Ηταν μακράν ο πιο ανατρεπτικός αγώνας της Formula 1 για φέτος, γεμάτος ευτράπελα, ακόμη και στην τελευταία στροφή, με αποτέλεσμα ένα συμβάν στα τελευταία δευτερόλεπτα να αναδείξει πρωταθλητή τον Max Verstappen σε αυτό τον αγώνα!
Ενώ ακόμη και όταν τελείωσε το γκραν πρι όλοι πίστευαν ότι ο τίτλος τελικά θα δοθεί στον Ολλανδό στο επόμενο γκραν πρι του Τέξας, δευτερόλεπτα αργότερα, την ώρα που ο Max Verstappen έδινε τη συνέντευξή του, ήρθε η ενημέρωση ότι οι αγωνοδίκες έκριναν το συμβάν μεταξύ Leclerc και Perez στο τελευταίο σικέιν και αφαίρεσαν τη δεύτερη θέση από τον Μονεγάσκο και την έδωσαν στον Μεξικανό. Αυτό είχε σαν συνέπεια ο Ολλανδός να χτίσει την απαραίτητη διαφορά πόντων των 113 βαθμών από τον δεύτερο (πλέον τον Perez) και έτσι και μαθηματικά αναδείχθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής για το 2022.
Μάλιστα το έμαθε live την ώρα της συνέντευξης!
Δείτε τη στιγμή που ο Verstappen μαθαίνει live ότι στέφθηκε πρωταθλητής:
«Είναι τρελό, τα συναισθήματά μου είναι απίστευτα. Ο πρώτος τίτλος, ήταν λίγο πιο... συναισθηματικός, ο δεύτερος πιο όμορφος», σχολίασε λίγο μετά την οριστικοποίηση του τίτλου, ο Verstappen.
To όνομα του Verstappen αναγράφεται πλέον δυο φορές στο χρυσό τοίχο των πρωταθλητών της Formula 1:
Και πλέον το όνομα του Ολλανδού περιλαμβάνεται στη λίστα του κλειστού κλαμπ των πρωταθλητών της Formula 1 που έχουν καταφέρει να κερδίσουν back to back τίτλους:
Δυο άλλοι πολύ-πρωταθλητές της Formula 1 ήταν από τους πρώτους που έσπευσαν να ευχηθούν στον Max Verstappen. Lewis Hamilton, 7 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής της F1 και απόλυτος record-man του σπορ και ο δύο φορές πρωταθλητής Fernando Alonso συγχαίρουν τον Max Verstappen για την είσοδο στο κλαμπ. Εικόνες που σε όλους αρέσει να βλέπουν:
Οι πανηγυρισμοί στη Red Bull ήταν φυσικά έξαλλοι:
Τι συνέβη στην τελευταία στροφή του γκραν πρι της Formula 1 στη Σουζούκα
Αυτός που ουσιαστικά έχρισε σε αυτόν τον αγώνα τον Max Verstappen πρωταθλητή ήταν ο team mate του Sergio Perez ο οποίος στους τελευταίους γύρους του επεισοδιακού γκραν πρι της F1 στη Σουζούκα έδωσε επικές μάχες με τον Charles Leclerc.
Αν ο Leclerc έβγαινε δεύτερος ο Verstappen δεν θα κέρδιζε σε αυτόν τον αγώνα το πρωτάθλημα, θα έπρεπε να περιμένει τουλάχιστον μέχρι το επόμενο γκραν πρι του Τέξας. 'Η θα έπρεπε ο Verstappen να κερδίσει και τον ταχύτερο γύρο κάτι που δεν μπορούσε να κάνει κάτω από τις συνθήκες υπό τις οποίες διεξήχθη ο αγώνας. Ετσι, η μόνη περίπτωση να κερδίσει τον τίτλο τώρα ήταν να τερματίσει τουλάχιστον τρίτος ο Leclerc. Και φυσικά να δοθούν όλοι οι βαθμοί και όχι οι μισοί.
Ο Perez από την τρίτη θέση πίεσε όσο μπορούσε τον Leclerc και ενώ υπήρχαν πολλές στιγμές που θα μπορούσε να τον προσπεράσει στους τελευταίους γύρους δεν τα κατάφερε καθώς ο Μονεγάσκος έπαιζε καλή άμυνα. Και μπορεί ο Perez να μην τον προσπέρασε αλλά η πίεση είχε αποτέλεσμα καθώς ώθησε τον Leclerc σε ένα μεγάλο λάθος στο τελευταίο σικέιν, καθώς βγήκε έξω ο Leclerc και ξαναβγήκε μπροστά από τον Perez. Ετσι, παρότι τερμάτισε δεύτερος ο Leclerc και τρίτος ο Perez, το περιστατικό πήγε στους αγωνοδίκες οι οποίοι έδωσαν ποινή πέντε δευτερολέπτων στον Μονεγάσκο ο ο οποίος έχασε τη δεύτερη θέση και έτσι σε συνδυασμό με το ότι δόθηκαν όλοι οι βαθμοί τελικά (υπήρχε ερώτημα αν θα δοθούν όλοι λόγω του ότι δεν έγιναν όλοι οι γύροι λόγω βροχής) ο Verstappen στέφθηκε πρωταθλητής!
