O Max Verstappen πετάει προς τον τίτλο μετά και την νίκη του στο γκραν πρι της Formula 1 στην Ολλανδία, έναν αγώνα με πολλά ευτράπελα και σίγουρα όχι μια εύκολη νίκη για τον Ολλανδό.
Ο Verstappen εξασφάλισε την τέταρτη διαδοχική νίκη του, και δέκατη συνολικά τη φετινή χρονιά. Ουσιαστικά ο τίτλος του ανήκει, φαίνεται ακατόρθωτο να μπορέσει ο Leclerc να καλύψει αυτή την τεράστια διαφορά που τους χωρίζει και ουσιαστικά το μόνο που μένει είναι να δούμε σε ποιον από τους επόμενους αγώνες ο Ολλανδός θα στεφθεί πρωταθλητής. Η Ferrari όχι μόνο, όπως όλα δείχνουν θα χάσει και τους δύο τίτλους, αλλά είναι πιθανό στο πρωτάθλημα κατασκευαστών να έρθει τρίτη, πίσω από τη Mercedes, με την οποία η διαφορά κλείνει. Η γερμανική ομάδα με ένα κακό από άποψη αποδόσεων μονοθέσιο, έχει καταφέρει να βρίσκεται πάντα στο τοπ πέντε στον τερματισμό και συχνά και με τους δυο οδηγούς της. Για πρώτη φορά φέτος, μάλιστα, στην Ολλανδία, φάνηκε ότι περπατούν στο σωστό δρόμο από άποψη αλλαγών που φάνηκε να αποδίδουν.
Η νίκη αυτή του Verstappen ήταν ιδιαίτερη για τον ίδιο προσωπικά γιατί επρόκειτο για μια νίκη στην πατρίδα του με όλο το κοινό στην πίστα του Τσάντφουρτ να είναι... πορτοκαλί και απολύτως δικό του!
Ο Βρετανός George Russell με Mercedes πήρε τη δεύτερη θέση και ο Μονεγάσκος Charles Leclerc με Ferrari συμπλήρωσε την τριάδα του βάθρου.
Formula 1, γκραν πρι Ολλανδίας: Τι έγινε στον αγώνα
O Verstappen εκκίνησε από την pole σχετικά καλά και το σχετικά καλά οφείλεται στο γεγονός ότι ο Charles Leclerc που εκκίνησε από τη δεύτερη θέση εκκίνησε εξαιρετικά καλά πιέζοντας τον Ολλανδό.
Η Red Bull απέδειξε για άλλη μία φορά όμως ότι είναι το πιο γρήγορο μονοθέσιο αυτή τη στιγμή, με τον Verstappen στη συνέχεια να κρατιέται σχετικά εύκολα μπροστά και τη Ferrari να μην μπορεί να ακολουθήσει το ρυθμό.
Με διαφορετική στρατηγική στα ελαστικα, η Mercedes προσπάθησε να ανατρέψει τα δεδομένα, αλλά η επιστράτευση αρχικά του εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας και στη συνέχεια του κανονικού safety car (μετά τις εγκαταλείψεις του Tsunoda και του Bottas αντίστοιχα) δεν ευνόησαν τη βρετανική ομάδα στην επιχείρηση για την κατάκτηση της πρώτης νίκης της χρονιάς.
Ο αγώνας κρίθηκε στη στρατηγική στα ελαστικά και στα δύο αυτοκίνητα ασφαλείας.
Ενώ ο Verstappen, με σκληρή γόμα, έδειξε να πιέζεται μετά την απόσυρση του εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας λόγω Tsunoda, καθώς ο Hamilton με μέση γόμα κατέβαζε συνεχώς τη διαφορά, ενώ απέμεναν 20 γύροι, ήρθε το δεύτερο αυτοκίνητο ασφαλείας λόγω Bottas, καθώς η Alfa Romeo έμεινε από κινητήρα, με αποτέλεσμα να ανακατευτεί η τράπουλα. Ο Verstappen μπήκε για αλλαγή ελαστικών, έβαλε μαλακή γόμα, όπως και οι περισσότεροι οδηγοί, ανάμεσά τους και ο George Russell ο οποίος απαίτησε μαλακή γόμα. Ο Hamilton έμεινε έξω με μέση γόμα και ουσιαστικά ανυπεράσπιστος απέναντι όχι μόνο στον Verstappen αλλά και στον Leclerc και στον team mate του George Russell ακόμη και στον Sainz που ήταν εν τέλει και ο μόνος που δεν κατάφερε να τον περάσει.
Ετσι, παρότι ο Lewis Hamilton βρέθηκε πρώτος μετά την απόσυρση του αυτοκινήτου ασφαλείας αλλά με φθαρμένα ελαστικά δεν άντεξε ούτε ένα γύρο στη επίθεση του Ολλανδού και συνέχισε να χάνει έδαφος, μένοντας τελικά τέταρτος.
