Formula 1: Η πίστα της Suzuka «γεννά» πρωταθλητές- Οι 5 τιτανομαχίες Senna-Prost και Hakkinen-Schumacher - iefimerida.gr

Formula 1: Η πίστα της Suzuka «γεννά» πρωταθλητές- Οι 5 τιτανομαχίες Senna-Prost και Hakkinen-Schumacher

Ο θρύλος της Formula Ayrton Senna στην πίστα της Suzuka το 1990
Ο θρύλος της Formula Ayrton Senna στην πίστα της Suzuka το 1990 / Φωτογραφία: AP
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Η αγωνιστική δράση στη Formula 1 συνεχίζεται και αυτό το Σαββατοκύριακο με τις ομάδες, τους οδηγούς και τα μονοθέσια να προετοιμάζονται για ένα ακόμα εντυπωσιακό Grand Prix, στην Ιαπωνία και την πίστα της Suzuka.

Το ιαπωνικό Grand Prix έχει προσφέρει διαχρονικά μυθικές μάχες ανάμεσα σε πιλότους-θρύλους της F1 και σε κάποιες περιπτώσεις εκεί είχε κριθεί και ο παγκόσμιος τίτλος.
Πέντε από τις συγκλονιστικότερες μάχες που είχαν δοθεί στον ασφαλτοτάπητα της Suzuka ήταν ανάμεσα στους Ayrton Senna με τον Alain Prost, αλλά και τον Mika Hakkinen με τον Michael Schumacher.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κάντε κλικ ΕΔΩ για να δείτε το βίντεο της Formula 1 για τις 5 ιστορικές μάχες στη Suzuka

Οι επικές μάχες Ayrton Senna και Alain Prost στο ιαπωνικό Grand Prix

Το 1988, το 1989 και το 1990 ήταν τρεις χρονιές στη Formula 1 με τους Ayrton Senna με τον Alain Prost να δίνουν ομηρικές μάχες! Από τις δυνατότερες ήταν αυτές στο ιαπωνικό Grand prix.

Το 1988 To Grand Prix της Suzuka ήταν το προτελευταίο της σεζόν. Ο Βραζιλιάνος αν και ξεκίνησε με το χειρότερο δυνατό τρόπο τον αγώνα, στη συνέχεια ακολούθησε έναν καταιγιστικό ρυθμό.
Στον πρώτο γύρο από την 14η θέση, ανέβηκε 6ος και μόλις στον 4ο γύρο είχε ήδη φτάσει στην 4η θέση. Ο Senna δεν κατέβασε καθόλου ρυθμό προσπέρασε τον ομόσταυλό του στην McLaren, Alain Prost και ανέβηκε στο πρώτο σκαλί του βάθρου. Ηταν η χρονιά που ο Senna κατέκτησε τον πρώτο του τίτλο ως παγκόσμιος πρωταθλητής στη F1.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ενα χρόνο αργότερα, το 1989, ο Ayrton Senna με τον Alain Prost ετοιμάζονταν να κονταροχτυπηθούν ξανά στο ιαπωνικό Grand Prix. Ο Senna έπρεπε για ακόμα μία φορά να προσπεράσει τον Prost για να μπορέσει να τον περάσει στη βαθμολογία. Ωστόσο στο σικέιν στο τέλος του 47ου γύρου, ο Senna βούτηξε από την εσωτερική του Prost για να προπεράσει, όμως το αποτέλεσμα ήταν να συγκρουστούν.

Η σύγκρουση Senna-Prost το 1989 στο ιαπωνικό Grand Prix
Η σύγκρουση Senna-Prost το 1989 στο ιαπωνικό Grand Prix

Ο Prost εγκατέλειψε, βγαίνοντας από το μονοθέσιό του, ενώ ο Senna συνέχισε. Προσπέρασε όμως το σικέιν για να επιστρέψει στον αγώνα, τον οποίον στο τέλος κέρδισε. Ωστόσο οι αγωνοδίκες, ακύρωσαν τη νίκη του, κρίνοντας πως δεν επέστρεψε σωστά στην πίστα μετά το συμβάν με τον Prost. Μάλιστα του επιβλήθηκε ποινή έξι μηνών αποκλεισμού από τους αγώνες και πρόστιμο 100.000 λιρών Αγγλίας, με αποτέλεσμα να χάσει τον τίτλο του 1989, τον οποίο κατέκτησε ο Prost.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Την επόμενη αγωνιστική σεζόν, το 1990 οι Senna και Prost θα είναι και πάλι οι μεγάλοι μονομάχοι στην Ιαπωνία. O Γάλλος έχει πάει με μετεγγραφή στη Ferrari ενώ ο Βραζιλιάνος παρέμεινε πίσω από το τιμόνι της McLaren.

