Τρεις μήνες μετά τον τελικό θρίλερ του 2021, το πρωτάθλημα της Formula 1 - F1 επιστρέφει σήμερα. Το πρόγραμμα τηλεόρασης στο Γκραν Πρι του Μπαχρέιν.
Σήμερα το μεσημέρι ξεκινά και επισήμως το πρωτάθλημα του 2022, με τα πρώτα ελεύθερα δοκιμαστικά.
Μια εβδομάδα μετά τα δοκιμαστικά του Μπαχρέιν, οι οδηγοί, οι αντίπαλοι και φυσικά οι φαν της Formula 1 περιμένουν σήμερα τα ελεύθερα δοκιμαστικά για την πρώτη γεύση, με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αύριο τις κατατακτήριες δοκιμές που θα είναι πιο αποκαλυπτικές και φυσικά τον αγώνα της Κυριακής για να δουν τις πραγματικές δυνατότητες των 10 ομάδων.
Τα μονοθέσια δοκιμάστηκαν στο Μπαχρέιν την περασμένη εβδομάδα, με τη Ferrari να παρουσιάζεται ως... ο αστάθμητος παράγοντας στη μάχη των δύο Mercedes και Red Bull και τη Mercedes και τους οδηγούς της για μια ακόμη χρονιά να υποτηρίζουν ότι το μονοθέσιο δεν είναι στο σημείο που θέλουν... Μάλιστα ο Lewis Hamilton το πήγε ένα βήμα παραπέρα λέγοντας ότι η ομάδα δεν είναι προς το παρόν στο σημείο να διεκδικήσει νίκες! Οδηγοί και στελέχη της Formula 1 αντέδρασαν ότι όλα αυτά δεν είναι τίποτα περισσότερο από τη συνήθη τακτική της Mercedes και του Lewis Hamilton, θυμίζοντας ότι κάθε χρόνο η γερμανική ομάδα και ο σούπερ σταρ οδηγός της παίζουν το ίδιο παιχνιδάκι. Εμφανίζονται στις δοκιμές με προβλήματα και κερδίζουν από τον πρώτο αγώνα. Μπλοφαρουν και φέτος ή απλά λένε την αλήθεια; Αύριο το απόγευμα θα δοθούν οι απαντήσεις στις παρθενικές κατατακτήριες δοκιμές της χρονιάς όταν και όλα τα μονοθέσια θα παραταχθούν στην πίστα με το ίδιο φορτίο καυσίμου.
Σε κάθε περίπτωση και φέτος η μάχη για το πρωτάθλημα της Formula 1 αναμένεται σκληρή. Ηδη από αυτό το γκραν πρι του Σαχίρ θα φανερωθούν πολλά, αλλά ενδεικτικά για την πορεία του πρωταθλήματος αναμένεται να είναι και τα επόμενο δύο τρία γκραν πρι. Θα είναι πάλι μια μάχη για δύο; Θα μπει σφήνα η Ferrari; Οπως και να έχει το πρωτάθλημα της Formula 1 αναμένεται και φέτος συναρπαστικό και αγωνιώδες, με οδηγούς διψασμένους για νίκες αλλά και για τίτλους. O Lewis Hamilton διεκδικεί να γράψει το όνομά του με χρυσά γράμματα στα βιβλία της ιστορίας της F1 παίρνοντας το 8ο πρωτάθλημα , ο Max Verstappen θέλει τον δεύτερο σερί τίτλο, οι οδηγοί της Ferrari θέλουν να αποδείξουν ότι μπορούν να γίνουν πρωταθλητές.
Οι μεγάλες αλλαγές που μπήκαν φέτος στη Formula 1/F1 και τι σημαίνουν
Στο φετινό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1 εισάγονται οι πιο σημαντικές αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού, τα τελευταία 40 χρόνια! Οι νέοι κανονισμοί σχεδιάστηκαν με σκοπό να επιτρέπουν στα αυτοκίνητα να ακολουθούν πιο εύκολα το ένα το άλλο, αλλά και να αυξάνονται τα προσπεράσματα.
Για να το πετύχει αυτό, η ομάδα Τεχνικών Θεμάτων της Formula 1, επικεφαλής της οποίας είναι ο Νικόλας Τομπάζης, επανέφερε στον αεροδυναμικό σχεδιασμό του αυτοκινήτου, τη χρήση του λεγόμενου φαινομένου ground effect (επίδρασης εδάφους) το οποίο είχε καταργηθεί το 1983. Εκμεταλλευόμενο το θεμελιώδες θεώρημα της Υδροδυναμικής του Μπερνούλι – σύμφωνα με το οποίο η πίεση ενός ρευστού μειώνεται όσο αυξάνεται η ταχύτητά του – το «πάτωμα» των νέων μονοθεσίων είναι έτσι σχεδιασμένο ώστε να λειτουργεί σαν μια πτέρυγα που, αντίθετα με ό,τι συμβαίνει σε ένα αεροπλάνο, «ρουφά» το κάτω μέρος του αυτοκινήτου στον δρόμο. Με αυτόν τον τρόπο και απλοποιώντας παράλληλα όλες τις πτέρυγες και τα αεροδυναμικά βοηθήματα που δημιουργούσαν βίαιες αναταράξεις οι οποίες δεν επέτρεπαν στο επόμενο αυτοκίνητο να πλησιάσει εύκολα το προπορευόμενο, η Formula 1 ευελπιστεί να δώσει στους οδηγούς τη δυνατότητα να επιδίδονται σε περισσότερες «ρόδα με ρόδα» μονομαχίες και να προσφέρει ακόμη περισσότερο θέαμα.
