Τρεις ημέρες πήρε αυτή τη φορά στον Lewis Hamilton να απαντήσει στα σχόλια για το αν αποσύρεται ή όχι από τη Formula 1 μετά την κακή εμφάνιση στην Ιμολα.
Και την ίδια ώρα να απαντήσει σε όσους... βλέπουν ή προτείνουν την απόσυρσή του.
Την προηγούμενη φορά που συνέβη κάτι αντίστοιχο, ήταν όταν υπέστη την ήττα-σοκ στον τελικό του Αμπου Ντάμπι, όταν στον τελευταίο γύρο τον προσπέρασε ο Max Verstappen, μετά από μια αμφιλεγόμενη απόφαση των αγωνοδικών. Τότε, και ενώ είχε ξεγλιστρίσει από τα χέρια του ο 8ος παγκόσμιος τίτλος, ο Lewis Hamilton εξαφανίστηκε από τα social media για δύο μήνες, ενώ την ίδια ώρα φούντωναν οι φήμες ότι αποσύρεται από τη Formula 1.
Επιστρέφοντας στα social media και στην πρώτη του συνέντευξη μετά την εξαφάνισή του έκανε σαφές όχι απλά ότι δεν πρόκειται να αποσυρθεί, αλλά και ότι ούτε καν σκέφτηκε ποτέ αυτό το ενδεχόμενο.
Αυτή τη φορά, μετά την ήττα και την εξαιρετικά κακή του εμφάνιση στην Ιμολα, χρειάστηκαν μόλις τρεις ημέρες για να φουντώσουν και πάλι οι φήμες ότι αποσύρεται. Αυτή τη φορά δεν ήταν ακριβώς φήμες, αλλά άνθρωποι από το χώρο της Formula 1 οι οποίοι με τον έναν ή τον άλλον τρόπο υποδείκνυαν στον 7 φορές παγκόσμιο πρωταθητλή ότι πρέπει να αποσυρθεί! Ποιοι ήταν αυτοί; Ο Ηelmut Marco της Red Bull και ο Nico Rosberg, o πρώτος team mate του Lewis Hamilton στη Mercedes με τον οποίο είχαν εμπλακεί σε μια ανηλεή κόντρα.
Ο Lewis Hamilton, πάντως, τώρα, απλά αποσύρθηκε για τρεις ημέρες από τα social media και αφού πέρασε δυο ημέρες στο εργοστάσιο της Mercedes στο Μπάρκλεϊ δουλεύοντας πάνω στον προσομοιωτή για την πίστα στο Μαϊάμι και ενώ ταξίδεψε στη Νέα Υόρκη, επέστρεψε με μια σειρά stories και μια ανάρτηση-απάντηση σε όλους όσοι τόλμησαν να υπονοήσουν ότι... τελείωσε και ότι αποσύρεται.
«Δουλεύοντας πάνω στο αριστούργημά μου... Θα είμαι ο μόνος που θα αποφασίσει πότε θα τελειώσει», έγραψε ποστάροντας δυο φωτό του σαν από φωτογράφιση για περιοδικό μόδας, στο γκαράζ της Mercedes, την περασμένη Κυριακή στην Ιμολα.
Ο Lewis Hamilton βρίσκεται ήδη από προχθές στη Νέα Υόρκη, μιας και πέρα από τις αγωνιστικές υποχρεώσεις στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού το επόμενο διάστημα, την ερχομενη Δευτέρα είναι το Met Gala, στο οποίο δίνει το παρών κάθε χρόνο από το 2015.
Ιμολα, η χειρότερη εμφάνιση του Lewis Hamilton στη Formula 1 εδώ και χρόνια
Η εμφάνιση του Lewis Hamilton στο grand prix της Ιμολα ήταν η χειρότερή του εδώ και χρόνια. Ήταν η δεύτερη φορά που τερμάτισε εκτός βαθμολογούμενης δεκάδας στους τελευταίους 155 αγώνες της υβριδικής εποχής στη Formula 1 (η πρώτη ήταν πέρυσι στο Μπακού όταν έκανε ένα τρομερό λάθος και βγήκε εκτός πίστας στους τελευταίους γύρους). Εντύπωση προκάλεσε το γεγονός ότι ήταν αδύνατο να προσπεράσει τον Pierre Gasly, κάτι που προσπαθούσε επί πολλούς πολλούς γύρους καθώς είχαν μπλέξει σε ένα τρενάκι DRS, και τερμάτισε πίσω από τον team mate του George Russell, o oποίος κατάφερε, παρότι εκκίνησε από την 11η θέση, να ανελιχθεί στην τέταρτη.