Ο Senna αν και είχε την pole δεν θα ξεκινούσε από το καθαρό κομμάτι της πίστας, με αποτέλεσμα ο Prost που ήταν στη 2η θέση να τον προσπεράσει. Ο Senna όμως στην πρώτη στροφή (μην ξεχνώντας πως είχε χάσει το πρωτάθλημα την προηγούμενη σεζόν) δεν σήκωσε το πόδι από το γκάζι. Το αποτέλεσμα ήταν να συγκρουστούν τα μονοθέσιά τους και οι δύο πιλότοι να εγκαταλείψουν τον αγώνα. Για την ιστορία τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή για το 1999 τον κέρδισε ο Senna.

Οι τιτανομαχίες του Mika Hakkinen με τον Michael Schumacher στη Suzuka

Στα τέλη της επόμενη δεκαετίας ήταν η σειρά για μία νέα τιτανομαχία στο ιαπωνικό Grand Prix, με ακόμα δύο πίλοτους-θρύλους της F1. O Mika Hakkinen και ο Michael Schumacher έγραφαν τη δική τους ιστορία μέσα στα μονοθέσια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το 1998 ο αγώνας στη Suzuka ήταν από την αρχή επεισοδιακός. Ο Schumacher έπρεπε να κυνηγήσει τον Hakkinen για έχει πιθανότητες να διεκδικήσει τον τίτλο. Αν και ο Γερμανός θα ξεκινούσε από την pole, κατά τη διάρκεια του γύρου σχηματισμού ο κινητήρας της Ferrari έσβησε και ο Schumacher αναγκάστηκε να ξεκινήσει από την τελευταία θέση της σχάρας εκκίνησης.

Ο Hakkinen εκμεταλλεύτηκε την ατυχία του Schumacher και τέθηκε επικεφαλής του σχηματισμού. Ο Γερμανός από την πλευρά του όσο και αν πίεσε όχι μόνο δεν κατάφερε να φτάσει τον Φινλανδό, αλλά στον 31ο γύρο υπέστη κλατάρισμα ελαστικού με αποτέλεσμα να εγκαταλείψει τον αγώνα και κάθε ελπίδα για τον παγκόσμιο τίτλο.
Για τον Mika Hakkinen όμως τα συναισθήματα ήταν εντελώς διαφορετικά, καθώς με αυτή τη νίκη κατέκτησε για πρώτη φορά τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή της Formula 1 το 1998.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το 2000 ήταν η σειρά του Michael Schumacher να πανηγυρίσει την κατάκτηση ενός ακόμα Παγκόσμιου Τίτλου της F1.
Το Grand Prix της Ιαπωνίας του 2000 διεξήχθη στις 8 Οκτωβρίου και ήταν ο 16ος και προτελευταίος γύρος του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος της Formula 1 για το 2000. Ο Michael Schumacher πίσω από το τιμόνι του μονοθεσίου της Ferrari κέρδισε τον αγώνα των 53 γύρων από την pole position. Δεύτερος τερμάτισε ο Mika Hakkinen με McLaren. Ουσιαστικά όμως o Schumacher κατέκτησε, ένα γύρο πριν το τέλος του πρωταθλήματος, τον 3ο τίτλο της καριέρας του, για να ακολουθήσουν ακόμα τέσσερις. Μέχρι και σήμερα ο Γερμανός μαζί με τον Βρετανό Lewis Hamilton είναι οι δύο πιλότοι που έχουν συνολικά 7 τίτλους Παγκόσμιου πρωταθλητή στην Formula 1.

Ο αγώνας ήταν συγκλονιστικός με τον Hakkinen να περνάει μπροστά και τον Schumacher να τον κυνηγάει. Τελικά ο Γερμανός κατάφερε, μετά από τη σωστή στρατηγική της Ferrari -κάτι που λείπει φέτος από την ιταλική ομάδα-, να προσπάρει τον Φινλανδό μετά το 2ο pit stop. Ετσι ο Schumacher κέρδιζε το Grand Prix της Suzuka και τον τίτλο του Παγκόσμιου Πρωταθλητή.

Η ευκαιρία του Verstappen να στεφθεί πρωταθλητής

Στο αγώνα που θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 9 Οκτωβρίου στο Grand Prix της Ιαπωνίας στην πίστα της Suzuka είναι πολύ πιθανό ο Max Verstappen να κλειδώσει και μαθηματικά τον τίτλο του Παγκόσμιου Πρωταθλητή στη Formula 1 για το 2022. Αυτό θα συμβεί αν ο Ολλανδός καταφέρει να κερδίσει την πρώτη θέση και τον ταχύτερο γύρο ανεξάρτητα από το τι θα κάνουν οι υπόλοιποι διεκδικητές του τίτλου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το αγωνιστικό τριήμερο στη Suzuka

Παρασκευή 7 Οκτωβρίου

  • 06:00-07:00 Ελεύθερα δοκιμαστικά 1
  • 09:00-10:30 Ελεύθερα δοκιμαστικά 2

Σάββατο 8 Οκτωβρίου

  • 06:00-07:00 Ελεύθερα δοκιμαστικά 3
  • 09:00-10:00 Κατατακτήριες

Κυριακή 9 Οκτωβρίου

  • 08:00-10:00 Αγώνας
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