερόλεπτα περίπου. Επομένως, ουσιαστικά από τη Mercedes ζητούσαν στον μικρό Βρετανό να μην ξεπεράσει τα πέντε δευτερόλεπτα η διαφορά τους, έτσι ώστε σε περίπτωση ποινής -πιστεύοντας ότι θα είναι 5 δευτερόλεπτα- να του πάρει τη θέση.
Αμέσως και η Aston Martin ενημέρωσε τον Alonso να πιέσει για να ανοίξει τη διαφορά από τον Russell πάνω από τα πέντε δευτερόλεπτα για να μην κινδυνέψει η τρίτη του θέση σε περίπτωση που του επιβληθεί ποινή.
Εν τω μεταξύ, επικρατούσε απόλυτη άγνοια για τον λόγο για τον οποίο ο Αlonso ήταν πάλι στους αγωνοδίκες, με τους περισσότερους να πιστεύουν ότι υπήρξε κάποιο πρόβλημα με την έκτιση του πέναλτι υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας. Αν και αποκαλύφθηκε εν τέλει ότι δεν ήταν αυτό το πρόβλημα, αυτό μοιάζει με ένα κενό στους κανόνες, για ευνόητους λόγους. Ο λόγος που τελικά ο Alonso πήγε στους αγωνοδίκες ήταν γιατί ένας από τους μηχανικούς του, ακούμπησε το μονοθέσιο δύο δέκατα του δευτερολέπτου νωρίτερα από ότι έπρεπε, αφενός και αφετέρου είχε τοποθετηθεί ο γρύλος στο αυτοκίνητο αν και δεν έπρεπε.
Formula 1: Πανηγύρισε κανονικά την τρίτη θέση ο Alonso και του... την πήραν πίσω!
Εντωμεταξύ, καθώς όλη αυτή η πληροφορία ερχόταν στους τελευταίους γύρους του αγώνα, το γκραν πρι ολοκληρώθηκε κανονικά και πανηγυρικά, με τον Perez στην πρώτη θέση, τον Verstappen στη δεύτερη και τον Alonso στην τρίτη, να δίνουν τις συνεντεύξεις τους, να πηγαίνουν στο cool down room και φυσικά να ανεβαίνουν και οι τρεις στο βάθρο να γίνεται η απονομή και να πανηγυρίζουν με τις σαμπάνιες.
Όλοι θεώρησαν ότι οι αγωνοδίκες είχαν αποφασίσει να μην επιβληθεί ποινή στον Alonso. Ή τέλος πάντων του επέβαλαν πέναλτι πέντε δευτερολέπτων και όλα καλά, καθώς η διαφορά του με τον Russell ήταν περίπου στα 5,1 δεύτερα.
Τα πράγματα ωστόσο πήραν διαφορετική τροπή...
Αμέσως μετά τους πανηγυρισμούς οι αγωνοδίκες ανακοίνωσαν ότι τελικά θα επιβληθεί ποινή στον Alonso. Και όχι πέντε δευτερόλεπτα που δεν θα επηρέαζε τη σειρά κατάταξης, αλλά δέκα! Δηλαδή πέντε λεπτά μετά την απονομή αποφάσισαν να του πάρουν πίσω το έπαθλο και τους βαθμούς, ενώ ήδη τα είχε πανηγυρίσει. Και μάλιστα ήταν μια ιδιαίτερη στιγμή για τον Ισπανό, καθώς αυτό ήταν το 100ό του πόντιουμ. Το οποίο πέντε λεπτά μετά την απονομή του το πήραν πίσω και ξαναέμεινε στα 99.
Έτσι, πέντε λεπτά μετά την απονομή ο Alonso ήταν τέταρτος και τρίτος ο Russell. Και φυσικά άλλαζαν και πάλι τα πάντα στους πίνακες με τη βαθμολογία του πρωταθλήματος οδηγών και κατασκευαστών, με την πονεμένη Mercedes παρά τα μυριάδες προβλήματά της να είναι δεύτερη, τον Russell να περνάει τον Hamilton στη μεγάλη δική τους εσωτερική κόντρα και ούτω καθεξής.
