Οι λάθος υπολογισμοί στις εξαιρετικά ιδιαίτερες συνθήκες της πίστας της Σιγκαπούρης έφεραν μια πρόωρη απόσυρση του Max Verstappen στις κατατακτήριες δοκιμές, ή καλύτερα μια απόσυρση εν μέσω ενός γρήγορου γύρου, με αποτέλεσμα να προκαλέσουν την οργή του πρωταθλητή της Formula 1.
Το περιστατικό συνέβη στις κατατακτήριες του Σαββάτου της Formula 1, όταν κάτω από ιδιαίτερες συνθήκες, με την πίστα αρχικά βρεγμένη και την υγρασία... να βγαίνει ακόμη και από τις τηλεοράσεις, οι οδηγοί κλήθηκαν να κάνουν τον καλύτερο ταχύτερο γύρο τους για να κερδίσουν μια καλή θέση στο σημερινό γκριντ.
Με τον Max Verstappen να δυσκολεύεται καθόλη τη διάρκεια των κατατακτηρίων χθες να βρει πρόσφυση, έπρεπε να φθάσει στο τελευταίο δευτερόλεπτο του Q1 για να εκκινήσει έναν ακόμη, τον έκτο συνολικό γρήγορο γύρο του, για να διεκδικήσει την pole position, καθώς εκείνη τη στιγμή βρισκόταν στην 8η θέση. Εκκίνησε, ωστόσο εκείνο που τον εκνεύρισε και προφανώς του προκάλεσε τεράστια σύγχυση ήταν το γεγονός ότι μόλις τελείωσε το πρώτο section του γύρου του η ομάδα τον κάλεσε γρήγορα να μπει στα pits. Και μπήκε βρίζοντας, εκτοξεύοντας ό,τι γαλλικό είχε πρόχειρο. Αναγκάστηκε να βγει ο Christian Horner στον ασύρματο για να τον συγκρατήσει, λέγοντάς του ότι θα τα πουν όταν βγει από το μονοθέσιο, ωστόσο τίποτα δεν μπορούσε να κάνει καλά τον Max Verstappen, ο οποίος ιδιαίτερα θυμωμένος εμφανίστηκε στη συνέχεια στις συνεντεύξεις, δείχνοντας απρόθυμος να κάνει ένα βήμα πίσω και να συγχωρέσει το λάθος της ομάδας. Τους δίκασε σχεδόν σαν... εγκληματίες και αποχώρησε.
Formula 1: Ο διάλογος της οργής του Max Verstappen με την Red Bull στον ασύρματο
Οπως αποδείχθηκε η ομάδα αποφάσισε να καλέσει τον Max Verstappen επειγόντως στα pits και να του ζητήσει να διακόψει τον γρήγορο γύρο του, όταν αντιλήφθηκε ότι δεν θα είχε αρκετά καύσιμα για να ολοκληρώσει τον γύρο και να επιστρέψει στα pits έχοντας την απαραίτητη ποσότητα καυσίμου που ορίζει η FIA.
Aν επέστρεφε χωρίς καύσιμα ή με καύσιμα κάτω από τα όρια, θα του επιβαλλόταν ποινή η οποία είναι να εκκινήσει τον αγώνα από το pitlane, κάτι το οποίο είναι σκέτη καταστροφή.
Οσο γιατί δεν είχαν επαρκή καύσιμα, σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά η Red Bull εκτιμούσε ότι o Max Verstappen θα χρειαζόταν να κάνει το πολύ 5 γρήγορους γύρους, με βάσει τις συνθήκες της Σιγκαπούρης. Δεν εκτίμησαν προφανώς σωστά αφού χρειάστηκε και 6ος.
Να σημειωθεί δε ότι ο 5ος γύρος που αποπειράθηκε να κάνει διεκόπη επίσης καθώς από την ομάδα του ζήτησαν να αφήσει κενό με τον Pierre Gasly της Alfa Tauri που βρισκόταν μπροστά του.
Εξαλλος ο Max Verstappen με την ομάδα του
Ο Verstappen στις συνεντεύξεις στη συνέχεις εμφανίστηκε ανένδοτος ότι το pitwall θα έπρεπε να έχει κάνει σωστούς υπολογισμούς για την καταμέτρηση των καυσίμων.