Formula 1: Ποιοι αμφισβήτησαν τον Lewis Hamilton
Helmut Marco, Ralf Schumacher, Nico Rosberg, είναι μόνο κάποιοι από αυτούς που αμφισβήτησαν τον Lewis Hamilton μετά τις επιδόσεις του στη νέα σεζόν της Formula 1.
O Ralf Schumacher έγραψε στο Sky Germany. «Ο Lewis Hamilton, πρέπει να αναρωτηθεί γιατί ο George Russell είναι τόσο πολύ πιο γρήγορος από αυτόν. Μια 13η θέση δεν είναι φυσικά η φιλοδοξία του Hamilton. Πρέπει να παραδεχτεί ότι ο Russell είναι ο καλύτερος οδηγός αυτή τη στιγμή. Αν αυτό συνεχιστεί τις επόμενες εβδομάδες, θα είναι συναρπαστικό για τη ομάδα. Θα μπορούσαν να υπάρξουν αλλαγές στο ποιος από τους δύο οδηγούς έχει το πάνω χέρι».
Ο Helmut Marco, σύμβουλος της Red Bull, και πάντα σκληρός και επικριτικός με την αντίπαλη Mercedes και τον Lewis Hamilton, είπε την Κυριακή, μετά και τον γύρο πο έριξε ο Max Verstappen στον Hamilton, ότι ο επτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής «ίσως να σκέφτεται ότι έπρεπε να είχε σταματήσει πέρυσι!».
Την ίδια ώρα πάντως, ο Max Verstappen όταν ρωτήθηκε σχετικά, για τον γύρο που έριξε στον Hamilton δήλωσε ότι δεν το θεωρεί κάτι αξιοσημείωτο, ενώ και ο Christian Horner δεν σταματά να επισημαίνει ότι o Lewis Hamilton παραμένει μια μεγάλη απειλή, μένει μόνο να φτιάξει η Mercedes το μονοθέσιό της.
Μιλώντας στο F1 Nation Podcast, είπε χαρακτηριστικά ο Horner: «Ο Lewis είχε ένα φρικτό Σαββατοκύριακο, αλλά δεν έχει ξεχάσει πώς να οδηγεί. Θέλω να πω, μόλις 5 αγώνες πριν, πάλευαν για ένα παγκόσμιο πρωτάθλημα.
Οπότε, θα φτιάξουν το μονοθέσιο και μπορεί ακόμα να είναι κρίσιμος παράγοντας σε αυτό το πρωτάθλημα, οπότε δεν υποτιμούμε κανέναν από τους αντιπάλους μας και το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να επικεντρωθούμε πραγματικά στους εαυτούς μας και να προσπαθήσουμε να διασφαλίσουμε ότι θα μεγιστοποιούμε τις ευκαιρίες όταν τις έχουμε».
Ο πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής Jacques Villeneuve εξέφρασε και εκείνος άποψη, λέγοντας ότι η εικόνα του Hamilton στην Ιμολα ήταν ένας συνδυασμός παραγόντων, και προέβλεψε ότι και τον Russell θα κερδίσει και θα έχει καλύτερα αγωνιστικά τριήμερα. Ωστόσο, έθεσε το ερώτημα αν αξίζει η Mercedes να δίνει τόσα χρήματα σε έναν σούπερ σταρ αντί να αναπτύσσει το μονοθέσιό της για να το οδηγεί ένα ανερχόμενο ταλέντο και ένας αυριανός πρωταθλητής.
Η τοποθέτηση, ωστόσο, που σίγουρα πείραξε περισσότερο από κάθε άλλη ήταν αυτή του Nico Rosberg. Ηamilton και Rosberg ήταν team mates επί 4 σεζόν, που και οι δυο τους θα θέλουν να ξεχάσουν. Η κόντρα των δυο team mate είχε βγει εκτός ορίων με τον έναν να πέφτει πάνω στον άλλον και τον Toto Wolff να αναγκάζεται να πάρει μέτρα για να διαφυλάξει την ομάδα. Ο Rosberg κέρδισε τον τίτλο το 2016 σε μια χρονιά θρίλερ και αμέσως αποσύρθηκε, μη αντέχοντας ψυχικά την κόντρα με τον Hamilton.
Και τώρα, μετά από τόσα συνεχή πρωταθλήματα που κέρδισε ο Hamilton, o Rosberg βρήκε την ευκαιρία να πάρει την εκδίκησή του, έστω και μέσω των δηλώσεών του.