Η επική μάχη Leclerc-Perez, και το λάθος του Μονεγάσκου στο τελευταίο σικέιν:
Ο Ολλανδός κερδίσει τον δεύτερο back to back παγκόσμιο τίτλο του, λοιπόν και μάλιστα επεισοδιακά με... απρόσμενα συμβάντα στον τελευταίο γύρο!
Υπενθυμίζεται ότι και πέρυσι ο τίτλος κρίθηκε στον τελευταίο γύρο του τελευταίου γκραν πρι του πρωταθλήματος, στον αγώνα που έμεινε στην ιστορία ως φιάσκο του Αμπου Ντάμπι. Ο Verstappen ήταν και πέρυσι ένας άξιος πρωταθλητής, έχοντας μπει στον τελευταίο αγώνα ισόβαθμος με τον Lewis Hamilton, ωστόσο ο Βρετανός ήταν... αψεγάδιαστος στο Αμπου Ντάμπι και θα έπαιρνε τον τίτλο αν δεν είχε πάρει την ευρέως αμφιλεγόμενη απόφαση ο Μάικλ Μάσι να εκκινήσει έστω για δυο γύρους ο αγώνας μετά το αυτοκίνητο ασφαλείας, ενώ ο Verstappen είχε εμφανή πλεονέκτημα καθώς είχε προλάβει να κάνει αλλαγή ελαστικών.
Πανάξιος πρωταθλητής και φέτος ο Max Verstappen, o oποίος ουσιαστικά έκανε βόλτα για το παγκόσμιο πρωτάθλημα. Αν εξαιρέσει κανείς τις δυσκολίες που αντιμετώπισε η Red Bull στην αρχή του πρωταθλήματος, με κάποια ζητήματα αξιοπιστίας, μετά από δυο τρεις αγώνες, τόσο ο Ολλανδός όσο και η ομάδα ήταν απλά άπιαστοι.
Το πρωτάθλημα έμοιαζε να έχει κριθεί ήδη πριν από το summer break ωστόσο καθώς τα πάντα μπορούν να ανατραπούν στον μαγικό κόσμο της Formula 1, όλοι έδιναν ένα περιθώριο έκπληξης και ανατροπής από την ομάδα της Ferrari κάτι που πολύ γρήγορα επιβεβαιώθηκε ότι είναι πραγματικά αδύνατο να συμβεί.
Το ζήτημα, από τον περασμένο αγώνα της Σιγκαπούρης, ήταν πλέον σε ποιο γκραν πρι θα στεφθεί παγκόσμιος πρωταθλητής ο Max Verstappen. Eγινε τώρα, στη Σουζούκα, έδρα της Honda, που προμηθεύει με κινητήρες την Red Bull, μια ευτυχή συγκυρία για όλη την ομάδα.
H Ferrari αν και στην αρχή του πρωταθλήματος της Formula 1 έδειξε μια δυναμική που δημιουργούσε ελπίδες, στη συνέχεια εμφανίστηκε κατώτερη των περιστάσεων και έδειξε ότι ουσιαστικά δεν είναι έτοιμη για το πρωτάθλημα, παρότι φέτος είχε φτιάξει ένα καλό μονοθέσιο. Η Mercedes έθεσε εαυτόν εκτός ανταγωνισμού από τον πρώτο αγώνα μέχρι και τώρα, καθώς το μονοθέσιο που έφτιαξε φέτος, απλά δεν λειτούργησε. Στην αρχή ήταν το φρικτό porpoising στη συνέχεια άλλες ατέλειες που δεν επέτρεψαν στο μονοθέσιο να είναι τόσο αξιόπιστο όσα τα προηγούμενα οκτώ χρόνια που η Mercedes κέρδισε οκτώ παγκόσμιους τίτλους ως κατασκευάστρια και σχεδόν ισόβαθμούς τίτλους στο πρωτάθλημα οδηγών.