Ακολούθησε μια ασυνήθιστη έκρηξη οργής του Βρετανού στον ασύρματο. «Με γ@@@@@@ε...» φώναζε μεταξύ άλλων ο Hamilton, με τον Toto Wolff να αναγκάζεται να βγει στον ασύρματο να του ζητά συγγνώμη και να του λέει ότι όλα αυτά θα τα συζητήσουν καλύτερα στο γραφείο. Το σύνθημα δόθηκε ο Βρετανός το έπιασε και έριξε τους τόνους ευχαριστώντας τους μηχανικούς και λέγοντας ότι το σημαντικό είναι μα συνεχίζουν να πιέζουν. Στη συνέχεια ο Toto Wolff στις δηλώσεις του εξήγησε ότι αυτή ήταν η καλύτερη στρατηγική που θα μπορούσε να ακολουθήσει η ομάδα με την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας εξασφαλίζοντας τουλάχιστον ένα πόντιουμ για τη Mercedes και προσθέτοντας ότι αν έμπαινε για αλλαγή ελαστικών ο Hamilton θα έχανε τη θέση του έναντι του Verstappen. Δικαιολόγησε την έκρηξη οργής του Βρετανού στο γεγονός ότι οι οδηγοί δεν έχουν καλή εικόνα όλων των δεδομένων όταν είναι στην πίστα.
Στη Ferrari τώρα κατάφεραν για έναν ακόμη αγώνα να προκαλέσουν προβλήματα μόνοι τους στον εαυτό τους. Ήταν στο πρώτο pit stop όταν ουσιαστικά ο Sainz έχασε την τρίτη θέση με το pitstop των 12 δευτερολέπτων. Η Ferrari κάλεσε για αλλαγή ελαστικών τον Ισπανό, είχαν όμως έτοιμα... τρία ελαστικά και όχι 4. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο Sainz αναφωνούσε «Ω θεέ μου», ενώ ο Perez που έβγαινε από τα pits ακριβώς από πίσω τους πάτησε και ένα από τα εργαλεία που οι μηχανικοί της Ferrari στον πανικό τους είχαν πετάξει πίσω τους και πάνω στη διαδρομή που θα ακολουθούσε ο Perez.
Formula 1 αποτελέσματα: Η πρώτη δεκάδα στο γκραν πρι Ολλανδίας
1) Max Verstappen, Red Bull
2) George Russell, Mercedes
3) Charles Leclerc, Ferrari
4) Lewis Hamilton, Mercedes
5) Sergio Perez, Red Bull
6) Fernando Alonso, Alpine
7) Lando Norris, McLaren
8) Carlos Sainz, Ferrari
9) Esteban Ocon, Alpine
10) Lance Stroll, Aston Martin
Formula 1 αποτελέσματα μετά το γκραν πρι Ολλανδίας -
- 1. Red Bull-RBPT 511 βαθμοί
- 2. Ferrari 376
- 3. Mercedes 346
- 4. Alpine-Renault 125
- 5. McLaren-Mercedes 101
- 6. Alfa Romeo-Ferrari 51
- 7. Haas-Ferrari 34
- 8. AlphaTauri-RBPT 29
- 9. Aston Martin-Mercedes 25
- 10. Williams-Mercedes 4
F1 αποτελέσματα: Η βαθμολογία των οδηγών μετά το γκραν πρι της Ολλανδίας
- 1. Max Verstappen (Ολλανδία/Red Bull) 310 βαθμοί
- 2. Charles Leclerc (Μονακό/Ferrari) 201
- 3. Segio Perez (Μεξικό/Red Bull) 201
- 4. Τζορτζ Ράσελ (Μ. Βρετανία/Mercedes) 188
- 5. Carlos Sainz (Ισπανία/Ferrari) 175
- 6. Lewis Hamilton (Μ. Βρετανία/Mercedes) 158
- 7. Lando Norris (Μ. Βρετανία/McLaren) 82
- 8. Esteban Ocon (Γαλλία/Alpine) 66
- 9. Fernando Alonso (Ισπανία/Alpine) 59
- 10. Valtteri Bottas (Φινλανδία/Alfa Romeo) 46
- 11. Kevin Magnusse (Δανία/Haas) 22
- 12. Sebastian Vettell (Γερμανία/Aston Martin) 20
- 13. Daniel Ricciardo (Αυστραλία/McLaren) 19
- 13. Pierre Gasly (Γαλλία/AlphaTauri) 18
- 15. Mick Schumacher (Γερμανία/Haas) 12
- 16. Yuki Taunoda (Ιαπωνία/AlphaTauri) 11
- 17. Zhou (Κίνα/Alfa Romeo) 5
- 18. Lance Stroll (Καναδάς/Aston Martin) 5
- 19. Alexander Albom (Ταϊλάνδη/Williams) 4
- Nicolas Lattifi (Καναδός/ Williams) 0
- 21. Nicho Hulkenberg (Γερμανία/Aston Martin) 0