«Ας μην ξεχνάμε ότι ο Russell τερμάτισε τέταρτος με το ίδιο μονοθέσιο, οπότε ο Lewis σίγουρα έπαιξε μεγάλο ρόλο σε αυτό το κακό αποτέλεσμα αυτό το Σαββατοκύριακο», δήλωσε ο Rosberg στο Sky Sports F1. «Ο Russell κατάφερε να τερματίσει τέταρτος, σε ένα εξαιρετικό Σαββατοκύριακο, οπότε υπάρχουν περισσότερες δυνατότητες σε αυτό το μονοθέσιο».
Ο επικεφαλής της ομάδας Toto Wolff ζήτησε συγγνώμη από τον Hamilton μέσω ασυρμάτου μετά την καρό σημαία, χαρακτηρίζοντας το μονοθέσιο «μη οδηγήσιμο». Αλλά ο Rosberg πιστεύει ότι ο Αυστριακός προσπαθεί να προστατεύσει τον Hamilton από την κριτική για τις επιδόσεις του που ήταν κάτω του μετρίου.
«Ο Toto απλά προσπαθεί να τον ανεβάσει, γιατί είναι πολύ σημαντικό να προσπαθήσουμε να διασφαλίσουμε ότι ο Lewis θα έχει το κίνητρο καθόλη τη σεζόν- είναι σημαντικό για την ομάδα», δήλωσε ο Rosberg. «Είναι αρκετά εύκολο για τον Lewis να χάσει [το κίνητρο] σε τέτοιου είδους καταστάσεις».
Τι δήλωσε ο Hamilton μετά την Ιμολα
Ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής απέκλεισε κάθε πιθανότητα κατάκτησης του τίτλου του 2022 μετά την ταπεινή 13η θέση στο Grand Prix της Emilia Romagna, στο οποίο δεν μπόρεσε να περάσει τον Pierre Gasly της AlphaTauri και τον Lance Stroll της Aston Martin, θεωρητικά υποδεέστερα μονοθέσια από αυτά της Mercedes.
Τα Ασημένια Βέλη έχουν κατακτήσει οκτώ συνεχόμενα πρωταθλήματα κατασκευαστών από το 2014, κυριαρχώντας στην F1 με το ταχύτερο μονοθέσιο σε κάθε σεζόν της υβριδικής εποχής. Αλλά το 2022 έφερε τη μεγαλύτερη αλλαγή κανονισμών στη Formula 1 και μέχρι στιγμής αυτή τη σεζόν η Mercedes απέχει πολύ από τους αντιπάλους της Ferrari και της Red Bull.
Η F1 επέστρεψε σε σχέδια μονοθεσίων με ground effect για το 2022 για πρώτη φορά από τη δεκαετία του 1980, σε μια προσπάθεια να επιτρέψει στα μονοθέσια να ακολουθούν το ένα το άλλο πιο στενά και στους οδηγούς να αγωνίζονται πιο σκληρά μεταξύ τους. Μέχρι στιγμής, οι αλλαγές φαίνεται να έχουν το επιθυμητό αποτέλεσμα, με τους Charles Leclerc και Max Verstappen να εμπλέκονται σε συναρπαστικές μάχες για την πρωτιά.
Αλλά η αεροδυναμική αλλαγή έχει φέρει μαζί της μια ιδιότυπη ιδιορρυθμία γνωστή ως «porpoising», η οποία κάνει τα μονοθέσια να αναπηδούν βίαια πάνω και κάτω όταν τρέχουν σε υψηλές ταχύτητες λόγω της ισορροπίας του αέρα κάτω από το δάπεδο που μετατοπίζεται εμπρός και πίσω. Ενώ ορισμένες ομάδες έχουν καταφέρει να επιλύσουν ή να μετριάσουν το πρόβλημα, το μονοθέσιο W13 της Mercedes αντιμετωπίζει το μεγαλύτερο πρόβλημα με το porpoising και είναι απλά πιο αργό στις στροφές από τα μονοθέσια της Ferrari και της Red Bull.
Παρά τις δυσκολίες της Mercedes, ο team-mate του Hamilton, George Russell, έχει καταφέρει να τερματίσει στην πρώτη πεντάδα και στους τέσσερις αγώνες μέχρι στιγμής φέτος.
Ο ίδιος ο Hamilton, μετά τον grand prix της Ιμολα είπε ότι είναι πλέον είναι εκτός της διεκδίκησης του πρωταθλήματος και ότι πλέον το στοίχημα είναι το δεύτερο μισό της σεζόν, ενδεχομένως και απλά η... επόμενη, υπονοώντας ότι δεν αναμένεται καμία βελτίωση φέτος και ότι το βάρος θα πρέπει να πέσει στην εξέλιξη του μονοθεσίου για την επόμενη σεζόν.