O χαοτικός αγώνας της Formula 1 στη Σουζούκα
Εντωμεταξύ ο αγώνας της Formula 1 σήμερα στη Σουζούκα ήταν κάτι παραπάνω από χαοτικός. Ξεκίνησε με καθυστέρηση λόγω της καταρρακτώδους βροχής και όταν ξεκίνησε διεκόπη στον τρίτο γύρο καθώς είχε σύγκρουση ο Carlos Sainz. Ακολούθησαν ανεκδιήγητα γεγονότα, όπως η ταμπέλα που ταξίδεψε μόνη της στην πίστα και κατέληξε αγκαλιά με τον Gasly, καθώς καρφώθηκε στη μύτη του μονοθεσίου του, αλλά και το ακόμη χειρότερο γεγονός να βγει στην πίστα ο γερανός για να σηκώσει το μονοθέσιο του Sainz πριν οι οδηγοί απομακρυνθούν από την πίστα. Είναι τρομακτικό το πλάνο από το μονοθέσιο του Gasly να βλέπει μπροστά του τον γερανό! Ολα αυτά υπό συνθήκες καταρρακτώδους βροχής. Και μάλιστα στην πίστα που υπό σχεδόν ίδιες συνθήκες είχε χάσει τη ζωή του ο Ζιλ Μπινακί το 2014 όταν ενώ έβρεχε γλίστρισε και καρφώθηκε κάτω από τον γερανό που είχε βγει για να σηκώσει άλλο μονοθέσιο που είχε καταλήξει στις μπαριέρες. Οπως ήταν φυσικό οι πιλότοι ξεσηκώθηκαν μπροστά σε αυτό το απίστευτο σκηνικό που ξύπνησε εξαιρετικά άσχημες μνήμες και δημιουργούσε προβλήματα ασφαλείας για τους οδηγούς.
Στην πίστα βγήκε αυτοκίνητο ασφαλείας και καθώς η βροχή έπεφτε καταρρακτωδώς, ο αγώνας άργησε πάρα πολύ να εκκινήσει με αποτέλεσμα κανείς να μην γνωρίζει αν θα δοθούν όλοι οι βαθμοί, οι μισοί βαθμοί ή ακόμη και οι ελάχιστοι βαθμοί στους πέντε πρώτους. Τελικά, έγιναν οι απαραίτητοι γύροι μέσα στο προβλεπόμενο χρονικό περιθώριο και δόθηκαν όλοι οι βαθμοί. Και αυτό, μαζί με το λάθος του Sainz, έδωσαν την ευκαιρία στον Verstappen να κριθεί πρωταθλητής στη Σουζούκα.
Oι οδηγοί ολοκλήρωσαν τους 28 από τους 53 γύρους του αγώνα, καθώς όπως προβλέπουν οι σχετικοί κανονισμοί, το Grand Prix, σταμάτησε λίγο μετά τις 11 ώρα Ελλάδας, καθώς συμπληρώθηκαν τρεις ώρες από την πρώτη εκκίνηση.
Formula 1, η βαθμολογία των οδηγών
- Max Verstappen (Ολλανδία/Red Bull) 366 βαθμοί
- Sergio Perez (Μεξικό/Red Bull) 253
- Charles Leclerc (Μονακό/Ferrari) 252
- George Russell (Μ. Βρετανία/Mercedes) 207
- Carlos Sainz (Ισπανία/Ferrari) 202
- Lewis Hamilton (Μ. Βρετανία/Mercedes) 180
- Lando Norris (Μ. Βρετανία/McLaren) 101
- Esteban Ocon (Γαλλία/Alpine) 78
- Fernando Alonso (Ισπανία/Alpine) 65
- Valtteri Bottas (Φινλανδία/Alfa Romeo) 46
- Sebastian Vettel (Γερμανία/Aston Martin) 32
- Daniel Ricciardo (Αυστραλία/McLaren) 29
- Pierre Gasly (Γαλλία/AlphaTauri) 23
- Kevin Magnussen (Δανία/Haas) 22
- Lance Stroll (Καναδάς/Aston Martin) 13
- Mich Schumacher (Γερμανία/Haas) 12
- Yuki Tsunoda (Ιαπωνία/AlphaTauri) 11
- Zhou (Κίνα/Alfa Romeo) 6
- Alexander Albon (Ταϊλάνδη/Williams) 4
- Nyck de Vries (Ολλανδία/Williams) 2
- Nicolas Lattifi (Καναδάς/Williams) 2
- Nicko Hulkenberg (Γερμανία/Aston Martin) 0
Formula 1, βαθμολογία κατασκευστών
- Red Bull-RBPT 619 βαθμοί
- Ferrari 454
- Mercedes 387
- Alpine-Renault 143
- McLaren-Mercedes 130
- Alfa Romeo-Ferrari 52
- Aston Martin-Mercedes 37
- Haas-Ferrari 34
- . AlphaTauri-RBPT 34
- Williams-Mercedes 8
Οι παγκόσμιοι πρωταθλητές της τελευταίας δεκαετίας στη Formula 1
Οι παγκόσμιοι πρωταθλητές της Formula 1 για την τελευταία δεκαετία, μετά την δεύτερη διαδοχική κατάκτηση του τίτλου από τον Ολλανδό, Max Verstappen, είναι οι εξής:
- 2022: Max Verstappen (Ολλανδός/Red Bull-Honda)
- 2021: Max Verstappen
- 2020: Lewis Hamilton (Βρετανός/Mercedes)
- 2019: Lewis Hamilton
- 2018: Lewis Hamilton
- 2017: Lewis Hamilton
- 2016: Nico Rosberg (Γερμανός/Mercedes)
- 2015: Lewis Hamilton
- 2014: Lewis Hamilton
- 2013: Sebastian Vettel (Γερμανός/Red Bull-Renault)