Και ξαφνικά ο George Russell στο βάθρο αλλά... για λίγο
Σε αυτό το πλαίσιο, ο George Russell έφυγε από το γκαράζ της Mercedes και πήγε να παραλάβει το τρόπαιο της τρίτης θέσης που είχε επιστρέψει ο Alonso, λέγοντας ότι βασικά το βραβείο αξίζει να το πάρει ο Αlonso και όχι εκείνος, αλλά, αφού του το δίνουν, τι να κάνει; Να μην το πάρει;
H δε Mercedes πανηγύριζε το πρώτο τρόπαιο της χρονιάς... (λάθος της!):
Μετά τα μεσάνυχτα επέστρεψαν πάλι πίσω το τρόπαιο στον Alonso!
Δεν ήξερε βέβαια ότι μετά από λίγη ώρα θα χρειαζόταν να το επιστρέψει!
Γιατί η Aston Martin έκανε ένσταση, οι αγωνοδίκες επανεξέτασαν το θέμα και έκριναν ότι δεν χρειάζεται να επιβληθεί η ποινή στον Alonso.
Έτσι, μεταμεσονύχτια κάπου στην Τζέντα για μια ακόμη φορά έκαναν ανταλλαγή του τροπαίου της τρίτης θέσης.
Η Μercedes, αφού είχε πανηγυρίσει με σειρά από posts το τρόπαιο, με νέα ανάρτηση ενημέρωνε ότι το... επιστρέφει:
Δικαίως η Aston Martin πανηγύριζε - κάπως παραζαλισμένα:
«Είναι δικό μας! Ο Alonso ξαναπήρε την τρίτη θέση».
Η ένσταση της Aston Martin
«Ενώ ένα μονοθέσιο είναι ακινητοποιημένο στο pit lane ως αποτέλεσμα ποινής, δεν μπορεί να γίνει καμία εργασία σε αυτό όσο εκτίει την ποινή αυτή», λέει ο κανονισμός, ωστόσο η Aston Martin υποστήριξε ότι παρά το άγγιγμα, δεν υπήρξε εργασία, επιχείρημα το οποίο αποδέχθηκε η Παγκόσμια Ομοσπονδία.
Formula 1: Η τελική κατάταξη της Τζέντα
Για την ιστορία, λοιπόν, μετά από πολλά τραγελαφικά μπρος-πίσω το Γκραν Πρι της Τζέντα έκλεισε ως εξής: Perez, Verstappen, Alonso, Russell, με ό,τι αυτό σημαίνει για τη σειρά στην κατάταξη του πρωταθλήματος οδηγών και κατασκευαστών. Στο πρωτάθλημα κατασκευαστών η Mercedes παραμένει στη δεύτερη θέση, ισοβαθμώντας όμως με την Aston Martin, ενώ ο Hamilton -στην εσωτερική μάχη της Mercedes- είναι μπροστά από τον Russell.
O Αlonso εν τω μεταξύ όντως μπορεί να πανηγυρίσει το 100ό του πόντιουμ:
Το χθεσινό περιστατικό πάντως θύμισε τις αλήστου μνήμες εποχές του Γκραν Πρι της Βραζιλίας το 2021 με τα τρελά πέναλτι στον Hamilton, την ώρα που κορυφωνόταν η κόντρα του με τον Max Verstappen. Όλα αυτά, βέβαια, είχαν ως αποτέλεσμα ο Βρετανός να κάνει έναν από τους πιο επικούς αγώνες της καριέρας του, παραδίδοντας ένα masterclass οδήγησης στη F1 με 25 προσπεράσεις.
Το χθεσινό αλαλούμ θύμισε επίσης την πιο μαύρη σελίδα στην πρόσφατη ιστορία της FIA, τον τελικό του Άμπου Ντάμπι του 2021, μια σημαντική στιγμή που έκλεισε με την υπόσχεση από την πλευρά της νέας ηγεσίας της FIA ότι δεν θα επαναληφθούν τέτοια φαινόμενα και ότι θα μπει μια τάξη στους κανόνες που ισχύουν.