Οι πληροφορίες επιβεβαιώθηκαν και επισήμως, η FIA βρήκε ένοχη την Red Bull για υπέρβαση του ορίου των 145 εκατ. δολαρίων για την εξέλιξη του μονοθεσίου κατά τη διάρκεια του πρωταθληματος της Formula 1 το 2021.
Η υπέρβαση είναι κάτω του 5% του συνόλου που σημαίνει ότι δεν θα επιφέρει βαριές ποινές. Η FIA δεν έχει αποκαλύψει ακόμη το ακριβές ποσό ή την τιμωρία που θα επιβληθεί στην αυστριακή ομάδα, οι πιθανές ποινές κυμαίνονται όμως από επίπληξη έως αφαίρεση βαθμών, αλλά είναι απίθανο να είναι αυστηρές.
Η Red Bull είναι η μόνη ομάδα που ξεπέρασε το ανώτατο όριο, με την Aston Martin να έχει και εκείνη καταγραφεί από τη FIA αλλά για διαφορετικό λόγο, καθώς διαπιστώθηκε μόνο ένα «διαδικαστικό» λάθος.
Τι ποινή θα επιβληθεί στην Red Bull
Η διοικούσα αρχή της F1 η FIA αναφέρει ότι η «Επιτροπή για το ανώτατο όριο κόστους καθορίζει επί του παρόντος την κατάλληλη πορεία δράσης που πρέπει να ληφθεί βάσει των οικονομικών κανονισμών», αλλά το Sky Sports News αναφέρει ότι η τιμωρία της Red Bull είναι απίθανο να είναι αυστηρή.
Μια μικρή παραβίαση των οικονομικών κανονισμών, δηλαδή μια παραβίαση μικρότερη του 5% όπως αυτή της Red Bull, θα μπορούσε να οδηγήσει σε χρηματική ποινή και/ή μικρές αθλητικές ποινές.
Οι ποινές που απαριθμεί η FIA περιλαμβάνουν την αφαίρεση βαθμών στο πρωτάθλημα οδηγών και κατασκευαστών, η οποία αν εφαρμοστεί θα μπορούσε να έχει αντίκτυπο στη μάχη για τον τίτλο του 2021 μεταξύ του Max Verstappen και του Lewis Hamilton.
Άλλες, πιο ρεαλιστικές, ποινές θα μπορούσαν να είναι μια επίπληξη, ένας περιορισμός στη διεξαγωγή αεροδυναμικών ή άλλων δοκιμών και/ή μια μείωση του μελλοντικού ορίου του ανώτατου ορίου κόστους για την Red Bull.
Η αντίδραση της Red Bull
Ο δημοσιογράφος Erik van Haren, που έχει πάντα καλή πληροφόρηση για τη Red Bull υποστήριξε ότι η υπέρβαση του προϋπολογισμού είναι της τάξης του 1 με 2 εκατ. δολάρια. Υποστηρίζουν δε ότι δεν αφορούν έξοδα για το μονοθέσιο, αλλά για το κέτερινγκ και την πληρωμή μισθών λόγω ασθενειών. Ωστόσο είναι πολλοί αυτοί που επισημαίνουν ότι το όριο προϋπολογισμού αφορά μόνο σε έξοδα για την εξέλιξη του μονοθεσίου.
Λίγη ώρα μετά τη δημοσίευση του πορίσματος της FIA αντέδρασε και η Red Bull λέγοντας ότι διαπίστωσε με έκπληξη και απογοήτευση την έκθεση της FIA.
Υποστηρίζει ότι δεν υπερέβησαν το όριο προϋπολογισμού και ζητούν επανεξέταση του πορίσματος της FIA.
Δηλώνουν τέλος ότι σέβονται τη διαδικασία αλλά εξετάζουν όλα τα διαθέσιμα μέσα που έχουν.
Οργίασε η φημολογία για την παραβίαση του cost cap από την Red Bull στη Formula 1 για το 2021
Τα αποτελέσματα δημοσιεύθηκαν τελικά τη Δευτέρα, μετά από καθυστέρηση αρκετών ημερών, εν μέσω έντονων εικασιών σχετικά με το ποιες ομάδες δεν είχαν συμμορφωθεί με το cost cap και κατά πόσο.
Εάν η Red Bull είχε διαπράξει μια σημαντική, ή «ουσιώδη», παραβίαση των οικονομικών κανονισμών της F1, δηλαδή μια υπέρβαση του προϋπολογισμού για ποσό άνω του 5%, η αφαίρεση βαθμών και η έκτακτη αφαίρεση του περσινού τίτλου του Verstappen θα ήταν πιο πιθανή.
Η FIA δήλωσε ότι δεν ξεκίνησαν "πλήρεις επίσημες έρευνες" για τις παραβάσεις, λόγω του ότι ήταν η πρώτη χρονιά εφαρμογής του ανώτατου ορίου κόστους.
Η παράβαση της Aston Martin, διαδικαστικού χαρακτήρα, αφορά τη μη σωστή συμπλήρωση των εντύπων.
Η πρώτη «βαριά» παραβίαση του ανώτατου ορίου κόστους της F1
Το Σαββατοκύριακου του GP της Σιγκαπούρης ακούστηκε έντονα η φήμη ότι δύο ομάδες είχαν παραβιάσει το όριο του προϋπολογισμού της F1, με το paddock να είναι πεπεισμένο ότι οι Red Bull και Aston Martin ήταν οι εν λόγω ομάδες.
Ενώ το αφεντικό της Mercedes, Toto Wolff, δήλωσε ότι πρόκειται για "ανοιχτό μυστικό" και απαίτησε να ληφθούν μέτρα, η Red Bull και η Aston Martin αρνήθηκαν σθεναρά τις κατηγορίες.
Ο Christian Horner, το αφεντικό της Red Bull, χαρακτήρισε τους ισχυρισμούς «φανταστικούς» και επέμεινε για την αθωότητα της ομάδας του στο Ιαπωνικό GP.
«Πιστεύουμε ότι έχουμε συμμορφωθεί απόλυτα με το ανώτατο όριο κόστους, με τους κανονισμούς», δήλωσε στο Sky Sports F1. «Είμαστε ευχαριστημένοι με τον φάκελό μας και περιμένουμε να ακούσουμε ποια θα είναι τα συμπεράσματα της FIA».
Οι κύριοι αντίπαλοι της Red Bull, η Mercedes και η Ferrari, έχουν ζητήσει «αυστηρή δράση» για οποιαδήποτε παραβίαση που θα μπορούσε να έχει αντίκτυπο στην απόδοση του μονοθεσίου.
«Το κρίσιμο κομμάτι είναι ότι αν έχετε υπερβεί το 2021, τότε έχετε υπερβεί το 2022 και αυτό σημαίνει ότι έχετε πλεονέκτημα μέχρι το 2023», δήλωσε ο Wolff. «Αν είναι αλήθεια ότι κατασκεύασαν ένα ελαφρύ σασί φέτος, μπορεί να το χρησιμοποιήσουν και την επόμενη χρονιά, οπότε είναι πραγματικά ένας καταρράκτης γεγονότων που μπορεί να επηρεάσει και τα τρία πρωταθλήματα».