Εξίσου σημαντική αλλαγή με αυτή της επανεμφάνισης του ground effect, είναι και η αύξηση της διάστασης των τροχών, οι οποίοι από τις 13 ίντσες περνούν στις 18. Σκοπός πίσω από αυτήν τη ριζοσπαστική κίνηση, είναι να μειωθεί η υπερθέρμανση των ελαστικών, κάτι που αναμένεται ότι θα δώσει στους οδηγούς τη δυνατότητα να τα πιέζουν ακόμη περισσότερο χωρίς φόβο φθοράς, αυξάνοντας έτσι τις προϋποθέσεις για εντονότερες και πιο κοντινές μονομαχίες.
Formula 1: Το πρόγραμμα τηλεόρασης σήμερα
Τα ελεύθερα δοκιμαστικά της Formula 1 ξεκινούν σήμερα στις 14:00 ώρα Ελλάδος και τα δεύτερα στις 17:00.
Τη Formula 1 στην Ελλάδα μεταδίδει ελεύθερα η ΕΡΤ, μέσω της ERTFLIX και της ΕΡΤ 2 και τα συνδρομητικά κανάλια της Cosmote.
Σήμερα τα ελεύθερα δοκιμαστικά στην ΕΡΤ θα μεταδοθούν μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας ERTFLIX από το ΕΡΤ Sports 2.
Στην περιγραφή και τον σχολιασμό, οι δημοσιογράφοι της ΕΡΤ Νίκος Κορόβηλας και Ηλίας Παπαϊωάννου. Καλεσμένος στο στούντιο ο F1 editor Φαμπρίτσιο Λαζάκις.
Formula 1- F1: Το πρόγραμμα του Γκραν πρι του Μπαχρέιν -Τι ώρα θα μεταδοδοθούν οι δοκιμές
Παρασκευή 18/03/2022
- Ελεύθερες Δοκιμές 1: 14:00-15:00 (ΕΡΤ Sports 2 μέσω ERTFLIX)
- Ελεύθερες Δοκιμές 2: 17:00-18:00 (ΕΡΤ Sports 2 μέσω ERTFLIX)
Formula 1- F1: Γκραν πρι Μπαχρέιν, το πρόγραμμα του Σαββάτου -Τι ώρα είναι οι κατατακτήριες δοκκιμές
Σάββατο 19/03/2022
- Ελεύθερες Δοκιμές 3: 14:00-15:00 (ΕΡΤ Sports 2 μέσω ERTFLIX)
- Κατατακτήριες Δοκιμές: 17:00-18:00 (ΕΡΤ2)
Formula 1- F1: Το πρόγραμμα του Γκραν πρι του Μπαχρέιν -Τι ώρα θα μεταδοδοθει ο αγώνας την Κυριακή
Κυριακή 20/03/2022
- Αγώνας: 17:00 (ΕΡΤ2)
Formula 1 το πρόγραμμα στην Cosmote TV
H Formula 1 θα «τρέχει» και το 2022 ζωντανά στην COSMOTE TV. Η δράση των τριημέρων από όλα τα Grand Prix, το παρασκήνιο, το ρεπορτάζ και οι δηλώσεις των πρωταγωνιστών θα μεταδίδονται ζωντανά στα κανάλια COSMOTE SPORT HD, ενώ οι Κυριακάτικοι αγώνες θα «παίζουν» παράλληλα και σε ποιότητα UHD από το COSMOTE SPORT4K.
Και το 2022, οι συνδρομητές της COSMOTE TV θα απολαμβάνουν τις μεγαλύτερες διοργανώσεις μηχανοκίνητου αθλητισμού. Formula 1, Formula 2, Formula 3, MotoGP, Moto2, Moto3, WRC, ERC, WRX, Extreme E, W Series, Rookies Cup και Moto-E θα προσφέρουν κορυφαίο θέαμα, μέσα από τα κανάλια COSMOTE SPORT. Και για όσους δεν προλαβαίνουν, η εκπομπή «GRAND PRIX», με τον Αντρέα Παλομπαρίνι, μέσα από την πλούσια θεματολογία της και με στιγμιότυπα από τους σημαντικότερους ελληνικούς αγώνες, θα μεταφέρει κάθε εβδομάδα όλη τη δράση από τους 2 και 4 τροχούς.