«Νομίζω ότι εκπλαγήκαμε λίγο που φυσικά αναγκαστήκαμε να κάνουμε αυτόν τον επιπλέον γύρο», είπε. «Αλλά μπορείς να δεις τι έρχεται. Γι' αυτό δεν καταλαβαίνω πραγματικά πώς δεν έγινε αντιληπτό.
Και φυσικά, εκ των υστέρων, θα έπρεπε να με αφήσουν να τελειώσω τον προηγούμενο γύρο, όπου μου είπαν να διακόψω για να δημιουργήσω μια διαφορά για τον τελευταίο γύρο. Φυσικά, όλα αυτά προκλήθηκαν λόγω και του Pierre που βρέθηκε μπροστά μου.
Γι' αυτό λοιπόν έπρεπε να δημιουργήσω ένα κενό για τον τελευταίο γύρο, επειδή τον πλησίαζα. Αλλά αυτό δεν αποτελεί δικαιολογία. Δεν μπορώ να δω πόσα καύσιμα υπάρχουν στο αυτοκίνητο. Αλλά έχουμε όλους τους αισθητήρες του κόσμου για να εντοπίζουμε τέτοιου είδους πράγματα.
Οπότε ναι, είναι απίστευτα απογοητευτικό, γιατί νομίζω ότι είχαμε ένα καλό μονοθέσιο. Και νομίζω ότι θα μπορούσατε να το δείτε αυτό στο Q3. Το αυτοκίνητο ήταν πραγματικά καλό. Οι συνθήκες είναι δύσκολες, αλλά μου αρέσει αυτό. Το μονοθέσιο δούλευε επίσης αρκετά καλά».
Ο Verstappen ήταν ανένδοτος ότι ο προτελευταίος γύρος του, που διακόπηκε όταν του είπαν να κάνει διαφορά από τον Gasly, θα ήταν γρήγορος.
«Ήταν ήδη πάνω από δύο δευτερόλεπτα από τον ταχύτερο μου στο Q3. Θέλω να πω, ακόμα και στον γύρο που έκανα, είχα μια καλή στιγμή στο τελευταίο section. Και ήμουν ήδη περίπου δύο δευτερόλεπτα μπροστά, νομίζω, πριν καν φτάσω σε αυτές τις δύο στροφές.
Κανονικά, αν έχα αρκετά καύσιμα στο αυτοκίνητο, ο τελευταίος γύρος θα ήταν ταχύτερος. Δεν ήξερα ότι δεν είχα αρκετά καύσιμα στο μονοθέσιο, αλλιώς, φυσικά, θα το πετύχαινα. Ήταν καλός γύρος, θα ήταν σίγουρα pole».
Ο ίδιος μιλώντας αργότερα στο Motorsport.com δικαιολόγησε τη συμπεριφορά του λέγοντς ότι η κριτική μπορεί να λειτουργήσει και προς τις δύο κατευθύνσεις.
«Μου αρέσει η κριτική προσέγγιση», είπε. «Γιατί όταν τα σκατώνω, μπορούν επίσης να μου πουν ότι ξέρετε, κάνω λάθος. Και νομίζω ότι θα έπρεπε να συμβαίνει και το αντίστροφο.
Γιατί έτσι κρατάμε ο ένας τον άλλον προς τη σωστή κατεύθυνση, γιατί θέλουμε να είμαστε τέλειοι και δεν θέλουμε να είμαστε απλά καλοί. Θέλουμε να είμαστε τέλειοι».
Ερωτηθείς αν είχε πει στην ομάδα τι σκέφτεται, είπε: «Νομίζω ότι ξέρουν όταν είδαν το πρόσωπό μου και τι είπα στο ραδιόφωνο».
*O Μax Verstappen εκκίνησε από την 8η θέση του γκριντ της Formula 1 στη Σιγκαπούρη και τερμάτισε 7ος. Ο Poleman o Charles Leclerc έχασε τον αγώνα τον οποίο κέρδισε ο Sergio Perez. O Verstappen δίνει τώρα ραντεβού με το πρωτάθλημα στο επόμενο γκραν πρι, την επόμενη Κυριακή στην Σουζούκα στην Ιαπωνία.